Návrhy na změnu dopravního značení

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Honey72 »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 26#p247726
Lynx píše:Nenápadný zákaz pro kamiony a zdmi obehnaná Jaroměř. Projeli jsme D11

Zdroj: https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpr ... zpravy_tuu

Stejně jako novináře mě zaujala odbočka na Šumperk (namísto logičtějších bližších cílů - Holice, Vysoké Mýto, Litomyšl nebo větších vzdálenějších - Ostrava, Olomouc) :roll:
K tomu Šumperku. Tam se nic lepšího nevymyslí a je to v pořádku, jak už tu psal Mapman - hlavní cíl Šumperk, doplňkový Rychnov. Ostrava být nemůže, když kolem HK vede "nová ostravská dálnice".
Pro příklad. Přes Trutnov vede silnice 14 končící v Liberci, ale jen naprostý masochista by tudy do Liberce jel. Ale Liberec tam být musí. Jednou považujeme státní silnice za páteřní síť a proto nemůžeme poskakovat od značky ke značce jako u krajských silnic. V poslední době k Liberci přibyl i doplňkový cíl Vrchlabí a je to dostačující. Dokonce ani z Vrchlabí se do Liberce nejezdí po čtrnáctce, ale musí na směrovkách prostě být.

I/14 je na tom podobně jako I/11. Obě spojují dva důležité body, ale nikdo po nich trasu nejezdí. Leda, že by dobrovolně chtěl trávit o dvě hodiny otravné jízdy z Liberce do Svitav navíc.

Prostě podobných míst najdeme nejen u nás mnoho. Z Kolína jsou také směrovky Praha po dvanáctce, ale rychlejší to je po D11. Ale přece Prahu nevymažeme z mapy :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Lynx »

mapman píše:Ten Šumperk komentovat nemusím, že ne... Protože na všechny ty ostatní jmenované cíle se jede po D35 a ne po I/11, a Ostrava z Hradce systémově mizí na úkor Šumperku už několik let. Lidi si zvyknou a pak jim to bude připadat normální.
To že je jako cíl lokální město, na které nevedou přímé trasy a je vzdálené asi 120 km, to fakt normální není. Jestli mají na mysli silnici přes Třebechovice, Týniště, Vamberk - tak se nabízí jeden z těchto cílů a ne Šumperk, který je kdesi za horama a dolama. Administrativně je sice na stejné silnici, ale reálně tudy pojede málokdo.

Zase to soudíte pohledem člověka odtrženého od běžné reality, a ne očima běžného uživatele silnice, který fakt u Hradce nehledá cestu na Šumperk. Zato směrovku na Třebechovice by třeba ocenil. Silnice I/11 je lokální trasa a ne žádná "dálnice" ve smyslu dálkové trasy. Navíc s tím jak budou přibývat úseky D35, tak směřovat po I/11 auta Šumperk bude stále nesmyslnější a bude se to muset za čas zase měnit i z těchto důvodů .....

A argument "lidi si zvyknou" už vůbec nemusím komentovat, že ne ..? ! To je totiž tak arogantní argument z pozice moci a tak zoufale nechytrý, že to nemá cenu. Lidi by si zvykli i kdyby tam byla směrovka na Povážskou Bystricu, ale rozumný argument to není.
Honey72 píše:K tomu Šumperku. Tam se nic lepšího nevymyslí
Třebechovice, Týniště i Vamberk jsou jednoznačně lepší a hjlavně logičtější než absurdní Šumperk.
kollma
Příspěvky: 219
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od kollma »

Lynx píše:
Honey72 píše:K tomu Šumperku. Tam se nic lepšího nevymyslí
Třebechovice, Týniště i Vamberk jsou jednoznačně lepší a hjlavně logičtější než absurdní Šumperk.
Já třeba vůbec nevím, kde nějaký Třebechovice nebo Týniště jsou. Držel bych se aspoň těch okresních měst, tady konkrétně mi přijde nejlepší Rychnov a kvůli tomu, že leží pár kilometrů vedle konkrétní silnice, mi nepřijde nutný ho vynechávat...
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Aram96 »

