Návrhy na změnu dopravního značení
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak na jednu stranu tu cedulku se vzdáleností chápu. Není totiž nic horšího, než když přidáte plyn, protože podle značek P1 máte pocit, že jste už mimo obec. A najednou stovkou profrčíte kolem konce obce
Já bych dal tabulky se vzdáleností povinně hlavně u směrových tabulí, které nejsou těsně před křižovatkou. Protože mě už nebaví věčně vycouvávat z těch lesních cest, příjezdovek k fabrikám, ze dvorků domů ...
Já bych dal tabulky se vzdáleností povinně hlavně u směrových tabulí, které nejsou těsně před křižovatkou. Protože mě už nebaví věčně vycouvávat z těch lesních cest, příjezdovek k fabrikám, ze dvorků domů ...
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Na TA je zakázka Nasávací oblasti D7 a D8 - přeznačení. Trochu mate názvem - nasávací oblast je to pouze u D8 v Ústeckém kraji, u Chomutovské části D7 je to pak pouze konečně přeznačení hlavní trasy a Exitů dle nové vyhlášky, včetně protažení SMV na I/7 do hor po první křižovatku.
Koukal jsem do části s D7 (ta je výrazně menší ) a hned jsem objevil nějaké nedotahy.
Na tabulích před kruháči na výjezdech z Exitu 66 něco na jedné chybí a na druhé něco přebývá
A neměla by zde v tomto případě být ta 607 značena i na hlavní trase? Velkoploška v Exitu 60 zase nepočítá s horní křižovatkou jako průsečnou (tj. stav po dostavbě úseku Bitozeves - Postoloprty, datováno je to přitom už poté...)
Koukal jsem do části s D7 (ta je výrazně menší ) a hned jsem objevil nějaké nedotahy.
Na tabulích před kruháči na výjezdech z Exitu 66 něco na jedné chybí a na druhé něco přebývá
A neměla by zde v tomto případě být ta 607 značena i na hlavní trase? Velkoploška v Exitu 60 zase nepočítá s horní křižovatkou jako průsečnou (tj. stav po dostavbě úseku Bitozeves - Postoloprty, datováno je to přitom už poté...)
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Může mi někdo zkusit vysvětlit, jaký je schovaný záměr v tomto (stažení dvou pruhů do jednoho a následné vyrobení odbočovacího pruhu?rekonstrukci 4pruhu u Třeboně. Marně se v tom snažím najít nějaký smysl... Proč by se zde z pravého průběžného nemohl rovnou stát odbočovací jako na mnoha jiných místech? I portálová značka tam už je...
Úpravu bych očekával spíše na opačné straně na připojení I/24 do silnice směrem od Budějovic, kde docela chybí rozumný připojovák...
Je to z projektu na Úpravu bych očekával spíše na opačné straně na připojení I/24 do silnice směrem od Budějovic, kde docela chybí rozumný připojovák...
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Není to proto, že pak není úplně jasné, v kterých místech zipovat? Resp. že předpokládáte, že se plynule na konci pruhu přeřadíte do levého, ale auto před Vámi najednou začne zpomalovat kvůli odbočení a vy se kvůli rozdílu rychlostí už doleva nedostanete?
Z podobného důvodu se mi nelíbí chystané přeznačení pražské magistrály u sjezdu na jižní spojku. Teď je to tak, že z pravého pruhu buď přejedu do odbočovacího a odbočím, nebo ve vyznačeném místě zipuju doleva. Po novu bude pravý vedený přímo do odbočení. V kterých místech v případě kolony je pak správné zastavit a cpát se doleva? https://mapy.cz/s/ducuregedo
Z podobného důvodu se mi nelíbí chystané přeznačení pražské magistrály u sjezdu na jižní spojku. Teď je to tak, že z pravého pruhu buď přejedu do odbočovacího a odbočím, nebo ve vyznačeném místě zipuju doleva. Po novu bude pravý vedený přímo do odbočení. V kterých místech v případě kolony je pak správné zastavit a cpát se doleva? https://mapy.cz/s/ducuregedo
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Já osobně tedy také nemám rád, když jedu jedu a v poslední chvíli zjistím, že odbočuju Nepozornost, ale jízda za kamionem přes který nevidíte. A právě to může být jeden z důvodů, proč k této úpravě došlo. Umím si představit, že na podobných místech dochází ke kolizím, když řidič co odbočit nechtěl dupne na brzdu. A také si umím představit klasickou "českou" situaci, jak se znalci daného místa řadí už kilometry předem do levého a pak nechtějí nikoho před křižovatkou pustit mezi sebe.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Stejně tak u Sedlic https://mapy.cz/s/kanupanuvo bych mnohem radši viděl zřízený odbočovací doprava, a levý by zaniknul až po rozpletu na rampě. Kamiony by jely buď rovně nebo na začátku odbočovacího pruhu přejely doprava, osobáky by mohly předjíždět levým. Tohle řazení s kamiony přesouvajícími se do levého je poměrně nešťastné, ale bohužel není neobvyklé (Mirošovice, Modletice apod.)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ty Sedlice brzy ukáží svou slabinu. Nyní se tam těch pár aut prokličkuje, ale až se D35 spustí a vše se z Hradce nahrne tudy, bude to aspoň zpočátku pěkný mazec. A trojlístek u Kuklen bude samé otáčející se vozidlo
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Majkii: za mě je tohle hrozný nešvar poslední doby "v zájmu bezpečnosti" .. potkávám to čím dál častěji, většinou však pro levé odbočení. Ani tam to ve většině případů nepřineslo v žádném případě zvýšení bezpečnosti, přesně naopak. Tohle je ale ultranesmysl. To můžeme rovnou přeznačit stovky sjezdů a MÚK u dálnic a znehodnotit tak všechny ty postavené krátké "vyměňovací" 4-pruhy.
