Tunely všeobecně
Re: Tunely všeobecně
Nesmysl.
Ty tunely jsou už dneska ve stavu, že by se tam dalo bezpečně jezdit i 130. Tedy od začátku. Jsou to jen formální překážky, a je jedno z jakého konce to berete. Požadavky jsou nesmyslně vysoké, norma požadující 80 je pro jiný typ tunelů, kde se jezdí obousměrně a přitom je aplikovaná na kvalitativně nesrovnatelně lepší dvoutubusové tunely. Jakoby dodnes před auty běhal muž s praporkem, tak nesmyslné a extrémně přehnané to je.
Ty tunely jsou už dneska ve stavu, že by se tam dalo bezpečně jezdit i 130. Tedy od začátku. Jsou to jen formální překážky, a je jedno z jakého konce to berete. Požadavky jsou nesmyslně vysoké, norma požadující 80 je pro jiný typ tunelů, kde se jezdí obousměrně a přitom je aplikovaná na kvalitativně nesrovnatelně lepší dvoutubusové tunely. Jakoby dodnes před auty běhal muž s praporkem, tak nesmyslné a extrémně přehnané to je.
Re: Tunely všeobecně
Není ale 100 především kvůli emisím, ne jen kvůli bezpečnosti ? A nechat v tunelu rychlost úplně stejnou jako venku je za mě také špatně. Nějakou změnu rychlosti to chce, řidič poté mnohem více zbystří, takže max 110 a to už proti 100 je skoro jedno. Mě ta 80 přijde nesmyslná především proto, že poté OA i NA jedou stejně rychle a v tom vidím naopak přínos k velké NEbezpečnosti, takže pravý opak než proč tam ta 80 je. Souhlasím, že 80 má být pro jednotubusové tunely.
Jezdit se dá v tunelu 130 stejně jako na D1 se dá jezdit i 160 když není provoz a nejde o nic nebezpečného. O tom to ale úplně není ..
Jezdit se dá v tunelu 130 stejně jako na D1 se dá jezdit i 160 když není provoz a nejde o nic nebezpečného. O tom to ale úplně není ..
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Tunely všeobecně
Pochybuji, že by i při povolené stovce ta nákladní vozidla stále jezdila 80
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Tunely všeobecně
Pokud tam bude poměrové měření, tak bez problému ( nesnáším ho ).
Re: Tunely všeobecně
Já to myslel tak, že kamiony pojedou v reálu 90 a OA 110 a to už je na předjetí docela dostatečný rozdíl. Nesnáším, když jedu do kopce v 3-pruhovém tunelu a abych kamiony předjel (stejně jako auta za mnou a přede mnou), tak vlastně musím porušovat předpisy. Kdekdo se toho malého porušení právě bojí, dodržuje striktně 80 a tím vznikají nebezpečné situace.
Re: Tunely všeobecně
není třeba klikat a měnit značky
stačí sundat kamery a infrapřísvity
ti co jim to vyhovuje, se mohou dál ploužit vpravo, my co nám to jede na to šlápnem
stačí sundat kamery a infrapřísvity
ti co jim to vyhovuje, se mohou dál ploužit vpravo, my co nám to jede na to šlápnem
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Tunely všeobecně
Miku, jsi to ale zvíře !!!! /Taky se nerad ploužím. Raději jsem si připlatil za všechny možné
detektory a rušiče zjišťující překročení rychlosti... Pšššššt/ Ale tady se 7 ´ pod rovníkem ploužím bez výjímek. Je to běs...
detektory a rušiče zjišťující překročení rychlosti... Pšššššt/ Ale tady se 7 ´ pod rovníkem ploužím bez výjímek. Je to běs...
Re: Tunely všeobecně
Svištět stovkou v tunelu? V tichosti pokračuje experiment, který může Česko zrychlit
Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/svistet-s ... omika_lros
Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/svistet-s ... omika_lros
Re: Tunely všeobecně
Ve stanici metra Florenc C se budou měnit stropní nosníky. Vydržely necelých 50 let.
Hrozí podobný zásah i u silničních tunelů? Řada z nich je hloubených s předepnutou stropní deskou. Bude se Blanka na Hradčanské za 50 let vykopávat? Jaký vliv má technologie výstavby?
