A co je tam prosím pěkně navíc? Když nebudu počítat duty free shop...asdf píše:Tak ona je to taká klasika, že na to šoférov treba pripraviť hneď na hraniciach. Napr. tu v Mikulove:Honey72 píše:Změním trošku téma. Česká tendence frkat všude milion značek mě dostává při jízdě přes Chotěvice po silnici 16.
https://www.google.com/maps/@48.7858872 ... 92!5m1!1e1
Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Snad jsi neluštil ten příšerný sken? Na Tenderareně si můžeš stáhnout (původní) projekt... Ten se ještě aktualizoval - i o věci, kterých píšeš (Březhrad tedy chybí stále).Martin88 píše:Koukal jsem na odkaz od Majiiho na projekt o přeznačení nasávací oblasti kolem Třebechovic a tam projekt vypadá trochu jinak než co posílal mapman. Stále tam je ta Ostrava místo Šumperku. Platí doufám ta mapmanova verze.
https://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/kr ... ji-345946/
Dále v HK na Rašínově třídě na I/37 před MÚK k obchodní zóně Tesco chybí ve směru na Pardubice Březhrad v bílém poli, který je značen na všech křižovatkách již od soutoku. A v Zelené ulici (HK) jsou před ok s II/611 značeny bíle Stěžery. Je to samostatná obec, měla by tam být modrá cedule společně s Novým Bydžovem, který je v tomto směru značen z Pražské třídy.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
ad michal: A co je tam prosím pěkně navíc? Když nebudu počítat duty free shop...
za mě je tam zbytečně 2x značka ČR (tu první oválnou bych dal pryč), dále tu zákazovou značku pro nákladní auta bych dal přímo do té odbočovací šipky na modrou značku se řazením pruhů, dodatkovku "mimo dopravní obsluhy" bych úplně zrušil celoplošně, a JMK bych možná dal pod ČR.
toto místo je ale ještě hodně v pohodě, ve srovnání s mnoha jinými
za mě je tam zbytečně 2x značka ČR (tu první oválnou bych dal pryč), dále tu zákazovou značku pro nákladní auta bych dal přímo do té odbočovací šipky na modrou značku se řazením pruhů, dodatkovku "mimo dopravní obsluhy" bych úplně zrušil celoplošně, a JMK bych možná dal pod ČR.
toto místo je ale ještě hodně v pohodě, ve srovnání s mnoha jinými
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nosorožec píše:ad michal: A co je tam prosím pěkně navíc? Když nebudu počítat duty free shop...
za mě je tam zbytečně 2x značka ČR (tu první oválnou bych dal pryč), dále tu zákazovou značku pro nákladní auta bych dal přímo do té odbočovací šipky na modrou značku se řazením pruhů, dodatkovku "mimo dopravní obsluhy" bych úplně zrušil celoplošně, a JMK bych možná dal pod ČR.
toto místo je ale ještě hodně v pohodě, ve srovnání s mnoha jinými
Navíc je také dodatková tabulka pod značkou P1
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Majkii: Jo luštil jsem ten příšernej sken. Nebyl by prosím odkaz na ty aktualizovaný mapy. Já něco našel, ale nejde mi to otevřít.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No jestli tady něco je, co tady podle vyhlášky být nemá, to nemohu posoudit, čili pokud to bylo myšleno takto, tak pak tam asi dle následujících příspěvků vše v pořádku není. Bral jsem to jako řidič, který má ty značky sledovat a řídit se podle nich. A v tom mi zrovna tenhle případ jako nějaký nápor na řidičovu pozornost nepřijde.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tady:Martin88 píše:Majkii: Jo luštil jsem ten příšernej sken. Nebyl by prosím odkaz na ty aktualizovaný mapy. Já něco našel, ale nejde mi to otevřít.