Honey: promiň, nepozornost je svině, ale to stažení do jednoho pruhu vyvolá v průměru rozhodně více nebezpečných situací, než pár lidí, co přehlídnou návěst, že pravý odbočuje. A to nemluvím o té přechodné době po změně "než si to sedne". Ty, co jsou v levém pruhu půl kilometru dopředu, je pořád dost času objet plynulou jízdou v pravém.
ElWapp: Sedlice by samozřejmě chtěly řešení, jak popisuješ (nebo půl křižovatky přestavět kompletně), ale tady by to bylo nadbytečné. Tady opravdu bohatě stačí a nejlepším řešením je nechat pravý přejít v odbočovací tak, jak je to na mnoha místech. Tuhle úpravu vymyslel zase nějaký novodobý inženýr (a to studuju taky inženýra).
Honey: promiň, nepozornost je svině, ale to stažení do jednoho pruhu vyvolá v průměru rozhodně více nebezpečných situací, než pár lidí, co přehlídnou návěst, že pravý odbočuje. A to nemluvím o té přechodné době po změně "než si to sedne". Ty, co jsou v levém pruhu půl kilometru dopředu, je pořád dost času objet plynulou jízdou v pravém.
ElWapp: Sedlice by samozřejmě chtěly řešení, jak popisuješ (nebo půl křižovatky přestavět kompletně), ale tady by to bylo nadbytečné. Tady opravdu bohatě stačí a nejlepším řešením je nechat pravý přejít v odbočovací tak, jak je to na mnoha místech. Tuhle úpravu vymyslel zase nějaký novodobý inženýr (a to studuju taky inženýra).
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tohle dává smysl když ten poměr dopravy je řeknu 95:5 ale když je třeba 80:20 tak je to pěkná kravina, protože auta, které sjíždějí musí taky zipovat a potom sjet. Za mě ma byt sjezd a pak zip.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Sjezd a pak zip je samozřejmě ideální. Především v těch případech, když je to, jak píšeš třeba 80:20. Tady to ale, předpokládám, bude směřovat k 50:50 a tudíž nevidím nic špatného na tom řešení, že průběžný přechází v odbočovací. Pořád stokrát lepší než to v malůvce, co je v plánu.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Někde jinde tu padl už ten prodej mostu pod Lipenskou přehradou. Jenom mi někdo zasvěcený vysvětlete co na těch značkách stálo 30000Kč?
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_mcb
V tom bude započítaná celá "režie" té uzavírky včetně nějakých správních poplatků atd. Teď jsem koukal na nějaký eshop a tam je zákazová značka cca za 1000Kč. Materiál by mohl být za třetinu cca 10000 (jsou tam čtyři značky, sloupky, patky a to "ráhno"
Samotná fotka značení https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... uovice.jpg
PS: Ten most koupil od státu za 5001Kč.
