Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Vcelku souhlasím s Lennym. Navigaci nemám a když někam jedu, tak se předtím podívám na mapu, kde to je a kudy se tam dostat. A většinou opravdu stačí sledovat v rádiu dopravní zpravodajství - jen je problém na které stanici. Protože něco hlási Radiožurnál, něco jiného třeba Impuls a něco naprosto jiného je na Beatu. I když ten Radiožurnál bývá obvykle nejlepší.
Ješte k té navigaci - některé aplikace vás v mobilu upozorní na to že na trase je nehoda nebo jiné omezení. Vy přijede na to místo a tam vůbec nic není. Nikdo totiž už neoznámil že dotyčný problém už byl odstraněn. Ale to samé platí občas i pro dopravní zpravodajství v rádiu.
Ješte k té navigaci - některé aplikace vás v mobilu upozorní na to že na trase je nehoda nebo jiné omezení. Vy přijede na to místo a tam vůbec nic není. Nikdo totiž už neoznámil že dotyčný problém už byl odstraněn. Ale to samé platí občas i pro dopravní zpravodajství v rádiu.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Taky jsem pro to, značit jak číslo sjezdu, tak název. Ať si každý vybere, co mu vyhovuje. Jinak souhlasím s hh, že ve značení exitů je náš systém lepší než německý. Osobně se mi hlavně líbí číslování podle km a nikoli podle pořadí. Ve spojení s kilometrovníky má člověk snadno přehled, kdy bude další výjezd. V Německu mám pocit, že to je jeden velký chaos. Zejména kilometrovníky. Tuším, že na A6 u našich hranic se to motá kolem 800, přičemž na francouzské hranice je to určitě míň. Odkud to počítají je mi záhadou.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Pro zajímavost. Jak vlastně Němci řeší číslování nové MÚK vložené mezi dvě již existující?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jednoduše - exity se přečíslujíl.vodouch2000 píše:Pro zajímavost. Jak vlastně Němci řeší číslování nové MÚK vložené mezi dvě již existující?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No a v tom je ta síla on-line navigací - konec kolony nemusí nikdo hlásit, aplikace to pozná sama od projíždějících řidičů - na rozdíl od ZPI, hlášení v rádiu apod., kde zpravidla opravdu někdo musí konec omezení nahlásit.kik píše: Ješte k té navigaci - některé aplikace vás v mobilu upozorní na to že na trase je nehoda nebo jiné omezení. Vy přijede na to místo a tam vůbec nic není. Nikdo totiž už neoznámil že dotyčný problém už byl odstraněn. Ale to samé platí občas i pro dopravní zpravodajství v rádiu.
Už leta jezdím s waze, do kolony jsem se dostal jen jednou - bouračka vznikla asi minutu přede mnou, budoucnost holt zatím předpovídat neumíme. Lidé jedoucí 5 minut za mnou už byli odkloněni na alternativní trasu. Když po tři čtvrtě hodině byla nehoda odklizena a jí mohl uhánět dál na Hradec, v rádiu právě hlásili horkou aktualitu - čerstvá nehoda na D11..
