Návrhy na změnu dopravního značení

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Lenny »

MPMP píše:Ty možná ne, ale kdo z komunity "nefandů" zná čísla silnic? O číslech exitů ani nemluvím.
V každém autoatlase jsou uvedeny, v navigaci netuším, neboť s ní nemám zkušenost.
Když jedu někam, kde jsem ještě nejel, např. Veverská Bitýška. Podívám se do mapy, kudy jet a vidím, že mám sjet třeba na exitu 178 a jet dále po II/386. A když jedu a jsem na km 179 vím, že brzy bude sjezd, na značce vidím číslo silnice II/386, tak odbočím a jedu dál. V tom žádný problém nevidím.

Ještě to tak by scházelo dávat na větve křižovatky omezení rychlosti. :twisted: To už většina řidičů neodhadne jakou rychlostí může danou zatáčku projet? Kde to skončí? Budeme mít před každou zatáčkou na kdejaké okresce omezení rychlosti? :crazy:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martys
Příspěvky: 349
Registrován: 25.5.2011 19:49:48

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od martys »

zde ze známých důvodů? jaké to tedy jsou? opravdu nevím co uprostřed pole zavazelo. A ten cyp Bárta úřadoval až po dostavbě tohoto veledíla. Ta zatáčka mi prudká nepřipadá, snad na 120ok ale opravdu je nutná 100?
zesp
Příspěvky: 1116
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

Také netuším, jaké jsou "známé" důvody, že je tam omezená rychlost. Jezdím tudy velmi často, a důvod omezení nechápu. Projíždím plnou (běžnou dálniční) rychlostí bez jakéjhokoliv náznaku, že by to nějak mělo vynášet, či že bych měl pocit, že nevidím za zatáčku... Zato na té horské dráze ve směru Přerov - Otrokovice moc dobré pocity nemám...
martys
Příspěvky: 349
Registrován: 25.5.2011 19:49:48

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od martys »

nebo jinak : pokud není důvod, nemá smysl jakékoliv omezení rychlosti kdekoli. pokud jde o bezpečnost, proč tedy není omezení na větvích přerov-zlín a zejména zlín-brno, kde je vpodstatě plná rychlost, a ve 130 je to tam fakt o hubu i bez náledí.
Ve starších příspěvcích se píše o špatném povrchu- doslova že celý úsek vyškov- říkovice stojí za hovno co se týče klouzání. Pak se tedy ptám, pokud těmi známými důvody je toto, proč ŘSD převzalo celý úsek a neuplatnilo reklamaci na povrch. Namísto toho umístí max povolenou rychlost 100 km/h tam,kde spousta vozidel jede 130 i za deště.

Nemyslím si že je potřeba jakékoli omezení rychlosti na všech větvích této křižovatky. Stačilo by ponechat jen doporučenou např 80-100 pro cizince kteří to tady neznají. Místní přesně vědí jaká rychlost je snesitelná. Nebo by to měli vědět. V opačné případě nepatří na silnici. Hlavně mi přijde jako velká prasárna, pokud pojedu od brna v pravém pruhu 100 a zprava se od zlína legálně vyřítí auto 130 v připojovacím pruhu.
Existuje ještě nějaké místo na dálnici kde připojovací pruh má povolenou rychlost vyšší než hlavní tah?
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin96 »

Ad MÚK Sedlice D11xD35: ty značky omezující rychlost jsou pouze na větvi od D35 na D11 směr Praha, jinak na žádné jiné větvi nejsou, to je mi záhadou. Takže tam vlastně z logiky věci platí 130. :D
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2971
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Majkii »

Martin96 píše:Zrovna po D11 jsem včera jel, tak tu jsou dálkáče za exity 50, 62 a 68 (za exitem 76 to už visí zde ve vlákně). Ale zbylé dálkové návěsti od Prahy zatím při starém...
Dneska už viděna nová IS8b s cíli Wrocław (PL), Hr. Králové, Pardubice, Jičín i za Exitem 39. Exit 42 beze změny.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od xipecko »

