Možná to není úplně od věci, když mají červeně i "R". Křižovatka červené 1 a červenou 1 by mohla poněkud zamotat hlavu. Ono bude stačit u nás křížení modré 1 a červené 1, to bude zmatků... Třeba ve Švýcarsku mají "R" taky červeně (i když jsou to jen lepší "jedničky") a uvádějí je bez písmenka, jenže u nich mají "D" i "R" společnou číselnou řadu vycházející z původních čísel silnic (ty jsou modré) a červená barva upozorňuje především na povinnost dálniční známky.Michel píše: ...
Zajímavé - viděli jste už někdo tyto značky v praxi? Pokud vím tak se na Slovensku nikdy do červené rámečku "D" nedávalo - jenom číslo dálnice jako u nás.
Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Je to novinka od letošního roku, počítejte s tím že se to objeví při dokončovaní rekonstrukce D1 mezi BA a TT na 3+3 v průběhu příštích měsíců
Značky s (D1) už jsem viděl, namátkou výjezd Horná Streda směr Trenčín
Značky s (D1) už jsem viděl, namátkou výjezd Horná Streda směr Trenčín
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
>Standa: Ono totiž na Slovensku zvolili trochu jinou strategii než my. U nás vždycky dálnice/rychlostnice, která nahrazuje nějakou silnici 1. třídy převezme její číslo a ta silnice 1. třídy je degradována na silnici 2. třídy (třeba aby souběžně z Frýdku do Těšína nevedly R48 a I/48, tak se z I/48 stala II/648). Cílem je, aby vždycky pod jedním číslem (ať už patří dálnici, rychlostnici nebo silnici) byl jenom jeden tah, aby nikde nevedly souběžně 2 komunikace se stejným číslem, nedejbože ještě každá někam jinam. (Zatím se to teda u nás zvládá jakš-takš dodržovat - až teda na onen pražský okruh - R1 - což už tady bylo mnohokrát prodiskutováno, že by měl být spíše D0 nebo D99, a potom ještě D11 x R11 x I/11 - to je taky na další diskuzi...) My tedy taky v zásadě dodržujeme ten švýcarský model (až na to nesmyslné dělení D a R - to je opět na jinou diskuzi).
Oproti tomu na Slovensku si s tím hlavu nelámou, tam klidně vedle D2 byla ponechána I/2, vedle D1 (dříve D61) vede stále I/61. U nich prostě stanovili, že budou mít dálnice D1 až 4 a rychlostnice R1 až 6 a teď musí nutně řešit, že se jim ta čísla kryjí. Na druhou stranu kdyby chtěli dálnice a rychlostnice číslovat unikátně jako my nebo Švýcaři, tak by měli buď pěkně vysoká čísla nebo by museli celou silniční síť přečíslovat...protože v dobách federace se číslovaly silnice v ČR i SR pochopitelně dohromady, takže třeba I/3, I/4, I/5 atp. zůstaly v ČR.
Oproti tomu na Slovensku si s tím hlavu nelámou, tam klidně vedle D2 byla ponechána I/2, vedle D1 (dříve D61) vede stále I/61. U nich prostě stanovili, že budou mít dálnice D1 až 4 a rychlostnice R1 až 6 a teď musí nutně řešit, že se jim ta čísla kryjí. Na druhou stranu kdyby chtěli dálnice a rychlostnice číslovat unikátně jako my nebo Švýcaři, tak by měli buď pěkně vysoká čísla nebo by museli celou silniční síť přečíslovat...protože v dobách federace se číslovaly silnice v ČR i SR pochopitelně dohromady, takže třeba I/3, I/4, I/5 atp. zůstaly v ČR.
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
>mapman: Aha, díky. Tak to bude zajímavé, až značka dálniční kříž bude konečně použita v praxi i na Slovensku Pak si možná i české ministerstvo dopravy dá říct.
Jinak to déčko v rámečku je taky zajímavé - myslím, že to začíná taky být takový celoevropský trend, že číslo dálnice je uvedeno buďto i s písmenem (např. Polsko, Rakousko) a nebo je ve speciálním rámečku (Německo, Šýcarsko).
Jinak to déčko v rámečku je taky zajímavé - myslím, že to začíná taky být takový celoevropský trend, že číslo dálnice je uvedeno buďto i s písmenem (např. Polsko, Rakousko) a nebo je ve speciálním rámečku (Německo, Šýcarsko).