K tomu několikrát probíranému Šumperku v HK. Za mě taktéž nesmysl, ale z jiného důvodu. Věřím v tomto trochu mapmanovi, že to myslí dobře, ale působí to na mě "přežitě".. I/11 prostě dávno není dálkový tah, na něm nemusí nutně být značeny cíle 120 km daleko. Ostrava byla samozřejmě totální přežitek, jenže teď vyměníte značky, aby se za 10 let mohly opět měnit, protože až bude stát D35 (příp.S44), tak bude značení Šumperku stejný přežitek, jako dnes ta Ostrava.
Dnes asi někdo od Jičína do Šumperku pojede po I/11, v roce 2023 jich bude tak 1/4 a za dalších 5 let tak možná 5% když hodně. Smysl mi to prostě nedává. Problém je v tom, že alternativ není moc, spíš žádná. Jestli by ale mohlo něco být na MÚK Plotiště, tak určitě Rychnov jako hlavní cíl. Je jedno, že neleží přímo na I/11, nic smysluplnějšího prostě není. BTW: přesně na stejném principu se totiž značí Šumperk na D35 od Olomouce. Neznačí se tam Mohelnice. A je to tak rozhodně správně.
Potom na samotné I/11 případně přidávat jeden další cíl postupně po těch menších městech. Dál za Rychnovem klidně už ten Šumperk, no problemo.
Na MÚK Plotiště značit Šumperk je ale (do blízkého budoucna) fail, protože tudy nikdo nepojede a značení se nesmí takhle rozcházet s praxí. Už aby byla ta I/11 rozsekána na něco menšího. Vždyť ani kdybych po té I/11 chtěl do toho Šumperka jet, tak navigace nenavádí pořád po I/11, ale rychlejší je z ní na jednom úseku sjet. :crazy:
Pro srovnání, na I/23 se také značí nejdříve Třebíč-Náměšť-Rosice-Brno. Nikde dříve Brno nenajdete, vždy jedině v zelené subploše jako navádění k dálnici a je to tak správně. To prostě nejsou dálkové tahy ala I/38, kde opravdu je na místě značit Jihlavu s Prahou, resp. Znojmo s Vídní. I u toho značení by se mělo hledět na to, jaký charakter ta daná jednička má. Jestli dálkový či spíše regionální tah. U I/11 tady u HK je to , myslím si, jasné.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honzl »

Že by někdo třeba opravil tu mapku zde na foru? Aby se trochu víc zazelenala (D11, D35, D7) zažlutila (D3, D49, atd)???
NIGKDO
Příspěvky: 93
Registrován: 11.11.2015 21:48:47

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od NIGKDO »

Aram96 píše: Pro srovnání, na I/23 se také značí nejdříve Třebíč-Náměšť-Rosice-Brno. Nikde dříve Brno nenajdete, vždy jedině v zelené subploše jako navádění k dálnici a je to tak správně. To prostě nejsou dálkové tahy ala I/38, kde opravdu je na místě značit Jihlavu s Prahou, resp. Znojmo s Vídní. I u toho značení by se mělo hledět na to, jaký charakter ta daná jednička má. Jestli dálkový či spíše regionální tah. U I/11 tady u HK je to , myslím si, jasné.
Občas se nějaké to Brno najde: namátkově https://mapy.cz/s/fetevutatu nebo https://mapy.cz/s/bomufaletu
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Aram96 »

Byť tato značka vypadá, že už něco pomatuje, tak smysl dává. Od I/38 na západ je třeba Brno značit. Ale od Třebíče dál (směrem na Brno) už na nových značkách nefiguruje.
U JH mě to přijde silný úlet. Každopádně je to OT.
mapman
Autor
Příspěvky: 5764
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

No, už z toho začíná být OT debata, tak ještě naposledy. I/11 je silnice I. třídy a jako taková slouží mj. i dálkové dopravě a tudíž se na ní značí dálkový cíl. Po celé Evropě je běžné, že se určitý cíl značí jako dálniční i jako silniční, protože ne každý chce použít dálnici, ať už kvůli poplatku nebo kvůli vzdálenosti či jiným důvodům. V angličtině se těmto cílům říká "control city", protože slouží pro kontrolu správnosti voleného směru a navádí na další cíle, které se nachází na trase směrem k tomuto městu a obecně pro oblast kolem tohoto města.

Při debatě na redakční radě k TP100, kde byl tento cíl zvolen, se rozhodovalo (jak už jsem psal výše) mezi Vamberkem, Rychnovem a Šumperkem. Vamberk byl odmítnut, protože z ostatních stran na I/11 a I/14 byly zvoleny důležitější cíle. Osobně jsem preferoval Rychnov, ale ten byl ponechán jen jako doplňkový a jako dálkový bylo zvoleno nejbližší dostatečně velké a dopravně významné město na trase - Šumperk.

A ještě k tomu umístění na D11. Může se to zdát nelogické, ale MÚK Plotiště je první křižovatka od severu a od SZ, kde se mi pro cíl Hradec Králové začínají rozdělovat místní a dálkové cíle. Proto tu mám Olomouc a Pardubice pro D35ku, Prahu Trutnov a Náchod pro D11ku nebo centrum, Plotiště a Kukleny pro Hradec. Ano, možná by tu stačilo uvést jen centrum HK a pak z centra Šumperk, ale na obchvatech je běžné značit i cíle za městem. Proto mám na D1 u Brna Svitavy, na D5 u Plzně Most a K. Vary atp. byť k jejich dosažení musím nejdřív přes město.

