Návrhy na změnu dopravního značení

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od monin »

Paráda. Shodou okolností jsem tedy nedávno jel po D11, a nové značení jsem viděl, jediné co mě zarazilo, že pokud se nepletu, tak za exitem 50, byla značka nově i s cíli Pardubice a Olomouc, ale bez čáry, vše na jedné ploše, což bylo tedy dost nepřehledné, myslím, že dokonce pět cílů. A přitom na dalších exitech, či za nimi, vše už pod čarou. Tak to jsem nějak nepochopil, zda je to chyba, či proč tomu tak je. Jinak třeba D11/D35, či opačně také super. Škoda jen ta S37, tam všude to úzké písmo, i když Praha nově zeleně.
https://mapy.cz/zakladni?x=15.2821590&y ... &fov=1.257
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Ano, i já jsem nestačil přečíst všechny ty cíle a přemýšlel co to má být.

A na S37 kromě úzkého písma asi nevědí jak využít velkou plochu. Nejen liliputské písmo, ale tuhle ceduli jsem přečetl až téměř pod ní a to jsem tušil, co na ní je napsáno :-( Chápu, že písmo musí být na obou tabulích stejně velké, ale kvůli milionu textů pro odbočení pak nevypadá hlavní směr jako hlavní. No, snad k té Praze brzy přibude i směr na Trutnov a na Olomouc a nebude to tak prázdné.

https://www.google.cz/maps/@50.056178,1 ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Protože cíle pod čarou se dle schválené metodiky budou objevovat až cca 3 křižovatky před křížením dálnic. takže od Prahy budou na IS8b vždy 4 cíle - Wroclaw (zahraniční), Hradec Králové (dálkový), Pardubice (doplňkový) a cíl nejbližší křižovatky. Teprve tři křižovatky před uzlem Sedlice (D11×D35) se objeví Olomouc a Pardubice spadnou po čáru).
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od monin »

Tak po D2 jsem už dlouho nejel, ale toto je tedy také, už třetí křižovatka před křížením dálnic? :)
Přílohy
is8b.jpg
is8b.jpg (49.98 KiB) Zobrazeno 6750 x
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od mapman »

Proto jsem napsal "cca" :) protože v některých případech, kdy by jedna nebo dvě značky od hranic nebo od jiného uzlu byly jinak než ty ostatní, připustily úřady i vyšší počet než 3.
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Jaroslav »

mapman píše:Protože cíle pod čarou se dle schválené metodiky budou objevovat až cca 3 křižovatky před křížením dálnic. takže od Prahy budou na IS8b vždy 4 cíle - Wroclaw (zahraniční), Hradec Králové (dálkový), Pardubice (doplňkový) a cíl nejbližší křižovatky. Teprve tři křižovatky před uzlem Sedlice (D11×D35) se objeví Olomouc a Pardubice spadnou po čáru).
Pak je ale ta metodika špatně a je žádoucí ji změnit, ne? Zrovna ta Olomouc by měla být už od Prahy... Nebo se mýlím?
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hh »

Ještě to doplním, že to ODKUD byly cca rok dva dozadu téma x hodin povídání a sporů. Někdo říkal (i třeba já) když kopie Německa tak i toto, tj, od jedné křižovatky D k další D jsou navazující cíle pod čarou (v tomto případě již D0 až k D11). Jiní říkali ne, nejsme Německo, nemáme tak často UZEL, na D5 za Prahou ani jeden atd., dejte nějaké pravidlo typu posledních 20 km, 3 múk, ideálně poslední jeden múk.
Z toho vzniklo obecně 3 múky, někde je třeba udělat výjimku nahoru i dolů např. od Kroměříže vést Olomouc na D46 je dopravně na km blbost = jeden múk, naopak v lokalitě cca Brno-Ostrava, kde je uzlů nejvíc, je to de facto všude, cca 5 múků.
Podlehl jsem, musel jsem, ale jakési pravidlo, pozor, už "to tady někde bude" z toho je a paznecht z toho snad nevypadl. To německé řešení by v našich podmínkách taky ne všude bylo fajn, např. u Průhonic bylo
1) Brno
2) ČB
3) Říčany
4) Wien (A)
5) Bratislava (SK)
6) Plzeň
moc údajů a půlka z nich ne úplně potřebná.
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Mě to připadá vcelku dobré, vždy musí být nějaký kompromis a logické uvažování. Čistě matematicky postupovat jen podle čísla 3+/- by byl nesmysl. Olomouc hned od Prahy na D11 by mi trochu vadila. Jednou to je D11 a ta vede někam jinam a na Olomouc se z ní odbočuje. Chápu, že jednou to bude hlavní vnitrostátní tah z Prahy na Olomouc, ale musí se odbočit na jiné číslo dálnice a basta :-)