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Omlouvám se, že to už zase musím napsat, ale ten chaos v tom značení dálnic (z pohledu celé EU) mi vadí. Každý stát má jiný systém číslování, někde se drží starých čísel silnic, někde číslují dálnice nově, někde dokonce mají logický systém číslování (mám na mysli Německo)... Pro eurokraty by přece nebyl problém vymyslet nějaký jednotný evropský systém číslování dálnic, které splňují určité standardy, určitě by se to dalo unifikovat snáz, než současná "neunijní" éčka. Jenže to jim je asi málo "zelené"...
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Na Slovensku je jsou ze zákona doprovodné komunikace silnice I. třídy. Proto se zde lze setkat z I/2, I/18 nebo I/61.
I v ČR je těch duplicit více I/2 a D2, ikdyž každá je úplně jinde.
I v ČR je těch duplicit více I/2 a D2, ikdyž každá je úplně jinde.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
To je ovšem výplod přečíslování 90. let, kdy už se na systém nehledělo, až do té doby se vymykala pouze D1. První dálnice v republice přece nemohla dostat číslo 2, jak pro ni bylo původně naplánováno (1 pro PO).Lenny píše:I v ČR je těch duplicit více I/2 a D2, ikdyž každá je úplně jinde.
Slováci mají značné rezervy právě v nízkých číslech, takže by klidně mohli 1-10 rezervovat pro D a 11-20 pro R a neměli by duplicity D1xR1. Pokud by naopak chtěli náš systém, byla by první dálnice D61 (tak jako za federálu).Michel píše:Na druhou stranu kdyby chtěli dálnice a rychlostnice číslovat unikátně jako my nebo Švýcaři, tak by měli buď pěkně vysoká čísla nebo by museli celou silniční síť přečíslovat...protože v dobách federace se číslovaly silnice v ČR i SR pochopitelně dohromady, takže třeba I/3, I/4, I/5 atp. zůstaly v ČR.
Původní systém byl navržen přibližně takto:
1-39 silnice začínající v Čechách, z toho 1-12 v Praze.
40-59 Morava
nad 60 Slovensko, původně do 72, časem až 77
Samozřejmě, že na Slovensku mají i pár nižších čísel, jde právě o silnice vycházející původně z ČR - 2,11,18,49,50,51
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Stejně si myslím, že to přečíslování po rozpadu federace nebylo úplně ideální. Kolik nesmyslých okresek (nechci se nikoho dotknout, proto příklad uvádět nebudu, ale mapy s intenzitama lze nalézt v každé druhé brožuře řsd, takže si každý může udělat obrazek) je dneska silnice 1. třídy a 4 pruhy s vysokýma intenzitama (Havířov-Orlová, Havířov-Karviná atd.) zůstaly 2. třídy. Já bych si do budoucna a to hodně vzdáleně, dokázal představit, že EU bude něco podobného jako USA, takže by se vytvořil systém a to, že dálnicím a dálkovým silnicím by číslo dávala EU a dálnice např. č1 by byla Paris-Metz-Manheim-Norimberk-Praha-HK-Ostrava-Katowice-Krakow-Lvov-Kyjev a dálnice 2 pak nějaký severojižní směr, třeba Štětín-Jelenia Gora-HK-Brno-Wien-Graz-Maribor-Zagreb-Split-Dubrovnik.
Jednotlivé státy by si řešily státní cesty jako např. ČB-Humpolec-Svitavy. Nevím jestli je to pochopitelné, kdo byl v USA snad chápe. Bylo by jedno financování dálnic a mezinárodních silnic, jeden systém jejich značení a hlavně a především JEDEN SYSTÉM JEJICH PLACENÍ TZN. NE 15 DRUHŮ DÁLNIČNÍCH ZNÁMEK PŘI PRŮJEZDU EVROPOU.
Jednotlivé státy by si řešily státní cesty jako např. ČB-Humpolec-Svitavy. Nevím jestli je to pochopitelné, kdo byl v USA snad chápe. Bylo by jedno financování dálnic a mezinárodních silnic, jeden systém jejich značení a hlavně a především JEDEN SYSTÉM JEJICH PLACENÍ TZN. NE 15 DRUHŮ DÁLNIČNÍCH ZNÁMEK PŘI PRŮJEZDU EVROPOU.