Systémově tam prostě ten cíl patří, je to "orientační dopravní značení", k orientaci kam zhruba po této silnici dojedu slouží a díky barevnému odlišení by nemělo nikoho zmást. Z Plzně do Mostu můžu přece taky dojet už dnes pohodlněji po D5 a D7 a nikdo neříká, že Most na obchvatu Plzně je špatný cíl.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Trupman »

Chápu, že to je asi velmi osobní a citlivé téma, ale přesto bych měl jednu otázku - Kdo z redakční rady si projel I/11 od Hradce do Šumperka? A zpět po I/35... :D
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
MPMP
Příspěvky: 3303
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od MPMP »

Trupman píše:Chápu, že to je asi velmi osobní a citlivé téma, ale přesto bych měl jednu otázku - Kdo z redakční rady si projel I/11 od Hradce do Šumperka? A zpět po I/35... :D
Nejsem sice z redakční rady, ale přesně takhle jsem to jednou jel - v době kdy nebyly ani navigace, ani Google, ani jiné vychytávky. Vzal jsem mapu, našel "dálkovou" silnici a jel. A ano, zpátky už jsem jel po I/35 a do smrti si budu pamatovat, že po I/11 to není dobrý nápad. :D
Tomas Eybl
Příspěvky: 202
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Tomas Eybl »

Já bych byl k té I/11 přece jen trochu smířlivější. Alespoň v období od konce ledna do cca začátku března, kdy situace na I/35 byla díky kamionům taková: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... &start=300
mapman
Autor
Příspěvky: 5764
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od mapman »

Osobně jsem tu trasu jel jednou (ze Šumperka na Hradec) a navíc spíš z turistických důvodů :) Samozřejmě že po dostavbě D35 tudy z Šumperka na Prahu pojede opravdu málokdo, pokud se nebude chtít kochat nebo vyhýbat dálnici. Jezdím po I/11 jen když potřebuju na Králíky/Ramzovou a to po dostavbě D35 už asi taky nebudu, i když to záleží i na stavu výstavby přivaděčů k D35.

Třeba na MÚK Postřelmov na I/44 u Šumperka je to vymyšleno tak, že na I/11 bude směřovat modrý Hradec a na I/44 a D35 zelený Hradec. A řidič ať si vybere, jestli se chce kochat nebo spěchat.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Honey72 »

Už ty Šumperáky nechte být :) nebo skončíme u E442 a ještě, že u ní se cíle neznačí. To bychom tu řešili, že z Varů do Valmezu nikdo přes Liberec a Hradec nejezdí :D
A velké štěstí, že nemáme dálkové návěsti na silnicích jako Poláci, kde je vždy uveden i konec silnice. Čeští řidiči by asi valili oči, kdyby v Hradci u 11 viděli Mosty u Jablunkova, u 19 v Kunštátu Písek nebo u Svitav směrem do Třebové cíl Liberec :D
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Honzl píše:Že by někdo třeba opravil tu mapku zde na foru? Aby se trochu víc zazelenala (D11, D35, D7) zažlutila (D3, D49, atd)???
Určitě to vědí i bez Tvé rady ;) :) ale právě kvůli otevírání mnoha úseků a ke všemu teď před svátky není na podobné věci čas. Pokud jsme to vydrželi léta, nevím proč to honit ze dne na den ;)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od theodor less »

Honey72 píše:A velké štěstí, že nemáme dálkové návěsti na silnicích jako Poláci, kde je vždy uveden i konec silnice.
Mám pocit, že toto pravidlo platí jen u dálnic, které "končí" na hranicích Polska. U nás se státní hranice tak neřeší, ale i hluboko v Polsku je jako cíl uveden hraniční přechod. Nás by překvapil (cíl) Rozvadov hned za Prahou, ale Poláci to tak mají. Vůči cizincům je vstřícnější cíl Nürnberg.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Honey72 »

Mají to u všech státních silnic a často jsou ty cifry neuvěřitelné :D
https://www.google.cz/maps/@50.7160043, ... 312!8i6656
A jak přestali psát hraniční přechody, jsou cifry ještě vyšší než předtím :-)
https://www.google.cz/maps/@53.9656164, ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od kalanis »

