Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
zesp: kdo chce vše, nemá nic.., samozřejmě tě chápu, ale vzhledem k té naší konzervárně, už jen toto vše, je myslím historický úspěch. I já, a to je co říci, hh, ti to potvrdí, jsem s tím smířen.
mapman: máš pravdu předsedo, už i já to vidím, že i bez rámečku, je tam ten kontrast. I když trochu tomu napomáhá ta modrá a ten sníh.., ale vážně, asi je to fakt ok, ty rámečky, bez černé.
hh: co bych se přimlouval, aby alespoň ta jediná zahraniční u Chodova byla nově alespoň portálová + ovály.., přece jen těch pruhů tam.. A co alespoň Linec, na D1, od Chodova, pod čarou, v červeném přerušovaném rámečku..?
mapman: máš pravdu předsedo, už i já to vidím, že i bez rámečku, je tam ten kontrast. I když trochu tomu napomáhá ta modrá a ten sníh.., ale vážně, asi je to fakt ok, ty rámečky, bez černé.
hh: co bych se přimlouval, aby alespoň ta jediná zahraniční u Chodova byla nově alespoň portálová + ovály.., přece jen těch pruhů tam.. A co alespoň Linec, na D1, od Chodova, pod čarou, v červeném přerušovaném rámečku..?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
monin: No jo, a neměla by ta 2 a 52 u té značky od hh s těmi cíly Domašov a Brno taky v přerušovaném rámečku? Nejedná se přeci o souběh (peáž) těch dálnic 1,2,52? Nebo touž mám doplantany?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Na D1 historicky Bratislava bývala. Linec taky. S tou Vídní je to složitější, kudy je na ní vlastně "ta správná" cesta? Kdysi to bývala ta přes Jihlavu a Znojmo, stále ještě to je E59. Dnes po D52, byť je to jen méně významná E461.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ad zesp a D35: možná už to bylo přeznačeno, když je zde ještě cedule na SMV. Zajímal by mě současný stav.
Jinak co se týče dálnic v okolí Olomouce, zatím všude zůstávají modré čísla místo červených. Nějak se to na Olomoucku zadrhlo.
A když už červená čísla někde jsou, tak v tomto videu... https://www.youtube.com/watch?v=vl2NDL_TwBs
Jinak co se týče dálnic v okolí Olomouce, zatím všude zůstávají modré čísla místo červených. Nějak se to na Olomoucku zadrhlo.
A když už červená čísla někde jsou, tak v tomto videu... https://www.youtube.com/watch?v=vl2NDL_TwBs
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Už to tu bylo řečeno mnohokrát, že čísla dálnic v přerušovaných rámečcích ve vyhlášce nejsou, jen čísla silnic. Při příjezdu k dálnici po silnici se používá jen symbol dálnice, při příjezdu po dálnici k nějaké jiné dálnici se číslo vyskytne pouze na ceduli s cíli a vzdálenostmi pod čarou, na směrových tabulích (pokud to dobře chápu) nebudou, až přímo v křižovatce, kde se na danou dálnici odbočuje.zesp píše:monin: No jo, a neměla by ta 2 a 52 u té značky od hh s těmi cíly Domašov a Brno taky v přerušovaném rámečku? Nejedná se přeci o souběh (peáž) těch dálnic 1,2,52? Nebo touž mám doplantany?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Za D48 Bielsko-Biala ten největší možný palec nahoru Ještě tak před týdnem bych asi napsal, že mě bijí do očí Katowice. Že se na A1 nenacházejí. Ale poté, co jsem je tento týden viděl na začátku A1 u Gdaňsku musím uznat, že kontinuita s polským značením je asi víc, než to, zda jsou Katowice 5 nebo 15 km od A1. Jinak pokud se podívám na hodně vzdálenou budoucnost, tak si umím na D11 představit dva polské cíle. Krom Wroclawi i Štětín. Přičemž hned za hranicemi by navázalo polské značení, které by uvádělo Štětín jako cíl na S3 a pod čarou by figurovala Wroclaw. Jednou snad s číslem S5 místo A4.hh píše:monin: ano, ano, D4 atd ne, pouze D1 Katowice, D2 Bratislava, D3 Linz, D5 Nürnberg, D8 Dresden, D11 Wroclaw, D48 B.Biala, D52 Wien.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Zde ho máš. Bílej na modrým. A nemusíš se dívat ani do hodně vzdálené budoucnosti.
https://www.google.cz/maps/@50.1004237, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@50.0994499, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@50.1004237, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@50.0994499, ... 312!8i6656
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No jo, ale po D10 a pak přes Harrachov, kde časem ten tranzit moc žádoucí nebude
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Prostě po E65, která tam vede.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No s E65 to bude zajímavé. Poláci budou jistě chtít tranzit od Štětína na jih táhnout po S3 přes Lubawku a tipoval bych, že E65 bude na jejich území značena tudy. Těžko ji nechají odbočit na Jeleniu Góru a Szklarskou Porębu. Otázka co pak u nás. Vedení v trase Královec- Trutnov-HK-Praha-Brno-Břeclav je dost krkolomné a trasa po D35 a hlavně D43 je ve hvězdách. Nehledě na to, že vyhnutí se Praze je dost zásadní změna celého tahu. No uvidíme
-
- Příspěvky: 5255
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Úkolem sítě hlavních evropských mezinárodních silnic není nejkratší cesta, ale mají jasně dané uzlové body, které mají spojovat a kam patří i Praha. E65 se jí vyhnout nemůže, i když to zní na první pohled nelogicky. Ke zkratce slouží už nyní E442 + E461. Podobné okliky jsou všude po Evropě, např. Temešvár E70, Rijeka E65, Priština E80. Navíc žádný stát nemůže jen tak rozhodnout o trase bez schválení UNECE.
