K tomu Šumperku. Tam se nic lepšího nevymyslí a je to v pořádku, jak už tu psal Mapman - hlavní cíl Šumperk, doplňkový Rychnov. Ostrava být nemůže, když kolem HK vede "nová ostravská dálnice".Lynx píše:Nenápadný zákaz pro kamiony a zdmi obehnaná Jaroměř. Projeli jsme D11
Zdroj: https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_tuu
Stejně jako novináře mě zaujala odbočka na Šumperk (namísto logičtějších bližších cílů - Holice, Vysoké Mýto, Litomyšl nebo větších vzdálenějších - Ostrava, Olomouc)
Pro příklad. Přes Trutnov vede silnice 14 končící v Liberci, ale jen naprostý masochista by tudy do Liberce jel. Ale Liberec tam být musí. Jednou považujeme státní silnice za páteřní síť a proto nemůžeme poskakovat od značky ke značce jako u krajských silnic. V poslední době k Liberci přibyl i doplňkový cíl Vrchlabí a je to dostačující. Dokonce ani z Vrchlabí se do Liberce nejezdí po čtrnáctce, ale musí na směrovkách prostě být.
I/14 je na tom podobně jako I/11. Obě spojují dva důležité body, ale nikdo po nich trasu nejezdí. Leda, že by dobrovolně chtěl trávit o dvě hodiny otravné jízdy z Liberce do Svitav navíc.
Prostě podobných míst najdeme nejen u nás mnoho. Z Kolína jsou také směrovky Praha po dvanáctce, ale rychlejší to je po D11. Ale přece Prahu nevymažeme z mapy