Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Mě tam nemile překvapilo něco jiného... směry pro cyklisty by se dle mého názoru měly značit odděleně a to pomocí IS19.
- Přílohy
-
- Bez názvu.png (271.48 KiB) Zobrazeno 7115 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
A proč je křižovatka Na strži s malým "s"?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Proto podle oficiálního názvu, který je i v geoportálu ČÚZK, se Na strži píše s malým s podle starého pravopisu. Praha to tak chce.
Souhlasím s tím, že ty cykloznačky by měly být samostatně na IS19. Tady je to navrženo podle mých informací proto, že rovně je Centrum už jen po SMV, tak prý aby se to jasně odlišilo. Veškeré ostatní cykloznačení už je snad mimo VLKP.
Souhlasím s tím, že ty cykloznačky by měly být samostatně na IS19. Tady je to navrženo podle mých informací proto, že rovně je Centrum už jen po SMV, tak prý aby se to jasně odlišilo. Veškeré ostatní cykloznačení už je snad mimo VLKP.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jen dotaz, proč tedy není autíčko i v šipce rovně ?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Protože na Roztyly se po SMV nejede, je tam ještě jedno rozdvojení za tímhle místem.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jasně, díky, to jsem si neuvědomil. Jinak doufám, že těch výjimek s "cykloznačením" nebude přibývat.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Máme někde v reálu symbol levého sjezdu? Je to vůbec případně možné značit?tohle a tohle umístění směrovek na výjezdu z okružky? Ten první případ by šel umístit na ostrůvek, ale je v celé křižovatce jediný, takže to jde proti pravidlu dělat to na celé křižovatce stejně. A ten druhý případ (podobně jako první, jen ještě výrazněji) je od křižovatky strašně daleko, navíc ještě zakryt budovou.
Další dotaz: je v pořádku wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Pokud je před kruhákem i návěst, tak směrové tabule být přímo v kruhovém objezdu nemusí. U malých kruháků to často ani není možné. A často směrovky nebývají ani u kruháků, kde jsou odbočky nevýznamné. A směrová tabule za křižovatkou aspoň potvrzuje, že jste odbočili dobře.
Co se týče levého sjezdu, sice se u nás pár takových vyskytuje, např. v Mrázovce, či na D11 u Černého Mostu a mnohem více je jich v kolektorech. A právě to je důvod, proč se taková značka neužívá. Kolektor je pouhou součástí dálniční křižovatky či uzlu a v Mrázovce značka IS6a není vůbec použita.
Co se týče levého sjezdu, sice se u nás pár takových vyskytuje, např. v Mrázovce, či na D11 u Černého Mostu a mnohem více je jich v kolektorech. A právě to je důvod, proč se taková značka neužívá. Kolektor je pouhou součástí dálniční křižovatky či uzlu a v Mrázovce značka IS6a není vůbec použita.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
[quote="Majkii"]Máme někde v reálu symbol levého sjezdu? Je to vůbec případně možné značit?
podobné značky levých výjezdů jsem viděl ve Španělsku a jedna je tuším i na A7 v Linci, ale mně na té značce hnidopišsky nesedí ten výjezd z protisměru - když už, tak bych to viděl nějak takto:
podobné značky levých výjezdů jsem viděl ve Španělsku a jedna je tuším i na A7 v Linci, ale mně na té značce hnidopišsky nesedí ten výjezd z protisměru - když už, tak bych to viděl nějak takto:
- Přílohy
-
- výjezd levý.jpg (17.52 KiB) Zobrazeno 6762 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Symbol levého sjezdu nemáme a ani nepředpokládám, že by se do budoucna někde objevil.Majkii píše:Máme někde v reálu symbol levého sjezdu? Je to vůbec případně možné značit?tohle a tohle umístění směrovek na výjezdu z okružky? Ten první případ by šel umístit na ostrůvek, ale je v celé křižovatce jediný, takže to jde proti pravidlu dělat to na celé křižovatce stejně. A ten druhý případ (podobně jako první, jen ještě výrazněji) je od křižovatky strašně daleko, navíc ještě zakryt budovou.Další dotaz: je v pořádku
Co se týče směráků na výjezdu z OK, vychází to z obr. A63 TP100. Značky by se měly umisťovat tak 5-10 m za začátek výjezdové větve. Ale není to zatím nikde napsané. Pokud je tedy někdo dá moc daleko za výjezd, tak asi formálně nic neporušil, ale správně to není...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nebo špatně , ale to už je právě pozdě...Honey72 píše:A směrová tabule za křižovatkou aspoň potvrzuje, že jste odbočili dobře.
