Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Při tvorbě nových předpisů se tahle možno probírala taky, nicméně zvítězila konzervativnější varianta uvádění oválu jen vedle zahraničního cíle a nikoli samostatně. V Rakousku, Maďarsku a nově na Slovensku to funguje proto, že se v jejich systému čísla dálnic a E-silnic uvádějí v horní části značky a k nim se velikostně přiřadí i oválky s MPZ - viz příklad z Maďarska: https://www.google.cz/maps/@47.3593146, ... 312!8i6656
U nás by to ale v horní části značky bylo samostatně a zabíralo to zbytečně řádek navíc a do dolní části značky se to nehodí, protože u nás se cíle řadí tak, že nejvzdálenější je úplně nahoře. Samozřejmě, všechno by šlo udělat, ale tady by to bylo za cenu kompromisů
U nás by to ale v horní části značky bylo samostatně a zabíralo to zbytečně řádek navíc a do dolní části značky se to nehodí, protože u nás se cíle řadí tak, že nejvzdálenější je úplně nahoře. Samozřejmě, všechno by šlo udělat, ale tady by to bylo za cenu kompromisů
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ještě bych doplnil, že pokud se v roce 2018 k D5 doplní Nürnberg, k D11 se doplňuje Wroclaw či se na křižovatce D1xD48 objeví rovně Katowice a vpravo B.Biala, tak vám to už chybět asi nebude.
U Mnichova se jasné, kam míří cíle A, I, CZ. U Vídně je SK a H jasné, CZ je trochu podivně Praha na Znojmo.
Krom toho, že se nám ten rakousko slovenský systém nelíbí a je místy zavádějící, u nás by to vlastně ani nefungovalo: D z Prahy? Passau a Dresden jsou zcela na druhé straně. S PL máme skoro 800 km dlouhou hranici...
U Mnichova se jasné, kam míří cíle A, I, CZ. U Vídně je SK a H jasné, CZ je trochu podivně Praha na Znojmo.
Krom toho, že se nám ten rakousko slovenský systém nelíbí a je místy zavádějící, u nás by to vlastně ani nefungovalo: D z Prahy? Passau a Dresden jsou zcela na druhé straně. S PL máme skoro 800 km dlouhou hranici...
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
S tím oválem D by to asi tak jednoduché u Prahy určitě nebylo, například D4 vede na Passau, D5 na Nürnberg, D6 na Bayreuth, D7 na Chemnitz, D8 na Dresden a po D10 se s malými odbočením dostanete na Bautzen nebo Görlitz. Takže kam do D?
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nikdo přece nechce, aby třeba na takovém na sjezdu z D3 u Kaplice byly značeny všechny kostely, či Lidly v Kaplici a okolí. Ale, že by např. o kousek dál, na sjezdu na Lipno, mohly být alespoň u názvu Lipno i symboly s vlnkami, nebo, že by na těchto značkách byl značen nějak i exit, to zase snad není tak kacířská a kontrarevoluční myšlenka, ne? https://mapy.cz/zakladni?x=15.4838020&y ... &fov=1.257ElWapp píše:Monine, opet prehnana reakce. Turisticke atrakce prece neziji z toho, jestli maji na dalnici hnedou ceduli nebo ne. A naopak - nemely by tedy naopak pribyt ukazatele ke vsem supermarketum, restauracim a hotelum, aby "nepochcipali hlady"?
Kdyz jedu nekam na Karlstejn, tak si prece zjistim, kudy, a hnede znaceni by mi melo pomoci pak v zaverecne casti cesty- kde presne sjet ze silnice a kudy dojet na misto.
Slovenska fotka, ktera diskuzi rozpoutala, se mi nelibi - jeden sjezd a hned tri kostely a jedna zoo. Zbytecne, preplacane, nepatri na dalnici - tam maji byt smerove cile, obce, cisla silnic.
poradce: prej (PL) na D52/D1 V té naší konzervárně možná tak za sto let. A za sto padesát (I) a (A) na D1/D52.
Honey72: ten CH červený rámeček by byl super.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Další fotky značení na nové D11.
