Návrhy na změnu dopravního značení
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Podobně to co dnes, Brno, Plzeň apod. Pod čáru se tyto cíle přelévají až několik exitů před odbočením do těchto směrů.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Stejně to bude za chvíli ve křoví
A ten nový nástevec na 510 vypadá opravdu pěkně
další na http://kasme.rajce.idnes.cz/d0-180428/#P4284976.jpg
A ten nový nástevec na 510 vypadá opravdu pěkně
další na http://kasme.rajce.idnes.cz/d0-180428/#P4284976.jpg
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
No predsa názvy uzlov.Geo píše:Kdyz bude, jako snad nekdy ve vzdalene budoucnosti, D0 kompletni okruh. Co tam vlastne bude za cile nad carou Vzdyt okruh nema smer, nema cil...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nemělo by být uvedeno na dálkové návěsti za MÚK Brno-východ směr Ova i Uherské Hradiště, když tudy vede peáž I/50?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Určitě by měl být vyznačen. Na obchvatu Tábora jsou také cíle pro silnici 19 vyznačeny. https://www.google.cz/maps/@49.4102292, ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To je vidět na druhou, hotovou, stranu: http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=11408 Tudíž tímto směrem bude nad čárou Hradec.Geo píše:Kdyz bude, jako snad nekdy ve vzdalene budoucnosti, D0 kompletni okruh. Co tam vlastne bude za cile nad carou Vzdyt okruh nema smer, nema cil...
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Hezké. Předtím ta původní značka okruhu byla pěst na oko https://www.google.cz/maps/@50.0321533, ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Zajímavé, že se Vídeň vzdálila o 28 km...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
není to tím, že dříve byla počítána přes Jihlavu a dnes je přes Brno?ElWapp píše:Zajímavé, že se Vídeň vzdálila o 28 km...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Když máme tu Plzeň s červenou nulou pod čarou, neměly by tam být i Budějovice s červenou trojkou? Jasně, D1 se s D3 nekříží, ale s D52 u Brna také ne a červenou 52 s cílem Wien tam máme...Stejně tak by na té druhé tabuli mohly být pouze cíle pod čarou s červenou 2 Bratislava, 52 Wien a 3 Linz...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ale D52 je od D1 kousek a jednička navazuje na dálnici, kdežto D3 je až někde u Mezna a bylo by to jen matoucí, nehledě na to, že D3 nikde z D0 ani z D1 teď neodbočuje a nová trasa D3 je odlišná od I/3.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
O tom všem byly dlouhé debaty. Já třeba bych to tak udělal, jiní měli problém s tou vzdáleností, navíc v dohledné době neměnné.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak ona ta Plzeň pod čarou je tam vlastně jen kvůli chybějící běchovické části okruhu, takže D1 zde supluje okruh a ta Plzeň je tam důležitá. Po dokončení okruhu si myslím, že Plzeň zmizí (kdo by tudy takto jel na Plzeň) a nahradí jí třeba Hradec a Budějovice (už možná
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To bude ještě jinak. ŘSD má mít okruh a vše vně, takže toto se předá Praze. Bude to mít bílé značky, sníženou rychlost, mraky výjezdů a billboardů. Určitě tam IS8b nebudou. První zelené IS8b budou (jsou) na okruhu.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
A místo Brno a Budějovice bude na cedulích jen Chodov a v červeném poli Brněnská Takže D1 se nám tím pádem hezky zkrátí ? Všude dálnice prodlužují, my budeme zkracovat. Nebo může dálnici vlastnit obec ? Neumím si totiž představit přestaničení. No, asi by holt dálnice D1 začínala desátým kilometrem.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Nemůže, pouze stát. Proto to bude místní komunikace jako 5. Května, Rozvadovská atd. a bude vypadat o dost jinak než dnes.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Škoda toho výjezdu z Prahy na D1, tomu 3 pruhu by se určitě více slušely portálové značky. Jinak, ale pěkný.
Zeptám se ještě hh, nebo Honzy, co říkají třeba na takovou D11, cíle super, ale co exit, to buď přehledné velké písmo a HR. KRÁLOVÉ, nebo naopak zase nepřehledné úzké písmo, a samozřejmě HRADEC KRÁLOVÉ. To nešlo nějakým věstníkem:) pohlídat tak, aby to bylo vše jednotné v tom širokém písmu?
Zeptám se ještě hh, nebo Honzy, co říkají třeba na takovou D11, cíle super, ale co exit, to buď přehledné velké písmo a HR. KRÁLOVÉ, nebo naopak zase nepřehledné úzké písmo, a samozřejmě HRADEC KRÁLOVÉ. To nešlo nějakým věstníkem:) pohlídat tak, aby to bylo vše jednotné v tom širokém písmu?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Protože to nejsou nové značky, Tomáši. Tam se jen na některé starší dolepil plech s Pardubicemi. Nově řešené značky si už hlídáme...
