Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak si precti vyhlasku - "Značka informuje před místem odbočení o cíli (cílech) a počtu jízdních pruhů ve směru odbočení." - to je splneno.
IS6g se standardne umistuje na zacatek odbocovaciho pruhu, takze tady by melo asi byt jeste neco jineho...
IS6g se standardne umistuje na zacatek odbocovaciho pruhu, takze tady by melo asi byt jeste neco jineho...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
D55 - návěst před odpočívkou Kurovice, směr Brno: vzhledem k otevření ČSPH na odpočívce Křenovice by bylo třeba opravit ten údaj "47 km":
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tady má být normální IS 6b se vzdáleností a na začátku odbočováku místo směráků ta IS 6g. Ale je pravda, že podle staré vyhlášky č. 30/2001 Sb. byly značky řady IS 6 určeny jen pro D a SMV, takže se pak na běžných silnicích vytvářely různé zvláštnosti...ElWapp píše:Tak si precti vyhlasku - "Značka informuje před místem odbočení o cíli (cílech) a počtu jízdních pruhů ve směru odbočení." - to je splneno.
IS6g se standardne umistuje na zacatek odbocovaciho pruhu, takze tady by melo asi byt jeste neco jineho...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Přesně tak, nechtěl jsem se rozepisovat. Samozřejmě, že IS 6g by se v tomto případě musela o pár metrů posunout.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Zaujalo mne, že na značce IS 9b je číslo dálnice v přerušovaném rámečku. Už se to tady řešilo někdy v červnu, jestli to nevypadá blbě. Mě osobně se to docela líbí. Je to na nově otevřeném obchvatu Nového Veselí.
Screenshot z videa v čase 2:15
https://www.youtube.com/watch?v=Gsf2IxTkwXA
Screenshot z videa v čase 2:15
https://www.youtube.com/watch?v=Gsf2IxTkwXA
- Přílohy
-
- Červený přerušovaný rámeček.png (122.88 KiB) Zobrazeno 5549 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ach jo, to je ale špatně. Když už, tak by to měli dělat takhle:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jo je to špatně, přesto si myslím, že je to tak lepší.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
V Brandýse to mají bez čárkování a ještě s E65, což je špatně víc...
Navíc i ty silnice II. třídy vyšly zmatečně. Kostelec je po II/101 a Benátky po II/610. I když to je spíš kouzlo nechtěného.
Navíc i ty silnice II. třídy vyšly zmatečně. Kostelec je po II/101 a Benátky po II/610. I když to je spíš kouzlo nechtěného.
- Přílohy
-
- IMG_2383.jpg (54.84 KiB) Zobrazeno 5369 x
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ta čísla 101 a 610 někdo srovnal podle pořadí, což je správně, ale měla by být tedy vedle sebe mimo názvy. Podobně jako dole. Ale dole si fakt někdo vyhrál
Každopádně, v cizině jsem také viděl čárkované i mezinárodní silnice, ale spíš na severu, kde je E číslo jediným označením silnice
Každopádně, v cizině jsem také viděl čárkované i mezinárodní silnice, ale spíš na severu, kde je E číslo jediným označením silnice
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nechápu, proč se do subplochy centrum někde dává jeho symbol a někde zase ne, jako třeba tady.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No, přesně o těch rámečcích pro čísla dálnic jsme se teď bavili ve "špatných značkách". Je vidět, že je to naprosto na pořadu dne, aby se tohle vyřešilo, protože je to co okres to jinak. A bohužel víceméně všude blbě (buď blbě pro praxi nebo blbě podle vyhlášky). Tohle by chtělo fakt vyřešit, aby se dalo držet všude stejného pravidla.
Za mě osobně, když jsem v nasávací oblasti široko daleko jen jedné dálnice, tak číslo až tak potřeba není. Pokud bude, klidně, jsem toho docela fandou, lepší než např. zbytečné vyznačování dvou cílů v zelené subploše. Ale ať je to alespoň podle nějakého pravidla všude stejně. Přerušovaný rámeček zase vypadá blbě na jednoduchých zelených směrovkách, takže ideálně řešení, které sem dal mapman. Lze totiž použít pro velké i malé směrovky.
