Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Opravy D1

Příspěvek od jonáš »

Je to v pohodě na D5, a vzorový řešení s dlouhou zebrou je k vidění jak končí levej pruh za tunelem u Točný na Pražskym okruhu. Jedinej problém tam může bejt nějakej mamlas se stylem "toho přece ještě stihnu předjet", jinak je samozřejmě mnohem jednoduší zařadit se do průběžnýho vozidlem s takovym přebytkem výkonu, kterej umožňuje jet do kopce 130 ("s prstem v nose"), než s naloženym kamionem "jedu co to jde".
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Opravy D1

Příspěvek od Dr.Fe1 »

viky píše:Lenny je možná velký ironik,ale vy jste akorát sobec.Zajímá Vás jen Vaše pohodlí a jízda,nic jiného.Že jsou vedle Vás i jiní účastníci silničního provozu,je Vám šumafuk.Za mnou potopa.Dál nedohlédnete.Sorry.
Nevím proč používat hned taková ostrá slova a osobní odsudky ? ! Řešení které mi připadá vhodnější (stoupací pravý pruh) je výhodné pro osobní automobily, kterých je o dost víc než těch nákladních, takže kvalifikovat to jako sobectví je docela nemístné. Řešení se stoupacím levým pruhem je naopak výhodné pro kamiony, přesto by mě místním řidičům kamionů nenapadlo nadávat do sobců, když se jim to líbí. Opravdu by neškodilo trochu víc tolerance než když má někdo odlišný názor tak ho chtít ukamenovat.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Opravy D1

Příspěvek od siesa »

jonáš píše:Je to v pohodě na D5, a vzorový řešení s dlouhou zebrou je k vidění jak končí levej pruh za tunelem u Točný na Pražskym okruhu. Jedinej problém tam může bejt nějakej mamlas se stylem "toho přece ještě stihnu předjet", jinak je samozřejmě mnohem jednoduší zařadit se do průběžnýho vozidlem s takovym přebytkem výkonu, kterej umožňuje jet do kopce 130 ("s prstem v nose"), než s naloženym kamionem "jedu co to jde".
Mam jinej nazor... Zaprve si myslim, ze treba na ty D5 je dost podcenena navest pred ukoncenim leveho rychleho pruhu. 200 m mi prijde proste malo, obzvlaste, kdyz je v prostrednim pruhu souvisla kolona aut predjizdejici jeden a vice kamionu, nebo dokonce kamion predjizdi kamion....Uz jsem to zazil (treba na A17 u Drazdan). Ne vzdy se totiz tim nejrychlejsim pruhem zenou jen majitele silnych aut a pro ty se slabsimi motory je potom vcelku problem zaradit se do proudu v prostredim pruhu.
Razeni kamionu zpet do praveho pruhu z klasickeho stoupacho pruhu ala D1, si myslim, zavaznej problem nepredstavuje. Lidi jsou zvykli atd. Dovolil bych si tvrdit, ze vice kolizni je pro ceskeho ridice to moderni pojeti leveho stoupaciho usporadani....
Warcz
Příspěvky: 2091
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Opravy D1

Příspěvek od Warcz »

Jsem rozhodně za rozšíření levého pruhu, než stoupacích pruhů.

http://goo.gl/maps/uXooH
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: Opravy D1

Příspěvek od hiob »

Ja si taky myslim, že v globále je vyhodnější rozšiřovat pruhy doleva.
Včera jsem dvakrát viděl jak kamion při vrácení se z pravého pomalého donutil dupnout na brzdy auto jedoucí vedle něj ... podle mne těchto situací vniká hodně

Důvody pro levé
a) auto v levém pruhu bude mít VŽDY lepší dynamické vlastnosti pro řešení situace

b) auto v levém pruhu bude vždy krátké, tak aby v průběžném pruhu pro něj byla mezera, kdežto pro kamion tam mezera při hustém provozu většinou není a když tak ta mezera má rychlost, na kterou se kamion NEMŮŽE přizpůsobit z hlediska fyzikálních zákonu

c) při řazení zprava musí "spolupracovat" ten kdo jede v průběžném, kdežto zleva to v 99% případů dokaže vyřešit ten kdo mění pruhy sám o sobě přizpůsobením rychlosti a zařazením do mezery

d) ukončení levého pruhu se dá udělat bezpečněji - zebra, šípky dřiv o 100m apod. než tam začíná fyzické zúžení, kdežto pravý stoupací u nás hodněkrát končí v MÚK, kde poté co skončí téměr ihned začíná připojovací z nájezdu (což je průser pro toho kdo najíždí a nečeká tam kamion co zaspal nebo ho nepustili do průběžného)

e) plně naložený kamion bude mít z nouzové jízdy po krajnici strach - úzká, méně zpevněná, neví jak vypadá - takže radši ohrozí auta v průběžném
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Opravy D1

Příspěvek od siesa »

hiob píše:d) ukončení levého pruhu se dá udělat bezpečněji - zebra, šípky dřiv o 100m apod.
S tim souhlasim...bylo by urcite na zvazeni, nejakym zpusobem prehodnotit ty znacky a ukonceni leveho stoupaciho pruhu...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Dr.Fe1 píše:Jste velký ironik, ovšem trocha slušnosti by vám neškodila. Že má někdo odlišný názor od vašeho, snad nemusíte ventilovat touto špatně skrývanou agresí.
Možná jsem ironik, ale v případě, že se někde necítím bezpečně anebo špatně takovou situaci zvládám, tak ji nevyvolávám.

Kde jsem tu prezentoval názor na stoupací pruhy?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Opravy D1

Příspěvek od jonáš »

siesa píše:
hiob píše:d) ukončení levého pruhu se dá udělat bezpečněji - zebra, šípky dřiv o 100m apod.
S tim souhlasim...bylo by urcite na zvazeni, nejakym zpusobem prehodnotit ty znacky a ukonceni leveho stoupaciho pruhu...
U toho vzpomínanýho Žukova je to od zařazovacích šipek po konec cca 450 metrů včetně bezpečnostní zebry, to je s hodně velkou rezervou. http://www.mapy.cz/s/94Tn Navíc pravý stoupací pruhy na D1 často kolidujou s výjezdovýma a připojovacíma pruhama u MUK a odpočívek, což taky neni zrovna super bezpečný řešení.
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od dvs »

Poznámka: Nestálo by tu diskusi k těm stoupacím přesunout nebo pokračovat v diskusi v příslušném vláknu ve Všeobecném než "Jak jezdíme" v "Odpočívce"?
Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... upac%C3%AD
-xdas-
Příspěvky: 428
Registrován: 23.9.2009 20:25:36

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od -xdas- »

Já jsem taky pro ukončení levého pruhu, ale jako nejideálnější řešení se mi libí to na R35 u Velkého Újezda. Šipky, bez zebry, ukončení čáry mezi levým a prostředním pruhem a následné široký pruh, který se postupně zužuje, viz mapa.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Jak jezdíme

Příspěvek od jonáš »

To se mi právě moc nelíbí, protože to může spíš motivovat hazardéry nebo jen nějaký zamyšlence jedoucí chvíli nepozorně využít to "na doraz" a předjíždět natěsno až do konce. Zebra je přecejen trochu optická brzda, napovídající že tam něco končí předčasně.
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný

Příspěvek od Ondra O.K. »

BTW nezapominejte na to, ze zakon rika ze kdo jede v prubeznem pruhu, tak musi dat prednost tomu ktery do nej vjizdi protoze mu prubezny pruh konci... tudiz vyse zminene "kamion donutil brzdit auta za nim" je podle me spatny navyk ridicu, kteri meli kamionu dat prednost. Stejne je to aplikovatelne na pruh na leve strane.
Muzeme debatovat zda to tak v praxi je nebo ne, ale tak to zakon rika 8-)
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný

Příspěvek od Bobek »

Ale to se týká jen souběžné jízdy.
Království a půl princezny za 511.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný

Příspěvek od jonáš »

Zákon to řiká maličko košatěji.
(5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu."
Tady je to vesměs zřejmé, který je průběžný, takže to platí jen při souběžné jízdě, kdy by pravej měl se stoupacim teoreticky zipovat .. a jinak nesmí kamion vyjíždějící ze stoupacího nikoho omezit, tak to bych rád viděl obojí v praxi :lol:
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“