Tunely všeobecně
Re: Tunely všeobecně
Trasa u portálu je osvětlená, takže úplně do nuly ne, ale jinak platí, že to musí být adaptabilní podle světelných podmínek mimo tunel.
Kote, T 7,5 100ku mít nemůže. Dobrá zpráva ale je, že žádný nový tunel se v této kategorii neprojektuje.
Kote, T 7,5 100ku mít nemůže. Dobrá zpráva ale je, že žádný nový tunel se v této kategorii neprojektuje.
Re: Tunely všeobecně
Mapmane, díky za vysvětlení
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Tunely všeobecně
Při výstavbě dálnic jsou tunely objekty s nejdelší časovou náročností. To i za situace, kdy se Země chová předvídatelně. Pokud nastanou geologické problémy, stavba se protáhne o dlouhé roky. Dá se tomu předejít vyražením průzkumné štoly. Tyto práce poskytují i další bonus. Nejsou povolovány stavebním úřadem, ale Báňským úřadem, který rozhoduje daleko rychleji. pro investora lákavý postup.
Pokud jsem to správně pochopil, na Slovensku šli ještě dál. Průzkumná štola se vyrazí jako "geologická úloha", která nepodléhá schvalování, ale pouze ohlášení.
Pokud jsem to správně pochopil, na Slovensku šli ještě dál. Průzkumná štola se vyrazí jako "geologická úloha", která nepodléhá schvalování, ale pouze ohlášení.
Re: Tunely všeobecně
Slováci (pokud se nepletu) nyní zprovoznili tunel Žilina v kategorii T R‑8,0 a 100 tam mají. By mě zajímalo jak by to dopadlo u nás.mapman píše: T 7,5 100ku mít nemůže. Dobrá zpráva ale je, že žádný nový tunel se v této kategorii neprojektuje.
Re: Tunely všeobecně
Úplně stejně, od "T 8" výše už projektujeme na 100ku. Ten půl metr šířky na vozovce je v tomto případě dost podstatný...
Re: Tunely všeobecně
Byla by tam 80 a dalších 10 let by se chystalo, žvanilo a papírovalo zvýšení na 100. V průběhu povolování by se změnily 3 krát normy a ve výsledku by zůstala 80 kvůli bezpečnosti. U železnic mají alespoň smysluplné důvody pro zvýšení ze 160 na 200 na rovince - musí zmizet úrovňové přejezdy. U silničních tunelů jsme v ČR pořád desetkrát papežtější než papež.
Re: Tunely všeobecně
Tak to OK, pochopil jsem to z předešlých příspěvků, že ten limit pro 100 je u nás zmíněných T9.mapman píše:Úplně stejně, od "T 8" výše už projektujeme na 100ku. Ten půl metr šířky na vozovce je v tomto případě dost podstatný...
Ale u tunelů Libouchec a Panneská bych i vzhledem k úsekovce (nepředjíždí se) a nízkému provozu byl alespoň pro těch 90 jako na jedničkách. Alá, nějaká vyjímečka by nebyla?
Re: Tunely všeobecně
Hlavně v tunelu Panenská (kvůli délce) by měla být 100. Je to docela i nápor na psychiku a může to naopak vyvolat nebezpečné situace, když někdo, kdo to do písmene dodržuje a brzdí poté i kamiony.
Re: Tunely všeobecně
stačí sundat kamery a řidiči už se přizpůsobí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Tunely všeobecně
Tak. Souhlas.Aram96 píše:Byla by tam 80 a dalších 10 let by se chystalo, žvanilo a papírovalo zvýšení na 100. V průběhu povolování by se změnily 3 krát normy a ve výsledku by zůstala 80 kvůli bezpečnosti. U železnic mají alespoň smysluplné důvody pro zvýšení ze 160 na 200 na rovince - musí zmizet úrovňové přejezdy. U silničních tunelů jsme v ČR pořád desetkrát papežtější než papež.
Když si vezmu jakou úzkou dírou ve skále se často jezdí třeba v Itálii "130", tak je ta "80" u dvoutubusového tunelu sakra bolestivě absurdní ..... že je u nás ten úřední aparát tak neuvěřitelně rezistentní vůči znormálnění situace.
To se fakt můžeme rovnou vrátit k tomu, že bezpečný provoz na silnicích je možný jedině když před autem půjde muž s praporkem .... vždyť je pravda, že je to o mnoho bezpečnější
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tunely všeobecně
OT: zrovna s těma praporkama se v Itálii mává u silničních prací (tedy a nejen tam) právě pro to bezpečí
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Tunely všeobecně
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/po ... 100744_tzr
Kabina kamionu začala hořet kolem půlnoci, později se požár rozšířil i do izolace návěsu. Zasažená izolace a vyhledávání ohnisek hasiče zaměstnaly na několik dalších hodin, během kterých se na místě vystřídalo dalších šest stanic. Bylo potřeba rozebrat konstrukci a vyložit potraviny, které kamion převážel.
Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl uvedl, že požár byl tak intenzivní, že v tunelu poškodil kameru.
Kabina kamionu začala hořet kolem půlnoci, později se požár rozšířil i do izolace návěsu. Zasažená izolace a vyhledávání ohnisek hasiče zaměstnaly na několik dalších hodin, během kterých se na místě vystřídalo dalších šest stanic. Bylo potřeba rozebrat konstrukci a vyložit potraviny, které kamion převážel.
Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl uvedl, že požár byl tak intenzivní, že v tunelu poškodil kameru.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tunely všeobecně
A to je všechno, co je poškozené? Většinou si takové požáry žádají i jiné opravy ...
Re: Tunely všeobecně
Ano, to jsou zase řeči... Bylo štěstí, že v kamionu bylo jen kiwi. Kdyby tam byly nějaké plasty nebo jiný nebezpečný materiál, tak by byl tunel zavřený klidně i týdny. Takhle bylo možné ho otevřít už půl dne po požáru.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Tunely všeobecně
Překvapila mě četnost požárů v tunelech. A to jich pár určitě chybí:
11. 1.2011 Cholupický (Komořanský) vzduchotechnika
24. 8.2011 Strahovský osobní Lamborghini
13. 1.2014 Lochkovský kamion
24.11.2016 Lochkovský kamion
11. 5.2019 Blanka osobní
14.11.2019 Blanka osobní
16. 1.2020 Blanka osobní Lamborghini
24. 3.2020 Blanka osobní
14. 9.2020 Blanka osobní
20.10.2020 Blanka osobní Policie ČR
10. 2.2021 Lochkovský kamion
11. 1.2011 Cholupický (Komořanský) vzduchotechnika
24. 8.2011 Strahovský osobní Lamborghini
13. 1.2014 Lochkovský kamion
24.11.2016 Lochkovský kamion
11. 5.2019 Blanka osobní
14.11.2019 Blanka osobní
16. 1.2020 Blanka osobní Lamborghini
24. 3.2020 Blanka osobní
14. 9.2020 Blanka osobní
20.10.2020 Blanka osobní Policie ČR
10. 2.2021 Lochkovský kamion
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tunely všeobecně
Né nadarmo se v tunelech trénuje zásah hasičů ...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Tunely všeobecně
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/dalnic ... -zpravy_mi
„Požáry v tunelech jsou naprosto výjimečná situace ...,“ sdělil Jan Rýdl
29.6.2009 Husovický 2x osobní
27.4.2016 Husovický dodávka těsně za tunelem
2.8.2017 Strahovský osobní
16.10.2017 Strahovský osobní
4.6.2018 panenská osobní
25.6.2018 Strahov skútr
19.1.2019 Panenská kamion
12.6.2019 Klimkovice osobní
4.3.2020 Radejčín kamion
25.5.2020 Blanka kamion
2.8.2020 Brusnický osobní
„Požáry v tunelech jsou naprosto výjimečná situace ...,“ sdělil Jan Rýdl
29.6.2009 Husovický 2x osobní
27.4.2016 Husovický dodávka těsně za tunelem
2.8.2017 Strahovský osobní
16.10.2017 Strahovský osobní
4.6.2018 panenská osobní
25.6.2018 Strahov skútr
19.1.2019 Panenská kamion
12.6.2019 Klimkovice osobní
4.3.2020 Radejčín kamion
25.5.2020 Blanka kamion
2.8.2020 Brusnický osobní
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tunely všeobecně
Bezpečnost v tunelech je hodnocená. Jaké hodnocení mají české tunely? Protože jedna věc je četnost a jiná věc je všechno, co napomáhá ke snžení úmrtí na minimum.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Tunely všeobecně
Bezpečnost tunelu (stupeň bezpečnosti) "je dána" dlouho před jeho stavbou či rekonstrukcí. Výbava technickými prostředky je předepsána na základě přidělení tunelu do určité kategorie. Kategorizace tunelů z hlediska bezpečnostního vybavení byla vypracována s ohledem na délku tunelu a intenzitu dopravy přepočtenou na ekvivalentní vozidla. Pokud i staré tunely mají bezpečnostní technické prostředky dle nařízení, mají české tunely dobré hodnocení.Diaľničiar píše:Bezpečnost v tunelech je hodnocená. Jaké hodnocení mají české tunely?
