Návrhy na změnu dopravního značení

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A ještě by se nám do toho pruhu cpaly Renaulty, které, pokud se nepletu, v USA taky nejsou.
R48 -> D48 se podařilo!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

:D tedy i ruské Dacie :-) a možná i některé "ženy" ;)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Japao Joe
Příspěvky: 1040
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Japao Joe »

Dacia je rumunská automobilka.
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od HP »

Ale některé modely Dacie se v Rusku prodávají pod značkou Renault.
Maty
Příspěvky: 219
Registrován: 21.1.2015 20:00:24
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Maty »

HP píše:Ale některé modely Dacie se v Rusku prodávají pod značkou Renault.
... Nejen v Rusku
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin_L »

HP píše:Ale některé modely Dacie se v Rusku prodávají pod značkou Renault.
A některé zase pod značkou Lada :) Lada Largus
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Od dopravních značek jsme se dostali ke značce auta :-), tak bacha na to.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Kubajsu »

ElWapp píše:A to je právě ten problém teorie vs. praxe. Nahradit všechny buspruhy kosočtvercopruhy přináší spoustu problémů:
- nebude to fungovat v pátek, kdy rodiny vyjíždí z města plná auta by ucpala buspruhy.
Tak účelem snad je motivovat lidi k používání aut jen v nutných případech, ne? Takže když jede plné auto, tak je podle mě správné mu umožnit přednostní průjezd. V opačném případě nechápu, proč by měly mít do vyhrazených pruhů přístup taxíky, policie bez majáku a další...
- nebude to fungovat tam, kde je vyznačený přechod pro chodce přes dva souběžné jízdní pruhy, přičemž jeden je buspruh. Kdyby v buspruhu mohl jezdit kdokoliv, musel by se přechod zrušit.
To se obávám, že nevyhoví normám ani nyní...
- nebude to fungovat tam, kde se provoz v buspruhu řídí samostatnými signály (jako třeba na nábřeží u Barrandovského mostu).
- nebude to fungovat tam, kde buspruhy přechází na tramvajové koleje.
To jsou dost specifické případy, kde ani nyní není zmiňovaná kombinace BUS/TAXI/MP/IZS/cyklo
- nebude to fungovat tam, kde se dva pruhy zúžují do jednoho a v současnosti se do proudu aut těch pár autobusů nějak nacpe.
To samé co první případ. Zas není třeba dělat z komára velblouda.
- nebude to fungovat tam, kde se buspruhy navrhují skrz autobusové zastávky (nově metro Letňany).
Proč by nemělo? Je to úplně stejný případ jako tramvajové zastávky bez ostrůvku.
Takže ve výsledku by to dopadlo přesně opačně - místo zjednodušení by se zavedlo ještě další označení pro věc, která by se na 80 % míst stejně musela značit postaru.
Nesouhlasím. Poměr specifických případů bude tak maximálně 10% - vybavuji si jen ten Baranďák, Spořilovskou a pak pár zajetí BUSů na tramvajovou zastávku bez kontinuální jízdy po kolejích (Švehlova, Průběžná...) jinak hromada nevyužitelného prostoru na ulicích kam je z nějakého záhadného důvodu umožněn vjezd pár privilegovaným složkám (taxi a IZS - ten když nejede na majáky, tak nechápu proč by měl mít přednost, ostatní zácpa taky třeba zdržuje v práci)...
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od ElWapp »

Tak a když se zeptám jako zastánce stávajícího systému. Co by tyhle kosopruhy přinesly a komu? Vyšší motivaci jet autem? Zácpu v dosud průjezdných pruzích pro autobusy? Zhoršení pravidelnosti autobusové dopravy, rozvázání přestupních vazeb, porušování povinné obsazenosti vozidel... kde je nějaký přínos? Jaké procento aut by splňovalo podmínky obsazenosti? Je to 1%, 10% nebo 50%? Jak by se obsazenost kontrolovala a vymáhala? Mají podobný systém někde blíž než v USA?

