Zákaz předjíždění kamionů
Zákaz předjíždění kamionů
Na Pražském okruhu má být v celé délce řízen provoz liniově pomocí proměnných značek, čili ten zákaz předjíždění kamionů stačí aplikovat pak pouze ve špičkách resp. pří zvýšeném provozu. To se asi shodneme, ne?
Pozn. mod. Přesunuto z témy "Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný" http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=830
Pozn. mod. Přesunuto z témy "Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný" http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=830
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Já nedávno slyšel zase takový podivný argumenty proti zákazu předjíždění kamionů, že jsem se nestačil divit. Např. že by zákaz předjíždění přinesl půl hodiny zpoždění z jejich 8 hodinové jízdy, což by vedlo k vyhazovu řidičů kvůli neplnění plánu naplánovaných logisty apod.
Nevím, kam na to ti lidi chodí, ale větší blbosti jsem dlouho neslyšel. Jednak je s podivem, že v civilizovaném světě to tak běžne funguje, že ve špičkách nebo u frekventovaných úsecích zákaz je. Nebo jak může zákaz předjíždění na 20 km způsobit půl hodinové zpoždění kvůli nemožnosti předjíždět? V našich podmínkách s nevyskytujou takový lokality, kde by se musel kamion (osobák s přívěsem, dodávka) vláčet po dálnici za nějakou stařešinou Avií padesátkou tak dlouho, aby jim to na okruhu či příměstském úseko dalo tu půlhodinu. To je zcela mimo realitu.
Nevím, kam na to ti lidi chodí, ale větší blbosti jsem dlouho neslyšel. Jednak je s podivem, že v civilizovaném světě to tak běžne funguje, že ve špičkách nebo u frekventovaných úsecích zákaz je. Nebo jak může zákaz předjíždění na 20 km způsobit půl hodinové zpoždění kvůli nemožnosti předjíždět? V našich podmínkách s nevyskytujou takový lokality, kde by se musel kamion (osobák s přívěsem, dodávka) vláčet po dálnici za nějakou stařešinou Avií padesátkou tak dlouho, aby jim to na okruhu či příměstském úseko dalo tu půlhodinu. To je zcela mimo realitu.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
martin píše:Já nedávno slyšel zase takový podivný argumenty proti zákazu předjíždění kamionů, že jsem se nestačil divit. Např. že by zákaz předjíždění přinesl půl hodiny zpoždění z jejich 8 hodinové jízdy, což by vedlo k vyhazovu řidičů kvůli neplnění plánu naplánovaných logisty apod.
Nevím, kam na to ti lidi chodí, ale větší blbosti jsem dlouho neslyšel. Jednak je s podivem, že v civilizovaném světě to tak běžne funguje, že ve špičkách nebo u frekventovaných úsecích zákaz je. Nebo jak může zákaz předjíždění na 20 km způsobit půl hodinové zpoždění kvůli nemožnosti předjíždět? V našich podmínkách s nevyskytujou takový lokality, kde by se musel kamion (osobák s přívěsem, dodávka) vláčet po dálnici za nějakou stařešinou Avií padesátkou tak dlouho, aby jim to na okruhu či příměstském úseko dalo tu půlhodinu. To je zcela mimo realitu.
Já myslím, že oproti 2 hodinám prostátým dnes na Jižní spojce jim právě 1,5 hodiny ubyde díky tomu, že budou používat SOKP. Zákaz předjíždění kamiónů si myslím je správný směr nejméně do doby, než evropská společnost pochopí, že zboží (obvzlášť to přepravované na velké vzdálenosti) patří na železnici ne na silnice a dálnice.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Ještě by to ovšem chtělo, aby železnice pochopila problémy moderní logistiky...
Edit: O kapacitních problémech nemluvě.
Edit: O kapacitních problémech nemluvě.
Království a půl princezny za 511.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Proč evropská? Existuje snad na této zeměkouli nějaká společnost, která to pochopila a povedlo se ji to dovést k funkčnímu modelu?rumpeak píše:...evropská společnost pochopí, že zboží (obvzlášť to přepravované na velké vzdálenosti) patří na železnici ne na silnice a dálnice.
