Návrhy na změnu dopravního značení

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

A když zavřou tunel, objeví se tam místo Norimberku jen nápis tunel uzavřen a řidiči poraď si ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hh »

Ano, stejně jako všude jinde kromě jižní spojky. A stejně jako při každé nehodě na dálnici v úseku bez tunelu.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Bobek »

V takové situaci je navíc v daném místě nejlepší udělat "čelem vzad", což se značí trochu blbě. To by musela bejt proměnná už před velkým kruháčem.
Království a půl princezny za 511.
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Značí se to podobně jako když chce po mě čelem vzad na kruháči navigace .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Standa »

Přikládám fotku značkového "totemu", jakých je v Bruselu celkem požehnaně (složité a často se měnící parkovací zóny, povinná dvojjazyčnost všech nápisů...). Tento je ovšem výjimečný, zřejmě se v něm natolik ztrácí stopka, že musela být vypíchnuta samostatnou předzvěstí (obě značky jsou vidět zdaleka, takže mě jiný důvod nenapadá). Tyto předzvěsti jsou v Belgii poměrně běžné a hlavně na dálnici, kde zpravidla oznamují snížení rychlosti 300m dopředu, mi přijdou velmi šikovné (fotku bohužel nemám, ale je to normální omezení rychlosti s dodatkovou tabulkou vzdálenosti). Přitom v Belgii je limit 120 a první snížení bývá maximálně na 90, v Německu bych to ocenil mnohem víc :) . Co u nás ;) ?
Přílohy
Značkový totem v Bruselu.
Značkový totem v Bruselu.
Totem.JPG (93.42 KiB) Zobrazeno 7164 x
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6838
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin z Ostravy »

U nás prosím ne, už tak máme značek dost.
R48 -> D48 se podařilo!
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Standa »

Faktem je, že u nás bývá první omezení většinou ze 130 na 100, to stačí dát nohu z plynu při zahlédnutí značky, v Německu se musí i dobrzdit (třeba ze 180 na 120 - od té pokuty už to i dělám :) ). Tak se omlouvám za chybné umístění příspěvku, vlastně už žádný návrh na změnu nemám ;) .
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Ty značky na dálnici by mohly být umístěné od sebe tak, aby řidič nemusel použít brzdový pedál. Tedy 100, zahlédnu značku, sundám nohu z plynu, dojedu ke značce a už vidím i 80. Ve skutečnosti si musí člověk dobržďovat. Škoda, že neexistuje nějaká z dálky viditelná značka "sundej nohu z plynu, připrav se na omezení rychlosti" :-) Abych nemusel stovky metrů daleko luštit co to tam je za číslice :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od petsheny »

Něco jako předvěstí na železnici? Zelené světlo volno, žluté světlo "pozor"? :mrgreen:
Přílohy
2_vystraha.gif
2_vystraha.gif (1.11 KiB) Zobrazeno 7131 x
2_volno.gif
2_volno.gif (1.01 KiB) Zobrazeno 7131 x
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Standa »

No to právě mají v té Belgii, jako na fotce avizují stopku za 10m, tak obdobně avizují na dálnici snížení zpravidla 300m předem (většinou ze 120 na 90).
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin_L »

Honey72 píše:Škoda, že neexistuje nějaká z dálky viditelná značka "sundej nohu z plynu, připrav se na omezení rychlosti"
Ona v podstatě existuje, tuhle funkci má mít Práce za 2000 m. Jinak si stačí trochu projít schémata DIO podle příručky ŘSD a člověk nemá problém dojet do omezení rychlosti bez šlápnutí na brzdový pedál, ty značky se opakují a jsou všude stejné. Ale většina řidičů beztak omezení na 100 i 80 ignoruje a dupnou na brzdu až když vidí přejezd přes SDP nebo svedení do jednoho pruhu. Nějaká plynulá změna rychlosti se tady nenosí.
Standa píše:No to právě mají v té Belgii, jako na fotce avizují stopku za 10m, tak obdobně avizují na dálnici snížení zpravidla 300m předem (většinou ze 120 na 90)
Martin z Ostravy píše:U nás prosím ne, už tak máme značek dost.
Dánové značí vždy údaj o tom, kdy zákaz začíná a kdy končí, tedy např. pod omezením na 100 je dodatkovka "300 - 2000 m", což znamená, že za tři sta metrů platnost začne a za dva tisíce skončí. Začátek zákazu už pak zpravidla neoznačují (konec ano), takže značek je pořád stejně (ale mají mnohem víc dodatkovek).
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

JJ, v tom Dánsku se mi to líbilo. Nemusel jsem za zákazovou značkou jako u nás luštit, jestli to je křižovatka nebo ještě ne (hlavně v obci), u které končí platnost zákazu. Prostě jsem odhadl 500 metrů a tradá ... :-)