Otázka je, jak značit příjezd k dané dálnici, pokud jich je v okolí více. Buď k tomu musí být i cíle nebo číslo. No a protože někde nastane situace, že i po vyznačení cílů to pro rozlišení nestačí a číslo se stejně musí do budoucna přidat, pak bych možná i upřednostnil číslo, ale to by bylo už bohužel na debatu o větších změnách ve vyhlášce. To pouhé přidání jednoduchého pravidla, jak a jaký rámeček s číslem dálnice použít, by mohlo jít o dost rychleji. Navíc je to prostě díra ve vyhlášce, řešit se to musí nebo tu za chvíli bude opět lidová tvořivost, kterou měla nová koncepce odstranit. Už se totiž začíná tvořit i v tom, že někde je jen a pouze zelená subplocha se symbolem dálnice a někde i cíle, byť je pořád značena jen jedna dálnice ..
Ta značka z Brandýsa je v tomhle celá úplně špatně, protože byste podle ní po odbočení doprava už neměli mít možnost jet jinam než na dálnici (podle - pro mě nesmyslné - části vyhlášky) .. logicky to naštěstí každý pochopí tak, jak je to myšleno (proto je ta vyhláška v tomto dost nesmyslná). Zelená E65 je už ale dobrý úlet. To centrum raději nekomentuji, to je hrozný nešvar všude Někde je dokonce i nápis centrum a vedle toho i jeho symbol.
Za mě osobně, když jsem v nasávací oblasti široko daleko jen jedné dálnice, tak číslo až tak potřeba není. Pokud bude, klidně, jsem toho docela fandou, lepší než např. zbytečné vyznačování dvou cílů v zelené subploše. Ale ať je to alespoň podle nějakého pravidla všude stejně. Přerušovaný rámeček zase vypadá blbě na jednoduchých zelených směrovkách, takže ideálně řešení, které sem dal mapman. Lze totiž použít pro velké i malé směrovky.
Otázka je, jak značit příjezd k dané dálnici, pokud jich je v okolí více. Buď k tomu musí být i cíle nebo číslo. No a protože někde nastane situace, že i po vyznačení cílů to pro rozlišení nestačí a číslo se stejně musí do budoucna přidat, pak bych možná i upřednostnil číslo, ale to by bylo už bohužel na debatu o větších změnách ve vyhlášce. To pouhé přidání jednoduchého pravidla, jak a jaký rámeček s číslem dálnice použít, by mohlo jít o dost rychleji. Navíc je to prostě díra ve vyhlášce, řešit se to musí nebo tu za chvíli bude opět lidová tvořivost, kterou měla nová koncepce odstranit. Už se totiž začíná tvořit i v tom, že někde je jen a pouze zelená subplocha se symbolem dálnice a někde i cíle, byť je pořád značena jen jedna dálnice ..
Ta značka z Brandýsa je v tomhle celá úplně špatně, protože byste podle ní po odbočení doprava už neměli mít možnost jet jinam než na dálnici (podle - pro mě nesmyslné - části vyhlášky) .. logicky to naštěstí každý pochopí tak, jak je to myšleno (proto je ta vyhláška v tomto dost nesmyslná). Zelená E65 je už ale dobrý úlet. To centrum raději nekomentuji, to je hrozný nešvar všude Někde je dokonce i nápis centrum a vedle toho i jeho symbol.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Mimochodem tohle je přesně to, o čem mluvím Proč někde jen zelená a symbol, někde s číslem a někde i cíle (v Brandýse dokonce cíle i číslo) ? Foto ukradeno z videoprůjezdu novým obchvatem Velkého Beranova. A mimochodem je to na stejné silnici II/353 od stejného investora jako Nové Veselí V obou případech je v okolí 50 km jen jedna dálnice.
