Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
chystá se i nějaká změna značení na D48 ve smyslu PL Kraków ?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, už jsme to tu psali, na D5 u Prahy Nürnberg, tady ty polské cíle atd.
- Přílohy
-
- D48.jpg (49.45 KiB) Zobrazeno 5741 x
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Hlavně by mohla konečně zčervenat D35.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ten zelený pruh o výšce 1720 znamená pouze "přelep", resp. výměnu segmentů na stávající ceduli?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano.
D35 řeší ŘSD Olomouc, tendr se teprve vypisuje toto jaro.
D35 řeší ŘSD Olomouc, tendr se teprve vypisuje toto jaro.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
proč bielsko-biala místo kraków? nebo se kraków objeví někde před bielsko-bialou na S52 ? možná se to tu řešilo ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Protože do Krakowa se po dálnici jede rovně ...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
cože? když bude dokončena D48 a S52, tak rovně se pojede od Bělotína právě tudy do Krakówa naopak po D1/A1 dojedu do katowic a tam musím odbočit na A4 či kolik směr Kraków ... ale za současného stavu to asi opodstatnění má, ale po dokončení S52 by to podle mě mělo být opraveno, protože D48/S52 bude určitě rychlejší a kratší než D1/A1/A4
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Do Krakova se bude dlouhá léta jezdit přes Katovice. Kompletní S52 je pořád poměrně vzdálená budoucnost. A i když se podaří ji protáhnout za Bielsko, tak pořád bude chybět úsek od Glogoczowa do Krakova, který má k realizaci opravdu hodně daleko a stávající silnice je přetížená a pomalá už teď. Alternativou jsou dálnice se 130 resp. 140 km/h kolem Katovic, které budou ještě dlouho časově výhodnější. Bielsko-Biała tedy dává největší smysl.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ono to vypadá, že přímo do Krakowa se bude jezdit vždycky přes Katowice, i po dokončení S52. Do centra Krakowa je výhodnější severní vjezd do města od S7, po S52 to bude jen o cca 10 km kratší, ale kvůli omezenější rychlosti pomalejší. Kdo však pojede dál směrem na Ukrajinu, pro toho už trasa po S52 výhodnější být může.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Se nečerti, chtěl jsem trošku popíchnout Brňáky a ne Tebehh píše:Už se to tu řešilo a dobře víš, že to dělala předchozí parta a tato brněnská značka bude letos změněna.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jasně. Každopádně tehdy i teď, značení dálnic je made in prague od Rozvadova po Bohumín.Honey72 píše:Se nečerti, chtěl jsem trošku popíchnout Brňáky a ne Tebehh píše:Už se to tu řešilo a dobře víš, že to dělala předchozí parta a tato brněnská značka bude letos změněna.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
mapman píše:Do Krakova se bude dlouhá léta jezdit přes Katovice. Kompletní S52 je pořád poměrně vzdálená budoucnost. A i když se podaří ji protáhnout za Bielsko, tak pořád bude chybět úsek od Glogoczowa do Krakova, který má k realizaci opravdu hodně daleko a stávající silnice je přetížená a pomalá už teď. Alternativou jsou dálnice se 130 resp. 140 km/h kolem Katovic, které budou ještě dlouho časově výhodnější. Bielsko-Biała tedy dává největší smysl.
no pokud bude trasa kratší a hlavně pokud bude S52 nezpoplatněná pro osobáky, tak to dává větší smysl, protože poláci ušetří za mýto! a navíc to bude kratší, osobně si myslím, že po dokončení S52 do glogoczowa to bude přinejmenším stejně výhodné jako po A4, ale uvidíme, to bude skutečně až někdy v budoucnu ... už to Bielsko-Biała je velký pokrok
jinak hlásím novou značku D48 Olomouc/Brno na I/58 u Příbora, včera jsem si jí cestou všiml, podle mě je nová, jde o šipku doprava ve směru od Skotnice při příjezdu k MÚK Příbor-sever avšak divně vypadá hned za tím značka před samotným připojovákem, kde je 48 stále ještě modrá místo červená atd. nicméně je fakt, že MÚK Příbor-sever brzy zanikne, tak zanikne i tato značka ... a pochopitelně zanikne i ta nová značka D48 Olomouc/Brno tudíž nechápu, proč byla na tu krátkou chvíli osazena, škoda peněz ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak některé značky mají ještě kretší životnost... Značka IS8b za exitem Ivanovice směr Brno, kde byl pod čarou Olomouc a Vyškov a přímo Brno (řešili jsme, že tam není ten ekvivalent Vyškov - západ), která tem byla osazena před měsícem, je už na kusy... Dle známého ze SSÚD Ivanovice tam před cca dvěma týdny dostal někdo na mokré dálnici smyk a vzal to přímo přes značku... Každopádně je to rozorané i kus na poli, musel po té dálnici letět jak kameň... Prý na tom úseku od Vyškova až někam ke Kromclu stačí zapršet a už tam prý sbírají jedno auto za druhým po pangejtech. Prý se kvůli tomu snaží prosadit snížení rychlosti až do Říkovic na 90 km/h (???!!!), zatím bezúspěšně... To mě docela překvapilo, já tam lítám dost rychle, dyšť, nedyšť... Vždyť je to téměř nová dálnice...
