Tunely všeobecně

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět

Váš tip kolik stojí roční provoz a údržba tunelů na D/R (Panenská, Libouchec, Valík, Klimkovice)?

Méně než 100 mil. Kč/rok
8
8%
100 - 300 mil. Kč/rok
36
38%
300 - 500 mil. Kč/rok
37
39%
Více než 500 mil. Kč/rok
14
15%
 
Celkem hlasů: 95

Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Likas »

vaclav píše:
Likas píše: Vyměnit zrezlé nerezové dveře.
sic! ?
Příliš agresivní prostředí i na nerez.
Přílohy
Bez názvu 1.jpg
Bez názvu 1.jpg (146.56 KiB) Zobrazeno 10848 x
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od P_V »

Tohle mi nepřipadá jako něco, co by nešlo rozleštit. Nejde to do hloubky. Místa s největší korozí vypadají, jako že jsou ve styku s obyčejnou ocelí, např. šroubky pod klikou nebo čep madla.
Pak je také nerez a nerez, něco odolá jen vodě atmosférické, ale už ne mineralizované. Zvážil bych také instalaci stříšky. :)
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Likas »

S tou stříškou... To jsou dveře v tunelu do propojky.
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Likas »

Diskuzní příspěvek na webu zdopravy.cz
V tunelech panuje dosti nepřátelské chemické prostředí, kde ani nerezové prvky neodolají degradaci. (to se vůbec před lety nečekalo). Odcházejí nerezové lopatky vzduchotechnik např. Dále pozinkované prvky v propojkách vydrží max. jen 2roky. Při projektování těchto tunelů na přelomu tisíciletí se neočekávalo tak velmi nepřátelské prostředí k materiálům, proto jsou přizváni nově i chemici, aby pomohli stanovit nové odolnosti materiálů pro nové vybavení.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Problém hodně dělají naftové motory s AdBlue, kdy vypuštěné emise jsou kyselé a při koncentrování v tunelu dělají tuto neplechu spolu s chemickým ošetřováním vozovek.
R48 -> D48 se podařilo!
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Sosa »

Ad AdBlue, viděl jsem, jak to jedna paní nalila do ostřikovačů a po zimě se dělal lak kapoty a měnilo sklo. Je to pěkný svinstvo.
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od dvs »

Díky SCR vznikají teoreticky neškodné sloučeniny https://en.wikipedia.org/wiki/Selective ... _reduction ale i nějaké "sekundární" https://en.wikipedia.org/wiki/Selective ... _reduction ...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak je to v podstatě zředěna kyselina. Ty dveře by vypadali stejně kdyby u nich bylo stání pro nákladní automobily.
R48 -> D48 se podařilo!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Lenny »

Posypová sůl to dělá. Byl jsem v chemičce, kde dělají hnojiva na exkurzy. A dozvěděl jsem se, že tam vydrží akorát dřevo, beton a nerez (ta jen 10 let). Barevné kovy zmizí v řádu měsíců, ukazovali mi traverzy s jedním nátěrem, tipoval jsem stáří 7 let, bylo to 7 měsíců. Prostředí jako u moře.
Sklady soli na SSÚD jsou z betonu a ze dřeva. Nic jiného není trvanlivého. A tady v tom tunelu to bude stejné. Sůl a rozstřik solanky vykoná svoje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Likas »

Já byl v ukrajinském solném dole :-)
Fakt nechápu, že ta výstroj šachty, kterou jsme jeli dolů ještě držela. Byla stará 5 let a vypadalo to jako 100 let staré vystrojení z vlhkého prostředí.
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od AF-1 »

Chvili jsem premyslel, cim se hnoji exkurz.. Pak mi to sepnulo.
: o )
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Lynx »

Jak to prosím vypadá se zvýšením nejvyšší povolené rychlosti v tunelech z 80 km/hod na 100 km/hod ?

Včera jsem po delší době jel dálničním tunelem, konkrétně Cholupickým tunelem třípruhem směrem nahoru a pořád tam bylo "80" ... což je v tomto obrovském tunelu, kde je tři zadele místa, vysloveně týrání řidičů.