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Tak s tím vším naprosto souhlasím, dokonce bych navrhoval označení pro tyto transevropské dálnice T-xx a T-xxx. V systému číslování bych nic moc nového nevymýšlel a vycházel z číslování amerických Interstate, US Highways a i těch našich nešťastných éček - tedy u základní sítě (dvojciferných xx) lichá čísla pro severojižní směr, sudá čísla pro západovýchodní, nejdůležitější dálnice značit jako desítky (x0) a "pětky" (x5 - to už jsme z příkladů vyhodili US Highways, kde mají hlavní severojižní tahy "jedničky" - 11, 21, atd.). Asi bych volil vzestupně od západu (je otázka, zda ponechat rezervu pro Ukrajinu a Turecko) a od severu (jako dnešní éčka).rumpeak píše:...
Já bych si do budoucna a to hodně vzdáleně, dokázal představit, že EU bude něco podobného jako USA, takže by se vytvořil systém a to, že dálnicím a dálkovým silnicím by číslo dávala EU a dálnice např. č1 by byla Paris-Metz-Manheim-Norimberk-Praha-HK-Ostrava-Katowice-Krakow-Lvov-Kyjev a dálnice 2 pak nějaký severojižní směr, třeba Štětín-Jelenia Gora-HK-Brno-Wien-Graz-Maribor-Zagreb-Split-Dubrovnik.
Jednotlivé státy by si řešily státní cesty jako např. ČB-Humpolec-Svitavy. Nevím jestli je to pochopitelné, kdo byl v USA snad chápe. Bylo by jedno financování dálnic a mezinárodních silnic, jeden systém jejich značení a hlavně a především JEDEN SYSTÉM JEJICH PLACENÍ TZN. NE 15 DRUHŮ DÁLNIČNÍCH ZNÁMEK PŘI PRŮJEZDU EVROPOU.
Otázkou je, jak značit různé spojky, okruhy a přivaděče. Interstate pro ně používají systém trojciferných dálnic, kde poslední dvě čísla jsou "mateřská dálnice" (takže I-215 patří k I-15) a první číslo je pořadové (ale jen v daném státě, takže v USA je třeba celkem 7 dálnic I-295) s tím, že lichá jsou přivaděče (třeba I-195) a sudá spojky s jinými Interstate, obchvaty nebo okruhy (třeba I-285 - okruh kolem Atlanty). Viz http://www.interstate-guide.com/interstate.html. U éček je to malinko jinak, tam jsou trojciferně pouze spojky mezi jinými éčky, systém je trochu komplikovaný (alespoň pro mě ) a neumožňuje efektivní zapojení okruhů, obchvatů a přivaděčů. Viz http://en.wikipedia.org/wiki/Internatio ... ad_network.
Problém vidím v neochotě národních států přečíslovat své zažité systémy (třeba v Německu, kde mají dost logický systém, to naprosto chápu), přičemž prosté přidání dalšího čísla by bylo asi spíš kontraproduktivní. Navíc EU ještě pořád nemá definitivní hranice (a i po jejich stabilizaci asi zbydou "ostrůvky" - jako Švýcarsko - a co s nimi ?) a není jasné, koho ještě přijme.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Právě proto jsem tam psal do budoucna a hodně vzdáleně, protože to se podle mě nevyhen členství v EU ani Švýcarsko, Norsko, Lichenštejnsko nebo třeba Monaco. Myslím, že sjednocení dporavního značení, číslování silnic atd. bude v budoucnu nevyhnutelné - a podle mě to i zvýší bezpečnost. Otázka zůstává, co s těma levičákama na britských ostrovech
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Levičáci,tím,že jsou na ostrově,mají stejně oddělený systém-nic na evropské silnice nenavazuje.To,že Švýcarsko není v EU neznamená,že by nemuselo přijmout celoevropské číslování.rumpeak píše:Právě proto jsem tam psal do budoucna a hodně vzdáleně, protože to se podle mě nevyhen členství v EU ani Švýcarsko, Norsko, Lichenštejnsko nebo třeba Monaco. Myslím, že sjednocení dporavního značení, číslování silnic atd. bude v budoucnu nevyhnutelné - a podle mě to i zvýší bezpečnost. Otázka zůstává, co s těma levičákama na britských ostrovech
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Lidi, co zas blázníte, síť evropských cest tu přece dávno máme.
Já bych to s tou homogenizací (všeobecně) nepřeháněl.