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... zpravy_mcb
V tom bude započítaná celá "režie" té uzavírky včetně nějakých správních poplatků atd. Teď jsem koukal na nějaký eshop a tam je zákazová značka cca za 1000Kč. Materiál by mohl být za třetinu cca 10000 (jsou tam čtyři značky, sloupky, patky a to "ráhno"
Samotná fotka značení https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/z ... uovice.jpg
PS: Ten most koupil od státu za 5001Kč.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
pár let už ve značení nedělám, ceny se mohly zvednout, ale co si pamatuji - kruhová značka cca 800,-, červenobílá zábrana cca 2000/ks, sloupek 100/bm, patka 450/ks, chemická kotva - cca 300/ks, tj 4x800+2x2000+2x4x100+4x450+4x300 = 11400 v materiálu před cca 5 lety. K tomu vyřízení povolení komplet 10 000 + montáž a doprava, zbytek je zaokrouhleno, protože je to pro stát
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jelikož i značky jsou z kovu, tak po jarním zdražení mohla jejich cena stoupnout o 100-200%.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Úplně stejné je to na příjezdu do ČB po I/20. Naopak u Písku se náhle mění pravý pruh na odbočovací.Majkii píše:Může mi někdo zkusit vysvětlit, jaký je schovaný záměr v tomto (stažení dvou pruhů do jednoho a následné vyrobení odbočovacího pruhu?rekonstrukci 4pruhu u Třeboně. Marně se v tom snažím najít nějaký smysl... Proč by se zde z pravého průběžného nemohl rovnou stát odbočovací jako na mnoha jiných místech? I portálová značka tam už je...Je to z projektu na
Úpravu bych očekával spíše na opačné straně na připojení I/24 do silnice směrem od Budějovic, kde docela chybí rozumný připojovák...
Jelikož je to jednička, vyjadřuje se k tomu krajská policie, ne okresní - a zřejmě to chce mít v kraji jednotně.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak u ČB to nejspíš zmizí s výstavbou čtyřpruhu.
A reko průtahu Písku je čerstvě vysoutěžená a tam to na žádné sjednocování nevypadá, vše při starém jen s nápisy na vozovce...
A reko průtahu Písku je čerstvě vysoutěžená a tam to na žádné sjednocování nevypadá, vše při starém jen s nápisy na vozovce...
- Přílohy
-
- psk.jpg (201.22 KiB) Zobrazeno 5010 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nápisy "ČB" a "TÁ" jsou sice hezké (i když myslím, že pro názornost by klidně stačilo "CB" a "TA"), ale nechápu, proč tam mezi tím nejsou i nápisy "20" a "29"...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Souhlasím, číslo by tam mohlo být taky. Ale písmenka pro města jsou za mě využitelnější více řidiči, takže prioritu bych nechal v písmenkách.
A připojím související myšlenku a to tu, že když jde o dálnice, tak tam nechápu ty “déčka”. Stačily by čísla dálnic a ne D1 a D48 jako např.u Bělotína, akorát to zabírá místo a číslo je smrsknuté.
Jinak zaplaťpánbůh že k žádnému sjednocování nedochází a ta prasečina bude snad jen u Třeboně.
A připojím související myšlenku a to tu, že když jde o dálnice, tak tam nechápu ty “déčka”. Stačily by čísla dálnic a ne D1 a D48 jako např.u Bělotína, akorát to zabírá místo a číslo je smrsknuté.
Jinak zaplaťpánbůh že k žádnému sjednocování nedochází a ta prasečina bude snad jen u Třeboně.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jenže proč? Protože se čísla silnic pořádně neznačí. Na jedničkách to ještě jakž takž jde, ale i tak v tom má ŘSD leckde bordel. No a na dvojkách je to úplně beznadějné. Takže tu máme začarovaný kruh: Lidé nejezdí podle čísel silnic, protože se na ně nedá spolehnout. A správci na jejich důsledné značení kašlou, protože lidé podle nich stejně nejezdí. A když si k tomu ještě přidáme argument, že má každý navigaci a ty směrovky jsou vlastně úplně zbytečné, tak stav českého ODZ nemá příliš nadějí na zlepšení. Máme pěkná TP i VL (byť i tam jsou rezervy k vylepšování), ale chybí jejich uplatňování v praxi.Aram96 píše:Ale písmenka pro města jsou za mě využitelnější více řidiči
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Asi teda žiju v nějaké lepší lokalitě, ale zde jsou všude dvojky značeny poctivě a správně. Samozřejmě když pominu těch pár míst, kde jsou ještě značky z dob císaře pána. Myslet si, že když budou čísla značená více, je začne více lidí využívat je bláhové. Většina řidičů prostě čísla neřeší a silnice pojmenovává podle měst, nic jiného v tom není. Je to více zapomatovatelné a nehrozí záměna za jinou silnici. Jak prosté milý Watsone. Navigace jsou samozřejmě dalším důvodem. 2 ze 3 řidičů před křížením jedniček řeší, “na co” se jede tudy a tamtudy. Čísla jsou jim prostě u zádele, vědí, že jedou na to a na to a tam se odbočuje na tamto. Pro ty, co jezdí často a znají čísla, tam to značení defakto není.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Trochu nezvyklá dálniční směrovka i se vzdálenostmi na obchvatu Prostějova.
