Návrhy na změnu dopravního značení
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
A ještě by se nám do toho pruhu cpaly Renaulty, které, pokud se nepletu, v USA taky nejsou.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
tedy i ruské Dacie a možná i některé "ženy"
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Dacia je rumunská automobilka.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ale některé modely Dacie se v Rusku prodávají pod značkou Renault.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
... Nejen v RuskuHP píše:Ale některé modely Dacie se v Rusku prodávají pod značkou Renault.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
A některé zase pod značkou Lada Lada LargusHP píše:Ale některé modely Dacie se v Rusku prodávají pod značkou Renault.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Od dopravních značek jsme se dostali ke značce auta , tak bacha na to.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak účelem snad je motivovat lidi k používání aut jen v nutných případech, ne? Takže když jede plné auto, tak je podle mě správné mu umožnit přednostní průjezd. V opačném případě nechápu, proč by měly mít do vyhrazených pruhů přístup taxíky, policie bez majáku a další...ElWapp píše:A to je právě ten problém teorie vs. praxe. Nahradit všechny buspruhy kosočtvercopruhy přináší spoustu problémů:
- nebude to fungovat v pátek, kdy rodiny vyjíždí z města plná auta by ucpala buspruhy.
To se obávám, že nevyhoví normám ani nyní...- nebude to fungovat tam, kde je vyznačený přechod pro chodce přes dva souběžné jízdní pruhy, přičemž jeden je buspruh. Kdyby v buspruhu mohl jezdit kdokoliv, musel by se přechod zrušit.
To jsou dost specifické případy, kde ani nyní není zmiňovaná kombinace BUS/TAXI/MP/IZS/cyklo- nebude to fungovat tam, kde se provoz v buspruhu řídí samostatnými signály (jako třeba na nábřeží u Barrandovského mostu).
- nebude to fungovat tam, kde buspruhy přechází na tramvajové koleje.
To samé co první případ. Zas není třeba dělat z komára velblouda.- nebude to fungovat tam, kde se dva pruhy zúžují do jednoho a v současnosti se do proudu aut těch pár autobusů nějak nacpe.
Proč by nemělo? Je to úplně stejný případ jako tramvajové zastávky bez ostrůvku.- nebude to fungovat tam, kde se buspruhy navrhují skrz autobusové zastávky (nově metro Letňany).
Nesouhlasím. Poměr specifických případů bude tak maximálně 10% - vybavuji si jen ten Baranďák, Spořilovskou a pak pár zajetí BUSů na tramvajovou zastávku bez kontinuální jízdy po kolejích (Švehlova, Průběžná...) jinak hromada nevyužitelného prostoru na ulicích kam je z nějakého záhadného důvodu umožněn vjezd pár privilegovaným složkám (taxi a IZS - ten když nejede na majáky, tak nechápu proč by měl mít přednost, ostatní zácpa taky třeba zdržuje v práci)...Takže ve výsledku by to dopadlo přesně opačně - místo zjednodušení by se zavedlo ještě další označení pro věc, která by se na 80 % míst stejně musela značit postaru.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak a když se zeptám jako zastánce stávajícího systému. Co by tyhle kosopruhy přinesly a komu? Vyšší motivaci jet autem? Zácpu v dosud průjezdných pruzích pro autobusy? Zhoršení pravidelnosti autobusové dopravy, rozvázání přestupních vazeb, porušování povinné obsazenosti vozidel... kde je nějaký přínos? Jaké procento aut by splňovalo podmínky obsazenosti? Je to 1%, 10% nebo 50%? Jak by se obsazenost kontrolovala a vymáhala? Mají podobný systém někde blíž než v USA?
Jen pro srovnání, do SOR NB 18 https://cs.wikipedia.org/wiki/SOR_NB_18 se vejde 161 lidí. To při plně obsazených autech je had délky skoro 200 m, což je 11tinásobek délky jednoho autobusu... A tohle by se na konci každého buspruhu muselo někam zipovat, projíždět semafory apod.?
Jen pro srovnání, do SOR NB 18 https://cs.wikipedia.org/wiki/SOR_NB_18 se vejde 161 lidí. To při plně obsazených autech je had délky skoro 200 m, což je 11tinásobek délky jednoho autobusu... A tohle by se na konci každého buspruhu muselo někam zipovat, projíždět semafory apod.?