- Přílohy
-
- D1 za exit Ivanovice.jpg (57.42 KiB) Zobrazeno 5556 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Přesně kvůli těmhle situacím jsem rád, že se ty značky již neosazují na ty "kolejnice" ale na tyhle příhradové spojky, které se sice naprosto zdeformují, nicméně to není pevná překážka pro vozidlo.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To už je snad i ošetřeno zákonem, že všechny velkoplošky musí stát na příhradách. Kdysi jsem zaregistroval i nějaký nový typ příhrad trojúhelníkového půdorysu, tam pak stačila snad i pouze jedna uprostřed DZ
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
D11: i směr Praha už má za exity 25, 18 a 8 má nové dálkové návěsti, pod Prahou pod čarou u D0 jsou značeny cíle Plzeň, Ústí nad Labem a Karlovy Vary.
S tou mezerou u D1 směr Ostrava - stále se počítá s dosazením nějakého E-čísla?
S tou mezerou u D1 směr Ostrava - stále se počítá s dosazením nějakého E-čísla?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Také mě ta Ostrava zaujala. Mezera jako rezerva je všude, jak na směrových tabulích, tak i na dálkových. Pravdou je, že tak důležitý mezinárodní tah zůstává bez éčka, což jsme už ovšem řešili v sekci o mezinárodních silnicích, ale jestli to řeší někdo na UNECE netuším a jestli tam nějaká E46x vznikne ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Záleží na financování a jaká to bude pro vládu priorita. A taky jestli se to nebude tahat po soudech, současné trasování se totiž nelíbí starostovi Wadowic. Pokud vše půjde hladce, tak by někdy letos (v létě?) měla být pravomocná EIA, po čemž se bude cca rok a půl zpracovávat tzv. koncepcja programowa a potom už se teoreticky může vyhlašovat tendr. Jinak pokud jde o téma vlákna a dopravní značení, tak Krakov by asi skutečně měl být ve finále až bude všechno postavené směrem přes S52. Mimochodem na D1 by spíš než Katowice měly být Gliwice, kde je křížení A1 a A4. Katowice jsou dál na východ na A4.bumbik píše:mapman píše:Do Krakova se bude dlouhá léta jezdit přes Katovice. Kompletní S52 je pořád poměrně vzdálená budoucnost. A i když se podaří ji protáhnout za Bielsko, tak pořád bude chybět úsek od Glogoczowa do Krakova, který má k realizaci opravdu hodně daleko a stávající silnice je přetížená a pomalá už teď. Alternativou jsou dálnice se 130 resp. 140 km/h kolem Katovic, které budou ještě dlouho časově výhodnější. Bielsko-Biała tedy dává největší smysl.
no pokud bude trasa kratší a hlavně pokud bude S52 nezpoplatněná pro osobáky, tak to dává větší smysl, protože poláci ušetří za mýto! a navíc to bude kratší, osobně si myslím, že po dokončení S52 do glogoczowa to bude přinejmenším stejně výhodné jako po A4, ale uvidíme, to bude skutečně až někdy v budoucnu ... už to Bielsko-Biała je velký pokrok
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Taky tam donedávna byly, ale problém je v tom, že po vjezdu na polskou stranu se cíl Gliwice ztratí, je tam jen Łódź a Katowice.ML90 píše:... Mimochodem na D1 by spíš než Katowice měly být Gliwice, kde je křížení A1 a A4. Katowice jsou dál na východ na A4.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, zdá se to logické. Jenže Katovice jsou tam zřejmě kvůli tomu, že jsou 2x větší a známější a na každé méně podrobné mapě Evropy jsou vyznačené a mají známé mezinárodní letiště, odkud létá i spousta našich občanů. Katovice jsou centrem celé té obrovské pětimilionové aglomerace, kterou cizinci považují za jedno město s předměstími, včetně nás. Vždyť, kdo zná všechny ty desítky měst okolo Ona by dálnice A1 ráda vedla přes Katovice, ale kvůli zástavbě to není možné, takže byl vytvořen obrovský obchvat Katovic přes satelitní města. No a nakonec - právě, protože se dá dostat díky křížení A1 s A4 snadno do Katovic, mohou tam být napsané
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Gliwice tam byly teď! A bylo nelogické, že se v Polsku "ztratily". Teď podle nich uzlové dálniční centrum je značeno v obou státech stejně.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jasně, takhle sjednocené na obou stranách to dává smysl, je to spíš jenom taková zajímavost. To už by u nás spíš mohla být značená spolu s Katowicemi i ta Lodž, přeci jen je to dost velké město (700 tisíc) a z Ostravy je to nějakých 300 km (Ostrava je v Polsku poprvé značená u Toruně, kde je 433 km).
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
U nás není zvykem na dálnici udávat vzdálenější cíle než cca 200 km, nejen zahraniční, ale i naše. A ty Katowice jsou tam opravdu i kvůli tomu, že přes hraniční přechod D1/A1 se od nás nejezdí jen na sever na Lodž, ale i na Krakov a Ukrajinu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
hlásím další nové směrovky u Příbora na obchvatu směr Olomouc Brno, moc hezké! a to velkým písmem výrazným, super! akorát přímo na D48 na velkoplošných tabulích je stále Nový Jičín Hranice, čekal bych, že hranice zmizí a objeví se tam také Olomouc Brno, tak snad až po dostavbě úseku Rychaltice - Rybí ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...