No a pak je taky k diskuzi co je to "velká vzdálenost", že?
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Mé oblíbené téma , zde poněkud OT: viz USA a jejich podíl železnice na nákladní dopravě (+ samozřejmě to, co píše Bobek).Petr Pokorný píše:Proč evropská? Existuje snad na této zeměkouli nějaká společnost, která to pochopila a povedlo se ji to dovést k funkčnímu modelu?rumpeak píše:...evropská společnost pochopí, že zboží (obvzlášť to přepravované na velké vzdálenosti) patří na železnici ne na silnice a dálnice.
No a pak je taky k diskuzi co je to "velká vzdálenost", že?
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Trochu nesouhlasím a dovolil bych si to opravit na švýcarská společnost. Tam to skutečně funguje, a to dobře.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Se Švýcarskem souhlasím, nicméně díky určité osamělosti fungujícího Švýcarska uprostřed poněkud hůře fungujícího zbytku Evropy (a díky už rumpeakem zmíněného faktu vyšší efektivity nákladní železniční dopravy při větších vzdálenostech) je výsledek trochu horší, než v USA, kde právě ty velké vzdálenosti umožňují železnici lépe uplatnit své přednosti. Ale mám dojem, že postupně privatizovaní nákladní železniční přepravci v západní Evropě by mohly tento stav trochu vylepšit, doufejme, že se to projeví i u nás. Rozhodně to ale nepůjde pomocí nějakých restriktivních regulací, po kterých volají zelení. Zpět k tématu: souhlasím s rumpeakem, že do zvýšení podílu železnice prostě nějaká drobná omezení kamiónů budou (typu zákaz předjíždění na R1 - to opravdu není nic likvidačního).martin píše:Trochu nesouhlasím a dovolil bych si to opravit na švýcarská společnost. Tam to skutečně funguje, a to dobře.
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Koneckonců na SOKP by to mohlo být řešeno i proměnným značením, takže by se třeba v plonkové časy předjíždět mohlo, nemusí to být nějaký fix...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Stačilo by, aby se nedali švindlovat kolečka na záznam rychlosti... Chtělo by to aplikovat snímání rychlosti přes GPS s digitálním záznamem a 90% kamionů by nemělo potřebu předjíždět, neboť maximální rychlost by měli v ten moment všichni stejnou... (až na pár vykopávek nebo přeložených náklaďáků...)
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Tak to jsi asi v tom náklaďáku v životě neseděl. Je neskutečný rozdíl mezi nimi. Všechno není jen o rychlosti, jak se nesprávně mnozí domnívají, ale taky o výkonu motoru. Pokud máte 450 koní, tak vám to jede 80 km/h i do toho nejprudšího kopce. A právě těchto případech je největší potřeba předjíždět.Macek píše:Stačilo by, aby se nedali švindlovat kolečka na záznam rychlosti... Chtělo by to aplikovat snímání rychlosti přes GPS s digitálním záznamem a 90% kamionů by nemělo potřebu předjíždět, neboť maximální rychlost by měli v ten moment všichni stejnou... (až na pár vykopávek nebo přeložených náklaďáků...)
Btw. GPS nic neřeší, zase přijdou na to, jak to obejít. Nehledě k tomu, že by to stálo další peníze a byl by to další zásah do soukromí. A kde a kdo by ty data uchovával? Technické problémy s tak velkým objemem dat. Kolik by tento systém stál?
Jsou tyto náklady vyšší než užitek z toho plynoucí? Osobně si myslím, že není.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Ministr Ťok zvažuje zákaz předjíždění pro kamiony na tříproudových dálnicích a v okolí uzavírek
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/minis ... f6b220ee8/
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/minis ... f6b220ee8/
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Nevím, jestli je celoplošný zákaz předjíždění pro kamiony správné řešení? Aby se někdo nepřepočítal.
Současnost:
Většina kamionů nejede 80, ale 90 až 100. Pokud dojedou pomalého, občas ho předjedou. Sice se na chvíli zpomalí provoz v levém pruhu, ale pravý pruh jede alespoň těch 90-100. Pokud dojedete kamion, můžete přibrzdit a pak se snáze dostat do levého. Kamiony nejezdí těsně za sebou.