zesp píše:Ještě jsem vyštrachal jednu novou ceduličku směr Brno, hned za dreieckem D1/D46... K tomu přikládám novou ceduli na D46 před exitem 21 Prostějov - jih, která tam byla umístěna při rozšiřování nájezdu... Na ní je vše tak, jak bych si to já představoval... Tzn. i cíl, kam se sjíždí na následujícím exitu, označení sjezdů dle zeměpisné orientace, označení centra piktogramem. Trošku vada na kráse je to, že tato povedená cedule stojí v pravotočivé zatáčce v zákrytu za nadjezdem místní komunikace u Žešova. Na její zhlédnutí má šofér jen skutečně pár sekund... Její předchůdkyně měly sice taky údaj 500m před exitem, byly ale umístěny hodně vpředu (cca 800m) před exitem v místě, kde byly dobře a z větší vzdálenosti viditelné....
Ta vlkp DZ před sjezdem na Žešov se posouvala právě kvůli rozšíření sjezdu. Vzdálenost se počítá od začátku sjezdu, čili se posouvaly obě DZ (1000m a 500m) před sjezdem cca o 300 m k Vyškovu. Ten nadjezd je špatný, ale bohužel tam není tolik prostoru, kde by se dala DZ umístit lépe
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

zesp píše:Také netuším, jaké jsou "známé" důvody, že je tam omezená rychlost. Jezdím tudy velmi často, a důvod omezení nechápu. Projíždím plnou (běžnou dálniční) rychlostí bez jakéjhokoliv náznaku, že by to nějak mělo vynášet, či že bych měl pocit, že nevidím za zatáčku... Zato na té horské dráze ve směru Přerov - Otrokovice moc dobré pocity nemám...
Tím známým důvodem je přece neustálé přesouvání trasy D1 a D47 za Brnem :-) Jen stručně připomenu. Za války se předchůdkyně D1 stavěla přes Chřiby, za komunistů směrem na Uherské hradiště, pak v 90. letech v trase D47+D49, s tím, že u Hulína bude z D1 odbočovat D47. Pak někdo vymyslel, že na Slovensko stačí jen rychlostní silnice R49 a D1 skončí na MÚK. Aby to nevypadalo divně, byla D1 odkloněna namísto D47 na sever, s ukončením v Lipníku. No a nakonec dokončenou D47 do Ostravy před zprovozněním přečíslovali na D1 :-)

Takže MÚK D1/R49/R55 u Hulína musela být přeprojektována a namísto propojovacích větví s D47 byla hlavní trasa D1 namísto původně přímého směru obloukem stočena na sever. Ano, oblouk není tak prudký, že by někdo ve 130 vylétl ze zatáčky, ale po dlouhých rovinkách tu zatáčku prostě málokdo čeká. Hlavně ten kdo to smaží 160 :-) Navíc je to v prostoru uzlu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hiob »

A nestačila by tam 100 v modrém rámečku případně s vykřičníkem?
PS. Mi osobně se zdá, že doporučená rychlost se téměř nepoužívá a pak všichni značku "Nejvyšší povolená rychlost" považují za rychlost doporučenou ...
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Když ty doporučené zase leckdy bývají zbytečně moc nízké :-( Takže je pak každý většinou pochopitelně ignoruje. Cestou do práce míjím několik značek s doporučenou rychlostí a tak pomalu bych jel snad jen na sněhu, jinak je zbytečné tak zpomalovat. Nevím, podle čeho se určuje, jaká rychlost má být uvedena jako doporučená ? Jestli taková, za kterou se někdo zaručí, tak se nedivím, že všude bývá 40 apod.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
zesp
Příspěvky: 1116
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

Nové cedule IS8b jsou již na D1 kolem celého Brna. Včera jsem je nafotil v úseku Rousínov - Brno centrum a zpět (ty trapná čísla exitů neuvádím, každý podle jasných a přehledných názvů pozná, o které jde)... Myslím, že to vypadá dobře. Za exit Brno centrum jsem již nepokračoval, ale tam by ve směru na Prahu žádná změna být neměla (jen v opačném směru). Pro zajímavost a srovnání, jak to navazuje, jsem vyfotil i některé IS6b, které jsou zde již déle. Zajímavé je, že byla nově osazena IS7a v exitu Brno centrum, kde byl cíl Wiena Znojmo vyveden v zelené barvě jako příjezd k dálnici D52 (neměla nby tam být vedle modré 52 i červená 52 v přerušovaném rámci???? A nebo jen červená 52 v přerušovaném rámci???). Jde tak zřejmě o pokus sladit to, že celou dobu je Wien na D1 inzerována po "zelené" D52 a naráz se sjíždí na obyčejnou "modrou" silnici... Ovšem IS6b zůstává při starém... Jak by to bylo tam? V odbočení modré pole a v tom opět zelené pole s uvedením Wien a Znojmo a symbolem dálnice??? Zajímavé také je, že zatímco za exitem Brno - jih směr Praha je IS8b, v opačném směru za exitem Brno centrum směr Brno jih nikdy nebyla a ani nyní nebyla osazena... Doufám také, že již brzy bude něčím rozumějším nahrazena IS6e v exitu BM centrum, ten Autodrom a Výstaviště je fakt katastrofa, veletrhů je jen pár v roce, závody 2x??? A celá západní část Brna je buřt...... Protože je fotek více, dal jsem to na Rajče, viz odkaz:

http://seta00121.rajce.idnes.cz/Nove_IS ... rum_a_zpet
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Každý nepozná kam tabule patří, jen milovníci značek jako my :-)

