Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Přesně tak, Honzo... Tam by čistě teoreticky mohla být i šipka s dálnicíc na druhou stranu, protože než se dojede do další dědiny (Drsany), tak je tam nájezd na D46... A Ivanovčáci (znám tam dost lidí), nejedou na PV či OC nijak jinak než na Drsany a pak po D46 dál. Problém je v tom, že v Ivanovicích je velmi nízký podjezd po dráhou, takže tam neprojedou tiráci... Takový tirák musí přes Želeč do Brodku, nebo závlekem přes Vyškov.... Takže je to tam teď takové zavádějící. Cením snahu "jít s dobou", ale sem se jen ta pouhá šipka fakt nehodí...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Kdyby to nebyla tak obrovská zajížďka, tak pochopím, že chtějí auta vést jen k jedné dálnici. Prostě někdo jen okopíroval původní značení aniž by ho napadlo, že samotná šipka je blbost.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
co když je na D46 chtějí vést po D1? kdo to zná tam nepojede, kdo nezná, pojede delší trasu...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Dnes už většina lidí jede někam dál s navigací, takže směrovky vnímají spíš okrajově k ověření správného směru. Jenže u podobných směrovek akorát začnete panikařit, za odbočkou zastavíte a řešíte proč směrovka ukazuje doprava, když navigace chce doleva. Takže podobné rozpory jsou spíš přítěží a snaha obcí odklonit tranzit už dnes moc nevychází.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Radost vidět změnu
Hranice R35
na
Ostrava D35
Hranice R35
na
Ostrava D35
- Přílohy
-
- b.jpg (12.06 KiB) Zobrazeno 6231 x
-
- a.jpg (10.57 KiB) Zobrazeno 6231 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Paráda A ne jako jsem teď kdesi viděl Brno-centrum a vedle toho kroužek s tečkou
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Mám dokonce pocit, že toho je víc, nebyla tam dokonce i Opava ?hh píše:Radost vidět změnu
Hranice R35
na
Ostrava D35
Čili Opava, Hranice > Ostrava, Přerov
A Šumperk tam taky nebyl, tam byla Mohelnice myslím
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Aram96: Po novu se bude označovat od Olomouce na D35 místo Mohelnice druhý cíl Šumperk, za Mohelnicí pak jako druhý cíl budou označovány Pardubice (ale to až když budou postaveny plánované úseky D35). Někde by tu měl viset 50stránkový dokument s přehlednou mapkou a vyznačenými cíli, jaké by měly být preferovány na SDZ.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To jsem z těch značek pochopil A jsem jedině pro Mohelnice je víceméně prdel, to je tak cíl pro nejbližší sjezd nebo dálkovou návěst max.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Chlapi, nevím, jestli to dávat sem nebo do špatných značek, ale nemělo by se nějak řešit to stupidní dávání nesmylných značek přesně podle norem a předpisů, když v těch místech nemají vůbec žádné opodstatnění. Nebo ještě lépe, změnit v takovýchto situacích tvar šipek jak známe z Německa.
https://www.google.cz/maps/@49.9702365, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@50.1153023, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@49.5605209, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@49.9702365, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@50.1153023, ... 312!8i6656
https://www.google.cz/maps/@49.5605209, ... 312!8i6656
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Problém je, že nejen v mlze, ale i za kamionem, přes který nevidím, čekám dle zvyku prudkou zatáčku doprava.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Přesně tak, když už tam nějaká značka v těchto místech musí být, tak aspoň ať dává smysl. Za mě by v těchto místech už neměla být žádná značka. Pěkně dát návěsti 1 km před, 0,5 km před a cca 50-80 m před ukončením odbočovacích pruhů dát značku, které potvrzují pruhy, čili pokud jsou 2, tak dvě, šikmé šipku a hotovo.