Jasně, tam jsem koukal. A v předchozím odstavci je napsáno: Pokud nelze fyzický ostrůvek využít nebo chybí, užije se směrová tabule pro směr přímý bezprostředně na výjezdu z křižovatky (obr. A63). Což se mi minimálně v tom případu na Robousy opravdu nezdá splněno.mapman píše: se týče směráků na výjezdu z OK, vychází to z obr. A63 TP100. Značky by se měly umisťovat tak 5-10 m za začátek výjezdové větve. Ale není to zatím nikde napsané.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Řekl bych, že ale úplně stejně "funguje" (za mě spíš nefunguje) většina IS7a. Jsou většinou tak daleko, že je přečtete až už se stejně změna pruhu nedá (nebo neměla by) provést. Některé jsou osazeny dříve, tam jejich smysl vidím jako podstatně vyšší. Ve většině případů ale plní funkci pouze tu, že řidiči buď potvrdí, že jede správně nebo že špatně a má na dalším sjezdu minimálně sjet a najít novou cestu.Majkii píše:Nebo špatně , ale to už je právě pozdě...Honey72 píše:A směrová tabule za křižovatkou aspoň potvrzuje, že jste odbočili dobře.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To je ale správně, ne? IS 7a je potvrzovací značka, která mi sděluje, že opravdu odbočuju správným směrem a navíc mi označuje místo, kde dochází k fyzickému rozdělení tras. Při pohledu na IS 7a se už nemám rozhodovat, kam pojedu (resp. svoje rozhodnutí měnit). K rozhodování je určen úsek mezi IS 6b/c/d a IS 6f/g. U IS 6f/g rozhodnutí odbočit realizuju (nebo nerealizuju tím, že jedu dál rovně) a dál už s tím nic dělat nemám.Aram96 píše:Ve většině případů ale plní funkci pouze tu, že řidiči buď potvrdí, že jede správně nebo že špatně a má na dalším sjezdu minimálně sjet a najít novou cestu.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Za tou křižovatkou to už funguje spíš jako dálková návěst.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak osobně se mi líbí více třeba tohle řešení, kdy je značka o něco dříve a ještě pruh mohu v nouzi změnit (pokud jsem slepej a přehlédl jsem ty 3 návěsti předtím ). Ale o tom můj příspěvek nebyl, jen jsem chtěl poukázat, že ta značka za kruháčem slouží právě jen k potvrzení směru stejně jako IS 7a, která už "ničemu nepomůže".Martin_L píše:To je ale správně, ne? IS 7a je potvrzovací značka, která mi sděluje, že opravdu odbočuju správným směrem a navíc mi označuje místo, kde dochází k fyzickému rozdělení tras. Při pohledu na IS 7a se už nemám rozhodovat, kam pojedu (resp. svoje rozhodnutí měnit). K rozhodování je určen úsek mezi IS 6b/c/d a IS 6f/g. U IS 6f/g rozhodnutí odbočit realizuju (nebo nerealizuju tím, že jedu dál rovně) a dál už s tím nic dělat nemám.Aram96 píše:Ve většině případů ale plní funkci pouze tu, že řidiči buď potvrdí, že jede správně nebo že špatně a má na dalším sjezdu minimálně sjet a najít novou cestu.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ne, tahle směrovka rovně za kruháčem slouží jako náhrada směrovky vpravo na výjezdu z kruháče (protože tam třeba nejde umístit...), takže by z toho kruháče měla být v pohodě viditelná, abys věděl, že tudy ne.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To ještě můžeme být rádi. V metropoli kruhových objezdů jsem na některých malých kruhácích bez navigace šílel a daleko bych bez ní nedojel:
https://www.google.cz/maps/@42.5154496, ... 384!8i8192
https://www.google.cz/maps/@42.5153409, ... 384!8i8192
Před kruhákem prostě žádná návěst a ani u výjezdů. Nějaká společná směrovka bývá přímo u kruháku, ale když přijedete ze "špatné" strany, tak si tu ceduli prostě přečíst nemáte jak
https://www.google.cz/maps/@42.5154496, ... 384!8i8192
https://www.google.cz/maps/@42.5153409, ... 384!8i8192
Před kruhákem prostě žádná návěst a ani u výjezdů. Nějaká společná směrovka bývá přímo u kruháku, ale když přijedete ze "špatné" strany, tak si tu ceduli prostě přečíst nemáte jak
