Návrhy na změnu dopravního značení

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Majkii »

Před chvílí jsem se na to zaměřil a 5 cílů jsem přečíst stihl. Kilometry k tomu už ne.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od monin »

hh píše:Slovinsko 6 cílů
https://goo.gl/maps/SptFhrULVHA2
Tvl, ty podpěry té značky. Tam musí asi zhusta foukat od moře.. :)
A to písmo. Zlatá Hradubická v tom případě. :D
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Ke všemu v tom Slovinsku docela zmatek v pořadí cílů. To tedy zlaté Česko a jiné státy, které mají cíle od nejvzdálenějšího. Poláci to mají pro změnu opačně.
https://www.google.cz/maps/@50.9645797, ... ExYGbg!2e0

Ovšem jiná tabule na polské A4 je pro naše poměry docela nepochopitelná:
Legnica - velké město na trase (ok)

Jedrzychowice - vzdálený cíl, poslední v Polsku, ovšem na jiné dálnici A18
(u nás by byl pod čarou, s číslem vlevo, ovšem až blíže k uzlu)

Lubawka - vzdálený cíl, poslední v Polsku, na peážním úseku silnice 5 (ok)

Jelenia Góra - cíl, ale na jiné silnici 3, která se jen s dálnicí kříží.
(u nás by to bylo jako blízký cíl bez čísla silnice - to číslo bych zavedl i u nás, pokud cíl není poblíž dálnice)

Zgorzelec - vzdálený cíl, poslední v Polsku, na této dálnici A4 (u nás by byl úplně nahoře, podle mě by měl být u té Legnice)


https://www.google.cz/maps/@51.0371942, ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Nene, "Jindřichovice" jsou opravdu na A4 u Zhořelce, na A18 je Olszyna.
Tu Jelení Horu ale opravdu nechápu ...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Aha, tak to mě zmátlo to PL/D u Zhořelce, vždycky jsem si myslel, že tak se nazývá přechod na A4. Teď mi tedy není jasné, proč je až úplně dole, když to není poslední cíl ani hraniční přechod na A4.

Ta Jelení Hora tam bude nejspíš proto, že to je původně nepřímé pokračování silnice 5 a Poláci jí tak stále chápou. Až před lety byla silnice 5 prodloužena z Bolkova do Lubavky a silnice 3 a 5 se v Bolkově těsně míjejí :-)

Sjezd na Lubavku a Jelení Horu.
https://www.google.cz/maps/@51.0392962, ... sxBgJA!2e0
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin96 »

Já si myslím, že po realizaci S3 povedou DK5 k Sklářské Porebě, tak asi proto to mají takto značené...
A ohledně značení hraničních přechodů, to už také neplatí (resp. by nemělo platit), preferuje se první významný zahraniční cíl na trase. :)
Po novém tedy by asi zůstal ten Zgorzelec a pak asi Drážďany.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Sakra, to mě nikdy nenapadlo a je to přitom logické, že když povede S3 do Lubavky, nemůže DK3 vést do Sklářské Poruby. To dává smysl. Mě vždycky přišlo nelogické, proč DK3 celou dobu vede na jih a poblíž našich hranic najednou prudce uhýbá na západ. A když konečně povýšili silnici do Lubavky na první třídu, proč to neprohodili, aby se silnice 3 a 5 křížily a ne u sebe uhýbaly :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
JiVi
Příspěvky: 240
Registrován: 27.5.2010 8:23:47
Bydliště: Pardubice

