Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Rozumím, no právě to řešení, jak je výše, bych tu i čekal, ovšem určitě bez toho "D3" to vypadá hrozně Navíc je to zbytečné, když už tak právě jen tu červenou trojku.
Počítám, že číslo se krom nájezdu u dálnice využívá ještě tehdy, chceme-li právě značit dálnici tím úsporným řešením, ale jsou v okolí 2 dálnice a každá jiným směrem. Pokud je potřeba ještě rozlišit i směry na jednotlivé dálnici, je pochopitelně nutné přidat i město (směr).
Tady před tou křižovatkou I/19 + I/34 mě to právě připadá zbytečné, proto můj dotaz. Ne, že by mi ty Č.Budějovice vadily, spíše je pro mě záhadou, proč se někdy využívá to řešení a někdy to druhé .. I v tomto tématu se najde několik příkladů nového značení, kdy je značení k dálnici řešeno opravdu jen tou IS1a bez města, čísla či "Dxx" v závorce.
Počítám, že číslo se krom nájezdu u dálnice využívá ještě tehdy, chceme-li právě značit dálnici tím úsporným řešením, ale jsou v okolí 2 dálnice a každá jiným směrem. Pokud je potřeba ještě rozlišit i směry na jednotlivé dálnici, je pochopitelně nutné přidat i město (směr).
Tady před tou křižovatkou I/19 + I/34 mě to právě připadá zbytečné, proto můj dotaz. Ne, že by mi ty Č.Budějovice vadily, spíše je pro mě záhadou, proč se někdy využívá to řešení a někdy to druhé .. I v tomto tématu se najde několik příkladů nového značení, kdy je značení k dálnici řešeno opravdu jen tou IS1a bez města, čísla či "Dxx" v závorce.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
A četl jsi vůbec ty TP100, které zde byly už mnohokrát zmiňované? Vždyť tam je to všechno napsané.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano četl, ale v praxi se používá i to i to, tak jsem z toho jelen. Každopádně mapman mě to objasnil určitě více než TP.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Samotná dálnice se používá tam, kde je jednoznačné, že to vede jen k jedné dálnici. U Pelhřimova přichází v úvahu ještě dálnice Praha-Brno, proto se na významných křižovatkách uvádí k dálnici i cíl dálnice pro rozlišení. Dál směrem na Tábor už bude vesměs jen symbol dálnice.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jasné, pokud je to takhle, tak je to v pořádku a již plně chápu. Popravdě mě to jako možné vysvětlení taky napadlo, ale říkal jsem si, že by pro tento směr byla D1 nesmyslná. Ale na směry se asi v této situaci nehraje a jde spíše o čistou vzdálenost od D1 bez ohledu na směr jízdy. Takže dík za potvrzení.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Škoda, že se u dálnic neprosadil přerušovaný rámeček, tohle je přesně ta situace, kde by se dal dobře uplatnit. Ale na té Majkiim ukázané značce mě spíš překvapilo, že ve směru J. Hradec (I/34) není také uvedena II/112 a nějaký cíl na ní (nejlépe asi Telč). My se ty peáže snad nikdy pořádně značit nenaučíme...mapman píše:Červené číslo se používá jen před nájezdem na dálnici, takové je zatím pravidlo. Vyhláška to takto doslovně u značky IS1a,b,c uvádí... Šlo by použít to co je o pár příspěvků výše, tj. závorku - (D3), ale to není standardní řešení...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tépečka ale nevyžadují důsledně značit delší peáže silnic druhých tříd po silnicích I. třídy, kor když vedou přes dvě jedničky. Mají se značit hlavně krátké peáže na jinak delším smysluplném tahu. Já třeba osobně tady úplně smysl pro značení peáže 112ky nevidím :/
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To vím, že TP to nevyžadují (jiná diskuze je, zda-li je to tak správně, či ne), ale tady už ta peáž vyznačená skoro přes celý Pelhřimov na stávajících značkách je a to v obou směrech a na zobrazené tabuli (která je ve stávajícím stavu jedna z mála, která tu peáž neznačí) se dokonce do jednoho ze směrů doplňuje a do druhého ne. Problém je v té nedůslednosti. Buď tedy v souladu s TP nějakou konkrétní peáž neznačím, anebo ji značím, ale pak pořádně. Tohle je kočkopes.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, to je pravda, buď se má peáž značit po celé délce anebo se značit nemá.
S tím, zda je značit nebo ne, je to věčná otázka. Kdyby tato silnice měla na sever a na jih od Pelhřimova dvě různá čísla, tak je téměř nikoho značit nenapadne, myšleno při příjezdu od jedné strany této silnice, možná se vyznačí jen cíl silnice pokud je dostatečně významný. To bych pak vlastně měl vlastně z druhé strany značit Jihlavu a případně číslo 602.