Jen pro srovnání, do SOR NB 18 https://cs.wikipedia.org/wiki/SOR_NB_18 se vejde 161 lidí. To při plně obsazených autech je had délky skoro 200 m, což je 11tinásobek délky jednoho autobusu... A tohle by se na konci každého buspruhu muselo někam zipovat, projíždět semafory apod.?
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Pravdou je, že v Americe tak husté intervaly autobusových linek nejsou, takže tam by se jim nějaké BUS pruhy výhradně pro ně nevyplatily. U nás jsou BUS pruhy jen na městských ulicích, v Americe spíš na příjezdových komunikacích. Takže pokud bychom chtěli napodobit Ameriku, byly by tyto kosočtvercové pruhy asi jen na radiálách, místo levého rychlého pruhu. A asi by to moc nepomohlo. Vznikla by neuvěřitelná kolona a vlevo řídký provoz. Kontroverzně by se usnadnilo sdílení aut. Tedy lidé by sice nalezli namísto do dvou či tří aut jen do jednoho nebo hůře, přelezli by z autobusu :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

"Kosopruh" v našich podmínkách smysl nemá, tedy alespoň ne v rozsahu, kdy tam připouštím i průjezd aut s vícečlennou osádkou. Ale nějaké zjednodušení pro vyznačení vyhrazeného pruhu pro BUS, cyklo, IZS, MP a já nevím co ještě, by se hodilo. A na to stačí jen do vyhlášky zavést novou C značku s definovaným obsahem.
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Kubajsu »

Já teda nevím, ale znáte někoho, kdo by přelezl z auta do autobusu jen kvůli tomu, že ten sem tam někde objede kousek kolony buspruhem? Já si to moc představit neumím...
Ale zase si dokážu představit, že se určité (asi dost malé) procento lidí dohodne, že pojedou společně jedním autem, když ušetří celkem třeba 10 minut (zvlášť třeba firemní auta).
Prostě myslím, že je z hlediska města a omezeného prostoru v něm vhodné alespoň nějak minimálně motivovat lidi k většímu vytěžování OA.
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od adamos »

Kubajsu píše:Já teda nevím, ale znáte někoho, kdo by přelezl z auta do autobusu jen kvůli tomu, že ten sem tam někde objede kousek kolony buspruhem? Já si to moc představit neumím...
To ne, ale dovedu si představit, kolik lidí by přestoupilo z busu do auta, kdyby bus trčel ve stejné frontě, jako ty auta.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

Ty nové ceduličky s cíli pod čarou se nám rozšiřují závratným tempem, a to i na části D1 kolem Hulína a dokonce i na D55!!! Zajímalo mě, jak bude řešena peáž D1+D55 Hulín - Přerov, zda zůstanou cíle pod sebou a čísla dálnic uvedené nahoře vedle sebe - a ony cíle na D55 spadly taky pod čáru... Zajímavé... Škoda jen, že jsem měl tak zatentované přední sklo... Teď ale k tomu mnohdy dost nekorespondují ty tabule před exity, třeba na té D55 je na nich stále Přerov, kdežto za exitem jen Olomouc a další exit... A není to jediný případ. Tam se nějaká úprava nechystá???
Přílohy
D1 KM západ.JPG
D1 KM západ.JPG (25.52 KiB) Zobrazeno 6014 x
D55 Otrokovice.JPG
D55 Otrokovice.JPG (16.73 KiB) Zobrazeno 6014 x
D1+D55 za Hulínem.JPG
D1+D55 za Hulínem.JPG (21.29 KiB) Zobrazeno 6014 x
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Cíle pro D55 spadly pod čáru, protože se po pár kilometrech (a pár exitech) dálnice oddělují. Cedule se asi postupně vymění skoro všechny, nejprve ty s "čárami" a od nich se pomalu postupuje dozadu. Aspoň na D11 to tak provádějí.
Ale ty nové návěsti bez čar, kde jsou čtyři cíle se nedají přečíst. Včera na D11 za tmy jsem nepřečetl ve stovce ani tři cíle a to vím, které na nich jsou. Na úkor čtyř místo původně dvou cílů se moc zmenšilo písmo a mezery mezi řádky :-( Ta tabule je na to prostě malá.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin_L »

