Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
VL 6.1 by měly být už brzy, čekalo se na VL pro kruháky a turbokruháky - byly kolem toho vášnivé debaty...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Wao, kruháky a hlavne turbokruháky ma veľmi zaujímajú. Aká bude výsledná podoba? Dúfam, že hrúbka čiar nebude rozličná, lebo táto dizajnérska disproporcia dosť vadí prehľadnosti českých predzvestí pred kruhákmi.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Z toho, co jsem měl možnost z připravovaných VL vidět, mi tam dost věcí chybělo. Zmenšené IP20a do města, vyřešení zobrazování pruhu pro cyklisty (měl by být určitě užší než třeba pruh pro autobusy, ale ve VL to není řešeno), vyřešení zákresu vyhrazeného nebo odbočovacího pruhu na tramvajových kolejích (často se používá symbol tramvaje z IP23, ale jde o kreativitu autora), kombinace značek IP20a s ostatními (je tam řešen případ IP19, ale už ne IP18a/b, což umožňuje manuál preference VHD)... tak snad se to ještě vyladí, než bude venku finální verze. Jinak to bude pořád široký prostor pro lidovou tvořivost...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Hlavně by to chtělo vymyslet změnu IP19 tak, aby bylo jasné, které pruhy jsou průběžné a které přibývají.
Jedu po dvoupruhu a předem mnou křižovatka se třemi řadícími pruhy. Jsem v pravém pruhu a chci jet rovně - změní se můj pruh na odbočovací nebo zůstane průběžným? Někdy se to na místě zdá z fotek přehledné https://mapy.cz/s/2pHH7 ale stačí hustější provoz nebo horší viditelnost a vodorovné značení je vidět teprve z krátké vzdálenosti na rozdíl od svislé značky.
Při "zlozvyku" kdy při jízdě po hlavním směru musí řidič několikrát změnit pruh by pak měl víc času na změnu pruhu a nemusel by přejíždět leckdy na poslední chvíli.
Jedu po dvoupruhu a předem mnou křižovatka se třemi řadícími pruhy. Jsem v pravém pruhu a chci jet rovně - změní se můj pruh na odbočovací nebo zůstane průběžným? Někdy se to na místě zdá z fotek přehledné https://mapy.cz/s/2pHH7 ale stačí hustější provoz nebo horší viditelnost a vodorovné značení je vidět teprve z krátké vzdálenosti na rozdíl od svislé značky.
Při "zlozvyku" kdy při jízdě po hlavním směru musí řidič několikrát změnit pruh by pak měl víc času na změnu pruhu a nemusel by přejíždět leckdy na poslední chvíli.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Problém průběžných pruhů už někde vyřešili po svém... https://mapy.cz/s/2pIrP
souhlasím, že by se tam nějaký náznak hodil
souhlasím, že by se tam nějaký náznak hodil
- Přílohy
-
- Bez názvu.jpg (77.49 KiB) Zobrazeno 5809 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ešte nemáme finále, ale bude to asi pol na pol - klasická okružka bude mať cca tieto proporcie: A turbookružky budú mať po vzoru Holandska a iných všade len úzky driek, cca takto:Brutus píše:Wao, kruháky a hlavne turbokruháky ma veľmi zaujímajú. Aká bude výsledná podoba? Dúfam, že hrúbka čiar nebude rozličná, lebo táto dizajnérska disproporcia dosť vadí prehľadnosti českých predzvestí pred kruhákmi.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Výborne veľmi si ma potešilmapman píše: A turbookružky budú mať po vzoru Holandska a iných všade len úzky driek, cca takto:
Skús ich ešte presvedčiť, že aj v klasickej okružke je zbytočné mať ten kruh hrubší.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
VL skutečně moc neřeší všelijaké kombinace do města. Leccos se dá vyčíst z obecných principů, některé podrobnosti jsou zas obsažené v jiných předpisech. CykloTP 179 předpokládají, že šířka šipky pruhu pro cyklisty je 2/3 normální šipky a ukazuje i další různé kombinace. Chaos v některých věcech ale asi trochu zůstane.ElWapp píše:Z toho, co jsem měl možnost z připravovaných VL vidět, mi tam dost věcí chybělo. Zmenšené IP20a do města, vyřešení zobrazování pruhu pro cyklisty (měl by být určitě užší než třeba pruh pro autobusy, ale ve VL to není řešeno), vyřešení zákresu vyhrazeného nebo odbočovacího pruhu na tramvajových kolejích (často se používá symbol tramvaje z IP23, ale jde o kreativitu autora), kombinace značek IP20a s ostatními (je tam řešen případ IP19, ale už ne IP18a/b, což umožňuje manuál preference VHD)... tak snad se to ještě vyladí, než bude venku finální verze. Jinak to bude pořád široký prostor pro lidovou tvořivost...