Ze situací citované zakázky je pak ale patrné, že sami autoři peáž 112ky po 19ce a 34ce přiznávají na některých směrových tabulích a i v mapě je peáž vyznačená číslem. Takže závěr je takový, že v případě této značky se jedná buď o chybu v projektu nebo nesprávný požadavek dotčeného orgánu.
S tím, zda je značit nebo ne, je to věčná otázka. Kdyby tato silnice měla na sever a na jih od Pelhřimova dvě různá čísla, tak je téměř nikoho značit nenapadne, myšleno při příjezdu od jedné strany této silnice, možná se vyznačí jen cíl silnice pokud je dostatečně významný. To bych pak vlastně měl vlastně z druhé strany značit Jihlavu a případně číslo 602.
Ze situací citované zakázky je pak ale patrné, že sami autoři peáž 112ky po 19ce a 34ce přiznávají na některých směrových tabulích a i v mapě je peáž vyznačená číslem. Takže závěr je takový, že v případě této značky se jedná buď o chybu v projektu nebo nesprávný požadavek dotčeného orgánu.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
mapman píše:Červené číslo se používá jen před nájezdem na dálnici, takové je zatím pravidlo. Vyhláška to takto doslovně u značky IS1a,b,c uvádí... Šlo by použít to co je o pár příspěvků výše, tj. závorku - (D3), ale to není standardní řešení...
Ta závorka podle TP jde použít? doufal jsem že ne. Vypadá to hrozně a popírá to smysl celého systému značení.
Jiná otázka je, jaký má v Týně nad Vltavou smysl značit směr k dálnici bez konkrétního cíle. Na Prahu je to nejlepší přes Malšice, na Budějovice kolem Temelína, různé silnice vedou na Soběslav i na Veselí. Tady by podle mě dálnice být vůbec značená neměla...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tady jsou ty ČB naopak naprosto v pořádku. Vždyť je to dálkový cíl, ke kterému měníme doporučenou trasu. Doteď byla preferována trasa po I/34, nově po I/19 a dál D3.Aram96 píše:Tady před tou křižovatkou I/19 + I/34 mě to právě připadá zbytečné, proto můj dotaz. Ne, že by mi ty Č.Budějovice vadily, spíše je pro mě záhadou, proč se někdy využívá to řešení a někdy to druhé
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, přesně tak. Po staru byly Budějovice doleva.JirkaS píše:Tady jsou ty ČB naopak naprosto v pořádku. Vždyť je to dálkový cíl, ke kterému měníme doporučenou trasu. Doteď byla preferována trasa po I/34, nově po I/19 a dál D3.
Ta závorka není systémově v předpisech nikde zavedená, takže by se ani systémově používat neměla. Viděl jsem ji v projektu 2. etapy obchvatu Slaného, kde slouží k rozlišení směrů k (D7) a (D8) při příjezdu z křižujících třetích tříd, tam by to i smysl dávalo...ElWapp píše:mapman píše:Červené číslo se používá jen před nájezdem na dálnici, takové je zatím pravidlo. Vyhláška to takto doslovně u značky IS1a,b,c uvádí... Šlo by použít to co je o pár příspěvků výše, tj. závorku - (D3), ale to není standardní řešení...
Ta závorka podle TP jde použít? doufal jsem že ne. Vypadá to hrozně a popírá to smysl celého systému značení.
Jiná otázka je, jaký má v Týně nad Vltavou smysl značit směr k dálnici bez konkrétního cíle. Na Prahu je to nejlepší přes Malšice, na Budějovice kolem Temelína, různé silnice vedou na Soběslav i na Veselí. Tady by podle mě dálnice být vůbec značená neměla...
V tom Týně mi ale ta závorka s číslem přijde úplně zbytečná, tam je přeci jen pouze D3ka v okolí a pokud už chci něco přidat, tak radši cíle než číslo, přesně v tom smyslu jak to píšeš.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Já bych byl rád, kdyby se povolilo i červené číslo v přerušovaném rámečku. Nechápu, kdo vlastně rozhodl, proč modrý přerušovaný rámeček ano, ale červený ne. Je to taková podivná polovičatost, která byla určitě "důležitě" odůvodněna.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Krom toho, že to vypadá blbě?
Já bych spíš osobně byl pro přiřazování čísel navazujících silnic k jednotlivým cílům (před nebo za) v nějakém zmenšeném formátu.