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od JiVi »

i na to poslko plati predchozi komentar : "Běžnému řidiči stačí jen na ceduli mrknout a jen si zkouknout ten "svůj" cíl (vždy si ho i při velké rychlosti rychle najde), kdežto my ji chceme detailně prostudovat"
takze na Jedrzychowice se tudy dostanu a jako ridic, sleduju tenhle napis a ridim se tim... tady mi rika, jed tudy dal
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Ano, pokud se v praxi dodržuje, že jednou udaný cíl se již bude nacházet na všech směrovkách až do cíle :-) U nás to bohužel na běžných silnicích tak není, i když podle těch nových stanov už musí, konečně. Samozřejmě dálnice jsou v pořádku.
Trošku mě mrzí, že i když jsme tak malá republika, kterou profrčíme asi během čtyř hodin, neuvádíme na dálkových dálničních návěstech od východních hranic Prahu, ale jen Brno. Cizinec najednou znejistí, musí se podívat do mapy, jestli se přes to Brno dostane do Prahy a pak dál. Tím nechci odstavovat Brňáky na druhou kolej samozřejmě, ale cestou po Francii jsme také klidnější, když vidíme nápis Paris a ne jen pro nás neznámá i když velká a významná města Metz, Reims apod. Byl bych tedy pro, aby byla Praha k ujištění doplněna alespoň na všech hraničních přechodech a pak za všemi uzly (mířících ku Praze). Když se z Polska najede na D1, Praha tam je, ale znovu pak až skoro po dvou stech kilometrech. Teď to samozřejmě úplně nejde, když není D1 dokončena, ale umím si představit cíl Brno společně s Prahou na D1 za uzlem s D48, D35, D55 a D46. To samé pak jednou na D35 za Lipníkem a za Olomoucí.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

Honey72: Naprostý souhlas. Ta Praha by tam měla být. Ono se to teď v plné nahotě ukázalo na těch nových cedulích u Vyškova, kdy pod čarou máme Bratislavu a Vídeň (což jsou cíle na konci dálnic navazujících na D1 až za cca 40 km), ale v hlavním poli jen Brno. To neuvedení Prahy je do očí bijící... A neudržitelnost cíle, te je úplná zoufalost... Nepředpokládám, že by se to někdy napravilo, protože každý kraj, okres, město si to značí jinak, vzájemně nic nekoordinují... Příklad je sjezd z D46 u Brodku u PV. Na dálnici se odbočuje na Brodek+Dobromilice, na návazných trojkách pak nikde Dobromilice už nejsou. Zato se značí Němčice nad Hanou. Ani jedna organizace se k tomu nehlásí, každá značí podle svých pravidel a je to dle nich v pořádku a chybu udělal ten druhý...
Martin_L
Příspěvky: 381
Registrován: 21.2.2010 19:39:20

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin_L »

Honey72 píše:Ano, pokud se v praxi dodržuje, že jednou udaný cíl se již bude nacházet na všech směrovkách až do cíle U nás to bohužel na běžných silnicích tak není, i když podle těch nových stanov už musí, konečně.
No, v těch "stanovách" (TP 100) je pravidlo, že jednou napsaný cíl je nutné opakovat až do jeho dosažení, uvedeno už hodně dlouho a víme, jaká je praxe. Takže příliš nevěřím, že by s tím nové vydání TP něco udělalo. Je třeba zásadně změnit přístup správců komunikací a začít na toto klást důraz. To, co je přílohou TP 100, tedy seznam cílů na silnicích I. třídy, by měla mít každá SÚS zpracované pro dvojky a trojky a podle toho postupovat při výměně dožilých značek. Takový dokument by měl být projednaný se všemi orgány i sousedními kraji a ŘSD a všemi respektován. Dnes je stav takový, že se stará značka vymění za novou se stejným (chybným) obsahem a situace se zafixuje na dalších pár let. Je třeba mít připravené projekty na sladění ODZ v ucelených tazích, aby se postupnou výměnou dosáhlo cílového stavu. A důsledně dbát na uvádění čísel silnic vždy a všude i v peážích.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Krom jmenovaného máme po republice ještě jeden nešvar a to různá značení obcí. V pondělí jsem se setkal s poměrně novým (několik měsíců) označením obce, či spíše její části. Nejen, že je nesprávně na jednom sloupku umístěn konec předchozí a zároveň začátek následující obce. Je to stejný nesmysl, jako umístit na jeden sloupek konec dálnice a začátek dálnice. TP100 jasně umožňuje umístit pouze začátek další obce (bez ukončení předešlé). Navíc, protože se jedná o jakousi osadu, je tam nápis obec pomlčka osada (Chotěvice - Amerika). Samozřejmě se to tak nedělá, bývá to všude bez pomlčky, nevím však jak je to v pravidlech. Ale na druhou stranu je to lepší, než Chotěvice Amerika, což nikdo, hlavně cizinci netuší, že se nejedná o celý název obce. Pak přijedete do obce Odolena Voda a myslíte si, že jste v obci Odolena, část Voda :-) Nevím, proč se části obcí nepíší třeba mínuskami, aby to bylo zřetelné.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