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
ad začátek D1: hezky roztříděné domácí a zahraniční cíle
u toho sjezdu na D11 se jaksi zapomnělo na Wroclaw... Pardubice neřeším, ale ta Wroclaw tam byla už dříve a najednou není
u toho sjezdu na D11 se jaksi zapomnělo na Wroclaw... Pardubice neřeším, ale ta Wroclaw tam byla už dříve a najednou není
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Omlouvám se předem, ale nemohu si opět pomoct... Dnes jsem si po dlouhé době projel část slovenských dálnic, a musím konstatovat, že ty věci, o kterých se tady diskutuje s tím, že jejich zavedení nejde, tam již dávno mají - např. názvy exitů, název budoucího exitu (či místa poblíž následujícího exitu) ještě před křižovatkou a ne až za ní, jako u nás (kdy už nemůžu odbočit, pokud by tam bylo uvedeno něco jiného, než očekávám), uzly mají uvedeny i čísla křížených komunikací a jsou tak značeny i křížení se SMV, které jsou navíc značeny zeleně, ne jako u nás modře a degradovány tak na obyčejnou silnici. Ještě před odbočením k odpočívadlu mají uvedenu vzd k odpočívadlu dalšímu s názvem provozovatele na tomto a následujícím. O cílech pod čarou a názvech odpočívek, které jsou u nás s takovou slávou až nyní zaváděny, ani nemluvím... Prostě hluboká poklona Slovákům, je vidět, že se ta jejich značící komise řídí selským rozumem a dělá to značení fakt pro řidiče a aby sloužilo opravdu k orientaci. Trochu to degraduje ten design a provedení tabulí, ale obsahově paráda.... U nás design výborný, ale co to pomůže, když až na pár nyní zaváděných vlaštovek, zjevně importovaných z toho Slovenska (i když někdy jen v polovičaté podobě), je to prostě bída. To se k nám nedaly přetáhnout i ty ostatní užitečné věci, když už se ty tabule předělávají???? Jen tady čtu, že se to vždy dlouze diskutovalo a pak smetlo ze stolu. V čem je problém, že u nás nic nejde a jinde ano? Není to v lidech??????????? Nedalo by se nad tím už nějak zamyslet???
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Hele zespe, už mě to tvoje rýpání vážně štve.
Už víc než 10 let tu píšeme o snaze něco v systému značení změnit aby více odpovídalo zahraničním standardům a za celou tu dobu se podařio protlačit a to prakticky v jednom kroku a bezbolestně několik zásadních změn ať už v uvádění cílů, grafice značek nebo jiných drobnostech. Máme novou vyhlášku č. 294/2015 Sb, nové TP100 Zásady pro orientační značení a vycházejí i nové vzorové listy VL 6.1 pro svislé dopravní značení. Všechno toto přineslo mnohé z poźadovaných změn a plynule jsou zaváděny do praxe - vyhláška na to ostatně dává 10 let.
Na Slovensku je situace opačná - zavedli několik nesourodých změn v několika krocích - čísla D+R, symboly a názvy exitů a uzlů, nové písmo a další. Změny přicházejí chaoticky a protlačovaly se těžko kvůli velkému vlivu policie, která bohužel pro Slovensko do značení mluví více než by bylo třeba a mnohem více než u nás a tyto změny jim bohužel nevoní. Dodnes tam nemají novou vyhlášku, neplatí nové TP ani nové VL podle nichž se nové změny mají provádět a je v tom stále neskutečný chaos - a to cituju slova slovenských kolegů, to není jen můj osobní dojem. Ano, na první pohled se tam spousta věcí podařila okopírovat z Rakouska, i když nejsem přesvědčený že to je zrovna ten správný vzor, Vídeň je ale pravda z Bratislavy mnohem blíž než Praha a je to také víc "západ".
Naproti tomu změny u nás probíhají systémově na základě širokého konsensu a tvrdit, že jen slepě kopírujeme některé detaily ze Slovenska, je urážkou lidí, kteří už léta pracují na prosazení různých změn.
Po těch letech říkám i já za sebe, že třeba názvy exitů v našem systému nepotřebujeme ani do něj v současné podobě nepatří. Stejně tak nevidím důvod pro změnu verzálek na minusky, když se nám mj. podařilo upravit pravidla pro grafickou úpravu značek tak aby se minimalizovalo užívání úzké varianty písma, která je hůře čitelná.
Ano, v Olomouckém kraji se bohužel výše jmenované změny výrazně zpozdily, ale vypsání obří zakázky na obměnu ODZ na dálnicích a silnicích v kraji je už na spadnutí a podařilo se vše řádně projednat s úřady. Myslím že výsledek bude stát za to...
Už víc než 10 let tu píšeme o snaze něco v systému značení změnit aby více odpovídalo zahraničním standardům a za celou tu dobu se podařio protlačit a to prakticky v jednom kroku a bezbolestně několik zásadních změn ať už v uvádění cílů, grafice značek nebo jiných drobnostech. Máme novou vyhlášku č. 294/2015 Sb, nové TP100 Zásady pro orientační značení a vycházejí i nové vzorové listy VL 6.1 pro svislé dopravní značení. Všechno toto přineslo mnohé z poźadovaných změn a plynule jsou zaváděny do praxe - vyhláška na to ostatně dává 10 let.