Hrozí podobný zásah i u silničních tunelů? Řada z nich je hloubených s předepnutou stropní deskou. Bude se Blanka na Hradčanské za 50 let vykopávat? Jaký vliv má technologie výstavby?
Re: Tunely všeobecně
Na Hradčanské nejsou nosníky, ale monolit, a s menším rozponem. Řekl bych že také použili nějakou modernější hydroizolaci, než nemodifikované asfaltové pásy, co se za několik desetiletí rozpadnou na prach.
Re: Tunely všeobecně
Taky jsem chtěl napsat v podstatě to samé co pan P-V. Doufejme, že konstrukce Blanky vydrží podstatně déle.
Re: Tunely všeobecně
Tak ona otazka se tyka podzemnich silnicnich staveb obecne, ne jen Blanky. Treba Strahovsky tunel ma jizni cast hloubenou. Ono i u toho metra se urcite nepredpokladala takova rekonstrukce po 50 letech. A u metra urcite bude zajimave, az se zjisti, ze ve stejnem stavu jako Florenc je I. P. Pavlova.
Re: Tunely všeobecně
Na jižním vyústění Strahovského tunelu resp. nad jeho částí proběhla v minulých letech bytová výstavba. Měli tu konstrukci odhalenou a jistě proběhl i odpovídající stavební průzkum a sanace a zesílení toho co bylo třeba.
https://goo.gl/maps/3U6RmFvaFXB7kamb8
Tady o kousek výš, proběhla obdobná záležitost už před cca 15 lety. Taky stojí nové domy "na střeše" tunelu
https://mapy.cz/s/nalobovuja
https://goo.gl/maps/3U6RmFvaFXB7kamb8
Tady o kousek výš, proběhla obdobná záležitost už před cca 15 lety. Taky stojí nové domy "na střeše" tunelu
https://mapy.cz/s/nalobovuja
Re: Tunely všeobecně
Pozor ať se s ním někdy nepotkáte v tunelu
https://www.idnes.cz/sport/ostatni/dari ... sporty_tof
U nás by to nešlo, je třeba dodržovat 80 km/hod (vyjímečně 100 km/hod)
https://www.idnes.cz/sport/ostatni/dari ... sporty_tof
U nás by to nešlo, je třeba dodržovat 80 km/hod (vyjímečně 100 km/hod)
Re: Tunely všeobecně
Moc hezký čtyř pruhový tunel...
Re: Tunely všeobecně
Teď si rejpnu. No kdo vám tady navrhuje 110 km/h v tunelu? No SPD. Tady vidíte, že i tahle partaj se snaží něco dělat pro řidiče, ale to už jsme jinde. Toť vše za mě. A volit je nebudu, aby bylo jasno. Tenhle stát je tragédie. Pořád se bude spekulovat a vymýšlet odpovědi, proč to nejde.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tunely všeobecně
Ale tohle jsou snad zcela nepodstatné vedlejší záležitosti. Nerozumim tomu, máte pár tunelů v docela krátkých délkách a tolik humbuku kolem toho, že tam je 80 a proč ne 100 nebo teď 110. Když by to bylo jinde, kde je těch tunelů hromada, jeden za druhým a i delší, tak tam bych se nad tím pozastavoval a dokonce řešil přes kampaň, ale takhle? To je fakt vedle.
Re: Tunely všeobecně
Proč ale jezdit zbytečně 80, když lze bezpečně daleko více ? Proč u dost drahých staveb nevyužívat jejich možnosti naplno ?
Těch 80 je někdy z dávných dob pro obousměrné tunely, pro dvoutubusové je to absurdně málo. A argument, že těch tunelů moc není a tak nemá cenu to řešit, to neberu. Takhle lze shodit skoro všechno. Přitom jde jen o administrativu, o škrtnutí pera, které může zvýšit komfort řidičů.
Těch 80 je někdy z dávných dob pro obousměrné tunely, pro dvoutubusové je to absurdně málo. A argument, že těch tunelů moc není a tak nemá cenu to řešit, to neberu. Takhle lze shodit skoro všechno. Přitom jde jen o administrativu, o škrtnutí pera, které může zvýšit komfort řidičů.