Je to špatně? Nebo jenom navíc?
Je to špatně? Nebo jenom navíc?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Formálně je to špatně - u IS 1a-c je napsáno: "Značky informují o směru k vyznačenému cíli (cílům) s využitím dálnice." O vzdálenosti se tam na rozdíl od IS 3a-c nemluví. A mě se to osobně ani nelíbí, je to nadbytečná informace v už tak přecpaných sestavách značek a dává to jen prostor k dalším chybám v údajích...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ke všemu ta směrovka se doslova jmenuje "směrová tabule pro příjezd k dálnici...". Má tedy sloužit pouze k informaci, že se tudy dostanete k dálnici, případně do kterého směru.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Dopravní značení na obchvatu zase ta stejná tragédie jako jsme svědky poslední dobou i jinde... Na IS6b ve směru od Hulína se před exitem Otrokovice (exit 32) šofér dozví, že v přímém směru sjede až v Uherském Hradišti, do té doby že žádný sjezd není. A my přitom víme, že hned dalším sjezdem jsou Napajedla, kudy bude např. i ideální přístup do průmyslové zóny na Kvítkovické ulici. O tom ale ani zmínka... Proč ten cíl Napajedla nemůže být na IS6b uveden pod tím Uherským Hradištěm???? Takto budou třeba kamiony odbočovat už teď a zbytečně budou projíždět celou I/49 ulicí Zlínskou a pak I/55 ul. Napajedelskou... Navíc na IS6b před exitem 30 (exit Otrokovice sever) je z tohoto pohledu velice progresivně vyznačen pod cílem UH. Hradiště a Zlín i cíl Otrokovice - jih (tím se ale asi myslí exit 32 Otrokovice, protože IS6b před exitem 32 už v přímém směru o Otrokovicích mlčí..). Proč tedy nemohou být na IS6b před exitem 32 ty Napajedla? Pozitivní je, že na exitu 32 zůstala možnost sjezdu od Hulína do Otrokovic, zarážející ale je, že v opačném směru to nejde, byť je to stavebně připraveno (viz. předchozí diskuze). Oblast Objízdné ulice generuje velký objem kamionové dopravy, ta bude ve směru na Hulín moci využít jen exit 30, což podle mě hodně zatíží ulici Nadjezd a křižovatku s I/55... Směr na UH přes ulici Kvítkovickou je v tomto ohledu asi pochopitelný... Zajímavé je, že oproti poslední dobou používané taky dle mého pohledu progresivní věci - totiž označení i půlprofilů jako dálnice, je zde ukončena dálnice hned v exitu 32 a celý obchvat je jen jako jednička. Zde to asi souvisí s tím, že obchvat supluje uzavřenou původní trasu I/55, není tudíž možnost jet mimo trasu dálnice... Jinak sláva, že už je otevřeno, jsem zvědav na plný profil...
- Přílohy
-
- 001.jpg (28.33 KiB) Zobrazeno 4789 x
-
- 002.jpg (27.84 KiB) Zobrazeno 4789 x
-
- 003.jpg (30.55 KiB) Zobrazeno 4789 x
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
V Česku se názvy příších křižovatek značit nebudou, zvykni si. A říkat kvůli tomu celému značení "tragédie", to už je opravdu diagnóza.
Re: [D55] 5505 Otrokovice, obchvat JV
Tak ono se stačí podívat všude kolem nás, aby člověk viděl všude to označení více, či méně funguje na podobném, logickém principu. Jen my jdeme vlastní cestou, řidič ze zahraničí musí být poměrně zmaten... Už jen kvůli tomu si jaksi, Mapmane, zvyknout stále nemohu a vždycky na to jaksi poukážu. Chápu, že dneska už asi každý jede podle navigace, protože jinak by asi ne úplně znalý člověk u nás asi dobře nesjel, ale počítat s tím už při tvorbě obsahové náplně cedulí, nevím, nevím... Ono možná by ani nešlo přímo o nějaký ten název křižovatky, stačilo by, aby se na IS6b objevil jako druhý ten cíl, co je zpravidla uveden jako druhý (nebo ten úplně spodní) cíl na IS 8b. To bývá zpravidla místo, ke kterému se odbočuje na tom následujícím exitu... Řidič by se o tom dozvěděl už před křižovatkou, a ne až za. To je celý problém, na který stále poukazuji... Ale ano, dost věcí se povedlo, jak už píšu jinde a za to dík (cíle pod čarou, vzdálenost k odpočívkám, přeznačení SMV na dálnice atd... Toto ale zůstává zbytečně zakonzervované...