- Přílohy
-
- D11.jpg (30.55 KiB) Zobrazeno 6488 x
-
- d11b.jpg (53.43 KiB) Zobrazeno 6488 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
hezké až na to písmo
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Písmo je OK.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nechci být zase urýpaný, ale už na první pohled... Kde se na té modré značce na exitu Kukleny ztratil ten Trutnov s Libercem a třicetpětkou (tato cedule se stejně časem musí aktualizovat, tak proč to tam není)? A proč je na zelené značce uvedeno HK - Kukleny a na té modré jen čistý HK? A když je pod Wroclaví Trutnov, nemůže být pod Libercem i Jičín (město stejného řádu jako Trutnov)? Chápu, že ta zelená značka je značně, ale opravdu značně nadčasová, ale když už se to tam takto dalo (s čímž zase souhlasím - super), tak proč se to nedrží dál... V celkovém pohledu je to zase jen zmetek... Ale to jen tak na okraj, je mi jasné, že u nás se to asi nezlepší, neb nad tím nikdo nepřemýšlí a nedivil bych se, že zelenou značku navrhovala jiná parta, než tu modrou... U nás taky asi běžný jev... Graficky pěkné, opravdu pěkné značky, obsahově (pro současný stav věcí) propadák... Můj názor...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Protože ty zelené jsou tam na 15 let, ale ty modré na tři čtyři roky, pak se stejně vyhodí. Ale do té doby máte pravdu.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Byl jsem tento týden v Polsku a jejich značení je pro mě zmatené. Každou křižovatku znační značkou dálniční uzel, každou silnici I. třídy značí stejně jako dálnici červeným číslem. Než jsem si na to zvykl, mátlo mne to.
Dále mi chyběl na dálkové návěsti nejbližší cíl. Je pěkné, že je tam Ostrava a hraniční obec, ale nic dalšího se od Gliwice nedozvím.
Na křižovatce A1/A4 mi chyběly návěsti na portálech nad pruhy. Není dobré, když je u tak důležité křižovatky návěst jen vpravo vzhledem k hustotě NA dopravy, neboť nejsou vidět.
Dále mi chyběl na dálkové návěsti nejbližší cíl. Je pěkné, že je tam Ostrava a hraniční obec, ale nic dalšího se od Gliwice nedozvím.
Na křižovatce A1/A4 mi chyběly návěsti na portálech nad pruhy. Není dobré, když je u tak důležité křižovatky návěst jen vpravo vzhledem k hustotě NA dopravy, neboť nejsou vidět.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
V Polsku je to asi úplně normální jev s tím značením, protože i na ostatních silnicích, které vedou do zahraničí je to zahraniční město a pak poslední prdel v PL. Např v Klodzku je značena na I/8 Praha a Kudowa-Slone, na I/33 zase Brno a Boboszow atd atd atd
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, Poláci značí vždy i název hraničního přechodu. Je to pozůstatek z doby, kdy ještě existovaly skutečné hraniční přechody a tato informace byla dosti důležitá, protože ne všude mohl dotyčný řidič přejet. My jsme od toho už pomalu upustili, ale bylo to tu od Plzně a ještě stále je také samý Rozvadov či Folmava a v Trutnově zase Královec, kde později doplnili Lubawku a Walbrzych, ovšem někde jen česky s jedním V nebo Valbřich. Hrůza. Naštěstí už to postupně opravili.