- na českých silnicích jezdí hodně ojetin, které ovlivňují četnost požárů a zvýšená četnost nevypovídá o českých tunelech
- následky požáru nevypovídají o českých tunelech, ale o práci českých hasičů
Takže hodnotit tunely bude asi dost velký problém.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tunely všeobecně
Pokud všeob. tak tady ke čtení, z čeho se vychází, protože psát k ojetinám jakožto k něčemu k tématu je hodně povrchové.
https://tunnels.piarc.org/cs/obecne-aspekty/bezpecnost
https://tunnels.piarc.org/cs/obecne-aspekty/bezpecnost
Re: Tunely všeobecně
Tak tohle opravdu rád slyším. A bude to tak i na těch dalších 2 tunelech na D35 ? Resp. budou všechny tunely na D35 minimálně T8,0 (a víc) ? Ptám se, abych měl 100% jistotu, i když to výše zmíněno částečně bylo.mapman píše:Tunel (Dětřichov na D35) se bude budovat na 100 km/h a s touhle rychlostí se i zprovozní.
A jak to, prosím, vypadá se 100 v tunelech na D0 ? V těch 3-pruhových je to obzvláště na hlavu mít tam 80.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Tunely všeobecně
Tak ono nebude žádná sranda předělat stávající tunely na stovku. Zní to sice jen jako kliknutí do klávesnice a rozsvícení jiného znaku na tabuli, jenže ona asi ani ta tabule není na jiné než předvolené znaky a čísla připravena No a pak ty normy, kdy se vše možné bude muset přemontovat, aby se pak nějaký právník nemohl ohánět, že povolená stovka při nehodě neodpovídala maximálním možnostem vybavení tunelu.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Tunely všeobecně
Vím vím, je to napsáno vše výše nebo loni. Právě tam je i mapmanem zmíněno, že loni měly proběhnout výměny světel a ventilátorů, tak mě zajímá jestli se zadařilo. To je totiž jedna z podmínek.
Podmínka, která je ale opravdu úsměvná, je to, že při MPR 100 nemůže být prostor před portály oddělen jen patníky.. By mě fakt zajímalo, kolik aut ročně do nich najede a hlavně jaký je rozdíl, jestli tam najede v 80 nebo 100. To jsou všechno tak komické předpisy, že to bude ještě běh na dlouhou trať. Ti, co ty normy u nás vymýšlejí, by raději neměli jezdit do zahraničí, aby neviděli tu realitu, protože by je pak mohlo taky klepnout.
Podmínka, která je ale opravdu úsměvná, je to, že při MPR 100 nemůže být prostor před portály oddělen jen patníky.. By mě fakt zajímalo, kolik aut ročně do nich najede a hlavně jaký je rozdíl, jestli tam najede v 80 nebo 100. To jsou všechno tak komické předpisy, že to bude ještě běh na dlouhou trať. Ti, co ty normy u nás vymýšlejí, by raději neměli jezdit do zahraničí, aby neviděli tu realitu, protože by je pak mohlo taky klepnout.
Re: Tunely všeobecně
Tak tohle je především letitá legislativní chyba, že nelze snadno a rychle převést tunel alespoň na "stovku". To je ostuda pro všechny příslušné instituce za tohle odpovědné.
Přitom "80" je omezení které bylo původně v obousměrných !!! tunelech Dnes máme dvoutubusové tunely, kvalitativně a bezpečnostně naprosto diametrálně jinde, ale předpis na "80" je tam pořád. Přitom z hlediska selského rozumu by tam tu stovku a možná i více mohli dát okamžitě, bez jakýchkoliv úprav. Jen tam přidělat jednu plechovou značku na začátku tunelu. Třeba v Itálii se jezdí 130 i "dírou ve skále" kde je rozměr tunelu nesrovnatelně menší, o vybavení tunelu nemluvě. Ale u nás je obrovský problém i stovka .... je to k pláči, tenhle úřední extrémismus.
Přitom "80" je omezení které bylo původně v obousměrných !!! tunelech Dnes máme dvoutubusové tunely, kvalitativně a bezpečnostně naprosto diametrálně jinde, ale předpis na "80" je tam pořád. Přitom z hlediska selského rozumu by tam tu stovku a možná i více mohli dát okamžitě, bez jakýchkoliv úprav. Jen tam přidělat jednu plechovou značku na začátku tunelu. Třeba v Itálii se jezdí 130 i "dírou ve skále" kde je rozměr tunelu nesrovnatelně menší, o vybavení tunelu nemluvě. Ale u nás je obrovský problém i stovka .... je to k pláči, tenhle úřední extrémismus.
Naposledy upravil(a) Lynx dne 11.5.2021 11:20:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Tunely všeobecně
Letitá chyba není v nemožnosti předělání na 100. Letitá chyba je, že na dálnicích (resp. na 4-pruzích) nebyla 100 úplně od začátku.