Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No tak super, a hned je vše jasnější. Jinak jsme koukal u "nás", což taky není zrovna žádná novinka, že zelená Praha, je např. už z bočních směru k I/37 např. od Dražkovic, což je asi fajn. ale když už ji mají ty Dražkovice, tak to by si tu zelenou Prahu zasloužila i taková Chrudim.
Co je ale tragédie, to je to dopravní značení na té nové komunikaci u Parama, které je nějak extra moc vysoko (počítá se s dráty pro trolejbusy?), a je ke všemu vyvedeno tím úzkým písmem, takže ve finále, je to fakt paskvil. Kdyby ses někdy nudil, mohl bys o tom napsat článek, včetně zmínky o té obrovské portálové značky před Globusem(?), směr Hk, která mě vždy neuvěřitelně vytáčí, kde je ta miniaturní Praha. Ona ta celá S37 je volajaká čudná, co se týče směrové značení. Naštěstí jezdím víc vlakem, než autem..
Co je ale tragédie, to je to dopravní značení na té nové komunikaci u Parama, které je nějak extra moc vysoko (počítá se s dráty pro trolejbusy?), a je ke všemu vyvedeno tím úzkým písmem, takže ve finále, je to fakt paskvil. Kdyby ses někdy nudil, mohl bys o tom napsat článek, včetně zmínky o té obrovské portálové značky před Globusem(?), směr Hk, která mě vždy neuvěřitelně vytáčí, kde je ta miniaturní Praha. Ona ta celá S37 je volajaká čudná, co se týče směrové značení. Naštěstí jezdím víc vlakem, než autem..
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jak tu psal Brutus, naše Československo si směrníky (směrovky) umísťuje před křižovatkou a někdy i pěkně daleko. My jsme zvyklí, ale ostatní Evropany to fakt pěkně mate. Ukazovali, jhak s tím mají potíže hlavně u hranic s Německem. Včera mi jeden Němec přímo v kruháči dupnul na brzdu, protože si myslel, že má odbočit před značkou. Ano odbočka před značkou je, ale jen úzká k informačnímu centru. Tohle by se fakt mělo sjednotit.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
jj, ale , co je spravne? nadupana doprava jako v Mnichove, kde az v krizovatce, kdyz uz konecne neco vidim je naproti umisteny ukazatatel se spoustou cilu?? nebo je spravne smerovkama pripravovat ridice na to, ze bude odbocovat?
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No správně je mít předvěst před křižovatkou a ceduli v křižovatce kam mám jet, což je běžně v Itálii, Španělsku, Německu, Rakousku, Francii..... U nás je jen jedna cedule někdy poblíž křižovatky a mnohdy tak daleko, že úplně zapomenete kam jedete.JiVi píše:jj, ale , co je spravne? nadupana doprava jako v Mnichove, kde az v krizovatce, kdyz uz konecne neco vidim je naproti umisteny ukazatatel se spoustou cilu?? nebo je spravne smerovkama pripravovat ridice na to, ze bude odbocovat?
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
monin: S trolejbusovými dráty se počítá po realizaci dostavby MÚK Palackého. I když je to písmo malé, tak na druhou stranu, v obou případech (Paramo + Globus) pro ty, kteří něco nepřečetli, to po 200 metrech mohou dočíst.
Už se docela těším i na zelené směrovky na Olomouc, ale to je otázka dostavby D35 k Ostrovu.
Písmo moc neřeším, články už vůbec ne.
Honey72: např. kruhová křižovatka v Opatovicích je příkladem toho našeho chaosu. Jednak odbočky na Pardubice, HK nebo Opatovice jsou klasicky dle našeho způsobu, ale pro výjezd na dálnici z Prahy je to až za tímto výjezdem, tedy způsobem pro zbytek Evropy...
HK, kruhová křižovatka u ČKD, tam je to naopak zase v evropském stylu...
Už se docela těším i na zelené směrovky na Olomouc, ale to je otázka dostavby D35 k Ostrovu.
Písmo moc neřeším, články už vůbec ne.