Také jsem zvědavý, jak se trasa, pokud vůbec změní ? E65 možná zůstane tak jak je a na dálnici se přenese jen E67 (Jelení Hora a liberecká aglomerace jsou také důležitá střediska). Nebo se přenese E65 na D11 a E67 zůstane stejná. Ještě jinou variantou je, že na D11 se přenese E65 a E67 na D10 Ale spíše to vypadá, že se přenesou obě.
Také jsem zvědavý, jak se trasa, pokud vůbec změní ? E65 možná zůstane tak jak je a na dálnici se přenese jen E67 (Jelení Hora a liberecká aglomerace jsou také důležitá střediska). Nebo se přenese E65 na D11 a E67 zůstane stejná. Ještě jinou variantou je, že na D11 se přenese E65 a E67 na D10 Ale spíše to vypadá, že se přenesou obě.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak že jo, máme dnes E49, z které v úseku přes Rakousko nákladní tranzit vyhání značka. Ale celkem pochybuju, že totéž půjde udělat u E65, která je narozdíl od E49 páteřním tahem. Zároveň ale těžko někdo nechá E65 na silnici přes Krkonoše, když se přes stejné pohoří postaví dálnice. Můj tip je ten, že po D11 půjdou jak E65 tak E67. Trasa E65 bude nelogická, na druhou stranu Honey72 má pravdu, Prahu nejde jen tak obejít. Bude to podobné jako jako trasa E75 Katowice-Bratislava-Budapest si myslím
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Praha má už E55, proč by měla mít ještě E65? I když je fakt, že v Bratislavě se setkávají pro změnu E65 a E75...
To už je pak lepší tu E65 přetrasovat komplet a přesměrovat ji na Vídeň, jak bylo v plánu původně...v minulosti mělo trasování přes Bratislavu výhodu kvůli železné oponě, dnes už nic takového není.
No a v úseku Praha - Turnov - Polsko (D10 - I/10 - DK3/DK5) by mohla být třeba E443.
To už je pak lepší tu E65 přetrasovat komplet a přesměrovat ji na Vídeň, jak bylo v plánu původně...v minulosti mělo trasování přes Bratislavu výhodu kvůli železné oponě, dnes už nic takového není.
No a v úseku Praha - Turnov - Polsko (D10 - I/10 - DK3/DK5) by mohla být třeba E443.
-
- Příspěvky: 5255
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Mě by se líbila varianta E65 namísto přes Prahu přímo přes Svitavy. A tedy díky tomu i přesměrování E461 z Brna namísto do Svitav, na Ostravu a Katowice k E75. Ale buďme realisté. UNECE nerada hýbe s I/E. Raději ty vzniklé zkratky nahrazuje II/E. Ani se nedivím. Je to dost nákladné při přeznačení.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Kdyby E65 nemusela procházet Prahou, tak už se od jejího vyznačení nabízela minimálně varianta odbočit z D1 u Jihlavy, pokračovat po I/38 a vrátit se na D10 v Mladé Boleslavi.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
E65
zdroj: wikipedia
zdroj: wikipedia
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Z té mapy je krásně vidět, že jde o silnici přes "velká města" východně od železné opony. A je otázka, zda se to má měnit, když nás teď nechtějí v té "rychlejší Evropě".
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
je uplne u riti ci cez Bratislavu idu dve alebo tri europske cesty E58, E65, E75. vela vodicov sa na E znacenie nespolieha, iba v Cechach z toho robite modlu, preco?Martin96 píše:Praha má už E55, proč by měla mít ještě E65? I když je fakt, že v Bratislavě se setkávají pro změnu E65 a E75...
To už je pak lepší tu E65 přetrasovat komplet a přesměrovat ji na Vídeň, jak bylo v plánu původně...v minulosti mělo trasování přes Bratislavu výhodu kvůli železné oponě, dnes už nic takového není.
No a v úseku Praha - Turnov - Polsko (D10 - I/10 - DK3/DK5) by mohla být třeba E443.
-
- Příspěvky: 5255
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Kdyby ten systém fungoval ve všech zemích Evropy jak má, tedy byl dobře značený jako třeba v Česku a na Slovensku, tak se podle něho docela dobře cestuje. Když jedu k moři na jih do Řecka nebo Chorvatska či Itálie, nebo do Paříže či prostě někam daleko, pomáhá to k orientaci. Když např. najedu na polskou dálnici A4 a směřuji do Belgie, v mapě se kouknu že celou cestu pojedu po E40 a pak stačí jen okem mrknout na tabuli, jestli držím směr. Nemusí mě zajímat národní čísla dálnic a silnic.