Ono by vůbec bylo dobré do budoucna se systémem TP pro dopravní značení něco udělat - např. se zabývat zvlášť dálnicemi, pak silnicemi mimo obec a zvlášť komunikacemi v obcích s vším všudy. Dneska máme TP65 jako obecný popis svislých dopravních značek, TP133 pro vodorovné DZ, TP100 pro orientační dopravní značení, TP179 pro cyklisty, zastaralé TP159 pro schémata různých dopravních situací, TP66 pro přechodnou úpravu provozu a další...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Škoda, aspoň těm cyklopruhům se jeden VL věnovat mohl... nechápu že taková věc normotvůrcům nevadí, teď po velké aktualizaci si to zas bude každý dělat po svém.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ty jízdní pruhy pro cyklisty dáváme na značkách zbytečně na roveň autům, jako by byly stejně široké a zbytečně to mate řidiče. Ani ve městě cyklistů v Amsterdamu nejsou cyklopruhy tak přehnaně značené spoustou cedulí. Vlastně tam kromě značky stezka pro cyklisty žádné vyznačení pruhu na svislé značce neuvidíte, jim stačí odlišná barva okraje vozovky.
https://www.google.cz/maps/@52.3655109, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@52.3560739, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@52.3570579, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@52.3655109, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@52.3560739, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@52.3570579, ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak ochranný cyklopruh už umíme taky, viz Na Poříčí pod mostem magistrály...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Presne tak. Toto je ďalšia z česko-slovenských špecialít, chybne označovať cyklopruh ako jazdný pruh. Cyklopruh totiž nie je jazdným pruhom v zmysle Dohovoru o cestnej premávke. Jazdný pruh je definovaný ako pruh dostatočnej šírky pre premávku viacstopových vozidiel, alebo vozidiel s 3 a viac kolesami. Čiže cyklopruhy sa nemajú vyznačovať na pruhových značkách. Štandardný cyklistický pruh na pravej strane cesty oddelený od vozovky krajnicovou čiarou (0,25 cm), nie je nič iné ako krajnica prispôsobená na vedenie cyklistickej premávky - žiadny jazdný pruh.Honey72 píše:Ty jízdní pruhy pro cyklisty dáváme na značkách zbytečně na roveň autům, jako by byly stejně široké a zbytečně to mate řidiče. Ani ve městě cyklistů v Amsterdamu nejsou cyklopruhy tak přehnaně značené spoustou cedulí. Vlastně tam kromě značky stezka pro cyklisty žádné vyznačení pruhu na svislé značce neuvidíte, jim stačí odlišná barva okraje vozovky.
Vtip je v tom, že cyklopruh vo veľa prípadoch netreba označovať žiadnou zvislou značkou, ale len vodorovnou značkou symbolom bicykla. Modrá príkazová značka so symbolom bieleho bicykla by mala označovať len prípady ak použitie samostatnej cestičky alebo pruhu je povinnosťou. Čiže nie každú cestičku alebo pruh!zákon o silničním provozu 361/2000 Sb.
