Návrhy na změnu dopravního značení
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
monin: už nemusím, JirkaS to spravil za mňa. Inak stačí si pozrieť začiatok tejto temy, je tam veľa pekných návrhov, napríklad tento: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 120#p39120 a zaspomínať si, čo sa chcelo/malo spraviť a čo sa podarilo/nepodarilo.
príspevok hneď pod tým je TOP
príspevok hneď pod tým je TOP
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Bílá: + červený, zelený pruh - aby se řidiči nelekli, že vjeli do metra
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Lze jen doufat, že výrazně snížená aktivita mapmana v této věci zde, je zapříčiněná jen tím, že je nyní sám v přímém a intenzivním kontaktu s ilegální, podzemní anarchistickou buňkou na TSK a společně s ní chystá palácový převrat v rámci celého směrového dopravního značení v Praze.Rio13zm píše:monin: už nemusím, JirkaS to spravil za mňa. Inak stačí si pozrieť začiatok tejto temy, je tam veľa pekných návrhov, napríklad tento: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 120#p39120 a zaspomínať si, čo sa chcelo/malo spraviť a čo sa podarilo/nepodarilo. príspevok hneď pod tým je TOP
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
A co kdyby jsi se tam vypravil osobně a uskutečnil všechny změny, kterými nás tu zásobuješ. Jako jediný máš o nich přehled i o všech špatných značkách. Určitě bys byl člověk na správném místě.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Teda Lenny ty se nezdáš, já tě bral vždy za takového studeného a zapšklého páprdu a přitom opak bude asi pravdou.
Musím říci, že na první rozjezd to nebylo úplně nejhorší. I když tedy jako vtip, to bylo přece jen trochu jednodušší, pokud to byla ironie, tak ta byla opravdu hodně slabá a pokud to bylo myšleno vážně, tak v tom případě jsem ztratil veškerý smysl pro humor, nadhled a hlavně pro realitu já. A nebo možná ty. Jen teď sakra nevím, která z těchto dvou variant, je ta děsivější.
Musím říci, že na první rozjezd to nebylo úplně nejhorší. I když tedy jako vtip, to bylo přece jen trochu jednodušší, pokud to byla ironie, tak ta byla opravdu hodně slabá a pokud to bylo myšleno vážně, tak v tom případě jsem ztratil veškerý smysl pro humor, nadhled a hlavně pro realitu já. A nebo možná ty. Jen teď sakra nevím, která z těchto dvou variant, je ta děsivější.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Jeden principiální návrh, ve srovnání se systémovými změnami drobnost, ale efekt přehlednosti by podle mě byl velký. Odbočovací značky vždy srovnávat do jedné linie. Příklad na fotce z Ječné...
- Přílohy
-
- JecnaIII.jpg (118.71 KiB) Zobrazeno 8302 x
-
- JecnaII.jpg (18.15 KiB) Zobrazeno 8302 x
-
- JecnaI.jpg (118.71 KiB) Zobrazeno 8302 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
A druhý postřeh/návrh. Pokud by se změnily podmínky na umisťování značek, v případě vyhrazeného parkování by se ulice dost pročistily... zmizelo by dost značek, které řidiče zajímají jen ve chvíli, kdy chce parkovat, jindy ho jen rozptylují. Při dostatečném vyznačení vodorovným značením by se svislé parkovací značky umístily níž a rovnoběžně s ulicí, aby nezacláněly. Vizualizace v příloze (omluvte kvalitu)...