Já je nejspíš volit budu. Ale z jiných důvodů, jde o přežití příštích generací, zamezit invazi nájezdníků je zásadní věc pro zachování rodu. Tam jdou všechny věci stranou, ač mi na nich jinak spousta věcí vadí.Mikulik píše:Teď si rejpnu. No kdo vám tady navrhuje 110 km/h v tunelu? No SPD. Tady vidíte, že i tahle partaj se snaží něco dělat pro řidiče, ale to už jsme jinde. Toť vše za mě. A volit je nebudu, aby bylo jasno. Tenhle stát je tragédie. Pořád se bude spekulovat a vymýšlet odpovědi, proč to nejde.
Re: Tunely všeobecně
Ta 80 především na pražském okruhu způsobuje nemalé kongesce. Je to tragédie, protože v tu chvíli jedou OA stejně rychle jako NA a je úplně jedno, že v tom tunelu jsou i občas 3 pruhy vedle sebe. Ale u nových tunelů by už měla být podle všeho automaticky 100. Sice považuji za naprosto bezpečnou i rychlost 120, ale 100 je běžná po celé Evropě, takže to beru.Diaľničiar píše:Ale tohle jsou snad zcela nepodstatné vedlejší záležitosti. Nerozumim tomu, máte pár tunelů v docela krátkých délkách a tolik humbuku kolem toho, že tam je 80 a proč ne 100 nebo teď 110. Když by to bylo jinde, kde je těch tunelů hromada, jeden za druhým a i delší, tak tam bych se nad tím pozastavoval a dokonce řešil přes kampaň, ale takhle? To je fakt vedle.
Re: Tunely všeobecně
Já mám problém s tím, že se do těchto tunelů dává úsekové měření a OA brzdí aby zpomalily o 50km/h. Nejde vůbec o bezpečnost na kterou se odvolávají. Protože normálně bych dal nohu z plynu, zvýšil pozornost při sledování okolní dopravy, snažil se nikoho neomezit a neohrozit, ale takto se koukám na tachometr, zdali nejedu moc rychle.Diaľničiar píše:Ale tohle jsou snad zcela nepodstatné vedlejší záležitosti. Nerozumim tomu, máte pár tunelů v docela krátkých délkách a tolik humbuku kolem toho, že tam je 80 a proč ne 100 nebo teď 110. Když by to bylo jinde, kde je těch tunelů hromada, jeden za druhým a i delší, tak tam bych se nad tím pozastavoval a dokonce řešil přes kampaň, ale takhle? To je fakt vedle.
Někteří na něj koukají ještě víc a o také šlapou na brzdu prudčeji, čímž vyvolávají nebezpečné situace. Ve výsledku je to děsně neekologické a nebezpečné. Nevidím jediný plus v té 80.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tunely všeobecně
Pozorně jsem si přečetl co jste napsali(y).
Ne, nedá se to takhle dávat na všechno, protože ne všeho je v tom stavu. Mostů v zemi máte mnohem víc, tak asi když se bude věnovat pozornost na zcela všechno namísto opravdu potřebných věcí, tak ve výsledku není posun v ničem.
Bohužel, ale já jezdil docela hodně i na okruhu ... a ta MPR 80 km/h je asi ještě i moc. Kolika řidičů jelo méně než 70 ... To jsem čuměl.
Tomu ÚM dost dobře nerozumím, to snad není zahrnuto jen pro tunel.
Vždycky je tam tolerance jak na tachometru tak na radaru, takže zpomalit POD hranici je zcela zbytečné a neodůvodněné. Za to, že se to děje, tak za to nemohou ani stavitelé ani dopravní policie. To je čistě na tom stylu jízdy a vnímání značení a umět si to jaksi "zžít" auto - silnice. Právěže tito jedinci pak zpomalují ten provoz a zcela jen vlastním stylem jízdy a ještě se podivují, když je někdo v rychlosti 80-85 předjíždí.