zesp píše:Zajímalo mě, jak bude řešena peáž D1+D55 Hulín - Přerov, zda zůstanou cíle pod sebou a čísla dálnic uvedené nahoře vedle sebe - a ony cíle na D55 spadly taky pod čáru...
Honey72 píše:Cíle pro D55 spadly pod čáru, protože se po pár kilometrech (a pár exitech) dálnice oddělují.
Ale ta situace na třetím obrázku není cíl pod čarou ve smyslu, jako ho tu obecně chápeme, ale klasická peáž, která se pouze teď začala značit jinak. Dříve se peáže značily tak, že byly všechny cíle dohromady a v horní části značky všechna čísla komunikací také dohromady. Nově se údaje přiřazují k sobě a svým způsobem tedy jde o dvě IS 8b nad sebou pro každou komunikaci zvlášť s tím, že jsou namalované na jedné tabuli na společném štítě odděleném vodorovnou čarou. Naproti tomu situace z prvních dvou fotografií je cíl pod čarou na navazující dálnici. Vizuálně jsou tyto dvě situace rozlišitelné podle umístění čísla dálnice - je-li nahoře nad cíli, jde o peáž, je-li vlevo vedle cílů, jde o předběžné značení. Takže není čára jako čára ;).
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Ha, pak mi to také došlo. Mě zmátla ta uskočená jednička, která je zřejmě připravená pro doplnění E462. :-)
Ano, značení peáže je takto přehlednější. A podobně bude značena i peáž s jedničkou doufám ? Kolem Ml.Boleslavi, Tábora apod.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

Tak toto už mi palica fakt nebere... Nová cedula na D46 za exitem 7 Drsany směr Brno... Jinak nové cedule končí směr Brno za exitem 226, směr Ova začínají za exitem 216... Tam jsem jel za tmy, takže nemám vyfoceno... Kolem Brna zatím nic... Nemá někdo fotky, jak to vypadá třeba na té D11? Tam se zase já hned tak nedostanu, rád se proto podívám aspoň na fotku...
Přílohy
2018_0126_124708_001b.jpg
2018_0126_124708_001b.jpg (34.97 KiB) Zobrazeno 5840 x
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin96 »

Zrovna po D11 jsem včera jel, tak tu jsou dálkáče za exity 50, 62 a 68 (za exitem 76 to už visí zde ve vlákně). Ale zbylé dálkové návěsti od Prahy zatím při starém...
Přílohy
D11 za exitem 68.JPG
D11 za exitem 68.JPG (38.93 KiB) Zobrazeno 5818 x
D11 za exitem 62.JPG
D11 za exitem 62.JPG (32.71 KiB) Zobrazeno 5818 x
D11 za exitem 50.JPG
D11 za exitem 50.JPG (33.24 KiB) Zobrazeno 5818 x
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

Martin96: Paráda, díky. Taky zajímavé...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Akorát, že řidič mířící do Pardubic si za exitem 50 přečte Pardubice v třetím řádku, ale od exitu 62 už na pátém a při rychlosti 130 se to moc přečíst nedá. A když ano, už se nestačíte podívat na kilometráž. Cedule paráda, ale pro nás slepouše malé :-)

Teď si poprvé tu ceduli přečtu celou tady na fotce :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

Honey72: No jo, ale mezi námi zde diskutujícími a "normálním" řidičem je dost podstatný rozdíl: Běžnému řidiči stačí jen na ceduli mrknout a jen si zkouknout ten "svůj" cíl (vždy si ho i při velké rychlosti rychle najde), kdežto my ji chceme detailně prostudovat, tj. promyslet logiku použitých cílů, jejich posloupnoust, správnost kilometráže, velikost cedule, použitý font písma, umístění čísla dálnice atd. atd. Což znamená, že bychom museli u každé cedule minimálně zastavit a dvakrát ji obejít dokola :D ...
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od monin »

Honey72: paradoxně jsou lépe čitelnější ty cedule s více řádky, než ta např. se čtyřmi cíli bez čáry. Ale myslím, že zesp to trefil, či přesně vystihl, jak to vlastně je.. :)
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Něco na tom je. My nejsme normální řidiči :-) V Polsku je pod sebou běžně tuším i pět cílů.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hh »

Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“