Honey72: např. kruhová křižovatka v Opatovicích je příkladem toho našeho chaosu. Jednak odbočky na Pardubice, HK nebo Opatovice jsou klasicky dle našeho způsobu, ale pro výjezd na dálnici z Prahy je to až za tímto výjezdem, tedy způsobem pro zbytek Evropy...
HK, kruhová křižovatka u ČKD, tam je to naopak zase v evropském stylu...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
V těch Opatovicích už jsem zažil jednoho couvače, co přejel svůj exit. Asi ho nenapadlo, že by mohl kruháč objet ještě jednou. Nebo šetřil naftu?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, na zmatek na opatovickém kruháči jsem již upozorňoval. V mlze to je paráda, trefit se do výjezdu a jen čekám, kdy skončím ve svodidle. A značka, která má být nejvýraznější (PRAHA), je nejzapadlejší a nejmenší.
Já si myslím, že tento čurbes, kdy jsme si ze směrníků v křižovatkách (pamatuji v našem městě přímo v křižovatkách obrovské směrníky, viditelné z dálky) udělali návěsti, přišel v době socialistického šetření. Namísto jednotlivých směrníků někdo vymyslel vyrobit velkou plechovou tabuli a na směrníky jen prostě namalovat - např. zde:https://www.google.cz/maps/@50.6085594, ... 312!8i6656
Tento výtvor být v křižovatce nemohl, takže se strčil před ní a pak už se jelo podobně všude. Dnes se sice směrníky vyrábějí solo, ale před křižovatkou jaksi zůstaly. Někdy extrémně daleko, že čekám kdy skončím na noční návštěvě někomu na dvorku nebo v uličce - naposledy zde:
https://www.google.cz/maps/@50.0198373, ... 312!8i6656
Já si myslím, že tento čurbes, kdy jsme si ze směrníků v křižovatkách (pamatuji v našem městě přímo v křižovatkách obrovské směrníky, viditelné z dálky) udělali návěsti, přišel v době socialistického šetření. Namísto jednotlivých směrníků někdo vymyslel vyrobit velkou plechovou tabuli a na směrníky jen prostě namalovat - např. zde:https://www.google.cz/maps/@50.6085594, ... 312!8i6656
Tento výtvor být v křižovatce nemohl, takže se strčil před ní a pak už se jelo podobně všude. Dnes se sice směrníky vyrábějí solo, ale před křižovatkou jaksi zůstaly. Někdy extrémně daleko, že čekám kdy skončím na noční návštěvě někomu na dvorku nebo v uličce - naposledy zde:
https://www.google.cz/maps/@50.0198373, ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, to je problém. Na druhou stranu, toto je ale stav především na silnicích nižších tříd a tam se do stavy "návěst" + "směrník" nedostanete, znamenalo by to veškeré značení zdvojit. Tedy pouze směrníky v křižovatce a potom se dá pouze dojet do křižovatky, zastavit, prostudovat a následně teprve pokračovat. Osobně mi toto nevyhovuje.
Kudy z toho ven?
Kudy z toho ven?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
já nevím, v době navigací tohel asi není prioritní problém, spíš designový .. kdo zná trasu, jezdí podle znalosti, zbytek má zapnutou navigaci - jako cizinec ji budu mít zapnutou 100% a ta mi sama říká dlouho před křižovatkou, že se bude odbočovat - kolikrát to skoro souhlasí s umístěním směrníku
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Kudy z toho ven ... no ... to je dobrá otázka. Směrníky jsou historicky a i z povahy věci určeny do místa křižovatky a mají být orientovány do směru, který avizují. Takto je to u směrníků turistických stezek, takto to bývá někdy i u cykloznaček, ale i u těch se už na souběhu s automobilovým provozem projevil tenhle nešvar s umisťováním v předstihu.
Můj názor - na křížení silnice I nebo II. třídy a s jinou silnicí I. nebo II. třídy by měla být automaticky návěst a směrníky v křižovatce nebo těsně před ní. U dopravně významných odboček silnic III. třídy z I nebo II to samé, u ostatních jen směrníky bezprostředně před křižovatkou nebo v ní. Abychom nemuseli při odbočení na III používat příliš velké návěsti, tak by pro směr přímo stačilo uvádět pouze číslo silnice.