- Přílohy
-
- 20160813_190141edit.jpg (188.89 KiB) Zobrazeno 8296 x
-
- 20160813_190141.jpg (196.47 KiB) Zobrazeno 8296 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Druhá dvojice snímků
- Přílohy
-
- 20160813_190120.jpg (178.5 KiB) Zobrazeno 8301 x
-
- 20160813_190120edit.jpg (193.26 KiB) Zobrazeno 8301 x
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
pekné, ale ten múr je súkromný majetok, s tým by si nepochodil.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
I kdyby to bylo na tyči pět centimetrů před zídkou. Ale stejně, na řadě soukromých plotů a zdí jsou třeba označení ulic, geodetické body, značky vodovodů. A jde to. Kdyby se chtělo, šlo by to i u značek.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ty šipky se mi líbí, jsou opravdu z dálky zřetelnější. Za mě
Avšak ty značky parkoviště mají spousty nevýhod. Už třeba jejich umístění níže je nepřípustné, musí být vysoko jak mají být, pokud se nejedná o přenosné (provizorní) značky na pruhovaném sloupku. Navíc takto vzdálené od vozovky mohou být zakryty nejen parkujícími vozidly, ale i chodci, kočárky, v zimě bariérou sněhu ... neumím si představit údržbu domů a plotů apod.
Avšak nebráním se tomu, kdyby takto byly umístěny značky v případě příčného parkování (čumákem k obrubníku). To kolikrát člověk kroutí hlavu za sklem, aby se podíval co je na té ceduli vysoko nad autem napsáno
Avšak ty značky parkoviště mají spousty nevýhod. Už třeba jejich umístění níže je nepřípustné, musí být vysoko jak mají být, pokud se nejedná o přenosné (provizorní) značky na pruhovaném sloupku. Navíc takto vzdálené od vozovky mohou být zakryty nejen parkujícími vozidly, ale i chodci, kočárky, v zimě bariérou sněhu ... neumím si představit údržbu domů a plotů apod.
Avšak nebráním se tomu, kdyby takto byly umístěny značky v případě příčného parkování (čumákem k obrubníku). To kolikrát člověk kroutí hlavu za sklem, aby se podíval co je na té ceduli vysoko nad autem napsáno
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Měl jsem teď o víkendu tvořivou náladu, tak přikládám pár "zlepšováků". Jsou to takové ideje, co by se dalo zlepšit nebo zjednodušit.... spíš pro zajímavost, třeba mi to někdo vyvrátíte
https://drive.google.com/open?id=0BzwtT ... Fc5bkRvcTQ
https://drive.google.com/open?id=0BzwtT ... Fc5bkRvcTQ
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Pěkná práce. Jen jsem nepochopil, že když prosazujete, aby byly značky v obcích bílé - včetně značky o řazení v jízdních pruzích, tak proč ty modro-bílé kombinace ? Vypadá to jak erb Osobně bych nechal bílé značky pouze na místních městských komunikacích - tedy ne na průchozích jedničkách, dvojkách, trojkách ... Jinak souhlasím s tím, že bych omezil nápisy a nahradil je symboly co nejvíc to jde. Třeba i takové tabulky "silnice se v zimě neudržuje" cizinci nic moc neříkají.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ty dva protichůdné návrhy mají svůj smysl - ten první s modrobílou kombinací je jen drobné vyladění stávající praxe, někde se tato kombinace už i používá (tehdy když se před křižovatkou kombinují IP19 a IP20a), stačilo by tedy upravit IP20a a byla by tu konzistentní modrá pro jízdní pruhy a bílá pro vyhrazené.
Druhý komplexní návrh je o dost větším zásahem z roviny fantazie. Bylo by fajn to tak mít, ale nevěřím že by se to kdy povedlo.
Druhý komplexní návrh je o dost větším zásahem z roviny fantazie. Bylo by fajn to tak mít, ale nevěřím že by se to kdy povedlo.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
pekná robota, ale značenie musí byť jednoduché, ja by som tú modro-bielu a bielo-čiernu kombináciu úplne zrušil.
reflexnú oranžovú možno nahradil reflexnou žltou.
najviac sa mi páči zelené odpočívadlo.
reflexnú oranžovú možno nahradil reflexnou žltou.
najviac sa mi páči zelené odpočívadlo.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Mně se ty kombinace nelíbí. Podle mě by celá značka měla mít barevný podklad odpovídající dané komunikaci, dělené značky jsou mor. Nakonec i na dálnici je základ všech značek zelený a až poslední tabule pro odbočení je modrá, neodlišují se jednotlivé pruhy. Nerozlišoval bych v obci/mimo obec, ale místní nebo dálkovou komunikaci. Pokud vede I nebo II obcí, měly by značky zůstat modré.