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Něco dalšího nového od Jičína související s novým obchvatem na 286 (pro porovnání i s předchozím stavem a návrhem z PDPS):
Semily už se na VLKP značku nevešly kvůli množství údajů? Orientačně nevýznamná 502 tam tedy nemusela být taky
Škoda, že za dalších 50 metrů tam zůstává ještě toto (provedení v těchto krajích vcelku obvyklé):
Škoda, že za dalších 50 metrů tam zůstává ještě toto (provedení v těchto krajích vcelku obvyklé):
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Já si spíš myslím, že na Semily a 286 někdo prostě zapomněl. TP doporučují, aby na jedné tabuli nebylo více než 10 údajů, ale jednak je to doporučení, které se zvlášť při peážích těžko dodržuje a jednak i bez těch Semil je jich tady stejně už třináct. Především ale pokud budeme ctít zásadu, že nevyléváme vaničku i s dítětem, tak výsledné řešení s tou malou přišpendlenou IS 2a rozhodně není přehlednější, než kdybychom na VLKP měli o dva údaje více.Majkii píše:Semily už se na VLKP značku nevešly kvůli množství údajů? Orientačně nevýznamná 502 tam tedy nemusela být taky
502 je správně, číslo komunikace je základní údaj a neměl by nikdy chybět. Ale špatně je pořadí čísel, protože se napřed uvádějí plné rámečky a pak teprve přerušované. A docela mě překvapuje, že je centrum Jičína značeno přímo, protože podle mapy mi přijde, že do středu města dojedu snadněji právě po 502 než přes obchvat 16/35, ale třeba mi to místní objasní
Mimochodem, ony ty Semily ani na silnici 286 neleží...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ty směráky Semily jsou tam údajně "dočasně" než si lidi "zvyknou" na nový obchvat.
502ka tam je proto, že tam tam silnice prostě je a značit se má.
Jičín centrum chtělo město značit po Popovické, protože je to mimo obydlenou oblast a vede to tudy k nádraží, takže asi tolik
Někdy je ta logika trochu zvláštní, ale aspoň to umí zdůvodnit...
502ka tam je proto, že tam tam silnice prostě je a značit se má.
Jičín centrum chtělo město značit po Popovické, protože je to mimo obydlenou oblast a vede to tudy k nádraží, takže asi tolik
Někdy je ta logika trochu zvláštní, ale aspoň to umí zdůvodnit...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Spis normy nepocitaly s tim, ze neco jako 502 existuje. Kdyby tech 50m bylo evidovano jako vetve krizovatky, tak by tam i dle norem byla srozumitelnejsi cedule (plne ramecky pro 16,32). Otazka taky je, zda-li nekde jinde existuje prutahokruh, a zda-li je znacen cislem. No pak taky, ze dal v Jicine uz 502 znaceno neni. Takze chapu, ze dle norem se 502 znacit ma, ale otazka je, zda-li nekdo mel pri vzniku norem v patrnosti, ze neco jako 502 existuje.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ta 502 je stejně zralá ke zrušení, protože po zprovoznění východního obchvatu už 502 tu 286 nespojuje a nyní absolutně postrádá smysl. Pokud jí kraj nehodí na hlavu městu, tak jí jistě převede do třetí třídy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Koukám teď na Mapy.cz a po zprovoznění obchvatu II/286 už není 502 vyznačená vůbec.Honey72 píše:Ta 502 je stejně zralá ke zrušení, protože po zprovoznění východního obchvatu už 502 tu 286 nespojuje a nyní absolutně postrádá smysl. Pokud jí kraj nehodí na hlavu městu, tak jí jistě převede do třetí třídy.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Dotaz na užívání samostatných "potvrzovacích" IS 16b za křižovatkami: dle tabulky č. 1 z TP 169 by se potvrzovací číslo silnice nemělo užívat v obci po křižovatkách se silnicí III. třídy. Takže je třeba toto nebo toto (to sice není přímo v obci, ale ani za křižovatkou) špatně (navíc)?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Není nad přesnost... (Mělo by být čerstvé, fotka je z FB)
stávající stav... (ale P1 vyměnil za jednostrannou)
Aha, tak je to přesně dle projektu, který ale opsal wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!