První část a druhá část
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
mapman: Děkuji za odkazy. Zde je krásně vidět jak to směrové dopravní značení hlavně na silnicích nižších tříd na sebe nenavazuje. Hodně chybí na cedulích i čísla silnic. Bohužel se to moc nezměnilo ani po tomto přeznačení nasávací oblasti. Doufal jsem, že když už se u jedné křižovatky mění skoro všechny cedule, upraví se i směr na opačnou stranu např. ul. Kutnohorská v HK (II/324), kde je v některých vedlejších křižovatkách směrem na Pardubice/Opatovice stále postaru značená Kutná Hora, což je špatně. Mnou kritizované Stěžery v bílém poli sice zmodraly, ale stále tam chybí Nový Bydžov, který je značen z Pražské třídy, tudíž by tam být měl. Nebo v Předměřicích v ul. Hradecká a Obránců míru je značené Světí, ale před přeznačovanou křižovatkou s II/611 již doleva chybí. Podobný příklad je i na silnici III/32531, kde ze Sendražic a Neděliště jsou značeny Smiřice, v upravovaných křižovatkách najednou zmizí.
Jinak se mi celkové přeznačení velkoplošných cedulí v HK líbí. Nějaká chyba by se tam sice našla, jako chybějící Březhrad směrem na Pardubice na I/37 před MÚK u Tesca. Pěkně je to udělané v Náchodě i směrem na Jaroměř. Trochu odfláknuté mi to přijde přímo v Jaroměři a silnice I/37 z Trutnova také mohla být udělaná lépe po vzoru I/33. Ale chápu, že až se dostaví D11, tak se stejně bude přeznačovat na II/611 a budou se cedule měnit.
Jinak se mi celkové přeznačení velkoplošných cedulí v HK líbí. Nějaká chyba by se tam sice našla, jako chybějící Březhrad směrem na Pardubice na I/37 před MÚK u Tesca. Pěkně je to udělané v Náchodě i směrem na Jaroměř. Trochu odfláknuté mi to přijde přímo v Jaroměři a silnice I/37 z Trutnova také mohla být udělaná lépe po vzoru I/33. Ale chápu, že až se dostaví D11, tak se stejně bude přeznačovat na II/611 a budou se cedule měnit.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Martine, to bude asi tím že hradecký magistrát by rád Stěžery dostal pod sebe.... Já už si bohužel tohle nepamatuju ale nepatřily náhodu Stěžery kdysi pod Hradec?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
kik: Myslím že pod HK nepatřili, ono ale těch vesnic co by MMHK pod sebe chtěl bude asi více
Předměřice
https://www.google.cz/maps/@50.2236896, ... 8192?hl=cs
Praskačka
https://www.google.cz/maps/@50.1929908, ... 8192?hl=cs
Předměřice
https://www.google.cz/maps/@50.2236896, ... 8192?hl=cs
Praskačka
https://www.google.cz/maps/@50.1929908, ... 8192?hl=cs
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Koukám, že Hradec si hraje na protektora okolních vesnic Takže ty bílé Stěžery nejsou jedinou bílou vránou.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Protože by magistrát chtěl aby měl Hradec zase přes 100 000 obyvatel - peníze jsou opět až na prvním místě.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp
Zajímalo by mě, proč u nás nedáváme upozornění na prudkou zatáčku a omezení rychlosti už na návěst? Vždyť v zahraničí to je zcela běžná a velice pomocná věc. Než pak nasázet les značek do prostoru dálnice a při špatném rozhledu zbytečně vyděsit řidiče pokračující dál po dálnici.
https://www.google.cz/maps/@49.4017932, ... 384!8i8192
V Polsku už z návěsti předem vím, že před sjetím z dálnice si musím přibrzdit a nedozvídám se to až v krátkém odpojovacím pruhu. Někdy dokonce bývá na návěsti i značka pozor zatáčka. A podle stanovené rychlosti tuším, jaký typ sjezdu mohu očekávat. Mají tam čísla od 70 do 30.