§ 12 Jízda v jízdních pruzích
(8) Nejsou-li jízdní pruhy na vozovce vyznačeny, rozumí se pro účely odstavců 3 a 5 jízdním pruhem část vozovky dovolující jízdu vozidel jiných než dvoukolových (motocyklů) v jízdním proudu za sebou.
Ak na ceste existuje krajnica, môže ale nemusí ju cyklista použiť. Ak je krajnica dostatočne široká aby spĺňala parametre cyklopruhu (min. 1,5 m vrátane 0,25 krajnicovej čiary; ideálne 1,85 m), tak sa jednoducho vyznačí symbolom bicykla na vozovke a ak je povinnosť pre cyklistov použiť tento cyklopruh, tak sa osadí príkazová značka C8a. Len pre Boha nie IP20a Vyhradený jazdný pruh - lebo to žiadny jazdný pruh nie je, lebo neslúži na jazdu motorových vozidiel alebo vozidiel s troma a viacerými kolesami.
Mimochodom toto platí aj dnes a dokonca to máte aj dobre napísané v terajšej vyhláške 294/2015 Sb. k značke C8a a čiastočne v IP20a.
Takže nechápem prečo je zvyklosťou cyklopruh rvať do vyhradených jazdných pruhov a do IP19 Řadící pruhy.C8a Stezka pro cyklisty
Značka přikazuje cyklistům užít v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky. Pruhu nebo stezky smí užít i osoba vedoucí jízdní kolo, osoba pohybující se na kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení a osoba pohybující se na osobním přeopravníku. Ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích je její užívání zakázáno, pokud není stanoveno jinak.
IP20a Vyhrazený jízdní pruh
Značka vyznačuje vyhrazený jízdní pruh pro autobusy, vozidla linkové osobní dopravy a trolejbusy a jeho situování ve vztahu k ostatním jízdním pruhům. Vyhrazený jízdní pruh je současně na pozemní komunikaci vyznačen vodorovnými značkami, zejména „Podélná čára souvislá“ nebo „Podélná čára přerušovaná“ a nápisem „BUS“. Ve spodní části značky nebo na dodatkové tabulce lze vyznačit dobu, po kterou je jízdní pruh vyhrazen.
Na značce lze vyznačit i jízdní pruhy v protisměru.
V případě vyhrazeného jízdního pruhu pro jiný druh vozidla nebo pro určitý účel se do modrého pole vyznačí příslušný symbol nebo vhodný nápis. Je-li v modrém poli uveden nápis TAXI, je vyhrazený jízdní pruh určen pro vozidla taxislužby označená střešní svítilnou s nápisem TAXI.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jelikož pracuji v IT tak jsem na tyto "feature" dost alergický protože všechno se dá zneužít. A zvláště v dnešní EU. A jelikož mám rád sci-fi tak už jsem četl dost povídek a románů na toto téma. Orwella a jeho 1948 snad ani nemusím zmiňovat. Ale to se už dostáváme poněkud jinam.Honey72 píše:Na mém TomTomu také kolony mizí a objevují se nezávisle na mačkání tlačítek, podle toho kolik uživatelů tam postává Stejně to jednou dospěje k tomu, že když musí mít tuším od letoška všechna vyrobená auta SOS funkci, tak se o Vás stejně ví a mohlo by to přispět k lepší organizaci dopravy.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Brutus, jsme tu už off-topic, ale to co píšete je nesmysl a definice, na které se odkazujete, v zákoně nejsou. Vysloveně se tam píše, že "t) jízdní pruh je část vozovky dovolující jízdu vozidel v jednom jízdním proudu za sebou". Kolo je vozidlo. Dále, značka IP20a nikomu nic nepřikazuje. Vyhrazený pruh je ale zapovězen jiným vozidlům, takže když tam značku nedáte, tak do něj mohou vjíždět jiná vozidla (vznikne ochranný cyklopruh), což je proti smyslu toho cyklopruhu. Také se třeba ve vyhrazeném pruhu nesmí zastavit a stát, což na nějakých malůvkách klidně můžete.