Chápu, že u Beranova je to už opravdu kousek k dálnici, možná proto tam jsou ty cíle už oba, nicméně je to naprosto zbytečné to tam mít uvedeno. Jak pak to značení má vypadat, když je na nových stavbách pár kilometrů od sebe jinak ?
Chápu, že u Beranova je to už opravdu kousek k dálnici, možná proto tam jsou ty cíle už oba, nicméně je to naprosto zbytečné to tam mít uvedeno. Jak pak to značení má vypadat, když je na nových stavbách pár kilometrů od sebe jinak ?
- Přílohy
-
- Bez názvu.gif (64.71 KiB) Zobrazeno 5180 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
A jak se to dá řešit? Poslat dopis na ŘSD, MD nebo snad zhotoviteli DZ?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
ŘSD má značky v pořádku. Tyhle chyby jsou na značkách na krajských silnicích.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ještě k přerušovaným rámečkům: v projektu na přeložku II/286 Valdice - Jičín jsou dokonce přerušované rámečky okolo zeleného čísla E442
Poslal jsem to na investora spolu s upozorněním na již špatně zrealizovanou jinou značku (viz příslušné téma), tak uvidíme, co s tím ještě vymyslí.
Poslal jsem to na investora spolu s upozorněním na již špatně zrealizovanou jinou značku (viz příslušné téma), tak uvidíme, co s tím ještě vymyslí.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Mapmane, které řešení bys prosimtě použil pro značení té dálnice ? To u Veselí (červená jednička v zelené subploše) nebo to u Beranova (Praha+Brno v zelené subploše) ? Řekl bych, že by se tohle mělo v metodikách jasně určit, není přece normální aby na dvou stavbách pár km od sebe vznikly 2 možnosti pro stejné značení ..
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ja myslim ze v metodikach to je, jen se na to dlabe.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jediné správne riešenie je urobiť to ako na Slovensku! Tiež sme najskor vymýšľali koleso, ale po rokoch pokusov a hľadania optimálnych riešení a slepých uličiek, sme prevzali dlhoročne fungujúci systém z Nemecka, samozrejme prispôsobený na Československu degeneraciu v pravidlách cestnej premávky a dopravného značenia za posledné 3 desaťročia.
Prerušované rámčeky sú tiež slepá ulička!
Prerušované rámčeky sú tiež slepá ulička!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ono je třeba zvážit každé místo. Někde se hodí mít vypsány oba cíle i když je tam jen jedna dálnice, jinde postačí jen symbol a někam je vhodné hodit i číslo. Vždy záleží, jestli ta silnice je pouhý přivaděč k dálnici, která oblast protíná a nikdy tudy žádná silnice nevedla. Takové ty zapadlé nájezdy. A jestli jinam než k dálnici nedojedete. Anebo jestli tudy vede stará silnice a máte si vybrat.
To je řekl bych právě případ křižovatky u Beranova. Kraj se snaží, abyste použili dálnici a proto je cíl BRNO vyznačen pouze zeleně. Ale jen Brno u symbolu dálnice být nemůže, protože řidič by si myslel, že nájezd je jednostranný. Pokud by byl k dálnici pouhý symbol a společně s Meziříčím i modré Brno, zase by to řidiče mátlo, že do Brna musí najet až u Meziříčí
To je řekl bych právě případ křižovatky u Beranova. Kraj se snaží, abyste použili dálnici a proto je cíl BRNO vyznačen pouze zeleně. Ale jen Brno u symbolu dálnice být nemůže, protože řidič by si myslel, že nájezd je jednostranný. Pokud by byl k dálnici pouhý symbol a společně s Meziříčím i modré Brno, zase by to řidiče mátlo, že do Brna musí najet až u Meziříčí
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jak píše Honey72, záleží na konkrétní situaci, jestli je v okolí víc dálnic nebo jen jedna. U D1 stačí symbol dálnice nebo dálnice Praha Brno. Číslo jako doplněk jen tam, kde je to nezbytné pro rozlišení, a vždy jen v subploše! V Německu taky nemají všude číslo... V každém případě přerušovaný rámeček pro dálnice je nesmysl. U silnic to stejně jako v Německu bylo zavedeno pro případy, kdy chci naváděf k nějaké významné silnici v blízkosti, ale začalo se to trochu nadužívat...Aram96 píše:Mapmane, které řešení bys prosimtě použil pro značení té dálnice ? To u Veselí (červená jednička v zelené subploše) nebo to u Beranova (Praha+Brno v zelené subploše) ? Řekl bych, že by se tohle mělo v metodikách jasně určit, není přece normální aby na dvou stavbách pár km od sebe vznikly 2 možnosti pro stejné značení ..