Po celoplošném zákazu:
Kamiony se budou muset ploužit za tím nejpomalejším, do mírného svahu se pravý pruh zpomalí třeba i na 60. Vytvoří se nekonečný vláček, který zakryje dopravní značky - hlavně návěsti, výhled před sebe a zhorší možnost sjíždět a najíždět na dálnici. Pokud dojedete kamion, budete brzdit až na 60 a pak se hůř rozjíždět do levého. Když se Vám to podaří, zbrzdíte levý pruh. Pokud Vás ovšem pustí, protože všichni budou pro jistotu jezdit jen v levém, aby se jim to nestalo. A ani nemluvím o tom, že řidič kamionu bude desítky minut či hodin čučet pořád na stejný zadek kamionu před sebou, to je na usnutí.
Podobně to zažívám na italské A4. Vpravo jen had kamionů, vlevo jen osobáky. Nechtěl jsem ani zajíždět na odpočívky
Současnost:
Většina kamionů nejede 80, ale 90 až 100. Pokud dojedou pomalého, občas ho předjedou. Sice se na chvíli zpomalí provoz v levém pruhu, ale pravý pruh jede alespoň těch 90-100. Pokud dojedete kamion, můžete přibrzdit a pak se snáze dostat do levého. Kamiony nejezdí těsně za sebou.
Po celoplošném zákazu:
Kamiony se budou muset ploužit za tím nejpomalejším, do mírného svahu se pravý pruh zpomalí třeba i na 60. Vytvoří se nekonečný vláček, který zakryje dopravní značky - hlavně návěsti, výhled před sebe a zhorší možnost sjíždět a najíždět na dálnici. Pokud dojedete kamion, budete brzdit až na 60 a pak se hůř rozjíždět do levého. Když se Vám to podaří, zbrzdíte levý pruh. Pokud Vás ovšem pustí, protože všichni budou pro jistotu jezdit jen v levém, aby se jim to nestalo. A ani nemluvím o tom, že řidič kamionu bude desítky minut či hodin čučet pořád na stejný zadek kamionu před sebou, to je na usnutí.
Podobně to zažívám na italské A4. Vpravo jen had kamionů, vlevo jen osobáky. Nechtěl jsem ani zajíždět na odpočívky
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Zákaz předjíždění kamionů
On ten problém není v předjetí kamionu jedoucího 60, ale v předjíždění kamionu, který jede 90, kamionem, který jede 92. On tím nic nevydělá, protože se zase zařadí za další kamion, jen tím svým dvouminutovým předjížděním vytvoří pomalu jedoucí kolonu v levém pruhu.
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Mělo by platit jednoduché pravidlo, a to bez ohledu na velikost vozidla. Pokud chci předjíždět, potom jen v případě, že jsem s vozem schopen vyvinout v krátké době rychlost vyšší nejméně o 10 km/h než ten, kterého chci předjíždět. Jen v takovém případě je kamion schopný předjet jiný za méně něž půl minuty. To stejné by mělo ale platit i pro auta, není rozdíl v tom, zda dojedu joudu, co předjíždí kamion 80 km/h rychlostí 82 km/h nebo jiného joudu, co předjíždí osobák jedoucí 100 km/h rychlostí 105 km/h. A že takových od doby, co je úsek Stará Boleslav - Praha bez známky potkávám celkem dost
Re: Zákaz předjíždění kamionů
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/minis ... 1518693313
Nejvíce mě dostalo zakaz předjíždění na 3 pruhových dálnicích. Takže komiony pojedou tam ve vláčku a jakmile se to zúží tak budou přejíždět ?
Nejvíce mě dostalo zakaz předjíždění na 3 pruhových dálnicích. Takže komiony pojedou tam ve vláčku a jakmile se to zúží tak budou přejíždět ?
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Asi by si měl nejdřív přečíst zákon ...
Na pozemní komunikaci o třech nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg ... užít k jízdě výhradně dvou jízdních pruhů nejbližších k pravému okraji vozovky; v ostatních jízdních pruzích smí jet jen tehdy, jestliže je to nutné k objíždění, otáčení nebo odbočování.