Vaše druhá citace nedokazuje vůbec nic.
Vaše přesvědčení o tom, že se to dělá špatně, zkuste vysvětlit nejbližšímu policajtovi, dopravákovi, tvůrcům TP, zákonů, vyhlášek, norem apod. Uvidíte, jak pochodíte...
Vaše druhá citace nedokazuje vůbec nic.
Vaše přesvědčení o tom, že se to dělá špatně, zkuste vysvětlit nejbližšímu policajtovi, dopravákovi, tvůrcům TP, zákonů, vyhlášek, norem apod. Uvidíte, jak pochodíte...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No, hlavně už jsem zblblý z pojmů "Vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty" a "Jízdní pruh pro cyklisty". Vím, který je který, ale člověk aby si pamatoval jako řidič, která pravidla vůči cyklistům platí v tomhle a pak zase v tamto pruhu. Myslím, že ani sami cyklisté nevědí jaká mají práva a povinnosti, nikdo je to nikde neučí.
ElWappi, myslím, že to je přesně naopak. Že zastavit a stát auta nesmí v jízdním pruhu pro cyklisty (červený), kdežto ve vyhrazeném jízdním pruhu teoreticky ano
ElWappi, myslím, že to je přesně naopak. Že zastavit a stát auta nesmí v jízdním pruhu pro cyklisty (červený), kdežto ve vyhrazeném jízdním pruhu teoreticky ano
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nie je to off-topic, sme v téme návrhy na zmenu DZ...ElWapp píše:Brutus, jsme tu už off-topic, ale to co píšete je nesmysl a definice, na které se odkazujete, v zákoně nejsou. Vysloveně se tam píše, že "t) jízdní pruh je část vozovky dovolující jízdu vozidel v jednom jízdním proudu za sebou". Kolo je vozidlo. Dále, značka IP20a nikomu nic nepřikazuje. Vyhrazený pruh je ale zapovězen jiným vozidlům, takže když tam značku nedáte, tak do něj mohou vjíždět jiná vozidla (vznikne ochranný cyklopruh), což je proti smyslu toho cyklopruhu. Také se třeba ve vyhrazeném pruhu nesmí zastavit a stát, což na nějakých malůvkách klidně můžete.
část vozovky - lenže cyklopruh je spevnená krajnica nie vozovka!
tramvajový pás hoci v úrovni vozovky nie je taktiež vozovkou!
a samozrejme cyklista v obci môže jazdiť po vozovke v akomkoľvek pruhu, preto sa používajú značky C8a pre príkazanú jazdu v cyklopruhu a značka zároveň zakazuje použiť takto vyznačený cyklopruh alebo cestičku iným vozidlám vrátanie zastavenia a státia, takže opäť žiadne pruhové značky nepotrebujete. Presne tak, ako to je vo všetkých štátoch EU čo dodržiavajú Dohovor. Takto debilne to máme len CZ, SK. Sme skanzen EU.
Ale dokazuje, že sa to robí zle, že tam stačí obyčajná značka C8a a nie IP20a. Máte to tam vyboldované.ElWapp píše:Vaše druhá citace nedokazuje vůbec nic.
Presne viem ako pochodím, je to to isté ako na Slovensku. Všetci budú pozerať ako bacil do lekárne, že čo to trepem, lebo neovládajú medzinárodné predpisy. A odpoveď bude "U nás sa to robí takto".ElWapp píše:Vaše přesvědčení o tom, že se to dělá špatně, zkuste vysvětlit nejbližšímu policajtovi, dopravákovi, tvůrcům TP, zákonů, vyhlášek, norem apod. Uvidíte, jak pochodíte...
Lenže vtip je v tom, že to nie je moje presvedčenie, že sa to v ČSSR začalo robiť zle a naďalej to pretrváva, ale je to holý fakt. Stačí si prečítať Dohovor o cestnej premávke a Dohovor o dopravných značkách a signáloch v znení európskeho dohovoru. Obe krajiny ho veselo porušujeme vo viacerých ustanoveniach. A to nemáme aplikovanú žiadnu výnimku.