Dalším plusem E silnic je jejich podmíněný parametr. Každý stát má kategorie silnic jinak, takže nepoznáte jestli jedete po dvojce. E silnice musí mít všude stejný standard, který samozřejmě platí jen u nových úseků, ale i na Balkáně kde jsou E silnice teprve ve vývinu máte jistotu, že neskončíte na nějaké polňačce
Dalším plusem E silnic je jejich podmíněný parametr. Každý stát má kategorie silnic jinak, takže nepoznáte jestli jedete po dvojce. E silnice musí mít všude stejný standard, který samozřejmě platí jen u nových úseků, ale i na Balkáně kde jsou E silnice teprve ve vývinu máte jistotu, že neskončíte na nějaké polňačce
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Otázka je či ten systém bol dobre navrhnutý. Dohoda AGR vychádzala z amerického modelu Interstate Highway System. Číslovací princíp bol navrhnutý rovnako ako ten americký a postavený na systéme mriežky (grid-system) pre hlavné severojužné prepojenia Ex5 a hlavné západovýchodné prepojenia Ex0. Problém tohto systému je, že európska cestná sieť nikdy netvorila kompaktný celok ako v Amerike, ale jednotlivé štáty si tvorili cestnú sieť separátne predovšetkým pre vlastné potreby. Väčšina európskych krajín má svoju cestnú sieť založenú hlavne na radiálnom systéme jednotlivých krajín, ktoré sa prepájali na ich hraniciach. Na tento systém sa naniesla mriežka neprirodzeným spôsobom ešte deformovaná aj politickým zriadením v Európe (železná opona). Vzniklo to čo tu je teraz, že mnoho ťahov nemá prirodzený charakter, sú vytvorené umelo a nevhodne. Existuje plno príkladov kedy európska trasa vedie trasou odlišnou od prirodzenej spojnice európskych metropol. Preto veľa krajín tento systém odmieta a berie ho ako nutné zlo. GB zašlo až tak ďaleko, že tieto cesty neznačí vôbec.
Odporúčam si prečítať nasledovnú prípadovú štúdiu:
https://sites.google.com/site/roadnumbe ... comparison
Odporúčam si prečítať nasledovnú prípadovú štúdiu:
https://sites.google.com/site/roadnumbe ... comparison
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Marti96: Ještě k té směrovce "Praha" na příjezdu k D35 u exitu Loštice (to trapné číslo exitu si nepamatuju - sorry) - je to bohužel zcela aktuální stav... Zajímavé je, že ač je ve směru od Moravičan Praha, ze směru od Loštic (protisměr) je Mohelnice (ale také autíčko). Co blázníš - v oblasti Olomoucka žádné přeznačování dle nového pojetí jak na dálnicích, tak na souvisejících komunikacích absolutně nehrozí... Což je v tomto případě hodně zavádějící, protože odbočím dle směrovky na rampu k "dálnici" s tím, že najíždím na SMV, a hle, ona dálnice!!! Takže musím couvat, nebo se na rampě otáčet, pakliže třeba nemám známku. No je to holt bordel v tom značení a nikdo se nemá k tomu to ani po téměř dvou (!!!) letech napravit...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Má to ještě svý mouchy, ale mě se to líbí, je třeba tomu dát čas než se to dotáhne do konce.
Bohužel celkovou myšlenku opět kazí laxní přístup něktrých složek ŘSD kdy svoji pomalosti těch koncetp zhazujou.
Bohužel celkovou myšlenku opět kazí laxní přístup něktrých složek ŘSD kdy svoji pomalosti těch koncetp zhazujou.
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ta dálnice tady stojí minimálně 35 let a od té doby, kdy vzniklo zpoplatnění, byla tato rychlostní silnice zpoplatněna. Všichni vědí, že jde už 20 let o zpoplatněnou komunikaci a neřeší, je-li to D nebo R, protože se tomu říká odjakživa dálnice. Navíc jsou ty směrovky zelené, nikoliv modré.zesp píše:Marti96: Ještě k té směrovce "Praha" na příjezdu k D35 u exitu Loštice (to trapné číslo exitu si nepamatuju - sorry) - je to bohužel zcela aktuální stav... Zajímavé je, že ač je ve směru od Moravičan Praha, ze směru od Loštic (protisměr) je Mohelnice (ale také autíčko). Co blázníš - v oblasti Olomoucka žádné přeznačování dle nového pojetí jak na dálnicích, tak na souvisejících komunikacích absolutně nehrozí... Což je v tomto případě hodně zavádějící, protože odbočím dle směrovky na rampu k "dálnici" s tím, že najíždím na SMV, a hle, ona dálnice!!! Takže musím couvat, nebo se na rampě otáčet, pakliže třeba nemám známku. No je to holt bordel v tom značení a nikdo se nemá k tomu to ani po téměř dvou (!!!) letech napravit...
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Změny u Plzně.
- Přílohy
-
- plzen.jpg (78.51 KiB) Zobrazeno 7105 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ten bypass zmizí?