Stránka 84 z 130

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 5.5.2018 21:14:46
od monin
No, na druhou stranu, o něčem takovém, se nám např. v Praze, může nechat jen zdát.
A o tomto, se nám může nechat zdát i mimo PH. :)
https://www.google.cz/maps/@48.1238727, ... 312!8i6656

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 7.5.2018 10:15:52
od Honey72
Koukám, že oproti Slovensku u nás striktně dáváme mezinárodní zkratky států (oválek) jen vedle názvu města v dané zemi. Samostatně jsem oválek snad ještě neviděl a už vůbec si nevybavuji místo, kde by byl oválek vedle českého cíle. Takže český řidič co přijede na Slovensko si může myslet, že Žilina je na hranicích Ukrajiny s Polskem :-) Poláci zase pro jistotu dávají, či spíše dávali oválek PL + CZ u hraničních cílů.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 7.5.2018 14:32:10
od adi88
A chce se říct, že zaplaťpánbůh. Jak už tu bylo řečeno mnohokrát, Slováci jen slepě opisují Rakousko, kde jsem jen nevěřícně kroutil hlavou u cedule Linz (D). To už snad lepší i to Polsko, kde značky (PL)(CZ) jasně evokují hranici, která se jako orientační bod vždy hodí. A bez těchto oválků by jen málokomu došlo, že název nějaké malé vesnice má oznamovat hranici. Jen by mě zajímalo, jak dlouho se tento styl v Polsku užívá. Protože třeba na A4 za Katowicemi směr Kraków je ještě uvedena Korczowa bez oválků (PL)(UA)

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 7.5.2018 23:40:35
od Mikuláš Bureš
monin píše:No, na druhou stranu, o něčem takovém, se nám např. v Praze, může nechat jen zdát.
A o tomto, se nám může nechat zdát i mimo PH. :)
https://www.google.cz/maps/@48.1238727, ... 312!8i6656
Problém je, že když dám do mapového vyhledávače trasu Bratislava - Varšava, doporučí cestu přes ČR. Stejně tak, když si dám do vyhledávače trasu Bratislava - Kyjev, taktéž to doporučí cestu přes Brno.
Řidič tedy stejně musí vědět, kam a kudy hodlá jet. Otázkou pak zůstává, jestli to uvádění symbolů států řidičům v tomto případě pomáhá, nebo je spíše mate. Já se domnívám, že je spíše mate (zvlášť pak ještě ty nápisy na vozovce), a že zde patří pouze CZ k cíli Brno.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 8.5.2018 8:37:32
od Petanecek
Mě příjde polský systém (PL)(CZ) vcelku logický.
Lepší jak popisek "Statsgrenze" nebo "Státní hranice".

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 8.5.2018 12:58:30
od Honey72
Polský systém není špatný, možná bych dal ty oválky blíže k sobě nebo s malým překryvem :-) Nejlépe ta tabule vynikne, když tam jsou už i mezinárodní cíle. https://www.google.cz/maps/@50.8399641, ... 6656?hl=cs

Dříve se dávaly k hraničním přechodům symboly celnice, jenže to už tam dávat nelze a vlajku s hvězdičkami také ne :-) EU by se měla dohodnout na nějaké nové značce pro hraniční přechod. :-)

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 8.5.2018 17:42:30
od Hanes
adi88: Rakouský systém je pro tebe možná nepochopitelný ale pro nějakého barana z vesnice někde na hranici mezi Rumunskem a Bulharskem, který se jede podívat na západ a název Linz nikdy neviděl a neslyšel je to vajíčko s D úplně super. Bo jede vydělat peníze na západ. Na druhou stranu je Rakousko tranzitní zemí, tak proto jsou ukazatele s písmenky zemí téměř na každé dálniční křižovatce. Vidím to na vlasní oči, když jedu domů a vezu kolegu z Brna ( v pátek odpoledne jsou domácí řidiči v menšině).