Já bych to s tou homogenizací (všeobecně) nepřeháněl.
Království a půl princezny za 511.
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Jenže jde jen o doplňkové značení, ze kterého ani není patrné, zda jde o dálnici. A zrovna tady by se ta homogenizace hodila trochu víc, než v celé řadě jiných oblastí, kde k ní (bohužel) dochází. Tak uvidíme do budoucna .Bobek píše:Lidi, co zas blázníte, síť evropských cest tu přece dávno máme.
Já bych to s tou homogenizací (všeobecně) nepřeháněl.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Ani nevíš, jak mi mluvíš z duše. EU zbytečně reguluje tam, kde nemá (např. v současnosti ten nesmysl se žárovkama) a nereguluje tam, kde by to bylo naprosto užitečné a všem prospěšné. Představte si takovou cestu do Chorvatska: ČR, Rakousko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Bosna, ať jedete kudykoliv, všude stejné značky, všude stejné rychlostní limity (žádné dlouhé zjišťování ve kterém státě kolik) a to hlavní: všude s jednou dálniční známkou. S užitečných oblastí si zatím vzali na mušku mobilní operátory, tak doufám, že se alespoň v důchodu dožiju výše popsaného u dálnic.Standa píše:Jenže jde jen o doplňkové značení, ze kterého ani není patrné, zda jde o dálnici. A zrovna tady by se ta homogenizace hodila trochu víc, než v celé řadě jiných oblastí, kde k ní (bohužel) dochází. Tak uvidíme do budoucna .
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Chraň Bůh!
Značky - budiž. Rychlosti - které jsou ty "správné"? Německé, nebo Švédské? Které by se spíše líbily regulovčíkům EU? Společné zpoplatnění těžko projde už jen kvůli "soukromým" dálnicím v řadě zemí. A opět, jaká výše poplatků je ta "správná"?
Cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly.
Značky - budiž. Rychlosti - které jsou ty "správné"? Německé, nebo Švédské? Které by se spíše líbily regulovčíkům EU? Společné zpoplatnění těžko projde už jen kvůli "soukromým" dálnicím v řadě zemí. A opět, jaká výše poplatků je ta "správná"?
Cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly.
Království a půl princezny za 511.
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
No kdyby EU vznikla coby produkt francouzský revoluce nebo nejpozději dobytim ráje za Napoleona, nejvejš za Uljanova, to by se to číslovalo a sjednocovalo. Obávám se že jde o utopie prosté
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Zrovna u těch rychlostí by se mělo vycházet z místních zvyklostí a stavu dálnic (konec konců, i v USA to mají různé státy různě). Co se týče dálničních známek, tam by se asi dal najít nějaký kompromis v nějaké multiznámce pro větší oblast (třeba ex-Rakousko-Uhersko - tyhle země zapatlávají sklo nejvíc ), ale spíš vidím budoucnost v úsekových platbách, jako jsou v Itálii nebo dokonce něco jako mýtné pro osobní vozidla (můžeme proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno...). Potom by asi nebyl problém mít jednotný systém pro bezhotovostní platby (nějakou chytrou krabičkou, která bude fungovat v celé EU).Bobek píše:Chraň Bůh!
Značky - budiž. Rychlosti - které jsou ty "správné"? Německé, nebo Švédské? Které by se spíše líbily regulovčíkům EU? Společné zpoplatnění těžko projde už jen kvůli "soukromým" dálnicím v řadě zemí. A opět, jaká výše poplatků je ta "správná"?
Cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly.
No je to paradox, že EU nařizuje, čím svítit (jak píše Rumpeak), ale s tím sjednocením číslování dálnic má problém, takže v Napoleonovi to asi nebude ... A za Uljanova coby sjednotitele (nebo ještě lépe jeho nástupce) by asi nebylo moc co číslovat, rozhodně ne dálnice, to snad leda za nástupcova "kamaráda", ovšem ty by asi zase nebyly pro nás .jonáš píše:No kdyby EU vznikla coby produkt francouzský revoluce nebo nejpozději dobytim ráje za Napoleona, nejvejš za Uljanova, to by se to číslovalo a sjednocovalo. Obávám se že jde o utopie prosté
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
No asi ste nepochopil tu historickou paralelu s USA, kdyby to tam bylo založeno na svobodný dohodě dosud suverénních států z roku 1980 a dosud nepřijatý novele, tak by se nejspíš taky dosud neshodli ani na withwortově závitu. Nebo si počkejme dvěstě let, co už má amerika sjednocená za sebou (a jak zametli s těmi konfederalisty co chtěli svobodně vystoupit, možná víte taky).