https://www.google.cz/maps/@51.0368862, ... 384!8i8192
https://www.google.cz/maps/@49.8095206, ... 384!8i8192
https://www.google.cz/maps/@49.4017932, ... 384!8i8192
V Polsku už z návěsti předem vím, že před sjetím z dálnice si musím přibrzdit a nedozvídám se to až v krátkém odpojovacím pruhu. Někdy dokonce bývá na návěsti i značka pozor zatáčka. A podle stanovené rychlosti tuším, jaký typ sjezdu mohu očekávat. Mají tam čísla od 70 do 30.
https://www.google.cz/maps/@51.0368862, ... 384!8i8192
https://www.google.cz/maps/@49.8095206, ... 384!8i8192
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp
Jojo. Tohle mě také docela dost štve u nás. Je pravdou, že někde jsou právě ty další značky s MPR pro odbočení. Nicméně nejsou zdaleka všude, kde by měly a není v tom vůbec systém. Z našich sjezdových značek totiž vůbec není poznat, jestli jde o odbočení, které lze projet stovkou nebo kde je 40 moc. Pomohlo by tvoje řešení nebo alespoň důsledně dodržovat vyznačení těch nejprudších a osadit tam ty 30 a 40. Ale jak píšeš, je to už zbytečně pozdě daná informace, chtělo by to dříve.
PS: jen bych to dal spíše do tématu značení...
PS: jen bych to dal spíše do tématu značení...
Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp
Umíme to, jen ne dokonale. Bezděčín
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Stavebně-technické nedostatky (připojováky, svodidla atp
Mně spíš vadí ta naše nemožná šipka. Či špíš, že jí máme jen doleva, doprava, rovně. Víceméně ta naše šipka jen doplňuje, že značka buď platí za odbočkou (např. zákaz nákladních aut) nebo ukazuje směr kam máme odbočit (např. k parkovišti, kempu). Takže i těch 40 bychom měli dodržet vlastně až po odbočení a to je už pozdě.
Naproti tomu v zahraničí jsou šipky pro podobné účely i v jiném tvaru a dávají dobře najevo, že máme začít brzdit už před zatáčkou:
Německo, vzor:
https://www.google.cz/maps/@51.0714728, ... 312!8i6656
Španělsko, další dobrý příklad:
https://www.google.cz/maps/@42.229012,2 ... 384!8i8192
Dánsko, zajímavé:
https://www.google.cz/maps/@56.1579554, ... 384!8i8192
Řecko, to už je zase přehnané:
https://www.google.cz/maps/@39.7170617, ... 384!8i8192
Na druhou stranu musím uznat, že některé země jako např. Itálie na to kašlou úplně a u každého sjezdu musíte počítat s prudkou zatáčkou i bez značek. A někde zase dávají značku, ovšem úplně bez šipky.
Další děs, který je občas i u nás: https://www.google.cz/maps/@41.1929951, ... 384!8i8192
Naproti tomu v zahraničí jsou šipky pro podobné účely i v jiném tvaru a dávají dobře najevo, že máme začít brzdit už před zatáčkou:
Německo, vzor:
https://www.google.cz/maps/@51.0714728, ... 312!8i6656
Španělsko, další dobrý příklad:
https://www.google.cz/maps/@42.229012,2 ... 384!8i8192
Dánsko, zajímavé:
https://www.google.cz/maps/@56.1579554, ... 384!8i8192
Řecko, to už je zase přehnané:
https://www.google.cz/maps/@39.7170617, ... 384!8i8192
Na druhou stranu musím uznat, že některé země jako např. Itálie na to kašlou úplně a u každého sjezdu musíte počítat s prudkou zatáčkou i bez značek. A někde zase dávají značku, ovšem úplně bez šipky.
Další děs, který je občas i u nás: https://www.google.cz/maps/@41.1929951, ... 384!8i8192
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Bohatě by stačilo, kdyby se u nás prostě důsledně dodržovalo osazení značek na těch nejprudších sjezdech. Řekněme na těch, které nejdou jet 60 v okamžiku oddělení od dálnice.