Jestliže Miloš hovořil v projevu o "pomalosti" tak tady je to snad už sabotáž. Proč se obrovskými dvoutroubovými jednosměrnými !!! tunely jezdí 80 km/hod to je výplod chorého mozku od začátku a to že to stále nikdo nenapravil je šílené.
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od mapman »

Zvýšení je v plánu po doplnění osvětlení a výměně ventilátorů, což proběhne snad ještě letos.
alabastr
Příspěvky: 555
Registrován: 5.11.2017 12:50:18
Bydliště: Praha

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od alabastr »

V tunelu Valík zvýšili dovolenou rychlost. Hříšníků nečekaně raketově přibylo
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/v-t ... o-40310738

Doufám že to nebude argument pro nezvyšování rychlosti v dalších tunelech, ale mohlo by se to brát i naopak, víc vyberou na pokutách..
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od AF-1 »

Zajimavejsi by byla informace, zda se i raketove zvysila nehodovost v tunelu.
; o )
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

A hlavně kolik je nastavena mez od které se přestupky řeší.
Při 80 to bývá od 90 a více.
R48 -> D48 se podařilo!
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Aram96 »

Přesně to jsem chtěl napsat, jde o to, že při 80 jede většina max 85-90, ale při stovce jede mnohem více řidičů 100 nebo 105, kvůli "10%". Snad každému musí dojít (tady ve Valíku asi nezáleží, ale v tunelu na D0 do kopce ..) že bezpečnější je, když auta pojedou 100-110 ve 2 pruzích a kamiony 80, než celej tunel 80 ve všech pruzích, protože osobáky jedou stejně rychle jako kamiony či se předjíždí velmi pomalu.
vaclav
Příspěvky: 1831
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od vaclav »

koukam zde http://maps.jdvm.cz/cdv2/apps/nehodynal ... earch.aspx
ze ve valiku a tesne před/za je cca 6 nehod za 13 let, lehce zraneno osob 4, tezce 1, smrt 0.
za rok 2019 nehod nula. tak uvidíme na konci roku 2020.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Aram96 »

Myslíš, že v tomto státě dává někdo do souvislosti rychlost a bezpečnost v logickém smyslu ? Zatím jsem neviděl .. ve 100% to bylo čím poamleji, tím bezpečněji .. čili tím, že se porušuje rychlost, jednoznačně došlo ke snížení bezpečnosti .. jak logické :crazy: :D
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od theodor less »

dd píše:4. března v tunelu Radejčín hořelo nákladní auto. Projížděl jsem tunelem právě ve chvíli, když začínalo hořet, k autu běžel chlapík se dvěma hasícími přístroji a v tunelu se začínal hromadit dým. Několik řidičů začalo brzdit a málem zastavili. Předpisově správně. Ale fakticky to bylo to nejhorší, co mohli udělat - zbytečně by zastavili v dýmu a způsobili kolonu, která by brzy sahala až k hořícímu autu. My ostatní jsme na to naopak šlápli a rychle jeli z tunelu pryč - i když možná proti liteře zákona.
Zajímá mě další aspekt toho požáru - hašení vozu v tunelu. Není těžké být generálem po bitvě; ale vnucuje se myšlenka, že řidič měl s hořícím autem dojet "za každou cenu" za tunel.
Nedávno zastavil v tunelu i strojvedoucí svůj hořící vlak. Toto mu pak bylo vytýkáno.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Honey72 »

Tak si dejte otázku. Začne Vám za zadkem nebo dokonce v motorové části hořet auto, plameny šlehají ve zpětném zrcátku.