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Když se potom přistaví nová MUK, nepřečíslovává se, je označena jako např. 28a. Velké státy však nemají jinou možnost než číslovat pořadovým způsobem. Už to tu někdo psal, ale zkuste říct "exit 798" a na tom severu by se dostali na čtyřciferná čísla exitů
Ano, německá A6 má neobvyklé staničení, což je dáno i tím, že do 70. let bývala její část dálnicí A20. Od exitu číslo 25, kde je magický kilometr 555, se směrem k Francii kilometry přičítají, ale směrem do Česka také Takže směrem z Francie jedete od exitu 1, ale km se odečítají od 687 až k 555 a pak zase až do Česka přičítají až k 908 Ve skutečnosti tedy A6 tak dlouhá opravdu není. Asi už Němci volili kilometráž od zabrané Francie )
Ano, německá A6 má neobvyklé staničení, což je dáno i tím, že do 70. let bývala její část dálnicí A20. Od exitu číslo 25, kde je magický kilometr 555, se směrem k Francii kilometry přičítají, ale směrem do Česka také Takže směrem z Francie jedete od exitu 1, ale km se odečítají od 687 až k 555 a pak zase až do Česka přičítají až k 908 Ve skutečnosti tedy A6 tak dlouhá opravdu není. Asi už Němci volili kilometráž od zabrané Francie )
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jak píše Adamos výše, tak třeba Waze kolony pozn sám. Uživatelská hlášení mají svoji expirační dobu dle typu hlášení, potvrzení od uživatelů tu dobu prodlužují. Ke zrušení hlášení stačí, aby dva uživatelé za sebou dali "Není tu".kik píše:Ješte k té navigaci - některé aplikace vás v mobilu upozorní na to že na trase je nehoda nebo jiné omezení. Vy přijede na to místo a tam vůbec nic není. Nikdo totiž už neoznámil že dotyčný problém už byl odstraněn. Ale to samé platí občas i pro dopravní zpravodajství v rádiu.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Asi jak kde. Např. otevření https://goo.gl/maps/BwFD3ABJnM62 v roce 2006 přečíslovalo celou zbylou A93. A podobné změny čísel exitů jsem v Německu zaregistroval i jinde.Honey72 píše:Když se potom přistaví nová MUK, nepřečíslovává se, je označena jako např. 28a.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Asi opravdu jak kde. Každopádně musí být mrzuté, když má kdekdo v prospektech uvedeno, že k jejich firmě či hotelu se dostanete z dálničního sjezdu 27 a oni jim to jednou za čas přečíslují
A abych to upřesnil. Na A4 se původní sjezd 77 označil jako 77a no a ten nový jako 77b.
https://www.google.co.uk/maps/@51.06260 ... ,16z?hl=en
A abych to upřesnil. Na A4 se původní sjezd 77 označil jako 77a no a ten nový jako 77b.
https://www.google.co.uk/maps/@51.06260 ... ,16z?hl=en
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No a např. v Dánsku mají zase jinou zvláštnost u Kodaně, která dokáže překvapit. Dálnice E20 od hranic se Švédskem začíná exitem 15 a za exitem 21 hned následuje 25. To, že je exit přeskočený bude jistě důsledkem toho, že číslovaní vede z dnešní E47. Tedy z doby, kdy neexistoval most přes moře. Ale proč E20 začíná patnáctkou mi je záhadou. Leda, že by Dánsko přecházelo na náš sytém, protože 15 km to je zhruba od začátku mostu. Ale ne od hranic.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ptal jsem se známého, který občas něco dělá pro Autobahndirektion Südbayern a ten mi říkal, že je to nejednotné. Platí nepsané pravidlo, které se dá vysvětlit asi takto: Pokud se vybuduje nový exit, který je plus mínus deset exitů od konce číslování, tak se to přečísluje. Někdy více a někdy méně. Navíc se ještě posuzuje DZ zbytku trasy, zda je aktuální a v dobrém stavu nebo by v nejbližších letech chtělo obměnit. Další věc je nějaká koncepce toho úřadu, který to schvaluje (obdoba našich krajských úřadů).vodouch2000 píše:Pro zajímavost. Jak vlastně Němci řeší číslování nové MÚK vložené mezi dvě již existující?
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Majkii, dost často je problém v tom, že to tam ti uživatelé nedají. A jsme zase tam kde jsme byli - všechno záleží na lidech, co tu aplikaci používají.Majkii píše:Jak píše Adamos výše, tak třeba Waze kolony pozn sám. Uživatelská hlášení mají svoji expirační dobu dle typu hlášení, potvrzení od uživatelů tu dobu prodlužují. Ke zrušení hlášení stačí, aby dva uživatelé za sebou dali "Není tu".kik píše:Ješte k té navigaci - některé aplikace vás v mobilu upozorní na to že na trase je nehoda nebo jiné omezení. Vy přijede na to místo a tam vůbec nic není. Nikdo totiž už neoznámil že dotyčný problém už byl odstraněn. Ale to samé platí občas i pro dopravní zpravodajství v rádiu.