Zeptám se, jaký bude na D1 od Prahy zahraniční cíl ? Katowice ? A jak to bude v opačném směru, když přejedu z Polska do Česka ? Tam bude pouze Brno a až kousek před ním Praha ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hh »

Ano, v nejbližších měsících se zcela změní severomoravská D1 - u Bělotína budou rovně Katowice (u Ostravy se nahradí cíl Gliwice) a na D48 povede B.Biala. U Prahy bude pouze Brno, u Brna pouze Ostrava.

Mimo to je už roky u Prahy jednou zmíněna Wien a Linz a u Bohumína Praha. To zůstane.

Je to těžké, každý máme rád jinou barvu, líbí se nám jiné holky, není jedno řešení značek správně. Při hotové D35 bych já u Prahy Olomouc pod čarou chtěl. Vy říkáte ne, někdo by tam dal já nevím Warszawu nebo LT, LV.
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

To ano. Každý má jiný názor :-) Dálkové cíle i když jich bude hodně, ale jsou na trase, skousnu. Pro orientaci dobré. Ale ty cíle z nejbližší křižovatky mi pořád nesedí a považuji to za největší omyl. Pokud je město ještě tak nějak poblíž dálnice (Kojetín, Zruč n.S.), dobrá, pochopím. Ale něco jako Žďár nad Sázavou, vzdálený 33 km od dálnice ? A z opačné strany je ke všemu zase jiný cíl - Polná, ke které přivaděč k dálnici dokonce ani nevede ? Že se se na dalším exitu odbočuje na Žďár by logiku mělo, ale kdo tu sjíždí od Brna na Polnou ? Tady se sjíždí hlavně na Jihlavu.

Člověk jedoucí po dálnici nemá šanci se orientovat kde vůbec je. Když už se tedy zrušily názvy exitů a návěsti s km k nejbližšímu exitu, tak by měly být z obou stran nejspodnější cíle alespoň stejné a odkazovat jen na nejbližší větší obec, ke které vede "přivaděč" k dálnici.

Nebo Velké Meziříčí a za sjezdem k němu zase - Velké meziříčí ? Tak to už vážně nevím kde jsem. Přitom to bylo tak nádherně jednoduché a pomáhá to po celém světě, doplňovat světové strany.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Martin96 »

Ta S37 se dělala ještě někdy v letech 2011 - 2012. Kromě toho, že od Pardubic přibyla v r. 2016 na pár místech dálniční směrovka na Prahu, tak jsou značky víceméně původní.
Honey72: Zrovna na tomhle bych čekal, že přibude max. Trutnov (Liberec), nebo stačí prostřednictvím dálkových návěstí na Hradubické, kde jsou pouze cíle Pce, HK či jednou zmíněná Praha po dálnici.
Na Olomouc se od PCE na D35 dostaneme po přeložené I/36 k MÚK Časy.
zesp
Příspěvky: 1110
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