Jsem hrdina, který s plápolajícím kolosem šlápne na plyn a s chladnou hlavou s touto hořící fagulí a zahuleným interiérem vyjede přiotrávený ven z tunelu ? Výrobce mi zaručí, že to stihnu než přehoří elektrické kabely, zhasnou světla nebo dokonce motor ? Pokud pojedu z kopce, budou mi 100% fungovat brzdy ? Uvidím přes kouř na cestu ? Neudělám jízdou ještě více škody než užitku ? A to nejdůležitější - pokud by se nakonec ukázalo, že stejně musím chtě nechtě zastavit, budu mít ještě šanci se zachránit do nějakého průchodu, když bude viditelnost nulová a žár větší než kdybych utekl ihned ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od theodor less »

Filmový scénář nepřipustí nic jiného, než s plápolajícím kolosem šlápnout na plyn a s chladnou hlavou s touto hořící fakulí vyjet ven z tunelu. Hrdina nemůže brát ohled na majetek, ať už v podobě samotného auta či nákladu, který auto převáží. Ten ohled na majetek bude možná to zásadní, co ovlivňuje "rozhodování" řidičů.
Hašení je v tunelu je nejen rizikové, ale i nejisté. Podaří se to uhasit? Nenabourají do mě další auta? Není lepší zatnout zuby a těch zbývajících 500 metrů (20-30 vteřin v případě Radejčína) zdolat? Škody na ohořelém tunelu bývají násobně dražší než na vozidlech.
Pokud je řidič vystaven kouři, situace je samozřejmě úplně jiná.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od Honey72 »

Auto už je víceméně ztracené, shoří v tunelu i před ním. A i když hasiči přijedou rychle, většinou po minutách hašení není co zachraňovat. Ano, tunel je požárem vždy hodně poškozen. Je tu ovšem dilema, zda-li zničit jen část tunelu nad stojícím vozidlem anebo jízdou poničit celý úsek. Piloti jsou možná školeni k tomu, aby padající letadlo nasměrovali mimo obydlenou oblast, ale nikdo z řidičů včetně Vás na trenažéru nezkoušel, jak se v podobné stresující a životu ohrožující situaci zachovat.

A to hlavní nakonec. Dle informací o požáru v tunelu Radejčín začalo hořet v kabině a ke všemu ve směru do kopce. Takže pokud by řidič při pokračování v cestě neuhořel v kabině, určitě by se nadýchal zplodin, které by unikaly z tunelu v jeho směru.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od theodor less »

„Provoz na silnici I/17 zůstane zachován, jelikož povrch nad tunelem nebude přerušen,“ popsal František Polák z projekční firmy Satra při projednávání územního řízení.
Zdroj: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d ... zpravy_skn
15. října 2015: Pod kolem traktoru, který v úterý jezdil po poli poblíž Zábělé u Plzně, se propadla zemina. Asi pět metrů hluboký a osm metrů dlouhý kráter se vytvořil v místě, pod nímž stavbaři asi před měsícem razili nový železniční tunel.„Stalo se to v místě, kde jsme tunel razili asi před měsícem. Nyní je štít asi o dvě stě metrů dál. Když jsme koukali zpětně do dokumentů, tak při ražbě asi v těchto místech byl poměrně velký přítok podzemní vody, ne havarijní, ale poměrně velký. Vodu jsme museli vyčerpat a zřejmě narušila nadloží,“ vysvětlil mluvčí Metrostavu František Polák.
Zdroj: https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/razic ... -zpravy_pp
20. května 2008 (Blanka poprvé): "Příčina nehody se zatím vyšetřuje," sdělil iDNES.cz mluvčí Metrostavu František Polák. Podle něj se daly problémy v tomto místě očekávat, protože jsou tam složité geologické podmínky.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/pri- ... _praha_jba
12. října 2008 (Blanka podruhé):"K propadu došlo v podobných místech jako letos v květnu," řekl iDNES.cz mluvčí Metrostavu František Polák
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vide ... domaci_klu
6. července 2010 (Blanka potřetí): Mluvčí Metrostavu František Polák uvedl, že důvody propadu a sesuvu půdy se zabývá vyšetřovací komise pod vedením Českého báňského úřadu.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/v-pr ... domaci_btw
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Tunely všeobecně

Příspěvek od mapman »

Co to je zase za poznámku? Tobě fakt už přeskočilo, Vladimíre...

Stojí taky za zmínku, že František Polák ze Satry je někdo jiný než František Polák z Metrostavu...
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“