Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Martin_L: právě, že vůbec ne, žádný nekritický obdiv ke všemu na SK, či v I, ve CH. Několikrát jsem tu zdůrazňoval, že nám by bohatě stačilo důsledně dodržovat náš vcelku dobrý systém tak, aby byl všude jednotný a celistvý - viz. např. horský úsek D8, kde je skoro na všech značkách použito jen to úzké a hůře čitelné písmo - a to je jen jeden příklad.
Na novém systému v SK, by se mi líbilo z něj vychytat jen některé dobré věci, viz. fota níže - to mi přijde např. jako super věc, už jen vzhledem k tomu, jak v některých kterých částech naší země cestovní ruch skomírá, či další podobné vychytávky.
A co se týče kolegy hh - určitě mu nechci vůbec křivdit, je to jen obyčejné konstatování. O značení na SK, v A, I, či kdekoliv jinde, si může myslet samozřejmě cokoliv, co uzná za vhodné. Jen mi prostě vadí, že na všem okolo nás, vidí apriori ihned vše špatné, místo toho, aby se chytil za nos a řekl, sakra např. toto, by určitě stálo za to vylepšit, a realizovat i u nás. Toť vše.
Rio(vi)13zm se tímto zároveň omluvám, že jsem zneužil jeho antireakční a štvavé fotografie.
Na novém systému v SK, by se mi líbilo z něj vychytat jen některé dobré věci, viz. fota níže - to mi přijde např. jako super věc, už jen vzhledem k tomu, jak v některých kterých částech naší země cestovní ruch skomírá, či další podobné vychytávky.
A co se týče kolegy hh - určitě mu nechci vůbec křivdit, je to jen obyčejné konstatování. O značení na SK, v A, I, či kdekoliv jinde, si může myslet samozřejmě cokoliv, co uzná za vhodné. Jen mi prostě vadí, že na všem okolo nás, vidí apriori ihned vše špatné, místo toho, aby se chytil za nos a řekl, sakra např. toto, by určitě stálo za to vylepšit, a realizovat i u nás. Toť vše.
Rio(vi)13zm se tímto zároveň omluvám, že jsem zneužil jeho antireakční a štvavé fotografie.
- Přílohy
-
- Jánovce-Levoča%20pred%20otvorením%20(45).jpg (42.95 KiB) Zobrazeno 7990 x
-
- dscf1690.jpg (48.5 KiB) Zobrazeno 7990 x
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jen se vrátím ke značení log provozovatelů na návěstích před odpočívkou. Toto se dává na rychlostních komunikacích ne kvůli reklamě, ale jen z důvodů bezpečnosti. Zatímco na běžné silnici máte při nižší rychlosti možnost se před přiblížením k benzínce většinou mrknout jak vypadá a co je u toho za bufet, na dálnici tuto možnost nemáte. Tedy jen v případě, pokud už z dálky na Vás nesvítí žluté oblouky nebo jiné obří symboly samotné benzínky. Loga na tabulích mají zamezit tomu, aby řidič vyžadující svůj podnik před každou odpočívkou nepřibržďoval a neohrozil provoz. Proto nemusí být loga nijak extra velká. Svou oblíbenou značku poznáte i v náznaku.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Policie a MV je aktuálně proti tomu, pravděpodobně zůstane pouze u projektu
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Fakt? To je fejk, ne? Co by jim na tom mohlo pro bůh vadit?
A MV, ministerstvo vnitra? Co to s tím má společného?