To co je před rozpletem na D1 před D0, tak tam je přeznačkováno, minimálně 1 návěst zcela zbytečná. A ty šipky doprava u pruhů, které jedou pořád rovně, to nedává smysl, navíc je to zbytečné aby tam vůbec nějaká byla. Když už, tak ať je zhruba v těchto místech, aby bylo případně dost času ještě pruh změnit. Takhle to jsou čistě vyhozené peníze.
https://www.google.cz/maps/@50.1153442, ... 312!8i6656
To co je před rozpletem na D1 před D0, tak tam je přeznačkováno, minimálně 1 návěst zcela zbytečná. A ty šipky doprava u pruhů, které jedou pořád rovně, to nedává smysl, navíc je to zbytečné aby tam vůbec nějaká byla. Když už, tak ať je zhruba v těchto místech, aby bylo případně dost času ještě pruh změnit. Takhle to jsou čistě vyhozené peníze.
https://www.google.cz/maps/@50.1153442, ... 312!8i6656
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Značka IS 7a je umístěna v místě odpojení odbočovacího pruhu z hlavní trasy. Proč by to zrovna tady měly být vyhozené peníze? Nebo jsou to podle vás vyhozené peníze všude?
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Šikmé šipky ano, ale redukci tabulí ne. Naopak, před důležitými uzly není značek nikdy dost. Musíte si představit, že na podobných místech je hustá doprava, často jedoucí méně než 130, takže auta jsou blíž za sebou. Před sebou máte kamion, kolem sebe v pruzích další auta, takže kolikrát nestíháte pořádně ty tabule přečíst. Proto jsem rád, když se duplicitně několikrát opakují a mohu se tak ujistit, že jsem to pochopil správně. Lepší vyhodit peníze za tabule navíc než to napálit do panikáře, co v poslední chvíli přejede všechny pruhy aby správně odbočil
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Sikma sipka znaci zacatek odbocovaciho pruhu. Vodorovna jeho konec v miste odboceni. Neni na miste je michat dohromady. Jedine by nebylo od veci dat ty vodorovne sipky vedle sebe dve, kdyz je odboceni dvoupruhove. O tom, ze by nekdo cekal ostrou zatacku podle tvaru sipky jsem jeste neslysel. Ridici by meli mit oci a mozek.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Můj názor je, že vodorovná šipka (IS7a) má být jen v případě, že se umisťuje za místo odbočení, speciálně u vratných ramp nebo odbočení do prudší zatáčky, pokud se vůbec tato značka má v této podobě užívána a jestli nestačí v některých případech IS7b jako jinde v Evropě (Ausfahrt, Kijárat, ). Na křížení D1 a D0 podle mě vodorovná šipka vůbec být nemá a měla by se používat jen šipka lomená - IS6f.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Přesně tak, IS6f odpovídá tomu, že teď pojedu rovně a někde dál se to může stáčet. IS7a je ve zvyku dávat čelně proti řidiči těsně za klasickým výjezdem (případně těsně před) a proto bych v mlze jel krokem a u cedule nad hlavou spíš čekal že začnu točit volantem. Dřív by to však do mě zezadu někdo napálil.
Problém je, že někdo na tyto případy nemyslel a značku IS6f nazval "směrová návěst před odbočením", takže jí nelze použít v místě rozpojení komunikací. Ke všemu může mít jen jednu šipku.
Jedině značku IS7a vynechat a hned pár metrů za rozpojením umístit IS6e, kde by byl počet pruhů, šipky rovně a i cíle kam ta odbočka směřuje.
Problém je, že někdo na tyto případy nemyslel a značku IS6f nazval "směrová návěst před odbočením", takže jí nelze použít v místě rozpojení komunikací. Ke všemu může mít jen jednu šipku.
Jedině značku IS7a vynechat a hned pár metrů za rozpojením umístit IS6e, kde by byl počet pruhů, šipky rovně a i cíle kam ta odbočka směřuje.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Přesně tak jsem to myslel. Dávat tu vodorovnou šipku na výjezdech, které pokračují rovně nebo někdy dokonce naprosto rovnoběžně s hlavní trasou, je nesmysl, může to být matoucí, navíc tam nemůžu určit počet pruhů.
2 Honey: tyto značky právěže určují počet pruhů a jsou občas použity správně. Např. zde, rozplet D1 na D1+D35:
https://mapy.cz/zakladni?x=17.6035164&y ... tch=-0.044
a o pár m dál:
https://mapy.cz/zakladni?x=17.5981209&y ... tch=-0.044
Jediné co bych zde doupravil, tak tu poslední návěst se dvěma šipkami bych prostě dával dříve, třeba 50 m než končí vodorovné značení odbočovacích pruhů, v těchto místech už jsou k ničemu, dokonce mohou vygenerovat havárku, protože si nějaký fakt nepozorný řidič uvědomí teprve až teď, že jede špatně a ještě to strhne přes zebry.