Ano, ty návěsti z železnice by se mi líbily :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Standa »

Ještě doplním, že Belgičani tuto kombinaci používají u trvalých omezení. Třeba na E40 je to před příjezdem k velké MÚK u Lutychu a potom i v Bruselu, kde už to vlastně není E40, ale jenom A3 (z tohoto směru je rychlost omezena až několik sjezdů za dálničním okruhem, na který je E40 přeložena). U dočasných jsem to už také viděl, ale většinou používají standardní "práce na silnici" za 2000m - to je celkem srozumitelné a že potom někdo musí stejně brzdit, zřejmě nebude chyba značení ;) . Mimochodem, tady v Belgii se taky plynulá změna rychlosti moc nenosí a většina řidičů na to avizované snížení nijak nereaguje.
michal
Příspěvky: 4492
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od michal »

Na nových značkách, na kterých jsou i čísla mezinárodních silnic, mě zaráží, že vedle čísla dálnice, po které ta E vede, se nejdřív seřadí X silnic druhé třídy, aby se ta E dala až jako poslední. Nepřijde vám to divné? Neměla by ta E být u té silnice, po které vede? U Hk jsou takhle seřazené D11, II/611, II/324 a E67. U Zbraslavi na I/4 D0, 101, 102, E50. Tady ještě bez červeného čísla D, ale řazení zůstalo. https://mapy.cz/s/29Gl1 U Modletic D0, II/101, E50 https://mapy.cz/s/29Gko. Tam je navíc na další ceduli toto https://mapy.cz/s/29GjP, což mi přijde krajně matoucí - E50 je přiřazena obě výše uvedeným silnicím. Nemluvě o tom, že ty dvě různé silnice nejsou nad pruhy, které k nim vedou...
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Nosorožec »

ad nové TP 100:
*jsem rád, že je opět možné umístění směrovek na kruháči na dělící ostrůvek, tj. za odbočku :ok: . škoda, že to není možné i na ostatních křižovatkách (v odůvodněných případech) - nebo to možné je, na základě nějaké výjimky?

*pochopil jsem dobře, že podle těchto TP 100 je nakonec možné umisťovat loga provozovatelů na návěst před odpočívkou?

*Parkoviště vybavené pro krátké posezení a odpočinek se označuje kombinací značek č. IP 11a a č. IJ 13 (obr. E2) - to znamená, že značku IJ 13 nelze použít samostatně? :shock:
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Jan Petzold »

mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Nosorožec píše:ad nové TP 100:
*jsem rád, že je opět možné umístění směrovek na kruháči na dělící ostrůvek, tj. za odbočku :ok: . škoda, že to není možné i na ostatních křižovatkách (v odůvodněných případech) - nebo to možné je, na základě nějaké výjimky?
Výjimky jsou možné vždy pokud je úřad posvětí :) TP100 je metodika. Já jsem hlavně rád za směráky na ostrůvcích OK, které se používají už dnes ale jen zřídky, protože v TP nejsou.
*pochopil jsem dobře, že podle těchto TP 100 je nakonec možné umisťovat loga provozovatelů na návěst před odpočívkou?
Ne, v textu nad se mluví pouze o symbolech alternativních paliv, dobíjecí stanice a vzdálenosti k další čerpací stanici.
*Parkoviště vybavené pro krátké posezení a odpočinek se označuje kombinací značek č. IP 11a a č. IJ 13 (obr. E2) - to znamená, že značku IJ 13 nelze použít samostatně? :shock:
Ano, bohužel převážil názor, že se musí uvádět obě značky :/
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

michal píše:Na nových značkách, na kterých jsou i čísla mezinárodních silnic, mě zaráží, že vedle čísla dálnice, po které ta E vede, se nejdřív seřadí X silnic druhé třídy, aby se ta E dala až jako poslední. Nepřijde vám to divné? Neměla by ta E být u té silnice, po které vede? ........
Mě to u všech tabulí přijde v pořádku, žádnou závadu nevidím. Také bych někdy uvítal, kdyby číslo silnice bylo u daného cíle, ale pravdou je, že pokud si hlídáte nějakou trasu podle čísla, rychleji se zorientujete, když jsou pohromadě než aby oči skákaly po několika velkých tabulích. Třeba v zahraničí při dlouhé trase neznám všechny průjezdní cíle, vím třeba směr Paříž, ale nemohu si pamatovat a stále hledat všechna ta města na trase v Německu. Takže si hlídám jen A5 a E50 a ostatní cíle mě nezajímají.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Co se mi v TP100 líbí, že je tam jasně dané označování peážních silnic těmi tzv. totémy. Konečně si nebude každá okresní správa a policejní úředník dělat co chce a té trutnovské můžu současné značení ve městě omlátit o hlavu. Trutnovem vede peážně I/14 + 16, ale označena je jen 16, protože úředník má v papírech dané, že to je oficiálně šestnáctka a čtrnáctku tam nevidí. Ať si řidiči poradí, když jeli celou dobu z Liberce po 14 a ta jim v Trutnově najednou zmizí. A také mohou doplnit ono přerušované číslo s 37. :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Brutus
Příspěvky: 102
Registrován: 13.9.2016 22:03:47

