Návrhy na změnu dopravního značení

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od adamos »

Nosorožec píše:ad značka s rukou: co to je za "divné" písmo na těch značkách (resp. na zveřejněných náhledech)? Jako DIN 1451 to nevypadá...
Universal Grotesk, využívané v ČSSR, na Slovensku ještě před pár lety. Patrně byla pilotní tabule vyrobena na Slovensku.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Universal_grotesk
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Vilouch
Příspěvky: 117
Registrován: 10.8.2015 14:25:08

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Vilouch »

Martin_L píše:
P_V píše:dávat ji jen na nájezdy do protisměru dálnic a SPMV, zato ale systematicky
A to si myslím, že je zbytečně moc. Dávat ji jen na takové nájezdy, kde k najetí do protisměru došlo, nebo se kvůli stavebně-technickému uspořádání dá něco takového skutečně předpokládat.
P_V píše:Prostě hajlovačka = tady je hustý a rychlý provoz proti tobě.
Jenže to má fungovat jinak: B 2 = tam nesmím, a když tam vjedu, hrozí průšvih. Rozlišovat mezi "zákazem vjezdu" a "opravdovým zákazem vjezdu" je cesta, která nemůže dopadnout dobře.
Mě přijde zdvojená zvětšená B2 a C4 dostatečná.

V tomto je pro mě inflace i žlutozelený retroreflexní povrch, který se někde v ČR používá už i na značku P2. Pro mě nepochopitelné. Jinak myslím, že značek by mělo být co nejméně a s každou další výraznější a ještě výraznější klesá pozornost vůči těm obyčejným, ale taky důležitým.

V tomto směru je myslím vidět rozdíl v pojetí značení mezi jednotlivými kraji:
Za mě dobrý příklad I/27 v plzeňském kraji. Minimum svislých značek, výrazné a udržované vodorovné. Všechny SDZ se týkají pouze nebezpečných míst, řešeno značkami A1, IP5 a Z3. Značek B20 a vůbec ostatních značek je v úseku od D5 po Klatovy minimálně. Působí to na mě jasně, předvídatelně a přehledně... paradoxně když se se značkami šetří.
Za mě špatný příklad I/3 ve středočeském kraji (což je ještě trochu důležitější silnice než I/27) a mnoho dalších - nejednotná koncepce, ojeté VDZ, ve všemožných zatáčkách zdvojené (vlevo i vpravo) SDZ, všude B20 žlutozelené retroreflexní... radši tam jezdim po paměti.
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Geo »

Martin_L píše: Právě proto. Nechci, aby se zákazy vjezdu začaly rozlišovat na ty "obyčejné", "vážné", "opravdu vážné" a "smrtelně vážné", protože to je cesta akorát k tomu, že se začne ignorovat napřed první skupina, pak druhá atd...
Ja tuhle znacku nikdy nevnimal jako zakazovou, ale jako oznaceni vjezdu na dalnici z toho spatneho smeru.

Vyrazna by mela byt, protoze v tom chaosu (nejen znackovem) co panuje na vyjezdech z nekterych odpocivadel, je to ta nejpodstatnejsi informace. V CR jsou odpocivky pomerne prehledne, ale u nekterych v AT,D to rozhodne neplati.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Aram96 »

Viděl jsem menší diskusi ohledně SMV v Praze čili rychlostního limitu na SMV a dálnicích ve městech a proto sem hodím napsanou zprávu z toho vlákna aby to nebylo OT:

No když jste to tady nakousli ... je tohle i výhled do budoucna ? SMV ve městech 80 ? Podle mě velká komplikace a hlavně pro zahraniční řidiče. Není lepší SMV i dálnice město neměsto 110 resp. 130 a když je město tak prostě značky omezení rychlosti ? Já vím, bylo by potřeba více značek, ale často ty 80 stejně jsou a bylo by to přehledné. Už kvůli tomu, že při příjezdu do ČR o tomto nejste informování pokud vím, protože by jinak ta značka o těch rychlostech musela být dvakrát taková.
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od xipecko »

je pravda, že nově ta značka vypadá takto
https://mapy.cz/zakladni?x=18.0544325&y ... itch=0.064
stará verze to rozlišení intra/extravilán měla, viz
https://mapy.cz/zakladni?x=18.4095927&y ... tch=-0.022
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Aram96 »