Pokud jde o oranžový nebo žlutý podklad - z hlediska kontrastu a tím i čitelnosti je nejlepší nechat značku v původní podobě a jen přidat pro zvýraznění rámeček.
Pokud jde o oranžový nebo žlutý podklad - z hlediska kontrastu a tím i čitelnosti je nejlepší nechat značku v původní podobě a jen přidat pro zvýraznění rámeček.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
JirkaS - ale už tady máme značky které jsou některé na bílém podkladu (IP20a) a některé na modrém (IP19). Viz to značení na Podbabě - nejdřív modrá, pak bílá, pak zas modrá. Co tedy s tím? Převést pro hlavní průtahy a mimoměsto IP20a komplet na modrou a na místních komunikacích IP19 komplet na bílou?
Ač se mi barevné kombinace původně nelíbily, za ty roky co se po Praze různě objevují jsem si na ně zvykl a přijde mi to i na první pohled přehledné, že je jasný rozdíl mezi běžným a vyhrazeným pruhem.
Ač se mi barevné kombinace původně nelíbily, za ty roky co se po Praze různě objevují jsem si na ně zvykl a přijde mi to i na první pohled přehledné, že je jasný rozdíl mezi běžným a vyhrazeným pruhem.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, převedl bych to podle typu komunikace.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ještě pár připomínek.
Potřebujeme mít ve městě před křižovatkami takovéto billboardy?
https://www.google.cz/maps/@50.0782556, ... 6656?hl=cs
https://www.google.cz/maps/@50.0979521, ... 6656?hl=cs
Nepostačovalo by toto?
https://www.google.cz/maps/@63.4362901, ... !1e1?hl=cs
https://www.google.cz/maps/@63.4374213, ... !1e1?hl=cs
Nebo alespoň toto?
http://www.prumysl.cz/wp-content/upload ... -tunel.jpg
A ještě by byla zajímavá možnost mít značky IP řešící počty pruhů v menší velikosti. Je zvláštní mít značení ve městě ve stejné velikosti jako mimo obec, kde je navrhované pro dvojnásobnou rychlost. Přitom podstatnější značky - určující přednost, označující přechody apod. - jsou podstatně menší než 1,5 x 1 m. To je na informaci, že ze dvou pruhů levý končí, až až.
Potřebujeme mít ve městě před křižovatkami takovéto billboardy?
https://www.google.cz/maps/@50.0782556, ... 6656?hl=cs
https://www.google.cz/maps/@50.0979521, ... 6656?hl=cs
Nepostačovalo by toto?
https://www.google.cz/maps/@63.4362901, ... !1e1?hl=cs
https://www.google.cz/maps/@63.4374213, ... !1e1?hl=cs
Nebo alespoň toto?
http://www.prumysl.cz/wp-content/upload ... -tunel.jpg
A ještě by byla zajímavá možnost mít značky IP řešící počty pruhů v menší velikosti. Je zvláštní mít značení ve městě ve stejné velikosti jako mimo obec, kde je navrhované pro dvojnásobnou rychlost. Přitom podstatnější značky - určující přednost, označující přechody apod. - jsou podstatně menší než 1,5 x 1 m. To je na informaci, že ze dvou pruhů levý končí, až až.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ad jeden z návrhů v předchozích příspěvcích. Nevěděl jsem, že se tato značka dá takto použít i jinak než pro cyklisty? Líbí se mi to ale formálně to asi nebude E12c "povolený směr jízdy cyklistů" ale obecná E13, nepletu se?
http://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=praha ... 185338.jpg
http://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=praha ... 185338.jpg
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak ony ty naše velké krávy nutné jsou, protože je na nich mnohem více cílů než v tom Norsku . Ale rozumím Vám, jedná se Vám o formát, že by postačilo ořezat tabuli hned okolo názvu a nemít billboardy a na nich malinká písmenka.