1/ Zajímalo by mne, jak to bude na této tabuli po otevření D49 ? Přibude řádek pod čarou jako odbočka, ale u 49 bude také ZLÍN ? ;)

2/ A druhá otázka. Když je tato tabule na D1 před Kroměříží, směr Ostrava, neměla by být číslice 55 úplně vlevo, jak se značí cíle pod čarou ? Takhle to je něco mezi značením peáže a cílem pod čarou :-( To se nepovedlo.


/pozn. obr. použit od Zesp./
Přílohy
D1 KM západ.JPG
D1 KM západ.JPG (25.52 KiB) Zobrazeno 5328 x
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

To volné místo nalevo od 55ky je pro 49ku. Obě dálnice totiž vedou do Zlína, přičemž na uzlu u Hulína se bude rozlišovat Zlín se symbolem centra po D49 a Zlín se symbolem průmyslové zóny po D55. Byť se mě osobně tento konkrétní způsob řešení úplně nelíbí, tak po zprovoznění D49 za tři roky bude stačit jen dolepit červenou 49 a bude hotovo.
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

No nazdar, to bude fakt takhle rozlišeno? A co ta průmyslová zóna na východě Zlína? Tam se dle značení pojede zase stejně oklikou přes Otrokovice? To tam nemohlo být něco tak jednoduchého a přehledného jako Zlín- východ a Zlín - západ (např.)???? To je jako ta neskutečná ptákovina, že na BM Západ (tedy bývalém BM západ, číslo si nepamatuju) je odbočení značeno jan jako Svitavy a Výstaviště. Že je tam i druhé největší město v zemi, to nic... Jednoduché a všeříkající označení Brno - západ také zmizelo, zůstalo jen anonymní číslo, které si nikdo nepamatuje... Kdy už se to dálniční značení začne dělat se selským rozumem???? Pořád se inovuje, ale podstata uniká... Omlouvám se, ale je to prostě můj názor...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Zrušili jsme názvy exitů, zrušili jsme světové strany a mezi blízké cíle dáváme i cíle vzdálené. Ta orientace na dálnici je čím dál horší. Umím si představit člověka co nejezdí pravidelně po dálnici nebo cizinec a jak si říká, sakra, D1 vede přes Žďár nad Sázavou ? A značení průmyslových zón na dálnici je též ošemetné. Větší města mají více průmyslových zón, takže ty ostatní nevyznačené jsou vlastně diskriminovány. Přitom jsou ty světové strany tak krásně jednoduché a srozumitelné.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hh »