Druhou variantou je náhrada klasických směrníků a návěstí za malé dělené návěsti se šipkou uvnitř tak jak to mají všude kolem nás a funguje jim to.
Směrníky prostě opravdu patří i podle Vídeňské úmluvy o dopravních značkách a signálech jen do křižovatky, ale tuhle změnu už u nás jen tak někdo neudělá, tradice je silnější a nákladovost taky hraje roli.
Můj názor - na křížení silnice I nebo II. třídy a s jinou silnicí I. nebo II. třídy by měla být automaticky návěst a směrníky v křižovatce nebo těsně před ní. U dopravně významných odboček silnic III. třídy z I nebo II to samé, u ostatních jen směrníky bezprostředně před křižovatkou nebo v ní. Abychom nemuseli při odbočení na III používat příliš velké návěsti, tak by pro směr přímo stačilo uvádět pouze číslo silnice.
Druhou variantou je náhrada klasických směrníků a návěstí za malé dělené návěsti se šipkou uvnitř tak jak to mají všude kolem nás a funguje jim to.
Směrníky prostě opravdu patří i podle Vídeňské úmluvy o dopravních značkách a signálech jen do křižovatky, ale tuhle změnu už u nás jen tak někdo neudělá, tradice je silnější a nákladovost taky hraje roli.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Včera jsem se schválně cestou domů díval a nová cedule hned za MUK Jirny. Na Černém Mostě a pak na začátku dálnice zatím vše při starémmonin píše:Co se týče D11 - tak to se musíte více snažit, pane správce, aby jste se dostal i za exit 25.Martin96 píše:Krátké info z dnešního průjezdu po I/52 (D52): od Pohořelic na jih jsou všude nové směrové tabule (tedy směr Brno zelené), před MÚK Pohořelice i znázorněna 53 v přerušovaném rámečku. Ovšem na samotné D52 ta aktualizace ještě nějak pokulhává...
A co se týče té D52, či I/52 - to jsem nějak nepochopil. Od Pohořelic na jih, je podle mě směr na Vídeň ne? Tak jak tam může být nově pak Brno zeleně? Nemyslel si od Mikulova na sever? Nebo sis to tam špacíroval jako na severním pólu? Chvíli na jih a pak hned na sever? A trochu se ti to pomotalo? Nebo směr Vídeň jsou tak už nové směrové tabule, a je na nich značená nově Vídeň, s rakouským symbolem dálnice?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Na Černém Mostě se to nejspíš vymění až s probíhající stavbou. Mimochodník na začátku dálnice směrem do Prahy by se v následujících týdnech měly vyměnit (za širší) portály s "Tranzit"em. Jeden původní je snad již sundaný.
Odkaz na dokumentaci z výběrka: https://www.tenderarena.cz/filedownload ... oru=947481
Ochutnávka:
Odkaz na dokumentaci z výběrka: https://www.tenderarena.cz/filedownload ... oru=947481
Ochutnávka:
- Přílohy
-
- Schránka02.jpg (65.04 KiB) Zobrazeno 5727 x
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ještě k těm směrníkům. Dobrá prasárna je také jejich umísťování před kruhové objezdy. Třeba zde https://www.google.cz/maps/@50.5594529, ... 312!8i6656 je to naprosto zbytečné, protože pár metrů před nimi je návěst a pak jsou ještě směrníky přímo v kruhovém objezdu, dokonce správně.
Ještě větší prasečina je na dalším trutnovském kruhovém objezdu. https://www.google.cz/maps/@50.561608,1 ... 312!8i6656Tady jsou směrníky dokonce ještě před návěstí a pak zase hned za ní. Podotýkám, že před kruhovým objezdem jsou ještě křižovatky. Co je ovšem přímo na hlavu, všechny směrníky jsou pouze doprava, jako by se jinam jet nedalo.
Prostě se postavily kruhové objezdy a přece se ty staré značky nevyhodí, že ?
