tohle je vcelku blbost pokud by se to mělo brát vážně.milbi píše:Mělo by platit jednoduché pravidlo, a to bez ohledu na velikost vozidla. Pokud chci předjíždět, potom jen v případě, že jsem s vozem schopen vyvinout v krátké době rychlost vyšší nejméně o 10 km/h než ten, kterého chci předjíždět. Jen v takovém případě je kamion schopný předjet jiný za méně něž půl minuty. To stejné by mělo ale platit i pro auta, není rozdíl v tom, zda dojedu joudu, co předjíždí kamion 80 km/h rychlostí 82 km/h nebo jiného joudu, co předjíždí osobák jedoucí 100 km/h rychlostí 105 km/h. A že takových od doby, co je úsek Stará Boleslav - Praha bez známky potkávám celkem dost
jedno auto jedoucí 121kmh vlastně omezí maximální rychlost celé dálnice
Dokud toto auto nedojede jiné které jede mezi 112-120. Pak se může vyskytnout auto číslo 3 které na nějakém volném úseku nabralo 130kmh. Nebo umí dobře zrychlit ze 120 na 130. Zároveň auto číslo 1 je nuceno zpomalit na rychlost auta č2
A jak by se toto pravidlo uplatňovalo v praxi? Jak zjistím jestli jedu dostatečně rychlejc než jouda přede mnou? Jasně můžu zpomalit a vytvořit vagón, zjistit jeho rychlost a když na to mám a můžu tak se šoupnout do levýho a nějak zázračně zrychlit. Spíše bych měl zpomalit ještě více abych mohl více zrychlit a předjíždět už o 10kmh.
když si třeba na dálnici mezi berlínem a štětínem dám na úseku s omezením na 120, tempomat na 120 dle gps. předjedu spoustu aut co gps nebo tempomat nemaj (a minimum jich jede pomalejc o 10kmh) zároveň nikoho nebrzdím(vyjma polských dodávek a ty jsou mi putna).