Je to věcí názoru, každý by to udělal jinak, za mě třeba NE! Jedu z daleka, většinou potřebuji do centra, jaký Zlín východ západ, to je mi naprosto k ničemu!
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Mě ani tak nejde o cíle, kam jedu. Ty mám navolené v navigaci nebo prostě předem vím, který sjezd to bude. Ale chybí mi orientační body během cesty. Za tmy, při sněžení nebo v mlze vidím jen silnici a značky, udávající jen nicneříkající čísla, vzdálené cíle jen udávají směr a tzv. blízké cíle, které nejsou ani u dálnice. U Meziříčí nepoznám, jestli už jsem přejel most Vysočina, jestli jsem na východě nebo západě, to samé kolem Brna. Naštěstí se pomaloučku dávají názvy k odpočívkám, takže si cestou budu říkat - ha, už jsem u Naháče, teď jsem projel kolem Křížů apod.
V rádiu při dopravním hlášení řeknou "sjeďte na exitu 66 u Lokte". Za pár minut zapomenu číslo exitu a Loket nenajdu, protože na ceduli jsou jen Čechtice ve směru od Brna a Ledeč ve směru od Prahy. To mi vadí, že když už se zrušily jména exitů (v prezentacích a běžně používané), nejsou ani obousměrně jednotné blízké cíle. Dříve jsem si řekl, projíždím kolem Lokte, dnes si však nemohu říci ani příští exit je do Čechtic. Dobrá, exity se nahradily cíly do blízkého města nebo větší obce, pochopil bych. Ale ani toto pravidlo neplatí. Křelovice, kam vede od dálnice téměř polňačka a před Křelovicemi jsou větší obce.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
zesp
Příspěvky: 1114
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

Naprostý souhlas s Honey72. Orientace na dálnici je díky nové podobě značení špatná. Příklad z D1 toto přesně vystihuje. Je tam plno různých sjezdů (hlavně na trase Mirošovice - Humpolec), kde je díky pouhým číslům exitů řidič ztracen... Chce odbočit k cíli a chce vědět, zda má odbočit teď, nebo to bude stačit na dalším exitu. Dozví se jen, že rovně je Praha, nebo Brno, číslo exitu mu nic neřekne a před křižovatkou se nedozví, jaký bude exit další... Dozví se to až za křižovatkou. A nebo je za křižovatkou je nějaký nesmysl, jako třeba ten Žďár 35km A ejhle! Od cedule ujede pár km a naráz se na Žďár odbočuje!!! Podle současného značení se prostě spolehlivě orientovat nedá. Bohužel... Viz uvedená nová cedule za exitem Ivanovice na D1. Řidič z ní nepozná, že Vyškov má dva exity, zde je navigován na sjezd přes D46. Pokud tedy míří do částí Vyškova např. v okolí Brněnské ulice, je zbytečně veden přes celé město... Zase - mělo by tam být Vyškov západ po D1 a Vyškov východ přes D46. Takhle je to matoucí. Škoda, že nad tím na tom ŘSD někdo alespoň trochu nepřemýšlí... Prostě tam něco plácnem a deme dom... Šak má každý navigaci, ne?
Přílohy
P2030001a.jpg
P2030001a.jpg (58.57 KiB) Zobrazeno 5005 x
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Lenny »

Ale dá se orientovat, buď podle čísla exitu anebo podle čísla křižující komunikace. Nikdy jsem s tím neměl problém.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od MPMP »

Lenny píše:Ale dá se orientovat, buď podle čísla exitu anebo podle čísla křižující komunikace. Nikdy jsem s tím neměl problém.
Ty možná ne, ale kdo z komunity "nefandů" zná čísla silnic? O číslech exitů ani nemluvím.
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Jaroslav »

zesp píše:.... A nebo je za křižovatkou je nějaký nesmysl, jako třeba ten Žďár 35km A ejhle! Od cedule ujede pár km a naráz se na Žďár odbočuje!!! Podle současného značení se prostě spolehlivě orientovat nedá. Bohužel....
Možná by pomohlo u toho názvu “Žďár” uvést malou bílou cedulku “via exit 119”. Hned by tak bylo jasné jak je to daleko k dalšímu sjezdu i jak je to daleko do Žďáru...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

U toho Vyškova je to fakt divné (a nejen tam). Předtím byla na D1 za ex236 tabule BRNO 42 a VYŠKOV 9. Což jsem opravdu vždy chápal tak, že do Vyškova se dostanu na příštím sjezdu z D1. Nikdy by mě ovšem nenapadlo, že to je míněno složitým způsobem - nejdříve sjet na D46 a pak teprve z ní se dostanu do Vyškova :-(