To čárkované červené číslo by dělalo neplechu i u směrových tabulí. Jak by vypadal ten směrák s čárkovaným červeným číslem a symbolem dálnice v plném rámečku? Nebylo by lepší číslo používat jen v poli spolu s cílem jako to zavedli na Slovensku? A pak už můžeme zase otevřít debatu o "nevhodnosti" českých směráků přímo a vůbec systému jejich používání u nás, protože podle Úmluvy jsou šípové směráky určeny k umísťování přímo v místě nebo za místem odbočení...
Prostě čárkovaná čísla byla zavedena pouze pro běžné silnice a pro SMV a D se z určitých důvodů nehodila... Mj. proto, že pro směřování k nim používám symbol D nebo SMV...
A ještě hůř by to vypadalo na bílé základní ploše Já bych spíš osobně byl pro přiřazování čísel navazujících silnic k jednotlivým cílům (před nebo za) v nějakém zmenšeném formátu.
To čárkované červené číslo by dělalo neplechu i u směrových tabulí. Jak by vypadal ten směrák s čárkovaným červeným číslem a symbolem dálnice v plném rámečku? Nebylo by lepší číslo používat jen v poli spolu s cílem jako to zavedli na Slovensku? A pak už můžeme zase otevřít debatu o "nevhodnosti" českých směráků přímo a vůbec systému jejich používání u nás, protože podle Úmluvy jsou šípové směráky určeny k umísťování přímo v místě nebo za místem odbočení...
Prostě čárkovaná čísla byla zavedena pouze pro běžné silnice a pro SMV a D se z určitých důvodů nehodila... Mj. proto, že pro směřování k nim používám symbol D nebo SMV...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Čerchované červené číslo mi přijde zbytečnost, stejně je tam vždy zelená subplocha nebo by měla být. Jak je fotka z toho Týna, tak to “(D3)” vypadá otřesně, buď tam nemá být vůbec nic - jen zelená se znakem dálnice, těžko si tady někdo poplete D3 s jinou dálnicí - a když už něco, tak běžný červený rámeček s trojkou. “D” se nikde na značení nevyskytuje, nechápu, jak tohle mohl někdo schválit a osadit.
JirkoS: jak jsem psal, mě nevadí vůbec nápis těch Budějovic, spíš jsem nechápal, proč se někdy dává a někdy je tam jen prostě zelená plocha se značkou dálnice. Nedošlo mi, že to zde prostě rozlišuje D3 vs D1. A je pravda, že to určitě více práskne do očí řidiče, kteří jsou zvyklí postaru.
Mapman: dovolil bych si nesouhlasit, když chci značit směr k dálnici, tak tam má být zelená obyč směrovka. Pokud je v okolí více dálnic, tak přidávat čísla - červený rámeček s číslem. No a pokud je potřeba už rozlišovat směry na dálnici (když se blížíme k dálnici) tak logicky přidat i cíl pro rozlišení, na který směr ta silnice vede. To “D” je tam nadbytečné a blbě vypadající za jakékoli situace.
A souhlas s myšlenkou, že by se hodilo přidávat čísla dálnic za cíle pokud jich je více. Mít značku, kde je zelená subplocha a k tomu napsané 3 cíle a dole 3 čísla silnic, tak vím téměř prd.
JirkoS: jak jsem psal, mě nevadí vůbec nápis těch Budějovic, spíš jsem nechápal, proč se někdy dává a někdy je tam jen prostě zelená plocha se značkou dálnice. Nedošlo mi, že to zde prostě rozlišuje D3 vs D1. A je pravda, že to určitě více práskne do očí řidiče, kteří jsou zvyklí postaru.
Mapman: dovolil bych si nesouhlasit, když chci značit směr k dálnici, tak tam má být zelená obyč směrovka. Pokud je v okolí více dálnic, tak přidávat čísla - červený rámeček s číslem. No a pokud je potřeba už rozlišovat směry na dálnici (když se blížíme k dálnici) tak logicky přidat i cíl pro rozlišení, na který směr ta silnice vede. To “D” je tam nadbytečné a blbě vypadající za jakékoli situace.