Všetko sa to začalo kaziť Vyhláškou 100/1975 Sb. a Šejnovými zásadami a od vtedy to ide dolu vodou, lebo väčšina tých, ktorých ste vymenovali poznajú len to, čo je u nás a síce vedia, že existuje nejaký Dohovor ale ani len netušia čo sa v ňom píše.
O všetkom svedčí len 1 z najhorších rozporov a to značka Hlavná cesta a jej platnosť, ktorú od 90-tych rokov používame v rozpore s Dohovorom.
To isté značka IP19 má mať podľa Dohovoru úplne iný význam ako v CS. U nás to znamená radenie pruhov v križovatke, čo je ale blbosť, na to slúži vodorovné značenie a šípky na vozovke - viď príspevky od JAnD a nevhodná aplikačná prax a všetky tie modré a modro-biele billboardy v našich obciach a mestách, ktoré to len dokazujú.
Mapman toto všetko vie, len keby to začal otvárať, tak ho všetci vyššie menovaní zožerú za živa a už mu neprejde vôbec nič ďalšie zlepšováky čo by chcel!!!
Musí im to dávkovať postupne, ako správny lekár svojim pacientom podávať lieky.
Tvorcovia predpisov v CZ a SK len kopírujú Vyhlášku 100/1975 a Šejnove zásady. Až tieto nové TP100 boli v niektorých veciach prelomové, hlavne čo sa týka umiestňovanie smerníkov. Aj to máme mimochodom v rozpore s Dohovorom. Smerník sa totiž má umiestňovať v križovatke a nie 150 m pred ňou. Pred ňou má byť návesť.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
S těmi směrovkami už asi nic neuděláme, jsou jich po republice tisíce. Co je ovšem běžná uchylárna, umístit je v obci daleko před křižovatkou a než k ní dojedete, míjíte spousty odboček. Pokud to tam neznáte, v noci někomu odbočíte do dvora nebo se plížíte jako šnek a hledáte tu správnou odbočku. Kdyby aspoň pod směrovkami byla vzdálenost.
A když už jsme u té vzdálenosti. Další česká lumpárna, správce silnice si vůbec neláme hlavu v rozdílu mezi E03a a E4. Na fotce to není moc zřetelné, ale všechny ty výstražné značky Vás prakticky informují o tom, že hrboly a nezpevněná krajnice začnou až po čtyřech tisících metrech.
https://mapy.cz/zakladni?x=15.8775833&y ... orsk%C3%A1
a tady po 5 km.
https://mapy.cz/zakladni?x=15.7947347&y ... 3%ADkovice
A když už jsme u té vzdálenosti. Další česká lumpárna, správce silnice si vůbec neláme hlavu v rozdílu mezi E03a a E4. Na fotce to není moc zřetelné, ale všechny ty výstražné značky Vás prakticky informují o tom, že hrboly a nezpevněná krajnice začnou až po čtyřech tisících metrech.
https://mapy.cz/zakladni?x=15.8775833&y ... orsk%C3%A1
a tady po 5 km.
https://mapy.cz/zakladni?x=15.7947347&y ... 3%ADkovice
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Takže chápu-li to správně, měly by tam být E4 (se šipkami). Tuhle informaci neznalý člověk automaticky vnímá jako "následující 4 km" od této značky.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Dalo by sa to jednoducho, a to zavedením tabuľového smerníka: https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Zei ... O_1992.svgHoney72 píše:S těmi směrovkami už asi nic neuděláme, jsou jich po republice tisíce. Co je ovšem běžná uchylárna, umístit je v obci daleko před křižovatkou a než k ní dojedete, míjíte spousty odboček. Pokud to tam neznáte, v noci někomu odbočíte do dvora nebo se plížíte jako šnek a hledáte tu správnou odbočku. Kdyby aspoň pod směrovkami byla vzdálenost.
umiestnením do križovatky a terajšie šípové by sa postupne poodstraňovali resp. nahradili návesťami.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Brutus: Jaký je problém s tou hlavní podle Tebe?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Není. Cyklisté nejezdí po "něčem, co zbyde." Jezdí po pruzích pro ně navržených. Některé pruhy jsou pro všechna vozidla, některé pro autobusy, některé pro cyklisty. A pokud tvrdíte že ano, tak to nějak doložte.Brutus píše: cyklopruh je spevnená krajnica nie vozovka!