A tady ta konečná značka má opravdu smysl https://mapy.cz/zakladni?x=17.5818725&y ... itch=0.183
Jinak druhé možné řešení je opravdu dávat na to ukončení "odbočování", které odbočuje také rovně, těch 50 m před ukončením rozpletu normálně už rovné šipky, nevidím v tom problém. Rozhodně lepší než jen jednu šipku a ještě tu, která určuje opravdový výjezd, při kterém lze předpokládat nutnost snížení rychlosti.
Prostě před rozpletem lomené šipky IS6f, které značí že bude následovat "odbočení" a na té poslední už není potřeba ta lomená, protože už to odbočení vlastně nastává. Takže máme dokonce 3 možnosti. Rovné šipky, lomené, nebo udělat novou kategorii značek, použít tam přesně tvar šipky z IS6c. Ve všech případech ale bych to viděl těch 50 m před ukončením odbočováků nebo když už tak přesně na úroveň jejich konce, protože ta značka ještě bude rozeznatelná s dostatečným předstihem. V těchto místech už opravdu smysl moc nevidím. https://mapy.cz/zakladni?x=17.5977861&y ... itch=0.110
Každopádně nejjednodušší v těchto případech by určitě bylo, nic nového nezavádět, prostě jen uvědomit lidi, kteří navrhují osazování značek, aby si to uvědomili a místo té vodorovné značky, tam prostě zopakovali tu lomenou předešlou ať má 1 nebo 2 pruhy. Žádná práce navíc, jen zapojit mozek
Jenže v těch místech, kde jsou velké rozplety (a o těch celou dobu mluvím), např. 2+2 z původních 3 pruhů, na tu šikmou šipku právěže nenarazíte, protože nevzniká nikde nový odbočovací pruh Navíc tou šikmou šipkou, kterou bych si v těchto místech představoval, je šipka používaná v IS6c pro informaci, že bude vznikat odbočovací pruh. Ne tu, která značí jeho začátek IS6g. Ale ani ty, které bych preferoval já, nejsou nutné, máme, jak bylo řečeno, IS6f.Sikma sipka znaci zacatek odbocovaciho pruhu. Vodorovna jeho konec v miste odboceni. Neni na miste je michat dohromady. Jedine by nebylo od veci dat ty vodorovne sipky vedle sebe dve, kdyz je odboceni dvoupruhove. O tom, ze by nekdo cekal ostrou zatacku podle tvaru sipky jsem jeste neslysel. Ridici by meli mit oci a mozek.
2 Honey: tyto značky právěže určují počet pruhů a jsou občas použity správně. Např. zde, rozplet D1 na D1+D35:
https://mapy.cz/zakladni?x=17.6035164&y ... tch=-0.044
a o pár m dál:
https://mapy.cz/zakladni?x=17.5981209&y ... tch=-0.044
Jediné co bych zde doupravil, tak tu poslední návěst se dvěma šipkami bych prostě dával dříve, třeba 50 m než končí vodorovné značení odbočovacích pruhů, v těchto místech už jsou k ničemu, dokonce mohou vygenerovat havárku, protože si nějaký fakt nepozorný řidič uvědomí teprve až teď, že jede špatně a ještě to strhne přes zebry.
A tady ta konečná značka má opravdu smysl https://mapy.cz/zakladni?x=17.5818725&y ... itch=0.183
Jinak druhé možné řešení je opravdu dávat na to ukončení "odbočování", které odbočuje také rovně, těch 50 m před ukončením rozpletu normálně už rovné šipky, nevidím v tom problém. Rozhodně lepší než jen jednu šipku a ještě tu, která určuje opravdový výjezd, při kterém lze předpokládat nutnost snížení rychlosti.