Co se týče značky informující o jízdních pruzích, mě tento formát vyhovuje. Už z dálky ve městě vidím, jak budou jízdní pruhy vedeny. Velký formát je zřejmě kvůli tomu, aby se dala značka použít i pro omezení v jízdních pruzích či vyhrazení. Bylo by asi zvláštní, když by na jedné křižovatce byla maloformátová značka, na další pak s omezením doprava pro 3,5 t. mimo dopr.obsluhu, pak zase malý formát ...
Mě třeba vadí, že značky určující přednost nesmí mít zmenšený formát. Což je patrné na cyklostezkách, kde je malinkaté modré kolečko s jízdním kolem a nad ním velká kráva trojúhelník. A tak se to opakuje na každém křížení.
Při průjezdu jedním belgickým městem se mi líbilo, že aby dopravní značky nerušily historickou část města, byly opravdu miniaturní Možná zase až zbytečně moc
https://www.google.cz/maps/@50.5352498, ... 6656?hl=cs
Co se týče značky informující o jízdních pruzích, mě tento formát vyhovuje. Už z dálky ve městě vidím, jak budou jízdní pruhy vedeny. Velký formát je zřejmě kvůli tomu, aby se dala značka použít i pro omezení v jízdních pruzích či vyhrazení. Bylo by asi zvláštní, když by na jedné křižovatce byla maloformátová značka, na další pak s omezením doprava pro 3,5 t. mimo dopr.obsluhu, pak zase malý formát ...
Mě třeba vadí, že značky určující přednost nesmí mít zmenšený formát. Což je patrné na cyklostezkách, kde je malinkaté modré kolečko s jízdním kolem a nad ním velká kráva trojúhelník. A tak se to opakuje na každém křížení.
Při průjezdu jedním belgickým městem se mi líbilo, že aby dopravní značky nerušily historickou část města, byly opravdu miniaturní Možná zase až zbytečně moc
https://www.google.cz/maps/@50.5352498, ... 6656?hl=cs
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tohle nejvíc vynikne u těch kravských ZPI dálničního typu, narvaných do městskýho prostoru na konzoli z profilu 400 x 400 mm, na kterých se akorát v Korunovační člověk dočte, že je tam kolona, ve který už půl hodiny popojíždí. Vlastně teď se to tam půl roku nedočte ..ElWapp píše:Ještě pár připomínek.
Potřebujeme mít ve městě před křižovatkami takovéto billboardy?
... Je zvláštní mít značení ve městě ve stejné velikosti jako mimo obec, kde je navrhované pro dvojnásobnou rychlost.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Po návratu ze zahraničí jsem si opět nemohl nevšimnout totálního zaplevelení veřejného prostoru v ulicích Prahy všelijakým informačním balastem. Reklamy, poutače, směrovky ke všemožným obchodům a do toho na každé ulici pět značek modrých zón. Tohle opravdu není v lidských silách sledovat.
Zejména značka parkoviště, jejíž použití dávno překročilo původní rozměr a nyní tak neslouží pro plochu, která je určená pro parkování, ale pro každé volné místo v každé ulici.
Značky parkoviště, modré zóny, zákazy zastavení a stání apod. v ulicích tvoří značnou část dopravního značení. Přitom z projíždějících řidičů zajímají jen mizivé procento - naprostá většina jede odněkud někam, parkovat jich v daném místě chce zlomek.
Identifikuje toto někdo jako problém? Proč má značka, která zajímá zlomek řidičů, větší rozměr než značka upravující přednost nebo upozorňující na přechod? Proč se značka zákazu stání nebo zastavení používá často tam, kde je tento zákaz daný obecnou úpravou?
Přitom by spoustu značek šlo odstranit nebo aspoň umístit tak, aby se nepletly projíždějícím řidičům do očí.
Značky vyhrazeného jednoho stání (např. pro konkrétní invalidy) by šly umisťovat vždy rovnoběžně s vozovkou a do výšky jednoho metru. Ten, pro koho je místo vyhrazené, přeci ví, kde ho hledat a značka nemusí obtěžovat projíždějící řidiče. Podmínkou by bylo kvalitní vodorovné značení.