A MV, ministerstvo vnitra? Co to s tím má společného?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Malé všimné od provozovatelů na logu
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
MD dává značení MV k vyjádření. Vidí v tom reklamu, zbytečně moc údajů, zbytnou informaci. Bohužel.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To nemůže být pravda, že ne, že to není pravda? Jinak by něco takového bylo děsivé a hodně deprimující zjištění, že tam ještě i skoro po 30ti letech od roku ´89, sedí pořád stejní, stejně zamindrákovaní úřednici (či jsou to jejich děti už?), kteří nevidí dál, než na špičku vlastního nosu
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Je to kombinace - stará parta a mladí paragrafové. Posledních 10 let bojují s billboardy a proto je vidí za vším
Re: 1105-2 Osičky - Hradec Králové
Trochu mi tam vadí ta jízda v levým, ale zde to bude dáno spíš paradoxně jen ohleduplností, v kontextu toho, když to tam Honza fotil. Za mě jinak dobrá práce, kéž by to tak bylo u nás všude pravidlem. Maximálně bych tam trochu posekal ty keře co už trochu stíní tu značku. A co ta krátká "35", ta se taky už označí červeně čísly? A něco v tomto duchu (mám na mysli ty turistické cíle, ne písmo!), je u nás nereálné?
- Přílohy
-
- Jánovce-Levoča%20pred%20otvorením%20(45).jpg (42.95 KiB) Zobrazeno 7637 x
-
- dscf1690.jpg (48.5 KiB) Zobrazeno 7641 x
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: 1105-2 Osičky - Hradec Králové
Turisticke cile maji podle meho smysl na silnicich, kde oznacuji konkretni prijezd k danemu mistu. Na dalnici to nepatri, je to svym zpusobem taky reklama a ted muzeme byt radi ze se znaceni zprehlednuje a od zari zmizi reklama
Re: 1105-2 Osičky - Hradec Králové
Cili to znamena, ze pred muk Sedlice je jeste jednou znacka s obsahem snimku tri, ale v grafice snimku jedna? Nebo kvuli peazi to bude reseno jeste jinak?mapman píše: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 75#p152075
Značka na prvním snímku se nachází na D11 před křižovatkou s D35, kde odbočují tyto dva cíle. Funkčně jsou tedy cíle D35ky pod čarou a číslo je informativně vedle nich.
Značka na třetím snímku se nachází na společném průběhu (peáži) dálnic D11 a D35, takže čísla se povinně uvádí nad cíli, a to včetně evropských čísel. U D35 tu zatím chybí E442, která tudy povede a bude doplněna po dostavbě úseku Opatovice - Časy.
Re: 1105-2 Osičky - Hradec Králové
Nechcete už to nesmyslné šťourání do značek přesunout jinam. Michal je asi jediný komu se to nelíbí a ostatní by raději asi četli nějaké zajímavější informace. Děkuji
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Z tématu 1105-2 Osičky - Hradec Králové
V tomhle případě bych pro turistické cíle byl. Máme je ve vyhlášce již dávno, jen je doteď neumíme používat. Cedule sice na dálnicích nebo silnicích jsou, ale neukazují cíl. V současném provedení tak vypadají jako reklama, kterou tam někdo zapomněl.ElWapp píše:http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 81#p152081
Turisticke cile maji podle meho smysl na silnicich, kde oznacuji konkretni prijezd k danemu mistu. Na dalnici to nepatri, je to svym zpusobem taky reklama a ted muzeme byt radi ze se znaceni zprehlednuje a od zari zmizi reklama
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Za sebe bych to nechal tak, jak je to dosud - hnědá informační tabule v dostatečném předstihu před konkrétním cílem. Možná je ještě pak dát před exitem, kde by řidič měl k cíli sjíždět...
Re: 1105-2 Osičky - Hradec Králové
Plně souhlasím.Apofis74 píše:Nechcete už to nesmyslné šťourání do značek přesunout jinam. Michal je asi jediný komu se to nelíbí a ostatní by raději asi četli nějaké zajímavější informace. Děkuji
pozn. admin: diskuse přesunuta z tématu k D11
Re: 1105-2 Osičky - Hradec Králové
Značky ze snímku 1 a 3 jsou umístěné vždy za křižovatkou. Snímek 1 je mimo peáži v úseku před dálničním uzlem s jinou dálnici. Snímek 3 je na peáži dvou dálnic.michal píše: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 75#p152075
Cili to znamena, ze pred muk Sedlice je jeste jednou znacka s obsahem snimku tri, ale v grafice snimku jedna? Nebo kvuli peazi to bude reseno jeste jinak?