Je to spíš paradox zdánlivý, tedy paradox realizovatelnosti. Zakázat distribuci čehokoli, drogy jako žárovek, věc jednoduchá a levná, zatimco vyměnit existující miliony cedulí a všechny autoatlasy je přecejen maličko složitější a nákladnější.
Je to spíš paradox zdánlivý, tedy paradox realizovatelnosti. Zakázat distribuci čehokoli, drogy jako žárovek, věc jednoduchá a levná, zatimco vyměnit existující miliony cedulí a všechny autoatlasy je přecejen maličko složitější a nákladnější.
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Neřekl bych, že eurokraty příliš trápí nějaká realizovatelnost. V tom to asi úplně nebude .jonáš píše:No asi ste nepochopil tu historickou paralelu s USA, kdyby to tam bylo založeno na svobodný dohodě dosud suverénních států z roku 1980 a dosud nepřijatý novele, tak by se nejspíš taky dosud neshodli ani na withwortově závitu. Nebo si počkejme dvěstě let, co už má amerika sjednocená za sebou (a jak zametli s těmi konfederalisty co chtěli svobodně vystoupit, možná víte taky).
Je to spíš paradox zdánlivý, tedy paradox realizovatelnosti. Zakázat distribuci čehokoli, drogy jako žárovek, věc jednoduchá a levná, zatimco vyměnit existující miliony cedulí a všechny autoatlasy je přecejen maličko složitější a nákladnější.
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Zrovna v tomhle bych moc nesjednocoval. Jako užitečné vidím akorát sjednocení výběru mýta, k čemuž díky technickému vývoji dojde v podstatě samo, i když poplatky budou v každé zemi jiné. Vytvořit jednu univerzální jednotku, která bude umět mikrovlnné, satelitní mýto + funkci viněty je hlavně otázkou dohody.
Jednotný způsob číslování naráží podle mě i na problém realizovatelnosti a přehlednosti - v EU je silnic prostě moc. Takže jedině lze modifikovat současný systém E jako nadstavbu, jednotný způsob číslování i jen všech dálnic by brzy vedl ke čtyřmístným číslům.
Jednotný způsob číslování naráží podle mě i na problém realizovatelnosti a přehlednosti - v EU je silnic prostě moc. Takže jedině lze modifikovat současný systém E jako nadstavbu, jednotný způsob číslování i jen všech dálnic by brzy vedl ke čtyřmístným číslům.
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
No jedinný řešení by bylo dát těm číslům prefixy (jako u volaček na telefony) a nadnárodní trasy nově očíslovat bezprefixově .. ale jak často a jak ochotně vyťukáváte na mobilu +420 při každym volání? Čili by stejně by byla zachována duplicita či lépe multiplicita. Ty historizující narážky byly jen o tom, že realizovatelný by to bylo pouze v případě, že by byla Evropa nějakým čudem (mocí) sjednocena v historii ještě před tim, než se silnice číslovat začaly ...
Osobně mi přijde jako větší problém třeba nerozlišitelnost kódů automobilových RZ (lze jen dedukovat ze struktury a typu fontu), protože ty blechy na modrym proužku pod hvězdičkama jsou pro běžné oko i dopravní kamery prakticky v pohybu nečitelný. Mmch EU stejně nemůže "nařizovat" nic, co by neschválily a nepřevzaly do svých národních norem dobrovolně členské státy, bo nemá zákonodárné pravomoci. Ale ti národní papíci se aspoň maj při nepopulárních krocích na koho vymlouvat.
Osobně mi přijde jako větší problém třeba nerozlišitelnost kódů automobilových RZ (lze jen dedukovat ze struktury a typu fontu), protože ty blechy na modrym proužku pod hvězdičkama jsou pro běžné oko i dopravní kamery prakticky v pohybu nečitelný. Mmch EU stejně nemůže "nařizovat" nic, co by neschválily a nepřevzaly do svých národních norem dobrovolně členské státy, bo nemá zákonodárné pravomoci. Ale ti národní papíci se aspoň maj při nepopulárních krocích na koho vymlouvat.