https://www.google.cz/maps/@50.5622137, ... 312!8i6656
V Polsku holt mají symbol pro MÚK jako jinde pro dálniční uzel. Každá země to má jiné
Červené číslice běžných silnic přece nemají jen Poláci Ale jo, pravdou je, že i ve mě hrkne, když vidím tu jejich červenou číslici, ke všemu oni jí mají oproti nám obrovskou
https://www.google.cz/maps/@50.5622137, ... 312!8i6656
V Polsku holt mají symbol pro MÚK jako jinde pro dálniční uzel. Každá země to má jiné
Červené číslice běžných silnic přece nemají jen Poláci Ale jo, pravdou je, že i ve mě hrkne, když vidím tu jejich červenou číslici, ke všemu oni jí mají oproti nám obrovskou
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, tohle je zjednodušený pohled člověka, který jen vidí značení, aniž by znal pozadí. Jak psal hh, ty modré značky jsou tam do doby zprovoznění stavby 1106 a vypadají takto proto, že se osazují na výhledový poloportál, na který se prostě všechny cíle z předchozí značky nevejdou. Ve výhledu tu bude jen cíl HK- Kukleny a tato značka bude mít úplně stejnou velikost jako tato dočasná a portál se nebude muset upravovat. Takto je to připravené ze strany ŘSD a schválené úřady jako dočasný stav. Takže ano, někdo se nad tím zamyslel, a tohle je výsledek kompromisu mezi dočasným a trvalým stavem.zesp píše:Nechci být zase urýpaný, ale už na první pohled... Kde se na té modré značce na exitu Kukleny ztratil ten Trutnov s Libercem a třicetpětkou (tato cedule se stejně časem musí aktualizovat, tak proč to tam není)? A proč je na zelené značce uvedeno HK - Kukleny a na té modré jen čistý HK? A když je pod Wroclaví Trutnov, nemůže být pod Libercem i Jičín (město stejného řádu jako Trutnov)? Chápu, že ta zelená značka je značně, ale opravdu značně nadčasová, ale když už se to tam takto dalo (s čímž zase souhlasím - super), tak proč se to nedrží dál... V celkovém pohledu je to zase jen zmetek... Ale to jen tak na okraj, je mi jasné, že u nás se to asi nezlepší, neb nad tím nikdo nepřemýšlí a nedivil bych se, že zelenou značku navrhovala jiná parta, než tu modrou... U nás taky asi běžný jev... Graficky pěkné, opravdu pěkné značky, obsahově (pro současný stav věcí) propadák... Můj názor...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Trutnov a Liberec i číslo 35 se ztratit musela, protože se sjíždí na silnici I/11 a ta do těchto měst nevede. Stejně tak modrá 35 začíná až na severu HK.zesp píše:Nechci být zase urýpaný, ale už na první pohled... Kde se na té modré značce na exitu Kukleny ztratil ten Trutnov s Libercem a třicetpětkou (tato cedule se stejně časem musí aktualizovat, tak proč to tam není)? A proč je na zelené značce uvedeno HK - Kukleny a na té modré jen čistý HK? A když je pod Wroclaví Trutnov, nemůže být pod Libercem i Jičín (město stejného řádu jako Trutnov)? .......
Není tam ani Šumperk s 11, protože před ním je ještě Hradec.
Na poslední ceduli je pouze Hradec, protože na tomto sjezdu sjedete i jinam než jen do jeho Kuklen. A je to důležitý uzel na trase E67.
Kukleny jsou na tabulích u předcházejícího exitu kvůli orientaci, kudy lépe do centra a kde se sjíždí na dalším "hradeckém" exitu.
Jičín tam být nemůže, už jej na stejné silnici 35 zastupuje důležitější Liberec.
Trutnov je sice stejného řádu jako Jičín, ale je tam uvedený, protože leží na jiné silnici 37 vedoucí přes HK.
Náchod tam není, zastupuje jej Wroclaw na stejné E65.
Každopádně, přiznám se, i mě by dokázala zmást ta poslední tabule před sjezdem. Spousta řidičů má tendenci pokračovat rovně a nikam neodbočovat. Vyjmenovat všechny cíle by bylo zmatečné, ale dát tam dodatečně třeba tranzit by stačilo.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Toto už není 100%, na některých nových úsecích na cedulích hraniční přechody nejsou - tam kde je experimentální značení zde A1 ŁódźHoney72 píše:Ano, Poláci značí vždy i název hraničního přechodu. Je to pozůstatek z doby, kdy ještě existovaly skutečné hraniční přechody ...
víc fotek http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t133862612
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No tak hurá, ale ten symbol KREUZ to je fakt hrůza. Možná má každý stát jiné leccos, barvy atd., ale toto máme všichni stejné, jen ne PL, ať to změní!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Mě to velmi překvapilo, když sem se vracel z Litvy a hned za hranicí bylo KUDOWA STONE (PL)(CZ) 800 km.Honey72 píše:Ano, Poláci značí vždy i název hraničního přechodu.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No, tak bych tu zase něco měl. V souvislosti s reko povrchu D35/I-44 v úseku Mohelnice - hranice okresů SU/OC bylo ve směru z OC na Mohelnici (úsek exit Loštice - Mohelnice-sever) vyměněno i velkoplošné značení. Provedení i věcná náplň se konečně přibližižuje alespoň mojí představě o tom, jak to má vypadat (např. to rozlišení křižovatek v Mohelnici na jih, centrum a sever a jejich uvedení vždy ještě před exitem). Ale, neměla by být u cedule na snímku ta třicetpětka modrá? A nemělo by tam být číslo exitu 235 (na mapách je všude tento exit označen)? Předpokládám, že zelený podklad cedule s modrými podklady názvů cílů je ok - je to ještě na dálnici, ale za exitem už dálnice nepokračuje... A nevím, proč je znovu celý pás na Olomouc uzavřen až po Loštice, když tam reko proběhla loni. Nic se tam přitom neděje...