Bohužel, cesta k nápravě, tedy přizpůsobení se Evropě by byla dost trnitá, protože se správně umístěnými směrníky se jaksi nepočítá ani v nedávno vydané TP100
Ještě větší prasečina je na dalším trutnovském kruhovém objezdu. https://www.google.cz/maps/@50.561608,1 ... 312!8i6656Tady jsou směrníky dokonce ještě před návěstí a pak zase hned za ní. Podotýkám, že před kruhovým objezdem jsou ještě křižovatky. Co je ovšem přímo na hlavu, všechny směrníky jsou pouze doprava, jako by se jinam jet nedalo.
Prostě se postavily kruhové objezdy a přece se ty staré značky nevyhodí, že ?
Bohužel, cesta k nápravě, tedy přizpůsobení se Evropě by byla dost trnitá, protože se správně umístěnými směrníky se jaksi nepočítá ani v nedávno vydané TP100
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ještě k KO u Opatovic - směrovka na Prahu nešla dát před výjezd na Prahu protože tam je PHS.... To je podle mě ten hlavní a jediný důvod proč je za výjezdem.
A v tom Trutnově to je asi z historických důvodů - značky tam byla ještě před vybudováním OK a nikdo je neodstranil....
A v tom Trutnově to je asi z historických důvodů - značky tam byla ještě před vybudováním OK a nikdo je neodstranil....
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
A další česká specialitka u směrníků. Na jednom sloupku směrovky pro dvě křižovatky. První doprava, druhá doleva o sto metrů dál. Ten co najede na hlavní od Voletin se nedozví, kam odbočka doleva vede.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
U těch Opatovic by bylo ideální dát tabuli IS 7a, pak by to bylo již správně. Přeci jen ten výjezd na dálnici do Prahy by měl být nejdůležitější z celé té okružní křižovatky.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Hezké, zajímavé. Nechybí tam také PARDUBICE? Vešly by se. Když už jsou skoro na celé D11…Majkii píše:Na Černém Mostě se to nejspíš vymění až s probíhající stavbou. Mimochodník na začátku dálnice směrem do Prahy by se v následujících týdnech měly vyměnit (za širší) portály s "Tranzit"em. Jeden původní je snad již sundaný.
Odkaz na dokumentaci z výběrka: https://www.tenderarena.cz/filedownload ... oru=947481
Ochutnávka:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Pardubice budou doplněny v rámci stavby...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Proboha proč tam dávat takovou vesnici?
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Aby do Pardubic jedoucí řidiči nebloudili po Hradci.kik píše:Proboha proč tam dávat takovou vesnici?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Vidím, že rivalita Hradubic se přenesla až ku Praze Nechal bych na tabulích jen Wroclaw a ty dvě vesnice na jeho předměstí vyznačil tak maximálně piktogramem perníku a mechu. Nebo koňské hlavy a otroka v řetězech ...
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
kdyz uz se tu pise o znackach na dalnicich, prima znaceni je v Rakousku, kde ve 130 je to fakt dobry cteni
- Přílohy
-
- 1.jpg (69 KiB) Zobrazeno 4820 x
-
- 2.jpg (44.7 KiB) Zobrazeno 4820 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Rakousko je anti příklad!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No totok je už přece jen extrém. Na druhou stranu, nová koncepce u nás určitě skvělé, ale co mě mega irituje, to je to úzké písmo, viz. i nově D11 - značení - cíle - oba směry skvělé, ale co exit to v podstatě lidová tvořivost asi ěnjaké místní ŘSD buňky - jeden exit super HR.KRÁLOVÉ, PARDUBICE velkým písmem, a o kus dál. HRADEC KRÁLOVĚ - samozřejmě díky délce, úzkým písmem. Viz. to samé K. VARY a KARLOVY VARY, kde Honza slíbil, že na to dohlédně Škoda, koncept super, ale takovými chybami se to vše ničí. Jinak např. ale takové S37, to je tragédie, totál, úzké písmo HRADEC KRÁLOVÉ za tmy v podstatě nečitelné, sjezdy naopak paradoxně velké písmo, jednou je PRAHA jako první cíl, po druhé zase jako druhý cíl pod Hradcem, šílenost.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Úzké písmo mi nijak nevadí. Plný název města má taky svá pozitiva, byť užším písmem.