Já navigaci nezavrhuji, jen mi připadá, že bych si při jejím používání připadal jak loutka na špagátku - tady odboč vpravo, tady vlevo, ted 2 km rovně.... A to je jeden z důvodů proč nejsem jejich příznivcem.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jel jsem po D1 kolem Brna od Ostravy a musim rict, ze Brno-centrum doprava i rovne mi na navestich pred D1 x D2 prijde fakt divny...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No, ty kolony není potřeba implicitně zadávat, to pozná waze sám od sebe podle rychlosti, kterou uživatelé projíždějí.kik píše: Majkii, dost často je problém v tom, že to tam ti uživatelé nedají. A jsme zase tam kde jsme byli - všechno záleží na lidech, co tu aplikaci používají.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Což ale funguje jenom tam, kde je těch uživatelů se zapnutým bonzováním dostatek...adamos píše:No, ty kolony není potřeba implicitně zadávat, to pozná waze sám od sebe podle rychlosti, kterou uživatelé projíždějí.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jistě, skupina těch, kteří mají panický strach z toho, že by mohl někdo vědět, kde zrovna jsou není malá (jednoho mám i doma). Na druhé straně existuje i skupina lidí, kteří nemají problém se podělit s ostatními o svůj 'problém' a tím jim pomoci. A díky sice pomalu, ale přece zlevňujícím mobilním datům k tomu mají i prostředek. Nikoho nenutím používat navigaci, sám jezdím orienťáky jen s mapou, ale někdy bych ty mapaře, kteří za křižovatkou zpomalí nebo náhle zabrzdí a začne studovat mapu rád proplesknul. Prostě když se chci toulat tak se toulám a neohrožuju tím ostatní a když se potřebuju někam dostat tak k tomu využívám možností které mám.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Na mém TomTomu také kolony mizí a objevují se nezávisle na mačkání tlačítek, podle toho kolik uživatelů tam postává Stejně to jednou dospěje k tomu, že když musí mít tuším od letoška všechna vyrobená auta SOS funkci, tak se o Vás stejně ví a mohlo by to přispět k lepší organizaci dopravy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Další nové značky IS8b u Brna.
- Přílohy
-
- DSC05440.jpg (68.13 KiB) Zobrazeno 4852 x
-
- DSC05429.jpg (70.16 KiB) Zobrazeno 4852 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nerozumiem prečo je na tej druhej fotke "BRNO" s piktogramom centra a ešte k tomu v bielej subploche, keď vzdialenosť sa ráta vždy do centra obce, ktorá sa uvádza na diaľkových tabuliach. Úplne tam postačovalo "BRNO 9" bez subplochy a piktogramu.
Inak super!!!
Inak super!!!
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Hádám, že to je už na obchvatu Brna, takže to centrum s bílou plochou má své opodstatnění. Celou dobu z Prahy řidič viděl BRNO a nyní už ví, že jede okolo a jednotlivé sjezdy směřují do jeho částí.
Mě se líbí obě cedule. Hlavně, to, že tam není zbytečný nápis Centrum+symbol.
Mě se líbí obě cedule. Hlavně, to, že tam není zbytečný nápis Centrum+symbol.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Mně se líbí, že se bílé subplochy přestaly ohraničovat černým obdélníkem.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nejprve jsem si nemohl zvyknout, ale když to srovnám, zdálky by se rámeček doslova sléval s písmem. U velkých bílých ploch rámeček nevadil, ale u těchto malých by to bylo ke škodě. Takže dobrý
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Na D1 je více novinek, u Ostravy se již objevily Katowice namísto dosavadních Gliwic. Zajímavá je i návěst za MÚK 349 a MÚK 357. V prvním případě je jako cíl na I/11 uváděn Havířov, v druhém na I/56 Hlučín. Foto jsem bohužel kvůli nevhodnému počasí nepořizoval.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Graficky úpravné, naprosto srozumitelné, perfekt !
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, to je jedna z nejpozitivnějších změn. Ono těch změn bude mnohem víc - subplochy se mi zdají menší (hlavně nižší, než bývaly) jsou menší symboly IS 16a/IS 17 (patrně aby byly stejně velké i u cílů pod čarou), mění se poměrně výrazně uspořádání IS 6f a IS 6g (je to vidět třeba v nedávno odkazovaném projektu na přeznačení obchvatu Plzně). To jsou všechno věci, které se neřeší na úrovni vyhlášek, ani TP, ale vzorových listů. A proto se chci zeptat, jak to vypadá s jejich oficiálním vydáním? Loni v srpnu mi jeden člověk z ŘSD říkal, že jde o řád týdnů a po půl roce stále nic. Přitom zjevně nejnovější tabule na dálnicích už jsou podle upravených VL 6.1.mbmat píše:Mně se líbí, že se bílé subplochy přestaly ohraničovat černým obdélníkem.