Naprostý souhlas s Honey 72. Již jsem zde i já uváděl podobný názor. Ten Žďár, to je fakt do očí bijící příklad.... Opustil se dřívější osvědčný a přitom tak jednoduchý systém značení (názvy exitů, název následujícího exitu již před kžižovatkou, vzdálenost k následujícímu exitu, částečně i označení exitů dle světových stran). Teď se zase cosi zavádí nového, ale že je značení celkově zmatečné, se neřeší... S cíly pod čarou souhlas, ale ta metodika 3 nebo 5 exitů před uzlem je zase jakýsi kočkopes... My nejsme Německo, ale Česko, takže to zas uděláme polovičatě... Ale chápu, že cokoliv prosadit je složité, mnohem rychleji přicházíme o to dobré a užitečné... Jinak za exitem BM východ směr Praha se objevily nově vybetonované patice, to souvisí s výměnou IS8b? Je to těsně u stávající značky IS8b. Nemáte někdo tucha, co tam bude, ať se pak neleknu???
zesp
Příspěvky: 1110
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

Tak tady jsou ty nové ceduličky na D1. Zatím jsou jen u exitu Vyškov D1/D46 a Vyškov západ. Ten směr na Brno se mi líbí, směr na Zlín postrádá ty blízké cíle... Tady už podle mě mělo být Zlín + Ivanovice nahoře a OV+OC+Vyškov západ dole, když už je to těsně před křížením dálnic. Zde mi to připadne zase jakési polovičaté... Nebo je to součástí dohodnuté metodiky značení??? Je jasné, že po dokončení D1 kolem PR to bude zase jinak, ale to bude až za hoooooooodně dlouho...
Přílohy
2018_0119_145251_001.JPG
2018_0119_145251_001.JPG (31.29 KiB) Zobrazeno 5933 x
2018_0119_120510_001.JPG
2018_0119_120510_001.JPG (53.14 KiB) Zobrazeno 5933 x
Lenny
Autor
Příspěvky: 10744
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Lenny »

Na první návěsti bude po dokončení D1 Ostrava a Zlín a pod čarou Olomouc a možná i Prostějov.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hh »

Tak ta s tou Vídní je moc pěkná!
evilcleaner
Příspěvky: 1063
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od evilcleaner »

a proč tam není i praha?!
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od hh »

Z Ostravy je Brno, až z Brna je Praha, pak je Plzeň. To bylo i před tím, Praha je až když odbočí "první Brno", tj. exit 203.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od monin »

hh píše:Tak ta s tou Vídní je moc pěkná!
Tak já už tu o tom melu alespoň 7 let, že by něco takového bylo skvělé, pěkné a hlavně praktické. Tedy pro nás, co ještě jezdíme ve stylu, že spolujezdec má na klíně autoatlas ČSSR. :)
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
zesp
Příspěvky: 1110
Registrován: 19.5.2015 20:58:53

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od zesp »

Ještě jsem vyštrachal jednu novou ceduličku směr Brno, hned za dreieckem D1/D46... K tomu přikládám novou ceduli na D46 před exitem 21 Prostějov - jih, která tam byla umístěna při rozšiřování nájezdu... Na ní je vše tak, jak bych si to já představoval... Tzn. i cíl, kam se sjíždí na následujícím exitu, označení sjezdů dle zeměpisné orientace, označení centra piktogramem. Trošku vada na kráse je to, že tato povedená cedule stojí v pravotočivé zatáčce v zákrytu za nadjezdem místní komunikace u Žešova. Na její zhlédnutí má šofér jen skutečně pár sekund... Její předchůdkyně měly sice taky údaj 500m před exitem, byly ale umístěny hodně vpředu (cca 800m) před exitem v místě, kde byly dobře a z větší vzdálenosti viditelné....
Přílohy
2018_0119_150536_002.JPG
2018_0119_150536_002.JPG (27.93 KiB) Zobrazeno 5733 x
257ab.jpg
257ab.jpg (24.2 KiB) Zobrazeno 5733 x
strongy
Příspěvky: 28
Registrován: 19.6.2011 21:28:04

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od strongy »

Navrhuji změnu dopravního značení, konkrétně vyhrazených pruhů.