Prostě před rozpletem lomené šipky IS6f, které značí že bude následovat "odbočení" a na té poslední už není potřeba ta lomená, protože už to odbočení vlastně nastává. Takže máme dokonce 3 možnosti. Rovné šipky, lomené, nebo udělat novou kategorii značek, použít tam přesně tvar šipky z IS6c. Ve všech případech ale bych to viděl těch 50 m před ukončením odbočováků nebo když už tak přesně na úroveň jejich konce, protože ta značka ještě bude rozeznatelná s dostatečným předstihem. V těchto místech už opravdu smysl moc nevidím. https://mapy.cz/zakladni?x=17.5977861&y ... itch=0.110
Každopádně nejjednodušší v těchto případech by určitě bylo, nic nového nezavádět, prostě jen uvědomit lidi, kteří navrhují osazování značek, aby si to uvědomili a místo té vodorovné značky, tam prostě zopakovali tu lomenou předešlou ať má 1 nebo 2 pruhy. Žádná práce navíc, jen zapojit mozek
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ono ještě Honey, co se týče té přehlednosti, když třeba jede kamion atd. jak jsi psal ... já bych řešení v těch velkých rozpletech (jako příklad vezmu Modletice) viděl takové, že vůbec nebudou dopředu značky, které říkají 2 pruhy rovně a jeden pravý odbočuje. Místo toho bych dával návěst 3 pruhy rovně+vznikne nový pruh na odbočení, potom 20 metrů před vodorovným značením odbočování dát návěst, která už nese 2 šipky rovně + dvě lomené pro odbočení a co je hlavní, tak hned v těchto místech mít 2+2 pruhy a tak 500 m dlouhé minimálně. Situaci na D1 vidím dost nešťastnou, protože 1 km jede všechno na Plzeň v pravém pruhu, pak si milostivě vznikne na pár metrů druhý odbočovací pruh a hned rozplet končí, kolikrát kamiony nestihnou ani uhnout, za mě je tohle fakt špatné řešení na takovéhle důležité uzly. Musím říct, že s realizací 511 by se tohle mělo tutově změnit, protože to bude odhaduji tak 50% provozu rovně a 50% provozu odbočovat, čili naprosto kapacitně nevyhovující situace.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
*** V těchto místech už opravdu smysl moc nevidím. https://mapy.cz/zakladni?x=17.5977861&y ... itch=0.110 ***
Naopak, tady řidič co zaspal má poslední možnost ne se sice vrátit do přímého směru, ale uvědomit si, že to podělal a nepokračuje dál po dálnici a blíží se k sjezdu. Tedy zpomalit nebo to napere do té značky na konci
PS: Každopádně, po zprovoznění dálnice do Přerova budou tyto tabule vyměněny, šikmo doprava bude jen jedna šipka pro sjezd Hranice a rovně směr k druhé dálnici. Teď zrovna nevím ke které Takže jsou tyto tabule s dvěma šipkami jak by se nám líbilo i jinde jen dočasné
Naopak, tady řidič co zaspal má poslední možnost ne se sice vrátit do přímého směru, ale uvědomit si, že to podělal a nepokračuje dál po dálnici a blíží se k sjezdu. Tedy zpomalit nebo to napere do té značky na konci
PS: Každopádně, po zprovoznění dálnice do Přerova budou tyto tabule vyměněny, šikmo doprava bude jen jedna šipka pro sjezd Hranice a rovně směr k druhé dálnici. Teď zrovna nevím ke které Takže jsou tyto tabule s dvěma šipkami jak by se nám líbilo i jinde jen dočasné
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Odporúčam prečítať tento dokument. Človek získa iný obzor a zistí ako zle československa škola počnúc pánom Šejnom a končiac redakčnou radou nastavila metodiku pre orientačné značenie. Už len zlý význam subtrakčnej (zalomenej) šípky, ktorá má funkciu predzvesti (dlhá šípka) a šikmé krátke kónické šípky, ktoré označujú jednotlivé manévre. A najmä čo sa týka značiek nad vozovkou, tak pre tie platí logické pravidlo: počet šípok na značke má vyjadrovať počet skutočných pruhov v jej priereze. Preto má byť portál alebo krakorec osadený nie pred začiatkom odbočovacieho pruhu ale až v mieste kde je odbočovaci pruh plne rozvinutý.
RWBA2000
https://drive.google.com/file/d/13A_UAj ... =drive_web
RWBA2000
https://drive.google.com/file/d/13A_UAj ... =drive_web
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Sorry, už by mal byť verejne prístupný.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Hezký materiál, mám si co o víkendu studovat
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023