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Pravdou je, že v Americe tak husté intervaly autobusových linek nejsou, takže tam by se jim nějaké BUS pruhy výhradně pro ně nevyplatily. U nás jsou BUS pruhy jen na městských ulicích, v Americe spíš na příjezdových komunikacích. Takže pokud bychom chtěli napodobit Ameriku, byly by tyto kosočtvercové pruhy asi jen na radiálách, místo levého rychlého pruhu. A asi by to moc nepomohlo. Vznikla by neuvěřitelná kolona a vlevo řídký provoz. Kontroverzně by se usnadnilo sdílení aut. Tedy lidé by sice nalezli namísto do dvou či tří aut jen do jednoho nebo hůře, přelezli by z autobusu
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
"Kosopruh" v našich podmínkách smysl nemá, tedy alespoň ne v rozsahu, kdy tam připouštím i průjezd aut s vícečlennou osádkou. Ale nějaké zjednodušení pro vyznačení vyhrazeného pruhu pro BUS, cyklo, IZS, MP a já nevím co ještě, by se hodilo. A na to stačí jen do vyhlášky zavést novou C značku s definovaným obsahem.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Já teda nevím, ale znáte někoho, kdo by přelezl z auta do autobusu jen kvůli tomu, že ten sem tam někde objede kousek kolony buspruhem? Já si to moc představit neumím...
Ale zase si dokážu představit, že se určité (asi dost malé) procento lidí dohodne, že pojedou společně jedním autem, když ušetří celkem třeba 10 minut (zvlášť třeba firemní auta).
Prostě myslím, že je z hlediska města a omezeného prostoru v něm vhodné alespoň nějak minimálně motivovat lidi k většímu vytěžování OA.
Ale zase si dokážu představit, že se určité (asi dost malé) procento lidí dohodne, že pojedou společně jedním autem, když ušetří celkem třeba 10 minut (zvlášť třeba firemní auta).
Prostě myslím, že je z hlediska města a omezeného prostoru v něm vhodné alespoň nějak minimálně motivovat lidi k většímu vytěžování OA.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To ne, ale dovedu si představit, kolik lidí by přestoupilo z busu do auta, kdyby bus trčel ve stejné frontě, jako ty auta.Kubajsu píše:Já teda nevím, ale znáte někoho, kdo by přelezl z auta do autobusu jen kvůli tomu, že ten sem tam někde objede kousek kolony buspruhem? Já si to moc představit neumím...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ty nové ceduličky s cíli pod čarou se nám rozšiřují závratným tempem, a to i na části D1 kolem Hulína a dokonce i na D55!!! Zajímalo mě, jak bude řešena peáž D1+D55 Hulín - Přerov, zda zůstanou cíle pod sebou a čísla dálnic uvedené nahoře vedle sebe - a ony cíle na D55 spadly taky pod čáru... Zajímavé... Škoda jen, že jsem měl tak zatentované přední sklo... Teď ale k tomu mnohdy dost nekorespondují ty tabule před exity, třeba na té D55 je na nich stále Přerov, kdežto za exitem jen Olomouc a další exit... A není to jediný případ. Tam se nějaká úprava nechystá???
- Přílohy
-
- D1 KM západ.JPG (25.52 KiB) Zobrazeno 6014 x
-
- D55 Otrokovice.JPG (16.73 KiB) Zobrazeno 6014 x
-
- D1+D55 za Hulínem.JPG (21.29 KiB) Zobrazeno 6014 x
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Cíle pro D55 spadly pod čáru, protože se po pár kilometrech (a pár exitech) dálnice oddělují. Cedule se asi postupně vymění skoro všechny, nejprve ty s "čárami" a od nich se pomalu postupuje dozadu. Aspoň na D11 to tak provádějí.
Ale ty nové návěsti bez čar, kde jsou čtyři cíle se nedají přečíst. Včera na D11 za tmy jsem nepřečetl ve stovce ani tři cíle a to vím, které na nich jsou. Na úkor čtyř místo původně dvou cílů se moc zmenšilo písmo a mezery mezi řádky Ta tabule je na to prostě malá.