Potom bych naopak ty velmi pohodlné klidně osadil značkou s doporučenou 80 nebo 100, aby bylo jasné, že nemusíme brzdit.
A co hlavně, tak na ty, co se vyloženě vrací a jsou na 30, tak tam bych dal dodatkovou značku se šipkou značící defakto otočení do protisměru.
Myslím, že to, co je u toho Bezděčína, je docela ok.
Co je ale nejdůležitější, aby tam kde následuje prudký sjezd, byl odbočovací pruh třeba o 50-100 m delší, aby byl prostor na brždění až v samotném pruhu, nikoli v pravém průběžném. To přizpůsobování přídatných pruhů dané situaci je u nás z mého pohledu přímo tragické.
Jak může být připojovák pro napojení do kopce a ještě bez možnosti rozjezdu (kde kamion udělá sotva 50) stejně dlouhý jako připojovák, na který najíždím z kopce a ještě je ta rampa dlouhá než přijde samotné připojování, to mi hlava nebere.
Potom bych naopak ty velmi pohodlné klidně osadil značkou s doporučenou 80 nebo 100, aby bylo jasné, že nemusíme brzdit.
A co hlavně, tak na ty, co se vyloženě vrací a jsou na 30, tak tam bych dal dodatkovou značku se šipkou značící defakto otočení do protisměru.
Myslím, že to, co je u toho Bezděčína, je docela ok.
Co je ale nejdůležitější, aby tam kde následuje prudký sjezd, byl odbočovací pruh třeba o 50-100 m delší, aby byl prostor na brždění až v samotném pruhu, nikoli v pravém průběžném. To přizpůsobování přídatných pruhů dané situaci je u nás z mého pohledu přímo tragické.
Jak může být připojovák pro napojení do kopce a ještě bez možnosti rozjezdu (kde kamion udělá sotva 50) stejně dlouhý jako připojovák, na který najíždím z kopce a ještě je ta rampa dlouhá než přijde samotné připojování, to mi hlava nebere.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Před pár dny proběhla médii vlna reportáží z Milovic o tamějším novém kruháku se značkou, kterou prý nikdo nechápe... Příklad z Prima CNN.
Princip té značky ale určitě není nový a vyskytuje se i jinde, jen to provedení je ale pokaždé naprosto unikátní... Které provedení se vám zdá nejsrozumitelnější?
Milovice
Mimoň
Kutná Hora
Staré Hradiště
Třebíč
Princip té značky ale určitě není nový a vyskytuje se i jinde, jen to provedení je ale pokaždé naprosto unikátní... Které provedení se vám zdá nejsrozumitelnější?
Milovice
Mimoň
Kutná Hora
Staré Hradiště
Třebíč
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Asi to Staré Hradiště .
Protože třeba Kutná Hora by mě zmátla ještě více než Milovice.
Protože třeba Kutná Hora by mě zmátla ještě více než Milovice.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ta Kutná Hora je úplná šílenost, z toho opravdu nejde nic poznat.
Každopádně za mě je to další zbytečná značka. Řidiči kamionů tento trik snad znají a nepotřebují na něj být upozorňováni.
Každopádně za mě je to další zbytečná značka. Řidiči kamionů tento trik snad znají a nepotřebují na něj být upozorňováni.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Staré hradiště. Ale mám pocit, že jsem někde už viděl ještě lepší a srozumitelnější řešení. Principiálně to stejné, ale bylo tam barevně zřetelnější to objetí. Nevzpomínám si, kde by to mohlo být ..
Já jsem tedy naopak za tyto značky rád, podle mě dávají smysl pro někoho, kdo to tam nezná. A tuplem právě proto, že předchozí značka vypadá takto, ze které vůbec nic nepoznáte.
Já jsem tedy naopak za tyto značky rád, podle mě dávají smysl pro někoho, kdo to tam nezná. A tuplem právě proto, že předchozí značka vypadá takto, ze které vůbec nic nepoznáte.