Před MÚK Sedlice je ze směru od Prahy značka na snímku 2 a od Hradce tato značka:
Re: 1105-2 Osičky - Hradec Králové
Aha. A o cem teda chcete v tom vlakne diskutovat, kdyz ne o dopravnim znaceni, ktere se zda byt na tom useku specificke kvuli te peazi, hm? Clovek si v tom chce udelat jasno, chce slyset argumentaci tech, kteri se v tom pohybuji, a najednou to je na diskuznim foru spatne. Tak se tedy tesim na vecne a plodne prispevky uzivatele Apofis74 k tematu. Za me teda za presunuti adminyApofis74 píše:Nechcete už to nesmyslné šťourání do značek přesunout jinam. Michal je asi jediný komu se to nelíbí a ostatní by raději asi četli nějaké zajímavější informace. Děkuji
Re: 1105-2 Osičky - Hradec Králové
Amen. Však ať tam všichni pochcípají hladem. Já tam nebydlím.ElWapp píše:Turisticke cile maji podle meho smysl na silnicich, kde oznacuji konkretni prijezd k danemu mistu. Na dalnici to nepatri, je to svym zpusobem taky reklama a ted muzeme byt radi ze se znaceni zprehlednuje a od zari zmizi reklama
Taky se mi nelíbí ta mračna reklam u nás, a to nejen u silnic(!), ale takto decentně a smysluplně vyznačit odbočení k turistickým zajímavostem alá SK, A, nebo třeba I, mi nepřijde jako nepřehledné, komplikované či, že tam je zbytečně moc údajů, nebo, že mi to zamořovalo krajinu. Ba naopak.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Když už jsme u těch dálničních značek, neuvažovalo se někdy upravit čísla českých a evropských dálnic do tvaru, který zavedlo Německo a Švýcarsko ? Možná by to bylo chápáno jako kopírování, ale nyní tento šestiúhelníkový tvar používá už i Řecko, Makedonie, Albánie, Kosovo ... V Česku sice máme čísla dálnic v odlišné barvě od ostatních silnic, ale i tak cizinci chvilku trvá, než náš systém pochopí. V některých zemích však poznat podle čísla jestli to je dálnice nebo běžná silnice je docela hrůza (např. v Maďarsku, pobaltských zemích ...) Ve většině Evropy jsou dálnice A, někde ovšem M, D, R. Pokud by všechny evropské dálnice měly šestiúhelník, na první pohled je jasný typ komunikace.
Samozřejmě jsem rád, že Česko zavedlo červené číslování a hlavně, že je oproti ostatním zemím bez písmenka. Málokdo si dnes uvědomí, že až do konce 80. let nebyly československé dálnice číslovány vůbec. Jejich čísla jste se dozvěděli pouze z mapy. Jediné číslo na tabulích bylo zelené mezinárodní E.
Samozřejmě jsem rád, že Česko zavedlo červené číslování a hlavně, že je oproti ostatním zemím bez písmenka. Málokdo si dnes uvědomí, že až do konce 80. let nebyly československé dálnice číslovány vůbec. Jejich čísla jste se dozvěděli pouze z mapy. Jediné číslo na tabulích bylo zelené mezinárodní E.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
České dálnice nebyly číslované dokonce až do roku 2001.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Monine, opet prehnana reakce. Turisticke atrakce prece neziji z toho, jestli maji na dalnici hnedou ceduli nebo ne. A naopak - nemely by tedy naopak pribyt ukazatele ke vsem supermarketum, restauracim a hotelum, aby "nepochcipali hlady"?
Kdyz jedu nekam na Karlstejn, tak si prece zjistim, kudy, a hnede znaceni by mi melo pomoci pak v zaverecne casti cesty- kde presne sjet ze silnice a kudy dojet na misto.
Slovenska fotka, ktera diskuzi rozpoutala, se mi nelibi - jeden sjezd a hned tri kostely a jedna zoo. Zbytecne, preplacane, nepatri na dalnici - tam maji byt smerove cile, obce, cisla silnic.
Kdyz jedu nekam na Karlstejn, tak si prece zjistim, kudy, a hnede znaceni by mi melo pomoci pak v zaverecne casti cesty- kde presne sjet ze silnice a kudy dojet na misto.