Značky parkování a zákazů stání umisťovat za předpokladu kvalitního vodorovného značení ve zmenšené velikosti (až třeba na 1/2 běžných rozměrů). Tím by ty největší a přitom nejméně zajímavé značky zmizely a ty podstatné by vynikly. Tím, že by nemusely být vidět z dálky, by také mohly být níž než ve dvou metrech.
Jak řeší parkovací zóny v jiných zemích? Musí přeci být elegantnější způsob než zaplevelení ulic modrými značkami...
Zejména značka parkoviště, jejíž použití dávno překročilo původní rozměr a nyní tak neslouží pro plochu, která je určená pro parkování, ale pro každé volné místo v každé ulici.
Značky parkoviště, modré zóny, zákazy zastavení a stání apod. v ulicích tvoří značnou část dopravního značení. Přitom z projíždějících řidičů zajímají jen mizivé procento - naprostá většina jede odněkud někam, parkovat jich v daném místě chce zlomek.
Identifikuje toto někdo jako problém? Proč má značka, která zajímá zlomek řidičů, větší rozměr než značka upravující přednost nebo upozorňující na přechod? Proč se značka zákazu stání nebo zastavení používá často tam, kde je tento zákaz daný obecnou úpravou?
Přitom by spoustu značek šlo odstranit nebo aspoň umístit tak, aby se nepletly projíždějícím řidičům do očí.
Značky vyhrazeného jednoho stání (např. pro konkrétní invalidy) by šly umisťovat vždy rovnoběžně s vozovkou a do výšky jednoho metru. Ten, pro koho je místo vyhrazené, přeci ví, kde ho hledat a značka nemusí obtěžovat projíždějící řidiče. Podmínkou by bylo kvalitní vodorovné značení.
Značky parkování a zákazů stání umisťovat za předpokladu kvalitního vodorovného značení ve zmenšené velikosti (až třeba na 1/2 běžných rozměrů). Tím by ty největší a přitom nejméně zajímavé značky zmizely a ty podstatné by vynikly. Tím, že by nemusely být vidět z dálky, by také mohly být níž než ve dvou metrech.
Jak řeší parkovací zóny v jiných zemích? Musí přeci být elegantnější způsob než zaplevelení ulic modrými značkami...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Našel jsem zajímavý článek na německém webu: http://lobby.ig-fahrrad.org/stvo-neu-di ... adverkehr/
Pokud to správně chápu, byla snaha (a možná úspěšná) prosadit čtvercové značky cyklopruhů a pěšopruhů tak, aby byly vyhrazené danému dopravnímu prostředku, ale už by to nebyla příkazová značka.
Přijde mi to jako zajímavý nápad, označování různých cyklostezek v parcích a loukách příkazovou značkou mi přijde takové zvláštní... vyhrazení bez povinnosti použít mi přijde jako celkem zajímavá alternativa. Být tato značka u nás, tak třeba nemáme tuto zvláštnost: https://www.google.cz/maps/@50.042088,1 ... 6656?hl=cs
nebo ulice typu tohoto: https://www.google.cz/maps/@50.0990894, ... 6656?hl=cs
kde je hezké, že je pro cyklisty alternativa mimo provoz, ale není důvod je povinně vyhánět z vozovky.
Pokud to správně chápu, byla snaha (a možná úspěšná) prosadit čtvercové značky cyklopruhů a pěšopruhů tak, aby byly vyhrazené danému dopravnímu prostředku, ale už by to nebyla příkazová značka.
Přijde mi to jako zajímavý nápad, označování různých cyklostezek v parcích a loukách příkazovou značkou mi přijde takové zvláštní... vyhrazení bez povinnosti použít mi přijde jako celkem zajímavá alternativa. Být tato značka u nás, tak třeba nemáme tuto zvláštnost: https://www.google.cz/maps/@50.042088,1 ... 6656?hl=cs
nebo ulice typu tohoto: https://www.google.cz/maps/@50.0990894, ... 6656?hl=cs
kde je hezké, že je pro cyklisty alternativa mimo provoz, ale není důvod je povinně vyhánět z vozovky.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Myslím, že ve Švýcarsku jsou značky stezka pro ... hranaté.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023