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 8.5.2018 23:12:00
od Mikuláš Bureš
Petanecek píše:Mě příjde polský systém (PL)(CZ) vcelku logický.
Lepší jak popisek "Statsgrenze" nebo "Státní hranice".
Tedy jestli to dobře chápu, Poláci na poslední křižovatce před hranicemi značí hraniční přechod jménem, tedy např. zde https://goo.gl/maps/Y43TfCPa8b82 značí rovně Jędrzychowice, ačkoli do vesnice je samozřejmě nutné na křižovatce z dálnice sjet. Jako kdybychom na D 5 značili na MÚK Kateřina Rozvadov rovně namísto doprava (a řidič jedoucí do Rozvadova skončil v Německu).
To mi moc dobré nepřijde.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 9.5.2018 6:12:14
od hh
Pryč s vesnicema, mají tam být města!

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 9.5.2018 8:11:47
od adi88
Hanes píše:adi88: Rakouský systém je pro tebe možná nepochopitelný ale pro nějakého barana z vesnice někde na hranici mezi Rumunskem a Bulharskem, který se jede podívat na západ a název Linz nikdy neviděl a neslyšel je to vajíčko s D úplně super. Bo jede vydělat peníze na západ. Na druhou stranu je Rakousko tranzitní zemí, tak proto jsou ukazatele s písmenky zemí téměř na každé dálniční křižovatce. Vidím to na vlasní oči, když jedu domů a vezu kolegu z Brna ( v pátek odpoledne jsou domácí řidiči v menšině).
Ale mně vůbec nevadí oválky, ba naopak. Ale nelíbí se mi to, jak to dělají Rakušáci. Protože značka Linz (D) působí dojmem, že se Linz nachází v Německu. Když se symboly SLO, I, H, SK dají na samostatný řádek, tak ještě budiž, ale zase platí, že to musí mít logiku. SLO a I směr na A2 tu logiku mají, H už méně, protože jinudy pojedu z Vídně na Budapest a jinudy třeba na Szombathely. A tohle je i případ té Blavy a jejich UA.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 9.5.2018 8:14:26
od Martin_L
Hanes píše:Rakouský systém je pro tebe možná nepochopitelný ale pro nějakého barana z vesnice někde na hranici mezi Rumunskem a Bulharskem, který se jede podívat na západ a název Linz nikdy neviděl a neslyšel je to vajíčko s D úplně super.
Jenže při naší geografické poloze, počtu hraničních přechodů, velikosti sousedních států a z toho vyplývající délce společné hranice jsou samostatné oválky bez uvedení zahraničních cílů prakticky nepoužitelné. Kde by mělo třeba v Praze být značeno jen (D), když do Německa se dá jet po D4, D5, D6, D7, D8 i I/9? Nebo v Brně (SK), když někdo, kdo chce do Košic nebo Žiliny a jiný do Bratislavy? Rakousko má kvůli Alpám poměrně malý počet smysluplných dopravních spojení se sousedními státy, takže to značení u nich smysl dávat může.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 9.5.2018 18:58:28
od Honey72
No na vedlejších silnicích si už poláci se značením cizích cílů nebo názvů hraničních přechodů hlavu nelámou, natož s CZ apod. Prostě, granica panstwa a cizinče hledej :-) https://www.google.cz/maps/@50.7494572, ... 312!8i6656

U Lubawky by měl být taktéž PL-CZ a pro směr doprava třeba Malá Úpa nebo Trutnov s CZ.

Někdo se zřejmě naštval a dolepil na tabuli malý oválek, co se lepí na auta :-)

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 10.5.2018 12:55:46
od hh
A co říkáte na tuto dva dny novou značku?

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 10.5.2018 13:06:05
od Martin z Ostravy
Mi se zdá, že snad každý název města je vyveden jinak velkým písmem :?:
Jinak srozumitelné.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 10.5.2018 13:16:05
od JiVi
přesně .. takhle v rychlosti tam vidom Plzeň, Ústí, Brno, Labem a mezi tím Nad

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 10.5.2018 13:34:06
od Honey72
Plzeň i Brno jsou stejné, spíš to je optický klam, způsobený délkou názvu a "vzduchu" mezi některými písmeny. To malinké nad Labem se mi líbí, jinak by množství krátkých názvů vypadlo na tabuli dost divně, ke všemu se zkratkou N.L. A konečně vypadlo to letiště. Případně se k němu v budoucnu přidá V.Havla :-)