Ale C8a má jiný význam - příkazový. Navíc pokud chci protáhnout cyklistický pruh křižovatkou, tak pomocí C8a to neudělám, pomocí IP20a ano. A když nasněží, tak čáry nevidím, zato značka řekne jasně, kolik jakých pruhů mám.Brutus píše: Ale dokazuje, že sa to robí zle, že tam stačí obyčajná značka C8a a nie IP20a. Máte to tam vyboldované.
V daném odkazu nevidím nic, podle čeho by použití IP20a bylo špatně. Jo, používání C8a jako v Německu by mohlo být jednodušší, třeba se k tomu časem dopracujeme, ale tvrzení že používání IP20a je špatně je docela odvážné.
Rád se nechám poučit, co jiného teda značka "Řadící pruhy" má vyznačovat než řadící pruhy v křižovatce. Šipky na vozovce jsou super, dokud nenasněží nebo pokud se nechcete řadit včas a ne až když v plné rychlosti luštíte čáry na asfaltu před sebou.Brutus píše: To isté značka IP19 má mať podľa Dohovoru úplne iný význam ako v CS. U nás to znamená radenie pruhov v križovatke, čo je ale blbosť, na to slúži vodorovné značenie a šípky na vozovke - viď príspevky od JAnD a nevhodná aplikačná prax a všetky tie modré a modro-biele billboardy v našich obciach a mestách, ktoré to len dokazujú.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ty označníky jsou někdy problém hlavně na okreskách.
Třeba tato odbočka https://en.mapy.cz/s/2q48S na PERUC vede opravdu do dvora. Křižovatka je na konci ulice.
Co je ale na nic ten trojúhelník 50m pred krizovatkou https://en.mapy.cz/s/2q4eb
Třeba tato odbočka https://en.mapy.cz/s/2q48S na PERUC vede opravdu do dvora. Křižovatka je na konci ulice.
Co je ale na nic ten trojúhelník 50m pred krizovatkou https://en.mapy.cz/s/2q4eb
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Pátral jsem a je to ještě jinak - rozlišují seHoney72 píše: ElWappi, myslím, že to je přesně naopak. Že zastavit a stát auta nesmí v jízdním pruhu pro cyklisty (červený), kdežto ve vyhrazeném jízdním pruhu teoreticky ano
a) Pruh vyznačený jako vyhrazený dopravní značkou IP20a,
b) Jízdní pruh pro cyklisty ("ochranný cyklopruh" bez IP20a).
A pro oba platí toto:
§ 27
(1) Řidič nesmí zastavit a stát
i) ve vyhrazeném jízdním pruhu a jízdním pruhu pro cyklisty.
Jo, vypadá to že se do vyhlášky dostalo dost upgradů ochranného cyklopruhu, o kterých jsem ani nevěděl.
Každopádně je hezky vidět, že pokud bych za stávající legislativy vyhradil pruh pro cyklisty značkou C8a, tak by se nejednalo ani o vyhrazený pruh (značka IP20a) ani o jízdní pruh pro cyklisty (§14 (5)) a dané ustanovení (a spousta jiných) by neplatilo.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
...a některé pro tramvaje, ne?ElWapp píše:Není. Cyklisté nejezdí po "něčem, co zbyde." Jezdí po pruzích pro ně navržených. Některé pruhy jsou pro všechna vozidla, některé pro autobusy, některé pro cyklisty. A pokud tvrdíte že ano, tak to nějak doložte.