Co já vidím jako nehoráznost není 80, ale 60 když je tam i sebenejmenší práce a je to v noci, kdy je ten provoz mnohem menší. To již hraničí s ... ale to bohužel je zase "krytí" správce pro všechny právní případy. Že to žal vede k naštvání 90%, kteří by jináč zvládl i 80 i s dodatkem prací, tak to je vedlejší, oni se kryjí pro ten 10% zvyšek, který má problém rozeznat že když se může jet 80 tak pojedu 80.
To neskutečné brždění jsem postřehl taky. Lze se o tom bavit ... já bych ve vašich tunelích, když na to jsou uzpůsobené a evidentně kratší nechal klidně 100.
Co se kongescí týče, tak vždy větší rychlost při vyšších intenzítách stav zhoršuje. Není to naopak.
Ne, nedá se to takhle dávat na všechno, protože ne všeho je v tom stavu. Mostů v zemi máte mnohem víc, tak asi když se bude věnovat pozornost na zcela všechno namísto opravdu potřebných věcí, tak ve výsledku není posun v ničem.
Bohužel, ale já jezdil docela hodně i na okruhu ... a ta MPR 80 km/h je asi ještě i moc. Kolika řidičů jelo méně než 70 ... To jsem čuměl.
Tomu ÚM dost dobře nerozumím, to snad není zahrnuto jen pro tunel.
Vždycky je tam tolerance jak na tachometru tak na radaru, takže zpomalit POD hranici je zcela zbytečné a neodůvodněné. Za to, že se to děje, tak za to nemohou ani stavitelé ani dopravní policie. To je čistě na tom stylu jízdy a vnímání značení a umět si to jaksi "zžít" auto - silnice. Právěže tito jedinci pak zpomalují ten provoz a zcela jen vlastním stylem jízdy a ještě se podivují, když je někdo v rychlosti 80-85 předjíždí.
Co já vidím jako nehoráznost není 80, ale 60 když je tam i sebenejmenší práce a je to v noci, kdy je ten provoz mnohem menší. To již hraničí s ... ale to bohužel je zase "krytí" správce pro všechny právní případy. Že to žal vede k naštvání 90%, kteří by jináč zvládl i 80 i s dodatkem prací, tak to je vedlejší, oni se kryjí pro ten 10% zvyšek, který má problém rozeznat že když se může jet 80 tak pojedu 80.
To neskutečné brždění jsem postřehl taky. Lze se o tom bavit ... já bych ve vašich tunelích, když na to jsou uzpůsobené a evidentně kratší nechal klidně 100.
Co se kongescí týče, tak vždy větší rychlost při vyšších intenzítách stav zhoršuje. Není to naopak.
Re: Tunely všeobecně
80ka je v českých tunelech opravdu málo. Domácí i zahraniční studie dokládají, že rozdíl mezi rychlostmi před tunelem a v něm by neměl při běženém provozu přesahovat 20-30 km/h, protože při výraznějším snižování rychlosti dochází k rizikovějším situacím a s růstem počtu vozidel, která umí rychlost upravit sama v rámci funkce adaptivního tempomatu, to vytváří čím dál nebezpečnější situace.
Proto se tunely v Česku budou adaptovat pokud možno na 100 km/h, aby rozdíl byl do 30ti km/h a aby osobní vozidla mohla v tunelu jet rychleji než nákladní (konstantní hluk při jízdě osobního vozidla vedle nákladního vozidla stejnou rychlostí má negativní vliv na psychiku řidiče i osádky vozidla v levém pruhu). Adaptace je ale spojená s celou řadou drobných úprav, ať už na osvětlení nebo záchytných zařízeních (svodidlech) v prostoru před vjezdem do tunelu a v něm...
Proto se tunely v Česku budou adaptovat pokud možno na 100 km/h, aby rozdíl byl do 30ti km/h a aby osobní vozidla mohla v tunelu jet rychleji než nákladní (konstantní hluk při jízdě osobního vozidla vedle nákladního vozidla stejnou rychlostí má negativní vliv na psychiku řidiče i osádky vozidla v levém pruhu). Adaptace je ale spojená s celou řadou drobných úprav, ať už na osvětlení nebo záchytných zařízeních (svodidlech) v prostoru před vjezdem do tunelu a v něm...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tunely všeobecně
Ale to jsou kosmetické práce to co uvádíš. A při řidičích v ČR stejně bude 100 a pojede se 85 a ten vedle 95 a ten kdo by chtěl jet opravdu 100 tak si počká. Stejně jak je to dnes s tou 80.
Takže, kdy ta adaptace proběhne? V jaké fázi dnes ty práce jsou? A dělají se na zcela všech tunelech najednou? Ty báje kolem nevyhnutelných prací na osvětlení jsou taky někdy již mimo mísu. (zajisté firmy na to napojené to uvidí jináč), ale ta legislativa EU umožňuje i jiný přístup. Na tomhle to dozajista nestojí, to je dobrý jen jako výmluva, že to musí počkat.
Že to bude mít v programu strana, tak to taky nezajistí, že se to doopravdy změní. Pač to by se v ´21 nemuselo debatovat "jak urychlit výstavbu". Že se to tedy již dávno nevyřešilo. Dokola 30 let poslouchat tu stejnou písničku a furt to stačí k úspěchu. To je to stejné jako, že budou toalety. Nakonec jsou, ale ta úroveň na nich. Dokud tam nebude chemickej servis tak jak v DE/F tak to nikdy nebude dobrý. A stejně se to nechce pochopit. To pak ta investice do toalet byla skoro zbytečná. Proto se je potřeba věnovat důležitým věcem. Aby se v krátkém limitu třeba 3 roky dovedla změnit rychlost třeba v tunelu a ne to "připravovat do změny" - ale nezmění se to ani za 10 let. To rozhodně je více nenormální než ten samotný stav, že to tam tak je. Proto je potřeba porozumět tomu co je příčina a co je priorita.
Takže, kdy ta adaptace proběhne? V jaké fázi dnes ty práce jsou? A dělají se na zcela všech tunelech najednou? Ty báje kolem nevyhnutelných prací na osvětlení jsou taky někdy již mimo mísu. (zajisté firmy na to napojené to uvidí jináč), ale ta legislativa EU umožňuje i jiný přístup. Na tomhle to dozajista nestojí, to je dobrý jen jako výmluva, že to musí počkat.
Že to bude mít v programu strana, tak to taky nezajistí, že se to doopravdy změní. Pač to by se v ´21 nemuselo debatovat "jak urychlit výstavbu". Že se to tedy již dávno nevyřešilo. Dokola 30 let poslouchat tu stejnou písničku a furt to stačí k úspěchu. To je to stejné jako, že budou toalety. Nakonec jsou, ale ta úroveň na nich. Dokud tam nebude chemickej servis tak jak v DE/F tak to nikdy nebude dobrý. A stejně se to nechce pochopit. To pak ta investice do toalet byla skoro zbytečná. Proto se je potřeba věnovat důležitým věcem. Aby se v krátkém limitu třeba 3 roky dovedla změnit rychlost třeba v tunelu a ne to "připravovat do změny" - ale nezmění se to ani za 10 let. To rozhodně je více nenormální než ten samotný stav, že to tam tak je. Proto je potřeba porozumět tomu co je příčina a co je priorita.
Re: Tunely všeobecně
Tunel Valík na D5 už 100ku má, práce na tunelech Lochkov a Cholupice probíhají letos a příští rok, další tunely budou následovat v dalších letech. Děje se tak vždy v rámci rekonstrukce vybavení tunelu, kdy součástí je i adaptace technologií tunelu na rychlost 100 km/h. Během několika příštích let bude 100ka v českých tunelech normou i v těch už provozovaných.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Tunely všeobecně
Tomu lze snad i tleskat.
No a teď k tomu dejme, že bude vládnout někdo, kdo slibuje 110. Je rozdíl mezi 100 a 110 stejně složitý v procesu potřebných úprav jak 80 vs 100 (to jen jako odpověď odborníka v reakci na politický program výše uvedený)
No a teď k tomu dejme, že bude vládnout někdo, kdo slibuje 110. Je rozdíl mezi 100 a 110 stejně složitý v procesu potřebných úprav jak 80 vs 100 (to jen jako odpověď odborníka v reakci na politický program výše uvedený)