Podle mě jsou oba takové z půlky. Na staré zase chybí SMV, teď se to u nás navíc krásně rozliší protože dálnice je zelená, SMV modrá. Nechal bych ten nový návrh s tím, že bych přidal sloupeček pro NA čili sloupeček s 50-80-80-80 a intravilány vůbec neřešit. Ono navíc je problém v tom, že prostě valíte po dálnici a tu značku obce přehlídnete úplně vpohodě. A ona se neopakuje. Mnohem lepší řešení by bylo mít tam 80 tky, ikdyž pořád dokola - efekt by byl ten že by to dodržovalo více řidičů - ale chápu, menší kasírovačka :jidlo:
HP
Příspěvky: 195
Registrován: 18.1.2016 21:23:20

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od HP »

Na staré SMV nechybí, autíčko tam je taky.

Upozornění na max povolenou rychlost na dálnicích a SMV ve městech bych dal právě před vjezd do města jako to mají na Slovensku (neříkám, že ta značka má vypadat zrovna takhle). Je to opravdu nezvyklé pravidlo v evropském kontextu a těch případů v ČR zase tolik není.

https://www.google.cz/maps/@48.215482,1 ... 312!8i6656
xipecko
Příspěvky: 257
Registrován: 17.3.2017 21:02:37

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od xipecko »

na staré SMV je, ale samozřejmě podle starých pravidel. I proto se ty staré měnily. Na nových narozdíl od těch starých není udaná max. dovolená rychlost na D a SMV v obci. Souhlasím s tím, aby toto pravidlo bylo zopakováno místně svislým značením.
Vlad78
Příspěvky: 37
Registrován: 1.6.2017 23:24:58

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Vlad78 »

Optimalizace orientačního dopravního značení na D, SMV a MK

jen pro zajímavost a potěšení všech těch ,co se o tyto změny, zde v diskuzi, zasloužili....

https://docplayer.cz/13006976-Optimaliz ... -a-mk.html
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Hezká práce. Mile mě překvapil přerušovaný rámeček dálnice a také možnost černých rámečků.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Vlad78
Příspěvky: 37
Registrován: 1.6.2017 23:24:58

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Vlad78 »

Škoda jen, že v tom dokumentu není seznam příloh...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

A jak nyní vidím, dokument je starší, takže ty přerušované rámečky u dálnic tenkrát zřejmě neprošly.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Ten dokument je už opravdu dost starý ... mezitím vznikl jiný materiál a připravuje se podrobná koncepce pro celou Prahu.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Aram96 »

HP píše:Na staré SMV nechybí, autíčko tam je taky.

Upozornění na max povolenou rychlost na dálnicích a SMV ve městech bych dal právě před vjezd do města jako to mají na Slovensku (neříkám, že ta značka má vypadat zrovna takhle). Je to opravdu nezvyklé pravidlo v evropském kontextu a těch případů v ČR zase tolik není.

https://www.google.cz/maps/@48.215482,1 ... 312!8i6656
Vždyť o tom tady celou dobu mluvím :) Že bych 80 na dálnicích a SMV v obci vůbec neřešil nějakým pravidlem ale místní úpravou. Dát prostě všude 80, bude to bohužel nákladné, protože budou za každým sjezdem ale efekt bude takový, že to bude více dodržováno.
Jediné co mi chybí na nové "hraniční" značce je rychlostní limity pro nákladní automobily potažo autobusy, proto jsem jen napsal, že bych ji nechal jak je, akorát přidal vpravo druhý sloupec a tam by bylo 50-80-80-80. a nad tím ikonka kamionu+busu, nad současným sloupečkem auto+motorka. Intravilán vs extravilán je dobře, že se tady na této značce neřeší :ok:

Mapmane mohu se zeptat, je součástí té nové koncepce pro Prahu právě to o čem se tu bavíme čili o 80 tkách na SMV + dálnicích ?? Díky. A jinak jediné co bych ještě viděl jako zlepšení je, aby úplně zmizly názvy "centrum" - nějak nechápu dualitu dávat na značku jak tento nápis tak ikonku té tečky v kroužku, ale to se přiznám mám jen z tohoto materiálu, jestli už ty změny v reálu nastaly, nevím, v Brně ano :ok:
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Koncepce se týká orientačního značení, tj. nevěnuje se běžnému značení rychlostí atp. Na tohle by opravdu možná stačilo sem tam po Praze umístit značku, na které by bylo pomocí symbolů uvedeno, že SMV+obec=80 km/h.
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od ElWapp »

Ona by leckde nebyla na škodu nějaká obdobná značka: http://www.spass.net/bilder/generell-50/
třeba
https://en.mapy.cz/s/3lfvj
https://en.mapy.cz/s/3lfyL
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od JirkaS »

mapman píše:Na tohle by opravdu možná stačilo sem tam po Praze umístit značku, na které by bylo pomocí symbolů uvedeno, že SMV+obec=80 km/h.
V tomto případě bych byl pro značit to omezenou rychlostí na každém vjezdu. Je to jednoznačné.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Ano to je, a je to ideální řešení. Stejně jako by bylo ideální, pokud by se úsek se zvýšenou rychlostí nad rychlost obecnou na svém konci místo B20b označoval pomocí B20a(50). Ale dokud to nebude výslovně napsané někde v předpise, tak se toho asi nedočkáme.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Přesně tak, umísťovat značku B20b "konec nejvyšší dovolené rychlosti" je v obcích ošidné. Většinou to každý pokládá za to, že končí omezení sedmdesátkou a může zase vyrazit na devadesát. Mě osobně se kolikrát v zahraničí líbí, že namísto "obec" je často jen B20a. Hlavně, když se jedná o nějakou malou osadu nebo když je zástavba obce rozptýlená po loukách a řidič si nemůže být jednoznačně jistý, zda-li je ještě v obci nebo ne.
A co mi u nás nejvíce vadí, že jsme líní pod značku omezení rychlosti umístit délku úseku. Pak jen koukáte po odbočkách a dumáte, jestli je nebo to není křižovatka. Třeba v Černém Dole je 30, úsek je ovšem dlouhý 400 m, míjíte čtyři odbočky, které se dají pokládat za ukončení omezení. Já tu jezdím denně, takže vím kde je konec, jenže cizí řidiči se mi tlačí na zadek. A co je výsledek ? Že namísto bezpečnosti projedou řidiči třicítkou jen kolem první školy a kolem té druhé už profrčí padesátkou, protože mají dojem, že přehlédli značku konec.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Aram96 »

Ano, umístit na každý vjezd do města po dálnici nebo SMV to "slovenské" řešení mi dává smysl. Rychlé levné i elegantní čili pochopitelné i pro zahraniční nebo méně obeznámené řidiče. Navíc takovouhle značku přehlédne velmi malé procento řidičů.

to Honey: Dávat omezení rychlosti místo značky obce mi přijde špatně. Nebo leda že by se to využívalo jen ve velmi málo případech, opodstatněných třeba jak píšeš. Protože přecejen se řidič obecně chová pokud je omezení na 50 než když je značka obce. V obci podvědomě očekáváš "lidi" přechody apod. Když by byla jen 50 tak tam část řidičů pojede pořád 70-80 protože to prostě není tak velký trest :?
Jinak druhou část jsem popravdě moc nepochopil neboť nevím o jaké jde místo, ale z popisu bych také asi za první odbočkou jel 50 a ne 30 :D V čem dělají chybu ti cizinci ? Proč to ta první odbočka neruší ??
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Ten úsek s 30 je tady : https://www.google.cz/maps/@50.616289,1 ... 312!8i6656