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Na to dokážu říci jen jediné: DĚKUJI ALE NECHCI, NASCHLErumpeak píše: Ani nevíš, jak mi mluvíš z duše. EU zbytečně reguluje tam, kde nemá (např. v současnosti ten nesmysl se žárovkama) a nereguluje tam, kde by to bylo naprosto užitečné a všem prospěšné. Představte si takovou cestu do Chorvatska: ČR, Rakousko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Bosna, ať jedete kudykoliv, všude stejné značky, všude stejné rychlostní limity (žádné dlouhé zjišťování ve kterém státě kolik) a to hlavní: všude s jednou dálniční známkou. S užitečných oblastí si zatím vzali na mušku mobilní operátory, tak doufám, že se alespoň v důchodu dožiju výše popsaného u dálnic.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
To já bych zase chtěl, ale multiznámka nemá šanci projít. Kvůli naprosto rozdílným filozofiím ve výstavbě, správě a vlastnictví dopravní infrastruktury v jednotlivých členských zemích to je naprosto nerealizovatelné při rozpočítávání mýta. Spíš by mohl projít jednotný nebo na stejné bázi založený systém výběru mýta, tj. elektronický s palubními jednotkami a s možností platit za účet u svého "operátora" hezky doma, jako to funguje v severských zemích - Dánsku, Švédsku a Norsku. Když se chce, tak to jde.
Ale to, co se předvádí ve zbytku Evropy, je katastrofa - chorvatský středověký systém, slovinské předpotopní řešení, nekompatibilní český a rakouský systém, který je navíc stejný. No škoda mluvit.
Ale to, co se předvádí ve zbytku Evropy, je katastrofa - chorvatský středověký systém, slovinské předpotopní řešení, nekompatibilní český a rakouský systém, který je navíc stejný. No škoda mluvit.
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Však technicky neni problém, mít celoevropskou jednotku a pro příslušný systém v ní měnit jen sw "šém" .. ta nekompatibilita je záměrná, neboť umožňuje jednoznačný rozklíčování příjmů různým subjektům. Bude-li politická a legislativní vůle, bude i "panevropská" mýtní jednotka. A taky jde o to, že jsou jednotky zpravidla správou "zapůjčovány", tudíž je snaha je mít co nejjednodušší a nejlevnější.
Ale zatim se ani tady nedokážou pořádně domluvit místní, jak rozpočítat tržby z IDS mezi dráhu a městkej podnik, tak s tim máslem pomalu. A všichni nejdřív chtěj, aby se jim systém zaplatil v současný podobě, čili sjednocování bych čekal až tak po desíti letech, jak bude končit technická životnost některých částí infrastruktury.
Ale zatim se ani tady nedokážou pořádně domluvit místní, jak rozpočítat tržby z IDS mezi dráhu a městkej podnik, tak s tim máslem pomalu. A všichni nejdřív chtěj, aby se jim systém zaplatil v současný podobě, čili sjednocování bych čekal až tak po desíti letech, jak bude končit technická životnost některých částí infrastruktury.
Re: Dopis na MD: Návrh na změnu dopravního značení
Ve Španělsku to tak ku podivu mají ( najde někdo obrázek? )Michel píše:btw > pavel.hrdina: s tím, že odpočívka a parkoviště je vedle dálnice jsem naznačoval, že by tam právě taky měly být cedule konec dálnice a začátek dálnice , ale to je už opravdu trochu hodně postavené na hlavu
Dobrý postřeh - tak si řikám, co je to na té fotce vlastně za značku? Nejvíc připomíná asi IS6g Návěst před křižovatkou, pak by ale měla mít zelený podklad. Také je trochu diskutabilní, jestli je namístě označit odbočku k odpočívce za křižovatkuJirkaS píše:Pokud jde o uvedenou fotografii http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... D5f26.html , tam si nejsem jist, zda jsou značky složeny správně. Nevím, jestli vyhláška umožňuje jejich sloučení, ale fakticky je každá z nich definována jako modrý obdélník uvnitř s nějakým symbolem. Takže kdyby byly provedeny na tabuli (klidně i zelené a zde by to šlo i bez úpravy ve vyhlášce), na které by byly bíle ohraničené 3 obdélníkové značky, bylo by to podle mě lepší než použité řešení.
Naposledy upravil(a) andy dne 31.8.2009 16:09:24, celkem upraveno 1 x.