A souhlas s myšlenkou, že by se hodilo přidávat čísla dálnic za cíle pokud jich je více. Mít značku, kde je zelená subplocha a k tomu napsané 3 cíle a dole 3 čísla silnic, tak vím téměř prd.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jestli to vypadá blbě je záležitost pocitová a každý na to bude mít úplně jiný názor Ale netřeba vymýšlet nic nového, vzorové listy mají dávno vyřešenu situaci bílého přerušovaného lemu modrého rámečku v zelené nebo bílé ploše a myslím, že to blbě nevypadá. A úplně stejně by to mohlo fungovat i s rámečkem červeným. Ale zcela souhlasím s tím, že nepřímá čísla silnic by se měla spíše přiřazovat ke konkrétním cílům, než shromažďovat s čísly komunikace, po které jedu. A celková revize soustavy ODZ včetně používání směrových tabulí by určitě byla vhodná také. Tady by zkrátka prospěla určitá "germanizace", resp. návrat před rok 1961.mapman píše:Krom toho, že to vypadá blbě? (...) A ještě hůř by to vypadalo na bílé základní ploše
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Při vší úctě já ale fakt nevidím důvod pro čerchované červené čísla. Jediný smysl to v principu dává na dálnicích před pražským okruhem, kde lze značit okruh a třeba čerchovaně další dálnice .. ale jak by to vypadalo, to by tam bylo dalších 5 číslic v přerušovaném rámečku ?
Mnohem lepší, když už, tak je značit číslo vedle cíle, čili na návěsti kde je Plzeň Brno HK dát vedle nich 5, 1 a 11. A tam to nemusí být přerušované logicky. Jiná místa v republice nejsou, kde by to mohlo mít nějaký smysl.
Naopak na silnicích první třídy či před jejím najetím to smysl dává a jsem moc rád, že se to zavedlo. Díky tomu lze značit i silnice, které za chvíli začínají, ale přímo v tu chvíli najíždím na jinou. A to se vám u dálnic krom D0 nestane.
Mnohem lepší, když už, tak je značit číslo vedle cíle, čili na návěsti kde je Plzeň Brno HK dát vedle nich 5, 1 a 11. A tam to nemusí být přerušované logicky. Jiná místa v republice nejsou, kde by to mohlo mít nějaký smysl.
Naopak na silnicích první třídy či před jejím najetím to smysl dává a jsem moc rád, že se to zavedlo. Díky tomu lze značit i silnice, které za chvíli začínají, ale přímo v tu chvíli najíždím na jinou. A to se vám u dálnic krom D0 nestane.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Iba premietli do praxe ako by to malo byť, čiže paradoxne urobili dobre.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ježiši, no to je děs žádný blízký cíl pro tu třetí třídu, po které člověk pojede. Červené číslo uvedené v bloku čísel tam, kde ještě vůbec být nemá a s prefixem ...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Dá se s tím něco reálně dělat? Napsat na místně příslušný silniční správní úřad, aby zjednalo nápravu?mapman píše:Ježiši, no to je děs žádný blízký cíl pro tu třetí třídu, po které člověk pojede. Červené číslo uvedené v bloku čísel tam, kde ještě vůbec být nemá a s prefixem ...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Myslím si, že to mapman myslel ironicky!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Chtěl jsem to původně dát do Špatných značek, ale když už se podobné téma rozvinulo zde, tak přispěju. Prohlížel jsem si návrh značení pro stavbu D7 okolo Chlumčan a jsem z toho opět rozpačitý.
Doprovodná komunikace bude II/607, nebo ne? Od Loun je tak značena jak na návěsti před křižovatkou, tak na směrové tabuli, ale z ostatních směrů se o ní mlčí. A přitom s potvrzovacími IS 16b se nešetřilo... A tady taky přemýšlím, jestli by tam ta 607 být už neměla: Tyhle chyby mě o to více překvapují, že je pod výkresy podepsaný zkušený člověk, který je považován za určitého guru českého ODZ.
Doprovodná komunikace bude II/607, nebo ne? Od Loun je tak značena jak na návěsti před křižovatkou, tak na směrové tabuli, ale z ostatních směrů se o ní mlčí. A přitom s potvrzovacími IS 16b se nešetřilo... A tady taky přemýšlím, jestli by tam ta 607 být už neměla: Tyhle chyby mě o to více překvapují, že je pod výkresy podepsaný zkušený člověk, který je považován za určitého guru českého ODZ.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Už to řeším s krajským úřademmbmat píše:Dá se s tím něco reálně dělat? Napsat na místně příslušný silniční správní úřad, aby zjednalo nápravu?mapman píše:Ježiši, no to je děs žádný blízký cíl pro tu třetí třídu, po které člověk pojede. Červené číslo uvedené v bloku čísel tam, kde ještě vůbec být nemá a s prefixem ...
Aj nedokonalý systém je systém a je treba ho držať inak vznikne anarchiaBrutus píše:Myslím si, že to mapman myslel ironicky!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Proč s krajským úřadem? Ty Svijany/Příšovice snad musel stanovit úřad ORP Turnov ne?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!