Slovenska fotka, ktera diskuzi rozpoutala, se mi nelibi - jeden sjezd a hned tri kostely a jedna zoo. Zbytecne, preplacane, nepatri na dalnici - tam maji byt smerove cile, obce, cisla silnic.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Už 15 let patřím mezi pořadatele akcí na kulturních památkách a můžu ze zkušenosti tvrdit, že taková návěst pro turistický cíl je dobrá věc. Máme vyzkoušeno, že cca 10% návštěvníků přijede tzv. "na passblint", tedy, že se rozhodnou až během cesty, či reagují právě na takovou návěst.
Určitě ale není vhodné lidi zahltit obrovským množstvím informací najednou, jak píše ElWapp. To pak ztrácí jakoukoliv přehlednost.
Určitě ale není vhodné lidi zahltit obrovským množstvím informací najednou, jak píše ElWapp. To pak ztrácí jakoukoliv přehlednost.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Co se týče hnědých značek, hodně informací spíš odvádí pozornost. Včera jsem byl v Polsku, nejel jsem sice po dálnici, ale viděl podobný totem hnědých značek jako na slovenské dálnici a dost to odvádí pozornost. Řidič podvědomě čte každou značku, protože je zvědavý, jak se jmenuje ten zámek na obrázku apod. A když jich je moc, nemůže dávat pozor na silnici. Natož ve velké rychlosti na dálnici.
Hnědé tabule jsou spíše takové upoutávky, které mají řidičům plánujícím velkou přestávku na cestě, pomoci odpočinout si a navštívit zajímavost, tedy jinde než na odpočívce. Proto by měly být cíle poblíž dálnice, což se bohužel neděje. Opravdu dobře upoutávka funguje v tom smyslu, že kdo kolem nich jezdí pravidelně, jednou si prostě řekne, hergot čumím na to každý den a nikdy jsem tam nebyl
Ano, u velké tabule by mohlo být číslo exitu, ale ne zvlášť jako na D5, aby se to nepletlo s návěstí. Třeba někde v růžku
Hnědé tabule jsou spíše takové upoutávky, které mají řidičům plánujícím velkou přestávku na cestě, pomoci odpočinout si a navštívit zajímavost, tedy jinde než na odpočívce. Proto by měly být cíle poblíž dálnice, což se bohužel neděje. Opravdu dobře upoutávka funguje v tom smyslu, že kdo kolem nich jezdí pravidelně, jednou si prostě řekne, hergot čumím na to každý den a nikdy jsem tam nebyl
Ano, u velké tabule by mohlo být číslo exitu, ale ne zvlášť jako na D5, aby se to nepletlo s návěstí. Třeba někde v růžku
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jenže to tak právě dneska není. Dneska je někde na cestě hnědá tabule, kde chybí vzdálenost k cíli. Často je dokonce tak blbě, že u odbočky třeba na Kutnou Horu je tabule s cílem o 20km dál. Bez jakéhokoliv značení směru.Martin96 píše:Za sebe bych to nechal tak, jak je to dosud - hnědá informační tabule v dostatečném předstihu před konkrétním cílem. Možná je ještě pak dát před exitem, kde by řidič měl k cíli sjíždět...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nevím jestli se to tu v historii probíralo, asi ano, přesto se znovu zeptám asi Mapmana. Proč se do českých úprav značení nedostala (dle rak. vzoru?) symbolika značek států vyznačených ne vpravo u dálkových cílů ale obecně v horních částech návěstí. Např. v Brně z D52 či D2 by směr Ostrava mohl být označen PL oválem...apod...Zaplaťpánbůh za to že ty oválné značky se alespoň u těch dálkových cílů prosadily, ale zmiňované info mi v Rakousku či Německu přijde inspirativní pro naše značky. Je zajímavé, že v Německu mají značky i těch států, které přímo nesousedí s Německem (Za Mnichovem směrem na Rosenheim I). Nebo i Lince či Vídně je těch oválů k vidění na jedné tabuli u šest...SK, CZ, H, SLO, I, D...