Ale ty nové návěsti bez čar, kde jsou čtyři cíle se nedají přečíst. Včera na D11 za tmy jsem nepřečetl ve stovce ani tři cíle a to vím, které na nich jsou. Na úkor čtyř místo původně dvou cílů se moc zmenšilo písmo a mezery mezi řádky Ta tabule je na to prostě malá.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
zesp píše:Zajímalo mě, jak bude řešena peáž D1+D55 Hulín - Přerov, zda zůstanou cíle pod sebou a čísla dálnic uvedené nahoře vedle sebe - a ony cíle na D55 spadly taky pod čáru...
Ale ta situace na třetím obrázku není cíl pod čarou ve smyslu, jako ho tu obecně chápeme, ale klasická peáž, která se pouze teď začala značit jinak. Dříve se peáže značily tak, že byly všechny cíle dohromady a v horní části značky všechna čísla komunikací také dohromady. Nově se údaje přiřazují k sobě a svým způsobem tedy jde o dvě IS 8b nad sebou pro každou komunikaci zvlášť s tím, že jsou namalované na jedné tabuli na společném štítě odděleném vodorovnou čarou. Naproti tomu situace z prvních dvou fotografií je cíl pod čarou na navazující dálnici. Vizuálně jsou tyto dvě situace rozlišitelné podle umístění čísla dálnice - je-li nahoře nad cíli, jde o peáž, je-li vlevo vedle cílů, jde o předběžné značení. Takže není čára jako čára .Honey72 píše:Cíle pro D55 spadly pod čáru, protože se po pár kilometrech (a pár exitech) dálnice oddělují.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ha, pak mi to také došlo. Mě zmátla ta uskočená jednička, která je zřejmě připravená pro doplnění E462.
Ano, značení peáže je takto přehlednější. A podobně bude značena i peáž s jedničkou doufám ? Kolem Ml.Boleslavi, Tábora apod.
Ano, značení peáže je takto přehlednější. A podobně bude značena i peáž s jedničkou doufám ? Kolem Ml.Boleslavi, Tábora apod.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak toto už mi palica fakt nebere... Nová cedula na D46 za exitem 7 Drsany směr Brno... Jinak nové cedule končí směr Brno za exitem 226, směr Ova začínají za exitem 216... Tam jsem jel za tmy, takže nemám vyfoceno... Kolem Brna zatím nic... Nemá někdo fotky, jak to vypadá třeba na té D11? Tam se zase já hned tak nedostanu, rád se proto podívám aspoň na fotku...
- Přílohy
-
- 2018_0126_124708_001b.jpg (34.97 KiB) Zobrazeno 5840 x
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Zrovna po D11 jsem včera jel, tak tu jsou dálkáče za exity 50, 62 a 68 (za exitem 76 to už visí zde ve vlákně). Ale zbylé dálkové návěsti od Prahy zatím při starém...
- Přílohy
-
- D11 za exitem 68.JPG (38.93 KiB) Zobrazeno 5818 x
-
- D11 za exitem 62.JPG (32.71 KiB) Zobrazeno 5818 x
-
- D11 za exitem 50.JPG (33.24 KiB) Zobrazeno 5818 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Martin96: Paráda, díky. Taky zajímavé...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Akorát, že řidič mířící do Pardubic si za exitem 50 přečte Pardubice v třetím řádku, ale od exitu 62 už na pátém a při rychlosti 130 se to moc přečíst nedá. A když ano, už se nestačíte podívat na kilometráž. Cedule paráda, ale pro nás slepouše malé
Teď si poprvé tu ceduli přečtu celou tady na fotce
Teď si poprvé tu ceduli přečtu celou tady na fotce
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Honey72: No jo, ale mezi námi zde diskutujícími a "normálním" řidičem je dost podstatný rozdíl: Běžnému řidiči stačí jen na ceduli mrknout a jen si zkouknout ten "svůj" cíl (vždy si ho i při velké rychlosti rychle najde), kdežto my ji chceme detailně prostudovat, tj. promyslet logiku použitých cílů, jejich posloupnoust, správnost kilometráže, velikost cedule, použitý font písma, umístění čísla dálnice atd. atd. Což znamená, že bychom museli u každé cedule minimálně zastavit a dvakrát ji obejít dokola ...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Honey72: paradoxně jsou lépe čitelnější ty cedule s více řádky, než ta např. se čtyřmi cíli bez čáry. Ale myslím, že zesp to trefil, či přesně vystihl, jak to vlastně je..
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Něco na tom je. My nejsme normální řidiči V Polsku je pod sebou běžně tuším i pět cílů.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023