Pokud chcete zhlédnout kompletní značení v tomto úseku, stačí click na následující odkaz:
http://seta00121.rajce.idnes.cz/Nove_zn ... _Mohelnice
Pokud chcete zhlédnout kompletní značení v tomto úseku, stačí click na následující odkaz:
http://seta00121.rajce.idnes.cz/Nove_zn ... _Mohelnice
- Přílohy
-
- P8310003.JPG (49.65 KiB) Zobrazeno 6180 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Správný postřeh, 35ka už má být modrá...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No nevím. Cedule jak kráva, přitom zase to přiblblý, úzký písmo. U Mohelnice mohl být snad taky už jen symbol centra, ať si na to lidi zvykají. Hlavně, že hh chce měnit symbol dálničního křížení v Polsku. Za mě 4 body. Ze soucitu a z nostalgie.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Co je horší, že na návěsti 2000 metrů před MÚK je symbol uzluhh píše:No tak hurá, ale ten symbol KREUZ to je fakt hrůza. Možná má každý stát jiné leccos, barvy atd., ale toto máme všichni stejné, jen ne PL, ať to změní!
http://imageshack.com/a/img923/9689/uWywKn.jpg
, ale na tabulích v křižovatce už je symbol jako u nás pro sjezd
http://imageshack.com/a/img921/3149/q7b26n.jpg
Takže čert aby se v tom vyznal
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nedalo by se do české legislativy procpat tato německá (také polská verze) dálniční "Ankündigungsbake" značka? Tedy odpočítavací značky na odbočení? viz.
https://de.wikipedia.org/wiki/Entfernun ... O_1970.svg
Jde o to, že pred začátkem odbočovacího, či odpojovacího pruhu je odpočítávání 300 m - 200 m a 100 m, označené temito značkami. Teprve pak příjde odbočovací pruh a člověk nemusí hledět na IS6g/f a hledat ji. Mě osobně to v daných zemích pomáhá lépe se zařadit a i rovnoměreně brzdit. Za mě osobně je škoda, že to není v AT a CZ.
https://de.wikipedia.org/wiki/Entfernun ... O_1970.svg
Jde o to, že pred začátkem odbočovacího, či odpojovacího pruhu je odpočítávání 300 m - 200 m a 100 m, označené temito značkami. Teprve pak příjde odbočovací pruh a člověk nemusí hledět na IS6g/f a hledat ji. Mě osobně to v daných zemích pomáhá lépe se zařadit a i rovnoměreně brzdit. Za mě osobně je škoda, že to není v AT a CZ.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Hlavně v mlze jsou tyto cedule velice cenné. V některých zemích se mi zase líbí, že v každé MÚK jsou nakreslené na vozovce i šipky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Značka upozorňující na začátek odbočovacího pruhu by byla fajn, při snížené viditelnosti fakt může pomoct. Např. dneska ráno při poměrně silném dešti a kombinaci mokrého CB povrchu a bílého VDZ na D11 jsem měl problém v odhadu vzdálenosti a včasném brždění Ale to už jsou jen takové třešničky na dortu, je spousta důležitějších věcí, co je potřeba zlepšovat.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak jest.. je toho spousta.. ale stejně.. sem tam ta třešínka..
Mám možnost jezdit ve všech zmíněných zemích a říkám si, proč na poměrně lepším povrchu a někdy v horším směrovém vedení je v čr pouze na dálnicích 130 km/h a na okreskách bídných 90 km/h. Ale to je na jinou diskuzi.
Jestliže by toto bylo možné prosadit do dalšího kolečka "zlepšováků", uričtě budu rád, neb tato maličkost dělá hodně...
Mám možnost jezdit ve všech zmíněných zemích a říkám si, proč na poměrně lepším povrchu a někdy v horším směrovém vedení je v čr pouze na dálnicích 130 km/h a na okreskách bídných 90 km/h. Ale to je na jinou diskuzi.
Jestliže by toto bylo možné prosadit do dalšího kolečka "zlepšováků", uričtě budu rád, neb tato maličkost dělá hodně...
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.