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nemci tie prerušované rámčeky zaviedli len na skúšku, nie je to oficiálne. Oficiálne sa nepriama referencia podľa RWB 2000 označuje tak, že sa pred rámček s číslom dá slovo "zur" (zu der Strasse 123). CS ekvivalent je asi "k" (k silnici/ceste 123).
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Všeobecně jednotné a srozumitelné používání přerušovaného rámečku vždycky někdo musí zkazit Němci s tím otřesným zur a Poláci s tonáží.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Já mám ze svého okolí spíše opačnou zkušenost, tedy že se to skoro vůbec nepoužívá a to ani tam, kde to dává smysl. Nebyl by nějaký příklad toho nadužívání? Podle mě je potíž v tom, že sice tato možnost byla zavedena, ale není k ní téměř žádná metodika. Mě osobně je blízký dánský model, kde se přerušované rámečky používají v podstatě všude. Jakmile je vypsán nějaký cíl ležící na jiné silnici, než po které jedu, použije se přerušovaný rámeček (jako např. tady) Pro orientaci je to skvělé. Samozřejmě by to mělo mít nějakou definovanou hranici podobně jako je rámcově určena šířka nasávací oblasti dálnice.mapman píše:U silnic to stejně jako v Německu bylo zavedeno pro případy, kdy chci naváděf k nějaké významné silnici v blízkosti, ale začalo se to trochu nadužívat...
Napadá mě pár příkladů, kde by se podle mě měl přerušovaný rámeček použít:
- na I/21 mezi D6 a začátkem I/64 -> značíme Aš, měli bychom přidat i (64)
- na I/20 od Budějovic na sever ke křižovatkám s II/145 a I/22 -> značíme Prachatice i Strakonice, měli bychom přidat i (145) a (22)
- na I/19 od Spáleného Poříčí po I/18 -> značíme Příbram, měli bychom přidat i (18)
Možná by se to dalo zobecnit na jednoduché pravidlo, že značíme-li doplňkový cíl, který na dané silnici neleží, přidává se nepřímé číslo silnice na které leží (nebo na kterou je třeba nejdříve odbočit).
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Problém je primárne vo viditeľnosti toho rámčeka a sekundárne celého čísla. Keďže je rámček resp. lem prerušovaný vykazuje horšie vymedzenie značky (čísla cesty) voči okolitému prostrediu, ktorým je v tomto prípade rovnaká základná plocha s číslom cesty (CS modrá-modrá, D žltá-žltá a modrá-modrá) a tým je znížená čitateľnosť značky.
Takže paradoxne v CZ+SK pri červenom čísle diaľnice by prerušovaný lem až tak viditeľnosť a čitateľnosť neznižoval, keďže základnú plochu značky máme inej farby ako číslo diaľnice. Problém čitateľnosti je skôr v tom, čo je v CZ povolené a to nepriama referencia čísla cesty I. a II. triedy.
Takže paradoxne v CZ+SK pri červenom čísle diaľnice by prerušovaný lem až tak viditeľnosť a čitateľnosť neznižoval, keďže základnú plochu značky máme inej farby ako číslo diaľnice. Problém čitateľnosti je skôr v tom, čo je v CZ povolené a to nepriama referencia čísla cesty I. a II. triedy.