Mělo by se to předělat po vzoru zahraniční, kde se na silnici používá piktogram kosočtverce a značka určuje, kolik osob se v dopravním prostředku musí přepravovat, aby vozidlo mohlo vyhrazený využít. Nebyl by to pak grafický smog jako to Pražský magistrát předvádí nyní.

Obrázek
Soukromé automobily a taxíky s minimálním počtem osob (2, 3, 4...)
Zelená vozidla - hybridy, baterie,...
Motocykly a cyklisté
Prostředky hromadné dopravy osob
Vozidla IZS a MP
https://en.wikipedia.org/wiki/High-occu ... hicle_lane
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Když se člověk podívá na fotky z amerických komunikací, kde ve vyhrazeném pruhu jede jen pár aut, kdežto v ostatních třeba čtyřech pruzích se jich tlačí stovky ... tedy šílená představa, co aut jede jen s řidičem.

Symbol (od diamantu má daleko) se mi líbí, i když u nás by brzy dostal na vozovce nádherné příkresby :-) Protože kolikrát jsou ty BUS pruhy tak propletené, že nevím jestli to znamená zastávku nebo pozor BUS. Ale symbol by pomohl jedině, když by zákon přímo určoval jednoznačně, kdo tudy může jet a nemuselo by to být vypsáno na každé svislé tabuli za křižovatkou jako nyní a ke všemu u každé komunikace či v jiném městě jinak.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ElWapp
Příspěvky: 1637
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od ElWapp »

Kde presne by melo smysl takovou znacku pouzit? Konkretni priklad prosim
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Namísto mnoha BUS pruhů, jejichž název už jaksi postrádá smysl. Dnes v nich stejně jezdí všechno možné jako taxíky, cyklisté a další a tyto výjimky musí být vypisované na každé té tabuli, kterou člověk ani není schopen přečíst. Pak si ani nevšimne udávaného času. Kosočtverec by byl jednotný pro celou zemi a tyto výjimky k busům by sjednotil pod jedním symbolem. U něho by mohl být maximálně piktogram osoby a čísla kolik je minimum (když by byl více než dva), pokud by měl pruh sloužit i pro vozidla s více osobami.

Na druhou stranu by stačilo i změnit jen vyhlášku, aby BUS pruh zahrnoval všechna ta vozidla bez zbytečného vypisování na dodatkových tabulkách. Prostě na značku vyhrazený pruh nejlépe nepatří nic jiného než modrá kulatá značka a vyhrazený čas.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
ElWapp
Příspěvky: 1637
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od ElWapp »

A to je právě ten problém teorie vs. praxe. Nahradit všechny buspruhy kosočtvercopruhy přináší spoustu problémů:
- nebude to fungovat v pátek, kdy rodiny vyjíždí z města plná auta by ucpala buspruhy.
- nebude to fungovat tam, kde je vyznačený přechod pro chodce přes dva souběžné jízdní pruhy, přičemž jeden je buspruh. Kdyby v buspruhu mohl jezdit kdokoliv, musel by se přechod zrušit.
- nebude to fungovat tam, kde se provoz v buspruhu řídí samostatnými signály (jako třeba na nábřeží u Barrandovského mostu).
- nebude to fungovat tam, kde buspruhy přechází na tramvajové koleje.
- nebude to fungovat tam, kde se dva pruhy zúžují do jednoho a v současnosti se do proudu aut těch pár autobusů nějak nacpe.
- nebude to fungovat tam, kde se buspruhy navrhují skrz autobusové zastávky (nově metro Letňany).

Takže ve výsledku by to dopadlo přesně opačně - místo zjednodušení by se zavedlo ještě další označení pro věc, která by se na 80 % míst stejně musela značit postaru.
Honey72
Příspěvky: 5255
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Příspěvek od Honey72 »

Holt je to v Americe dělané jen na cestu do práce :-) Tramvaje a chalupáře tam neznají. U nás by kosočtverec musel být doplněn počtem osob pět, aby na to jen tak nikdo nedosáhl :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“