Ale nejde jen o tento úsek. Když uvidím na tabulce, že třicítka bude 400 metrů, tak s tím tak nějak budu počítat, ale tady a na mnoha jiných místech si fakt po chvilce myslíte, že na značku s koncem zapomněli :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin_L »

mapman píše:Stejně jako by bylo ideální, pokud by se úsek se zvýšenou rychlostí nad rychlost obecnou na svém konci místo B20b označoval pomocí B20a(50). Ale dokud to nebude výslovně napsané někde v předpise, tak se toho asi nedočkáme.
Asi hodně záleží na místních podmínkách. V Plzni se to tak dělá desítky let a panuje všeobecná shoda mezi policií, úřady a správci komunikací, že je to tak správně. Např. zde nebo zde.
Dokonce se někdy ta B 20a (50) umísťuje jako zdůraznění i v případě, že sedmdesátka skončila křižovatkou, aby o tom nebylo pochyb jako např. tady.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Aram96 »

Honey72 píše:Ten úsek s 30 je tady : https://www.google.cz/maps/@50.616289,1 ... 312!8i6656

Ale nejde jen o tento úsek. Když uvidím na tabulce, že třicítka bude 400 metrů, tak s tím tak nějak budu počítat, ale tady a na mnoha jiných místech si fakt po chvilce myslíte, že na značku s koncem zapomněli :-)
Jo to souhlas každopádně, že někde by se délka trvání hodila.
Jinak ten tvůj konkrétní příklad už chápu, přiznám se, že bych možná už za touto "křižovatkou" začal zrychlovat, protože mi to přijde jako křižovatka, ale dřív určitě ne, dřív to jsou opravdu od pohledu výjezdy od baráků atd.
https://www.google.cz/maps/@50.6132195, ... 312!8i6656
To s tím koncem je pravda hlavně tehdy (neříkám, že takových míst je hodně) kdy je třeba 60 nebo 70 mimo obec, ale okolo silnice jsou pořád někde domy. Popravdě když jsem nedávno takovým úsekem jel, tak jsem po asi 2 minutách nevěděl, jestli jsem v obci, a kolik můžu jet jsem už tutově nevěděl, tak jsem jel tak 60-70. Zpátky jsem zjistil, že je to celou dobu 50 ale obec to nebyla :? :lol: Problém byl v tom, že začala 50, plno baráků, obec ale ne. Pak mezera žádny domy a za půl km zase baráčky a 50 platila furt, ale vůbec to člověku nepřišlo ...
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

Už se mi nechce hledat, zda ta diskuze byla v tomto vlákně, nebo jinde...Uváděl jsem zde rozhořčeně, že v rámci prazvláštní výměny DZ na křižovatce I-47 a II-428 v Ivanovicích (náhrada bezvadně vypadajících hliníkových značek za stejný typ a se stejným obsahem a to dokonce i se sloupky) zmizely směrovky pro příjezd k dálnici D1. Byl tam ještě ten původní modrý symbol dálnice a dálniční cíle Brno a Kroměříž. Nyní, tedy asi po půl roce od osazení nových značek se tam konečně objevila zjednodušená směrovka pouze se symbolem dálnice. Už jsem v to ani nedoufal... Ale zrovna zde by se možná přímo ty cíle možná hodily lépe, než jen ten symbol... Ale budiž, díky aspoň za toto...
Přílohy
I-47 Ivanovice na Hané.jpg
I-47 Ivanovice na Hané.jpg (37.4 KiB) Zobrazeno 4941 x
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Cíle určitě. V Ivanovicích by se dokonce hodila i čísla dálnic, protože z jihu město obchází D1 a ze severu D46. Takže řidič netuší ke které z těch dálnic směrovka ukazuje.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“