Jasne, že jazdia po niečom co zbyde (nazvime to cyklopruh), a to niečo je od vozovky oddelené značkou č. V4 "Vodící čára", ktorá označuje okraj vozovky.
Áno C8a má význam povinného použitia cyklopruhu, to je v poriadku. Nechápem načo potrebujete zvislou značkou protahovat cyklopruh cez križovatku, veď to urobíte čiarami na ceste. Používanie IP20a na vyznačenie povinného použitia cyklopruhu je nezmysel hlavne z toho dôvodu, že nejde o regulárny jazdný pruh pre viacstopové vozidlá. Cyklistovi stačí iba značka C8a a vodičov tie šípky mýlia. Neraz sa stalo, že zahraniční vodiči išli v protismere kvôli dezinterpretačnej funkcii značky IP20a:ElWapp píše:Ale C8a má jiný význam - příkazový. Navíc pokud chci protáhnout cyklistický pruh křižovatkou, tak pomocí C8a to neudělám, pomocí IP20a ano. A když nasněží, tak čáry nevidím, zato značka řekne jasně, kolik jakých pruhů mám.
V daném odkazu nevidím nic, podle čeho by použití IP20a bylo špatně. Jo, používání C8a jako v Německu by mohlo být jednodušší, třeba se k tomu časem dopracujeme, ale tvrzení že používání IP20a je špatně je docela odvážné.
http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=38781
http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=38782
http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=38783
http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=38784
Keď nasneží, tak mi nepomôžu ani zvislé značky, keďže nevidím jazdné pruhy, a jazdí sa spôsobom kde je vyjazdené. Obvykle keď sneží, tak nevidím ani zvislé značky, lebo sneh sa drží aj na nich. A sneh z cesty sa buď rozjazdí alebo ho odhrnú, ale na tej zvislej značke sa ten sneh drží ďalej.
Argument "keď nasneží, pre istotu a vodiči sú debili" s obľubou používajú slovenskí policajti, keď dôjdu argumenty a na nezmyselnú obhajobu potreby všetko duplikovať a vysvetľovať zvislými značkami. Výsledok je, že CZ a SK sú preznačkované krajiny a vodiči ich prestávajú vnímať.
a zase to sneženie? ak máte viac ako 2 pruhy, tak vám v snehu nepomôže ani zvislá značka, lebo tie pruhy proste nevidíte.ElWapp píše: Rád se nechám poučit, co jiného teda značka "Řadící pruhy" má vyznačovat než řadící pruhy v křižovatce. Šipky na vozovce jsou super, dokud nenasněží nebo pokud se nechcete řadit včas a ne až když v plné rychlosti luštíte čáry na asfaltu před sebou.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ale veď načo potrebujeme o cyklopruhu označenom značkou C8a, ktorá okrem povinného použitia takto označenej cestičky alebo pruhu zároveň zakazuje takto označenú cestičku alebo pruh použiť (čiže vrátane zastavenia a státia) iným účastníkom premávky, hovoriť ako o vyhradenom jazdnom pruhu - nemá to žiadny praktický význam a robí to iba problémy. Lebo tá kvázi vyhradenosť je daná aj významom značky C8a.ElWapp píše:Každopádně je hezky vidět, že pokud bych za stávající legislativy vyhradil pruh pro cyklisty značkou C8a, tak by se nejednalo ani o vyhrazený pruh (značka IP20a) ani o jízdní pruh pro cyklisty (§14 (5)) a dané ustanovení (a spousta jiných) by neplatilo.
Čiže kľudne to môžeme v CZ a SK označovať ako v Nemecku a Holandsku.Stezka pro cyklisty
Značka přikazuje cyklistům užít v daném směru takto označeného pruhu nebo stezky. Pruhu nebo stezky smí užít i osoba vedoucí jízdní kolo, osoba pohybující se na kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení a osoba pohybující se na osobním přeopravníku. Ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích je její užívání zakázáno, pokud není stanoveno jinak.
My sami si niekedy vymýšľame nezmysly.