/exit Slavkov/ Myslel jsem si, že peáž se nyní na dálnici značí pod čarou a to s číslem uprostřed ? Jako např. u peáže D1+D55 nebo D11+D35. A tady koukám, že silnice 50 je vedle čísla D1. No, přiznávám, že tady by to bylo trošku divné, když by i v řádku u 50 bylo další Brno :-) Ovšem klidně by tam mohlo být vedle 50 v bílém poli BRNO-východ. Anebo namísto BRNA pod jedničkou PRAHA a BRNO by bylo vedle 50. Stejně se na další značce (za exitem Brno-východ) najednou BRNO změní v PRAHU.

/exit BR-východ) A opět. Jako by Brno skončilo a dále existovala už jen jakási Slatina. Vždyť po dálnici se dá dostat na jih a západ Brna. Slouží jako obchvat, takže se vše požene přes město ? I když má kdekdo navigaci, prostě ztrácí orientaci kde na tom obchvatu kolem Brna vlastně je. Nojo, bylo by to přeplácané. Ale vždyť vedle Slatiny stačí dát letadélko, to musí být všude psáno letiště ? A hned je místo pro název jih.

/před exitem BR-jih/ - Brno-centrum rovně i doprava, tak to je fakt na palici :-( Proč tam není jih, proboha. Bojí se, že jim do centra všichni odbočí na jihu ? Vždyť je přece donutili odbočit už na východě. Rovně jedou jen do Slatiny. O tom, proč se tabule zbytečně komplikuje popiskou centrum namísto symbolu už ani nemluvím. Symboly vznikly, aby nahradily zbytečné čtení a urychlily orientaci na tabulích. My to musíme dělat zdvojeně ?

/exit BR-centrum/ - zesp má pravdu, schází tu Brno-západ. Vždyť ještě nejsme za Brnem :-( Zase musí mít řidič pocit, že město projel a někde za městem na periférii už ho čeká jen výstaviště a závodiště.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od JirkaS »

Prostě zrušení jmen výjezdů to jen komplikuje, zvlášť u větších měst, kde je výjezdů hodně.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Ony by ty názvy exitů ani nemusely být na dálkové návěsti IS 8b, pokud se nejedná třeba o Meziříčí-východ/západ, Brno-jih/východ/západ atd. Nějaká Lhotka, Hvězdonice apod nejsou žádným cílem :-) Klidně tam mohou zůstat ty "blízké" cíle.

Ale hlavně když se vrátí názvy exitů na IS 6a. Aby řidič poznal, co to je za křižovatku, kolem které projíždí. Vždyť když teď jedu po D1 kolem Brna, podle ukazatelů centrum vpravo i rovně, výstaviště, Slatina rovně ... bez orientačních bodů absolutně nevím kde na mapě jsem. A to jsem kartograf :-)

No a protože jsme tu pár let názvy exitů neměli a spousta mladších řidičů ty staré ani nezná, mohla by se klidně spousta exitů přejmenovat podle nejbližšího města, aby se snáze dala najít v mapě. Tedy místo exitu Lhotka třeba Osová Bítýška. A co nejvíce tam nacpat světové strany. Vyškov-východ/západ a uzel Vyškov, uzel Hulín ...
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mapman
Autor
Příspěvky: 5766
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Názvy exitů na IS6a nebudou, to je mrtvá věc. A orientace podle světových stran byla taky systémově zamítnuta redakční radou při novelizaci TP100. Už to tu padlo vícekrát... Logické by bylo mít křižovatky pojmenované a používat názvy křižovatek pro orientaci, dělá to skoro celá Evropa jen my ne, ale bohužel se tato věc zatím nepodařila prosadit, musíme si počkat na další vlnu novelizací...
zesp
Příspěvky: 1116
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