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Brutus »

TP100: Super robota, krásne, prehľadné, vecné, efektívne. Klobúk dole Janko, dobre si to v rámci možností, ktoré máš ukočíroval. :ok:

Vecnú stránku do detajlov rozoberať nejdem, lebo mi je jasné, že inak to nešlo a vyťažilo sa v rámci daných možností maximum. Gratulace!!!

Aspoň v tom máte poriadok a nie ten bordel čo je v SR už 25 rokov. Tiež bola snaha o nové VL6 a TP zásady na diaľnici, ale neprešlo to cez políciu. Nové písmo je v platnosti normou, ale VL6 a TP neschválili, chcú mať najprv vyhlášku. Tú novelizovať nemôžu, lebo je z nej už riadny šalát a legislatívna rada im nedovolí žiadne novely a tak sa musí urobiť komplet na novo. :oops:

Ale toto video mi nedalo, v plnej nahote ukázalo akí sme my Česi a Slováci zadubení:
Jan Petzold píše:Hle, něco se objevilo i na ČT :
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1011 ... deo/577171
Jasne, že to je mätúce a ešte k tomu aj v rozpore s Viedenským dohovorom o dopravných značkách a signáloch, ktorým sme viazaní ČR aj SR.

Totižto šípový smerník (smerovka) znamená odbočenie pred značkou (umiestnenie značky za odbočením) a môže byť len ľavý alebo pravý. Rovná smerovka je ČSSR výmysel a nemá oporu v medzinárodných dohodách. V križovatke alebo tesne pred križovatkou (pred odbočením) majú byť hranaté smerníky alebo smerníková tabuľa a nie pred ňou 30 až 150 metrov, tak ako bohužiaľ uvádzajú aj nové TP100. 150 - 250 m pred križovatkou majú byť predzvestné tabule (návesť pred križovatkou). Ale chápem, že toto je pre políciu a cestné správne orgány neprekonateľný problém.

Ale vlastne nechápem, lebo túto hlúposť a odchýlenie sa od medzinárodných zvyklostí zaviedol bohužiaľ pán Šejna v jeho zásadách v 70-tych rokoch a od vtedy sa tento nezmysel len tlačí pred sebou so slovami presne ako povedal ten pán z MD "Nikto sa nesťažuje, tak je to v poriadku a my nebudeme nič meniť". Alebo podľa hesla "To sú len nejaké kapitalistické výmysly, republiku si rozvracať nedáme".
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Petanecek »

Tak ČR by se mohla ještě inspirovat max. povolenou rychlostí 100 km/h mimo obce a bylo by to jako Vánoce kdykoliv.. :D
Jinak s tím kruháčem je to pravda, ale na druhou stranu, jestliže je značka na tom vyjížděcím ostrůvku, tak sem tam vadí ve výhledu na nájezd za touto značkou na daný kruháč. (rakousko + německo) Takže i zde s rozumem.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Kamioňák
Příspěvky: 30
Registrován: 27.8.2013 11:56:16

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Kamioňák »

Chtěl bych se zeptat, proč se na dálnicích D6 a D7 neuvádí jako blízký cíl Kladno, když je to největší město středočeského kraje? (viz. PŘÍLOHA 2 – SEZNAM CÍLŮ NA SILNICÍCH I. TŘÍDY PRO ÚČELY ODZ, str. 179)
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Já tady Kladno vidím u obou dálnic. https://www.google.cz/maps/@50.0954874, ... 6656?hl=cs

https://www.google.cz/maps/@50.1384901, ... 6656?hl=cs

Každopádně to je ještě starší typ značení, třeba tam nyní přibude už od Prahy. Podobně jako jsou Pardubice na D11, i když se do nich musí jet přes D35 a pak po S37.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Kamioňák
Příspěvky: 30
Registrován: 27.8.2013 11:56:16

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Kamioňák »

To já vím, že tam teď v reálu je. Ale v nové TP100 už jako blízký cíl uváděno není, proto je mi divné, že by měl zmizet. Přitom by mi právě přišlo logické ho uvádět už od výjezdu z Prahy. Npaříklad u té D7 je tam Chomutov jako dálkový cíl a první místní cíl jsou až Louny.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“