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Školy nemám, ale vyrukuji s drzou otázkou: "Nebylo by vhodné to sjednotit?" Třeba zrovna podle toho Starého hradiště.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
S tím že jsou tyto značky u nějákých OK souhlasím. Spíše mě překvapuje že není nějáký sjednocený styl pro celou čr . V Hradišti je značka naprosto srozumitelná a o 40 km dál v Kutné Hoře je šílená značka která řidiče spíše zmate než aby ho někam navedla.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
V Kutné hoře bych absolutně nechápal, co tím chtěl básník říct.
Ale jinak měním ještě názor na Třebíč. Když jsem si to více přiblížil, tak ta mi přijde možná i nejlepší, jen bych volil jinak barvy - OK bíle a "trasu" černě a tučněji, tak jak na tom hradišti.
Ale jinak měním ještě názor na Třebíč. Když jsem si to více přiblížil, tak ta mi přijde možná i nejlepší, jen bych volil jinak barvy - OK bíle a "trasu" černě a tučněji, tak jak na tom hradišti.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Mně tedy jako zdaleka nejsrozumitelnější značka pro tuto situaci přijde ta, která je už přes dvacet let v Domažlicích:
https://mapy.cz/s/dovubumefu
Ona totiž jako jediná respektuje to, že jde pořád o variaci na IS 9e a podle toho by měla graficky vypadat. Ale když to projektant, policie ani silniční správní úřad nevědí, tak se vymýšlí novoty bázi IP 22 nebo IS 9b (třeba jako na druhém příkladě z našeho kraje v Chrástu: https://mapy.cz/s/kobapoheke). Podle mě jsou veškeré "kecy" jako nápis POZOR nebo omezování na vybrané kategorie vozidel úplně zbytečné a sdělení činí nesrozumitelným. Kromě toho je nesmysl omezovat to na kategorii vozidel (obzvlášť, když nákladní automobil může být i obyčejný přetypovaný osobák) nebo tonáž, když jde o záležitost rozměrovou (jako kdyby tam autobus třeba mohl odbočit přímo).
Takže ono to už dávno sjednocené je, stačí, aby si všichni uvědomili, že to má být značka IS 9e...
https://mapy.cz/s/dovubumefu
Ona totiž jako jediná respektuje to, že jde pořád o variaci na IS 9e a podle toho by měla graficky vypadat. Ale když to projektant, policie ani silniční správní úřad nevědí, tak se vymýšlí novoty bázi IP 22 nebo IS 9b (třeba jako na druhém příkladě z našeho kraje v Chrástu: https://mapy.cz/s/kobapoheke). Podle mě jsou veškeré "kecy" jako nápis POZOR nebo omezování na vybrané kategorie vozidel úplně zbytečné a sdělení činí nesrozumitelným. Kromě toho je nesmysl omezovat to na kategorii vozidel (obzvlášť, když nákladní automobil může být i obyčejný přetypovaný osobák) nebo tonáž, když jde o záležitost rozměrovou (jako kdyby tam autobus třeba mohl odbočit přímo).
Takže ono to už dávno sjednocené je, stačí, aby si všichni uvědomili, že to má být značka IS 9e...
Technicky vzato mají ty německé šipky úplně stejný význam jako ty naše, pouze jsou graficky zdařilejší. Ale i já bych byl rád, aby se paleta dostupných tvarů šipek na značce E 7x rozšířila, aby byla možnost lépe a přesněji vyznačovat tu předběžnou platnost (podobně jako v případě C 2/C 3). Ostatně už máme 8 let, co se provedla poslední větší revize značkové vyhlášky a možná je na čase začít připravovat další dílčí vylepšení.Honey72 píše:Naproti tomu v zahraničí jsou šipky pro podobné účely i v jiném tvaru a dávají dobře najevo, že máme začít brzdit už před zatáčkou: