Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Ono je to nevyužívání pravého stoupacího pruhu dáno z velké části také pro mě nepochopitelným dopravním značením, o čemž (asi) hovoří Lenny v závěru svého příspěvku. V současnosti je ze strany pravého pruhu obvykle plná čára, takže jakmile tam jednou vjedete, tak už se z toho pruhu nesmíte legálně vrátit zpět, dokud ten pruh nekončí. Proto tam řada pomalejších aut (jedoucích např. 100 km/hod) nevjede, neboť by musela po pár stech metrech brzdit za kamionem na nějákých 70 km/hod. Takže tohle se dá odstranit změnou dopravního značení v kombinaci s osvětou.
Jinak by mě zajímalo jestli je to větší množství kolizních situací v případě pravého stoupáku doloženo nějákým průzkumem nebo je to jen dojem ? Také je totiž potřeba brát v úvahu, že při levém stoupáku probíhá zařazování v podstatně vyšších rychlostech, takže tím nebezpečnost narůstá. Takže je těch situací s zařazováním sice asi méně, ale zato to neprobíhá při 80 km/hod ale průměrně tak při 140 km/hod.
Jinak by mě zajímalo jestli je to větší množství kolizních situací v případě pravého stoupáku doloženo nějákým průzkumem nebo je to jen dojem ? Také je totiž potřeba brát v úvahu, že při levém stoupáku probíhá zařazování v podstatně vyšších rychlostech, takže tím nebezpečnost narůstá. Takže je těch situací s zařazováním sice asi méně, ale zato to neprobíhá při 80 km/hod ale průměrně tak při 140 km/hod.
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Nic ve zlým, ale je vidět, že máte své oblíbené téma. To jsem tu ale už řešili http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=830 a IMHO ani napodruhé nikoho nepřesvědčíte. Navrhuju ukončit off-topic.Dr.Fe1 píše:Můj názor je ten, že na dálnici by žádný pruh neměl končit "zdí" a nedá se to ospravedlnit tím, že se kamionům jede pohodlněji, ani tím, že všichni řidiči mají povinnost být dokonalí a všechno vždy dobře odhadnout, ani ničím jiným. Je to prostě velmi nebezpečné
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Já vám to všem doporučuji také, a toto OT přesouvám.
Sloučeno s již existujícím tématem.
Sloučeno s již existujícím tématem.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
no co jsem ještě jezdil s feldama a fabií do 50 kW, tak to normální bylo, to auto prostě na konci stoupání zrychlí "samo" aniž bych nějak měnil pozici pedálu nebo měl takovej úmyslviky píše: Pokud někdo začne při předjíždění zrychlovat,tak určitě normální není...
Mmch kdyby se to bralo absolutně, tak to po najetí z připojováku do pravýho nemam nikdy šanci se rozjet tak abych mohl do levýho, bo mě každou chvíli někdo "předjíždí".
Re: 0805 Lovosice – Řehlovice
Nemluvíte pravdu, alespoň si tu diskuzi pročtěte pořádně, Petr Pokorný to tam vysvětlil dost jasně, takže minimálně on to myslím chápe. Že když už levý pruh, tak by neměl končit tou "zdí" o čemž tady už dobrou půlhodinu mluvím. Levý pruh s možností krizového zastavení je velký rozdíl oproti tomu co tady propaguje pan Michel (viz ten jeho příklad z R35 výše v diskuzi).GiuseppeS píše:Nic ve zlým, ale je vidět, že máte své oblíbené téma. To jsem tu ale už řešili http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=830 a IMHO ani napodruhé nikoho nepřesvědčíte. Navrhuju ukončit off-topic.Dr.Fe1 píše:Můj názor je ten, že na dálnici by žádný pruh neměl končit "zdí" a nedá se to ospravedlnit tím, že se kamionům jede pohodlněji, ani tím, že všichni řidiči mají povinnost být dokonalí a všechno vždy dobře odhadnout, ani ničím jiným. Je to prostě velmi nebezpečné
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Abychom si rozuměli, tak ve svém předchozím příspěvku jsem to asi nenapsal úplně jasně, tak to teď uvedu na pravou míru: ten stoupací pruh na R35 jsem jako příklad uvedl proto, že je to podle mě jeden z nejlépe překreslených stoupacích pruhů ze staré normy (stoupací pruh = pruh pro pomalá vozidla, který začíná a končí vpravo) na novou normu (stoupací pruh = přídavný předjížděcí pruh pro rychlá vozidla, který začíný a končí vlevo). Narozdíl od jednoho úseku D5, který je zmíněn na začátku tohoto tématu, kde je stoupací pruh přeznačen velice nešťastně - pravý pruh zničeho nic uhýbá doprava, aby se mohl přidat levý a levý pruh pak na konci stoupání končí zdí - tak na úseku R35, který uvádím, se pravý pruh přibližuje ke krajnici naprosto plynule, že to řidiče nijak nemate - http://mapy.cz/#x=17.550649&y=49.548741 ... 9-27-h&u=m - a na konci stoupání levý pruh nekončí zdí, ale řidič má ještě cca 60m, kdy už levý pruh značen není, ale v levé části vozovky se vedle sebe ještě v pohodě vejdou 2 osobní auta - http://mapy.cz/#x=17.513300&y=49.560257 ... 14%22E&u=m
I když ještě lepší by podle mě bylo, kdyby se tato oblast vyšrafovala: http://mapy.cz/#x=17.512679&y=49.560538 ... 2E&u=m&t=o
Jinak jenom abychom v tom měli jasno, vy považujete za nebezpečné všechny stoupací pruhy, které končí vlevo? Tedy i ty, které jsou postaveny už podle nové normy takto? A nebo považujete za nebezpečné pouze ty stoupací pruhy, kde vozovka byla postavena podle staré normy, ale stoupací pruh je překreslen podle nové normy vlevo, takže končí zdí?
I když ještě lepší by podle mě bylo, kdyby se tato oblast vyšrafovala: http://mapy.cz/#x=17.512679&y=49.560538 ... 2E&u=m&t=o
Jinak jenom abychom v tom měli jasno, vy považujete za nebezpečné všechny stoupací pruhy, které končí vlevo? Tedy i ty, které jsou postaveny už podle nové normy takto? A nebo považujete za nebezpečné pouze ty stoupací pruhy, kde vozovka byla postavena podle staré normy, ale stoupací pruh je překreslen podle nové normy vlevo, takže končí zdí?
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Souhlasím. Tenhle stoupací pruh je ukázkovej. kéž by se tak předělali všechny na D1
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
V rámci modernizace by k tomu mělo dojít.Warcz píše:Souhlasím. Tenhle stoupací pruh je ukázkovej. kéž by se tak předělali všechny na D1
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Jak jezdíme
na nových dálnicích už nebudou stoupací pruhy? to jako nebudou nikde už dálnice přes kopce? např. u Rousínova a Vyškova na D1 stoupák využívám pokaždé a jsem rád, za přemalování, tak nevím, co od toho máme čekat no ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Opravy D1
Ne, nebudou pruhy pro pomalá vozidla a stoupací pruhy budou vždy vlevo od průběžných pruhů, nikoliv vpravo.
Re: Opravy D1
Super ? To je ta největší pitomost. Až pojedete ve 130 km/hod a před vámi svodidla a napravo souběžně jedoucí auto .........
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy D1
A předtím jako budeš spát nebo co? Provoz a značky nesledujeme?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Opravy D1
To není žádnej argument pro ukončení rychlého pruhu na dálnici pevnou překážkou. Takhle můžete "obhájit" sebevětší pitomost, třeba umístění betonových bloků do vozovky "máš přece dávat pozor, ne ....".
Abych to shrnul, levý stoupací pruh je nesrovnatelně víc nebezpečný, protože:
a) vozidla v něm jedou podstatně rychleji než, v pomalém pruhu napravo (průměrně tak 130 km/hod versus 80 km/hod)
b) levý stoupací pruh končí pevnou překážkou, zatímco pravý stoupací pruh pokračuje krajnicí, na kterou lze přinejhorším vyjet
Já tedy vidím levé stoupací pruhy jako velký hazard s bezpečností.
Abych to shrnul, levý stoupací pruh je nesrovnatelně víc nebezpečný, protože:
a) vozidla v něm jedou podstatně rychleji než, v pomalém pruhu napravo (průměrně tak 130 km/hod versus 80 km/hod)
b) levý stoupací pruh končí pevnou překážkou, zatímco pravý stoupací pruh pokračuje krajnicí, na kterou lze přinejhorším vyjet
Já tedy vidím levé stoupací pruhy jako velký hazard s bezpečností.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy D1
To ale nebude končit najedou z ničeho nic betonem či svodidlem, budou tam značky, bude tam VDZ které navede zpátky do průběžného pruhu, a za vyznačeným koncem pruhu bude ještě prostor pro ty, kteří nesledují značky, provoz, vůbec nic a smaží si to v levém 130km/h více, aby dobrzdili a zařadili se.
Podle tvoji "logiky" nejsou možné střídavé třípruhy, protože tam ten levý taky "najednou" končí.
Já v tom nevidím problém, na R35 u Velkého Újezda to tak je a na konci přidatného pruhu není žádný beton ani svodidlo. Ani tam každou chvíli není nehoda vlivem toho, že nějaké pako nedává v levém pozor.
Kde jsi přišel na tu pevnou překážku?
Kde je tedy pevná překážka?
Podle tvoji "logiky" nejsou možné střídavé třípruhy, protože tam ten levý taky "najednou" končí.
Já v tom nevidím problém, na R35 u Velkého Újezda to tak je a na konci přidatného pruhu není žádný beton ani svodidlo. Ani tam každou chvíli není nehoda vlivem toho, že nějaké pako nedává v levém pozor.
Kde jsi přišel na tu pevnou překážku?
Kde je tedy pevná překážka?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Opravy D1
Nejhlavnější je, aby se drtivá většina řidičů naučila vůbec jezdit vpravo na třípruhu. A to včetně na nově upravených stoupacích pruzích na D1, kde se zvláště na těch opravených už dá jezdit naproto v pohodě. Chtělo by to nějakou jasnou a stručnou osvětu + dodatkové značení alá to značení Zip.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Opravy D1
Pevná překážka je svodidlo, kterým to končí. Střídavý třípruh není tak nebezpečný, protože se to děje v mnohem nižších rychlostech než na dálnici (poovolených 90 versus 130 km/hod).. Ale o této problematiice nemá cenu dál polemizovat, prostě pro vás není bezpečnost tak důležitá jako pro mě a kladete před ní jiné věci. Takže se těžko můžeme shodnout.
Re: Opravy D1
Martin mi bere slova z úst - na R35 u Velkého újezdu je ten stoupací pruh vyřešený velmi komfortně, ale možná je to tím, že ten kopec je tam fakt sešup jako hrom a moc aut tam nějak extra rychle nejezdí, takže možná tím spádem je to paradoxně dost bezpečné ... mi přijdou levé stoupáky fajn, pokud budou zakončeny zebrou a směrovými šipkami k zařazení do předjížděcího pruhu, tak si myslím, že to může fungovat komfortně a bezpečně ... ale uvidíme v praxi
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Opravy D1
Na to je nejlepší řešení, a to do takového pruhu nejezdit. Člověk se pak vyhne nárazům do pevných překážek a dalším jiným nebezpečným situacím.
Není na začátku stoupacího pruhu jeho značka? Tudíž je logické, že bude někde i končit.
Velký Újezd není ono, tam je to děláno po staru a namalováno po novu. Krásný příklad je stoupání z obou stran do sedla u Horního Žukova.
Není na začátku stoupacího pruhu jeho značka? Tudíž je logické, že bude někde i končit.
Velký Újezd není ono, tam je to děláno po staru a namalováno po novu. Krásný příklad je stoupání z obou stran do sedla u Horního Žukova.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Opravy D1
Chválím toto řešení Další podstatná věc je ta,že kamion pojede plynule v pravém pruhu bez toho,že by na konci musel zpomalit kvůli dávání přednosti.
Pokud to v hustém provozu dojde tak daleko,že bude muset kvůli přednosti téměř,nebo úplně zastavit,tak na tom v konečném důsledku prodělají všichni,co jedou za ním v prostředním pruhu,protože po vjetí do pruhu bude 80km/h nabírat i 2-3km.Kdežto pojede-li kamion bez nuceného zpomalování plynulou rychlostí-tak dosáhne 80km/h daleko dříve.Auta v prostředfním a přídavném levém díky akceleraci při příp.zpomalení dosáhnou své cestovní rychlosti taktéž daleko rychleji.
Pokud to v hustém provozu dojde tak daleko,že bude muset kvůli přednosti téměř,nebo úplně zastavit,tak na tom v konečném důsledku prodělají všichni,co jedou za ním v prostředním pruhu,protože po vjetí do pruhu bude 80km/h nabírat i 2-3km.Kdežto pojede-li kamion bez nuceného zpomalování plynulou rychlostí-tak dosáhne 80km/h daleko dříve.Auta v prostředfním a přídavném levém díky akceleraci při příp.zpomalení dosáhnou své cestovní rychlosti taktéž daleko rychleji.
Re: Opravy D1
Já jsem tedy jen prostý pasáček vepřů, ale ze všech nebezpečných stoupacích pruhů na D5 jsem nebezpečné situace zažil výhradně na sjezdu Stříbro (Ostrov) směr Říše. Naopak v nedalekém stoupáku v opačném směru, kdy je to podivuhodně zřízeno tak, že pravý pruh vzniká z připojováku od pumpy a nahoře končí levý, se to vždycky poskládalo v pohodě. Zřejmě z toho titulu, že s tunou a půl se manévruje lépe, než se čtyřiceti.
Království a půl princezny za 511.
Re: Opravy D1
Jste velký ironik, ovšem trocha slušnosti by vám neškodila. Že má někdo odlišný názor od vašeho, snad nemusíte ventilovat touto špatně skrývanou agresí.Lenny píše:Na to je nejlepší řešení, a to do takového pruhu nejezdit. Člověk se pak vyhne nárazům do pevných překážek a dalším jiným nebezpečným situacím.
Není na začátku stoupacího pruhu jeho značka? Tudíž je logické, že bude někde i končit.
Re: Opravy D1
Lenny je možná velký ironik,ale vy jste akorát sobec.Zajímá Vás jen Vaše pohodlí a jízda,nic jiného.Že jsou vedle Vás i jiní účastníci silničního provozu,je Vám šumafuk.Za mnou potopa.Dál nedohlédnete.Sorry.
PS-asi by celá tato diskuse měla být v příslušném vlákně,nebo v koši.Do D1 nepatří.Rozmýšlel jsem,jestli mám tady svou reakci hodit,nakonec jsem to sem musel dal,nedalo se to .
PS-asi by celá tato diskuse měla být v příslušném vlákně,nebo v koši.Do D1 nepatří.Rozmýšlel jsem,jestli mám tady svou reakci hodit,nakonec jsem to sem musel dal,nedalo se to .
Re: Opravy D1
Jo takto si to představuji. Hlavně oceňuji, že v celé délce stoupání je také odstavný.Lenny píše:Krásný příklad je stoupání z obou stran do sedla u Horního Žukova.
https://maps.google.cz/?ll=49.724063,18 ... 73.13,,0,0
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 7.4.2013 18:40:17
- Bydliště: Praha
Re: Opravy D1
Tam je to perfektní, kéž by to bylo takhle na D1, byť i bez toho odstavného pruhu.dvs píše:Jo takto si to představuji. Hlavně oceňuji, že v celé délce stoupání je také odstavný.Lenny píše:Krásný příklad je stoupání z obou stran do sedla u Horního Žukova.
https://maps.google.cz/?ll=49.724063,18 ... 73.13,,0,0