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 10.5.2018 21:43:19
od monin
Pěkný. Tedy až na to Ústí. Není to zbytečný, tam vypisovat ten celý dlouhatánský název?
ÚSTÍ N. L. je daleko přehlednější, jasnější, čitelnější a hlavně, zase jednou je to tak, po druhý zase onak, no nevím. :oops:
https://mapy.cz/zakladni?x=13.9698800&y ... &fov=1.257

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 16.5.2018 9:04:18
od adi88
Minulý týden, cestou od Vyškova, mě napadla jedna věc. Tím, jak je dnes právě už od Vyškova značena pod čarou Vídeň a Bratislava, tak působí trošku zvláštně, když dálkovým cílem nad čarou je pouze Brno. Zejména za MÚK Holubice, kde již není uveden žádný jiný cíl, to působí dojmem, že v Brně D1 končí a nikam dál už D1 nevede. Nepřemýšlel někdo nad tím, že jakmile se pod čarou objeví Wien a Blava, tak by se nad čarou objevila i Praha? Zdálo by se mi to logičtější. Nikde jinde takový problém nejspíš není, u dálnic končících v Praze cíle pod čarou dostačují.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 16.5.2018 10:00:46
od mapman
Zajímavá myšlenka. Praha se objeví poprvé před i za odbočením na km 203 Brno-východ. Takže se to v zásadě týká značek za Vyškovem (2x), Rousínovem a Holubicemi. Z určitého pohledu by to dávalo smysl, ale pak bych to musel mít i na druhé straně, tzn. zhruba od Devíti Křížů značit Ostravu - aby byla logika dodržena. Nicméně nikde jinde v republice to není a tudíž by to byl v rámci zavedeného systému atyp. Na ostatních dálnicích směřující do Prahy se Praha objevuje už od hranic spolu s příslušným krajským městem...

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 16.5.2018 10:36:08
od zesp
Ano, to vypadá hodně divně. Ale řešilo se to tu už výše, hned po instalacii těchto cedulí. Bylo to vysvětleno podobně jako to teď napsal mapman, ale je otázka, zda je nutné se vždy držet přísných pravidel, když uživatelsky a logicky to úplně svádí, aby to bylo jinak... Mě to tedy do očí práskne vždy, když tudy jedu, ta Praha by tam určitě měla být od chvíle, kdy se objeví BA a Wien. S tou Ostravou by to taky přeci neměl být problém. Prostě od určtého místa se mění "styl" značení, takže tam k BA a Wien přibude i ta OVA. Tak by to bylo logické...

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 21.5.2018 15:55:30
od hh
Ještě tady takový atyp cílů pod čarou, tentokráte bez čísla dálnice, vzhledem k tomu, že se D8 a D11 neodpojují z D1. Byla řeč i o symbolu okruhu, ale to by byl na té značce 3x, tak se to nechalo výjimečně takto.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 21.5.2018 19:41:11
od Martin z Ostravy
Dnes jsem zaznamenal nové značky před odpočívkami už s názvy na D1 u Vražného a na D46 u Pustiměře.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 25.5.2018 7:49:46
od hh
Směry do Polska.

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 25.5.2018 8:22:18
od bumbik
vypadá to luxusně ;-)

Re: Návrhy na změnu dopravního značení

Napsal: 25.5.2018 10:12:10
od zesp
Ano, pěkné. Ale..(zase asi jedno rýpnutí), když už je velice správně na té D48 uveden Bělotín (chválím!!!), jakožto nejbližší cíl dosažitelný z bezprostředně následujícího sjezdu, proč není v přímém směru uveden cíl Odry???? Proč je uveden pouze až na IS8b za křižovatkou??? Kdyby se ten cíl, co je na IS8b uveden jako nejbližší cíl z následujícího exitu byl vždy uveden i na těchto cedulích před křižovatkou, pak by to byl teprve luxus... Vím, že ten Bělotín je tam z dřívějška, doufám, že to nikoho nenapadne odtranit... Takhle alespoň každý ví, co bude bezprostředně následovat... Bohužel zase jen v jednom směru... Ale třeba se ledy konečně pohnou...