A kdy se bude měnit ta rada? Protože s tímto složením asi ten chaos a polovičatost ve značení nevymizí... Nebo kdo ji odvolává, či jmenuje??? Jsou tam vůbec lidé, kteří někdy jeli po dálnici a viděli výsledky své práce? Zkusili se někdy podle značení orientovat? Děkuji...
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od monin »

zesp: obvykle k tomu u nás dochází v horizontu nějakých 40-50 let.. :D
Jinak díky za fotky z okolí toho Brna, zdá se mi to nebo ne, ty rámečky s číslem dálnice, nebo E, nejsou nějak moc malá? Jinak ten sjezd na Vídeň by si určitě zasloužil velkou portálovou značku, a ne tohle schovávání za bukem, respektive za tím kandelábrem.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hh »

Vídeň a místní cíle se mění i na velkých značkách. Montuje se to postupně...
zesp
Příspěvky: 1116
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

monin: Tak to jsem si myslel také, že to budou dobré, doživotní trafiky... A teď je ještě otázka, jací "odborníci" redakční radu tvoří. Vypadá to spíš na složení typu: Gynekolog, právník, dramatik, hudebník, zoolog, fyziolog, astronom a samozřejmě matematik (to kvůli té posedlosti čísly exitů...). Jen na někoho z oboru silniční dopravy či třeba kartografie zřejmě jaksi pozapoměli, protože jsou to jistě sakra dobře placené "kamarádské" funkce... :roll: To už samozřejmě přeháním a nadnáším, ale pak přece není možné, aby zamítli takové zásadní věci, jako třeba názvy křižovatek, či orientaci dle světových stran, (která je ale jinde běžná) jak píše mapman... :ko:
Mikuláš Bureš
Příspěvky: 9
Registrován: 24.8.2009 19:26:42

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Mikuláš Bureš »

Zesp: Zajímalo by mě, jak byste řešil např. exity 162 a 168 na D 1. Nebo exity 21 a 29. Tzn. jaké zvolit názvy křižovatek a co uvést na značkách IS 6b pro směr rovně a pro směr pro odbočení (od Prahy i od Brna).
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin96 »

V takovém Polsku mají pouze názvy MÚK, až teď v poslední době se rozmohly i čísla křižovatek jako to mají v Německu a funguje to... A pokud vím, tak i když se názvy u nás neaplikují, tak stejně každá MÚK má nějaký název, viz letáky ŘSD.
Brutus
Příspěvky: 102
Registrován: 13.9.2016 22:03:47

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Brutus »

mapman píše:Názvy exitů na IS6a nebudou, to je mrtvá věc. A orientace podle světových stran byla taky systémově zamítnuta redakční radou při novelizaci TP100. Už to tu padlo vícekrát... Logické by bylo mít křižovatky pojmenované a používat názvy křižovatek pro orientaci, dělá to skoro celá Evropa jen my ne, ale bohužel se tato věc zatím nepodařila prosadit, musíme si počkat na další vlnu novelizací...
Kto sedí v tej redakčnej rade? Treba ich vymeniť alebo skorumpovať, keď nemajú zdravý rozum. Aké sú odborné argumenty proti zavedeniu?
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Mikuláš Bureš píše:Zesp: Zajímalo by mě, jak byste řešil např. exity 162 a 168 na D 1. Nebo exity 21 a 29. Tzn. jaké zvolit názvy křižovatek a co uvést na značkách IS 6b pro směr rovně a pro směr pro odbočení (od Prahy i od Brna).
Sice otázka pro Zesp, ale odpovím také :-)

názvy exitů:
162 - Velká Bíteš (původní)
168 - Devět Křížů (původní, zažitá tradice)
21 - Mirošovice (původní, zažité)
29 - Chocerady (dříve Hvězdonice)

Na IS6b ani na IS8b by názvy příštích exitů být vůbec nemusely (jak to bývalo dříve). Tedy pokud by se zároveň nejednalo i o blízký cíl. Mohou zůstat blízké cíle jak jsou uváděny nyní.

Bylo by též vhodné na IS8b třeba symbolem udat jak daleko je další exit.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od monin »

hh píše:Vídeň a místní cíle se mění i na velkých značkách. Montuje se to postupně...

No já měl na mysli tenhle exit, že by si vzhledem ke své důležitosti, přece jen zasloužil pořádnou portálovou značku a ne něco alá Potěmkinova vesnice. A co směr od Prahy, tam už je také nějaká ta Vídeň a Bratislava značená?
Přílohy
09ExitBrnocetrum.jpg
09ExitBrnocetrum.jpg (42.17 KiB) Zobrazeno 5161 x
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hh »

Souhlas, ale pokud jsme u "mělo by" tak přestavět celou křižovatku. Zastaralé, dneska problematické odbočováky.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“