Dobrá. Na nové tabuli je to tedy už jasné, že musím použít D46. Ale jak píše Zesp, Vyškov má ještě jeden exit a přímo z dálnice D1, tak proč lidi blbnout a připravovat je na sjezd, když na uzlu D1/D46 narazí na Vyškov rovně i Vyškov doprava https://www.google.cz/maps/@49.2730407, ... 6656?hl=cs Na tabulích sice je uvedeno, že na Vyškov-západ mají jet stále po D1. Dobrá jedete. Ale hned za uzlem je už zase jen Vyškov. https://www.google.cz/maps/@49.2680521, ... 6656?hl=cs Teď tedy nevíte. Už byl ten Vyškov západ, neměl jsem někde sjet ? Nejedu na východ ?

A podobný zmatek po D46 od Olomouce. Jedete, vidíte že na dalším exitu se sjíždí na Vyškov (7 km), jenže přímo od tohoto sjezdu na Vyškov vidíte vzadu tabuli, že Vyškov je rovně.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
martys
Příspěvky: 348
Registrován: 25.5.2011 19:49:48

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od martys »

poslední dobou jsem se zamýšlel nad omezením rychlosti na křížení D1xD55 u Hulína. Nemám sice projeté všechny větve, ale s pomocí googlu jsem si je všechny projel. Na D1 ve směru od přerova na brno je v místě odbočení větve na D55 snížená rychlost na 100. Na odbočující větvi, která je pokroucená jak had a vede přes most (v zimě namrzání) značka chybí. Je tam jen panel, který nesvítí, ale předpokládám že se rozsvítí nějaké omezení v případě zhoršených klimatických podmínek. Stejně tak je omezení na 100 ve směru od brna, které platné jak pro hlavní D1 tak i směrem na zlín D55. Avšak od zlína je na větvi do brna jen doporučená rychlost 80km/h a do přerova opět bez omezení.
Takže výsledkem je, že vozidlo po D1 v obou směrech musí jet 100 kmh a zprava se k němu připojuje vozidlo které může jet 130 kmh. Není to na palici?
Například při cestě od Přerova na Olomouc u OC Olympia při napojení směrem na Brno je hned za sjezdem značka dálnice (tj 130kmh) a napojení na obchvat olomouce je taky 130kmh jak na obchvatě tak i na připojovací větvi. Stejně tak i např připojení ostravské ulice v brně na D1 u rohlenky je připojeno do plné rychlosti na D1, stejně jako jako jakémkoliv jiném nájezdu na dálnici.
Proč je tedy na křížení D1xD55 na hlavním tahu 100km/h? Jenom mi neříkejte že je to kvůli poloměru zatáčky (viz výše).
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Ano, je to kvůli poloměru zatáčky na D1, která je zde ze známých důvodů trošku mimo normu :-) Na spojovacích větvích se u nás obvykle omezující značky nedávají, pouze na opravdu nebezpečných úsecích. Předpokládá se a možná je to i ve vyhlášce, že při sjíždění z dálnice následují prudké oblouky často zakončené křižovatkou, kde se dává přednost a řidič s tím musí počítat. Jenže v té době u nás nebývala křížení dvou dálnic. Krom D1/D2, což je klasická MÚK než uzel.
Bohužel nikomu nedochází, že u nás nejsou tak předimenzované dálniční uzly, které se dají projet takřka bez točení volantu. Podobné to je na D11/D35. OD HK na PU to je dost prudká zatáčka a ke všemu tam je i předjíždějící pruh. To může někoho zmást, na rovince se rozjede ... a namísto do PU pofrčí přes svodidla zase do Prahy. Není tam ani značka zatáčka ani doporučená rychlost. A když už tou zatáčkou projedete, zprava se k Vám připojují auta od Prahy, jedoucí samozřejmě rychleji, takže máte problém přejet do jejich pruhu, protože z Vašeho se stal najednou pruh pro předjíždění. Ty rychlosti by se tam měly sladit.
V zahraničí je přitom dost běžné, že u každého výjezdu je značka omezující rychlost, čímž Vám dojde, jak hodně prudké to sjetí bude .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“