Trupman píše:Chápu, že to je asi velmi osobní a citlivé téma, ale přesto bych měl jednu otázku - Kdo z redakční rady si projel I/11 od Hradce do Šumperka? A zpět po I/35... :D
Já. A nejen tohle. Dokonce celou trasu z Prahy do Ostravy. I když to bylo ještě v éře map jako součást dovolené a já neřídil. Nejsem ale teda z redakční rady.
Honey72 píše:A velké štěstí, že nemáme dálkové návěsti na silnicích jako Poláci, kde je vždy uveden i konec silnice. Čeští řidiči by asi valili oči, kdyby v Hradci u 11 viděli Mosty u Jablunkova, u 19 v Kunštátu Písek nebo u Svitav směrem do Třebové cíl Liberec :D
To bývalo v době plně funkčních hraničních přechodů. Včetně toho Rozvadova. Takže jsi do Polska trefoval takovou Chotěbuz. Že je to u Těšína a ne v Jeseníkách, to už nikde nebylo.
mapman
Autor
Příspěvky: 5764
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Honey72 píše:
Honzl píše:Že by někdo třeba opravil tu mapku zde na foru? Aby se trochu víc zazelenala (D11, D35, D7) zažlutila (D3, D49, atd)???
Určitě to vědí i bez Tvé rady ;) :) ale právě kvůli otevírání mnoha úseků a ke všemu teď před svátky není na podobné věci čas. Pokud jsme to vydrželi léta, nevím proč to honit ze dne na den ;)
Mapy už kolega udělal minulý týden, jen to není nahrané na web:

http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=18100
http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=18098

Přes svátky to tam nahrajeme i s upraveným zpoplatněním od 1. 1. 2022.
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Krupp »

Taky se hlásím k divným lidem :) Dva roky zpět jsem jel po 11 do Těšína už z Poděbrad. Z Prahy jsem si bez navigace netroufnul. Ano, byla to krásná vyhlídková jízda po vlastech českých, moravských a slezských
Jiří Navrátil
Příspěvky: 1
Registrován: 30.3.2009 21:18:15

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Jiří Navrátil »

Já to v létě 2009 dotáhl k dokonalosti. Jezdil jsem trasu Poděbrady - Bludov pravidelně v neděli pozdě večer do práce celou po I/11 a krom vyhlídkovosti trasy to vycházelo dobře kilometricky i časově.
Zkratkou bylo dokonce projet HK skrz centrum v trase asi úplně původních silnic nebo po II/312 přes Králíky. Je mi jasné, že to byly velmi specifické podmínky jako nedotažená D11 do HK a naopak úplně prázdná I/11, podobně jako dobrá sjízdnost silnic. V Bludově jsem bydlel hned na kraji ve směru I/11.
Mike
Příspěvky: 4988
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 1106-1107, Hradec Králové - Jaroměř

Příspěvek od Mike »

rovněž nejsem z redakční rady a jel jsem v roce 90 kamarádovi do Mošnova na přísahu
na motorce
z Prahy
že mě už v Hradci bolelo pozadí netřeba zmiňovat, co jsem si o pohodlnosti sedla myslel v Opavě radši ani nepíšu ;)
v současné době jezdím Praha - Králíky a proto mě irituje, že u Hradce není D11 vystřídána D37 nebo D33
a že by to jednou po D35 bylo lepší ?
nevěřím, leda - a toho se nedožiji - až bude D43 k Dolní Lipce
reálně tu hrozí, že bude "lepší" po dálnici do Kladska a po další dálnici do Dolní Lipky
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin96 »

Já jsem si I/11 od Hradce do Ostravy (s přestávkou, kromě toho pak i zbylou trasu až do Žiliny) absolvoval celou tam i zpět letos v létě (i když to bylo také z důvodu, že jsem vyzvedával u Žamberka kolegu). Zkrátka jen ze zvědavosti a že jsme nikam extra nepospíchali. 2 roky zpátky jsem si takhle projel jedenáctku z HK do Bruntálu, a zkrátka jsem to chtěl mít kompletní... :)

Ta I/14 z Trutnova do Liberce si říká taky minimálně o zkoušku. :D
Tomas Eybl
Příspěvky: 202
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Tomas Eybl »

Jojo, vyzkoušíte a za dva roky to budete chtít mít kompletní (I/14 už z Třebovic u České Třebové).
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin96 »

Tomas Eybl píše:Jojo, vyzkoušíte a za dva roky to budete chtít mít kompletní (I/14 už z Třebovic u České Třebové).
To už není můj případ, z Trutnova přes Náchod do Svitav osobně silnici po částech často využívám.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Docela by stálo za to, vytvořit ze staré 11 a 18, či dalších starých a dnes již často zapomenutých tras něco ve stylu route 66. Tedy hnědé směrovky s vlastním logem. Umím si představit prospekt s mapkou a vyznačením zajímavých míst na cestě, hospod apod. Vždyť přes Alpy to je tunelem nuda, prostě občas musím za řevu manželky vyšplhat na nejvyšší průsmyk :-)

OT přesunuto do koše Jirka L.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“