Na Slovensku je situace opačná - zavedli několik nesourodých změn v několika krocích - čísla D+R, symboly a názvy exitů a uzlů, nové písmo a další. Změny přicházejí chaoticky a protlačovaly se těžko kvůli velkému vlivu policie, která bohužel pro Slovensko do značení mluví více než by bylo třeba a mnohem více než u nás a tyto změny jim bohužel nevoní. Dodnes tam nemají novou vyhlášku, neplatí nové TP ani nové VL podle nichž se nové změny mají provádět a je v tom stále neskutečný chaos - a to cituju slova slovenských kolegů, to není jen můj osobní dojem. Ano, na první pohled se tam spousta věcí podařila okopírovat z Rakouska, i když nejsem přesvědčený že to je zrovna ten správný vzor, Vídeň je ale pravda z Bratislavy mnohem blíž než Praha a je to také víc "západ".
Naproti tomu změny u nás probíhají systémově na základě širokého konsensu a tvrdit, že jen slepě kopírujeme některé detaily ze Slovenska, je urážkou lidí, kteří už léta pracují na prosazení různých změn.
Po těch letech říkám i já za sebe, že třeba názvy exitů v našem systému nepotřebujeme ani do něj v současné podobě nepatří. Stejně tak nevidím důvod pro změnu verzálek na minusky, když se nám mj. podařilo upravit pravidla pro grafickou úpravu značek tak aby se minimalizovalo užívání úzké varianty písma, která je hůře čitelná.
Ano, v Olomouckém kraji se bohužel výše jmenované změny výrazně zpozdily, ale vypsání obří zakázky na obměnu ODZ na dálnicích a silnicích v kraji je už na spadnutí a podařilo se vše řádně projednat s úřady. Myslím že výsledek bude stát za to...
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Pokud se podaří v co největší možné míře minimalizovat jednotně to úzké písmo (a to všude, nejen na D) tak pak určitě souhlas s tím, co píše Honza. Ale lidsky rozumím i tomu, co tu píše občas i zesp. Je to jen prostě pohled druhé strany, z pohledu obyčejného uživatele silnic. Také bych chtěl víc, třeba turistické cíle na exitu, loga provozovatelů na odpočívkách, atd., což by nás posouvalo ještě více na západ od té Vídně. Ale když si nalistuji první stránku tohoto vlákna, a přečtu si tam ten úvodní dopis, a hlavně tu reakci MD na něj z 30. července 2009, tak v tu ránu jsem okamžitě rád, že se podařilo "alespoň " toto, těm všem lidem okolo Honzy & spol. prosadit.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Zespi, na Slovensku jsou SMV tak nějak stále rychlostními silnicemi, proto zůstaly zelené. My jsme to v Česku konečně barevně odlišili, tak jak to bývá v jiných zemích.
Martine96, té chybějící Wroclawi u sjezdu k D11 jsem si také všiml, ale není tam jistě z jednoduchého důvodu, aby byly všechny sjezdy z D0 jednotné. Tedy buď u každého sjezdu z okruhu na jinou dálnici i mezinárodní cíl anebo nikde žádný. I mě by se tam zahraniční cíle líbily, ale ty tabule by byly přecpané. Česko má naštěstí dobře značené mezinárodní silnice a i já v cizině se v případě neznámých národních cílů řídím číslem evropské silnice. A kdyby tam byla kromě Hradce Wroclaw, hned by se tam chtěly nasoukat Pardubice, Olomouc ... Podle mě by měl být sjezd značen příštím velkým městem na trase, či spíše městem podle kterého se dálnice jmenuje. D11 - Hradecká, D5 - Plzeňská, D8 - Ústecká ... tyto směry tam vždy jsou.
Martine96, té chybějící Wroclawi u sjezdu k D11 jsem si také všiml, ale není tam jistě z jednoduchého důvodu, aby byly všechny sjezdy z D0 jednotné. Tedy buď u každého sjezdu z okruhu na jinou dálnici i mezinárodní cíl anebo nikde žádný. I mě by se tam zahraniční cíle líbily, ale ty tabule by byly přecpané. Česko má naštěstí dobře značené mezinárodní silnice a i já v cizině se v případě neznámých národních cílů řídím číslem evropské silnice. A kdyby tam byla kromě Hradce Wroclaw, hned by se tam chtěly nasoukat Pardubice, Olomouc ... Podle mě by měl být sjezd značen příštím velkým městem na trase, či spíše městem podle kterého se dálnice jmenuje. D11 - Hradecká, D5 - Plzeňská, D8 - Ústecká ... tyto směry tam vždy jsou.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Klid, tak každému se líbí něco jiného. Mně třeba přijde SK jako neuvěřitelný bordel 4 systémů, každý km jiný, těžko něco takového po světě najít jinde. Ano, na tom nejnovějším systému je řada moderních prvků, přejme jim, aby tento systém byl poslední a konečně to dotáhli. Sice je to trapná kopie nepovedeného Rakouska, ale lepší jak ty minulé systémy. Měli by ty značky měnit rychleji, i na hlavních uzlech je furt tato hrůza https://www.google.cz/maps/@48.1214275, ... 312!8i6656