Navíc se nejedená o předjíždění, ale o jízdu v jízdních pruzích.
Na pozemní komunikaci o třech nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg ... užít k jízdě výhradně dvou jízdních pruhů nejbližších k pravému okraji vozovky; v ostatních jízdních pruzích smí jet jen tehdy, jestliže je to nutné k objíždění, otáčení nebo odbočování.
Navíc se nejedená o předjíždění, ale o jízdu v jízdních pruzích.
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Ja v tom textu nevidim nic o pausalnim zakazu predjizdeni kamionu, ale zakaz predjizdeni NA 3km pred/za mistem kde je doprava vedena ve 2+1.Určitě tam, kde jsou tři pruhy. Přišel, pokud vím, požadavek při opravách D1, aby tři kilometry před uzavírkou a za uzavírkou byl zákaz předjíždění kamionů, tam si to také dovedu představit," řekl Ťok.
Re: Zákaz předjíždění kamionů
A co ostatní silnice? U stoupacího pruhu, dobře. Předjíždění cyklistů a traktorů taky pochopím. Ale nedávno jsem byl svědkem toho, že na dvoupruhovém úseku u Velvar se kamioňák rozhodl předjet jiný kamion. A světe div se, nestihl to. Musel dupnout na brzdu až úplně zastavil, stejně jako osobák proti němu. Zůstali asi 20m od sebe.
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Teď vůbec nerozumím reakci. V článku se píše, že chtějí zakázat předjíždění kamionů tam, kde jsou 3 pruhy. Což mě také vůbec nedává smysl. Tak. Zákon znám... a co jako? Ten akorát říká, že nyní může kamion k předjíždění užít pouze prostředního pruhu, levý nesmí k předjíždění použít. O předjíždění se samozřejmě jedná, k jízdě se užívá pravý pruh, ostatní se používají k předjíždění. A to že v místě, kde jsou 3 pruhy, nebudou moct kamiony předjíždět a v místech, kde jsou 2 ano, mi pořád přijde padlé na hlavu.Japao Joe píše:Asi by si měl nejdřív přečíst zákon ...
Na pozemní komunikaci o třech nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg ... užít k jízdě výhradně dvou jízdních pruhů nejbližších k pravému okraji vozovky; v ostatních jízdních pruzích smí jet jen tehdy, jestliže je to nutné k objíždění, otáčení nebo odbočování.
Navíc se nejedená o předjíždění, ale o jízdu v jízdních pruzích.
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Ale proč je to potřeba dávat do zákona? Vždyť reálně tenhle stav funguje už dneska, jen se to prostě ošetří při každém přechodném stanovení úpravy provozu.NoOne píše:Ja v tom textu nevidim nic o pausalnim zakazu predjizdeni kamionu, ale zakaz predjizdeni NA 3km pred/za mistem kde je doprava vedena ve 2+1.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Ten clanek je zmatenej jako lesni vcela, skoro bych si pockal na opravu...
Me by jinak ke stesti stacilo, kdyby postihovali to, co uz zakazano je. Namatkou predjizdeni bez dostatecne rychlosti, jizdu v pruzich, kam nesmi (D8 u Prahy), najizdeni pred cumak rychleji jedoucim vozidlum. Nemluve o tom, ze dnes uz pry "kolecko" neochcijete a pak jedete po dalnici a predjede vas kamion, ktery jede minimalne 110...
Kdybych mel potrebu sahat do zakona, tak nejak zkusit poresit situace, kdy se dalnice rozsiri o stoupaci a lopata to ignoruje, dal "vali" 90km/h svym pruhem, protoze na stoupaci je prece prilis sexy.
Me by jinak ke stesti stacilo, kdyby postihovali to, co uz zakazano je. Namatkou predjizdeni bez dostatecne rychlosti, jizdu v pruzich, kam nesmi (D8 u Prahy), najizdeni pred cumak rychleji jedoucim vozidlum. Nemluve o tom, ze dnes uz pry "kolecko" neochcijete a pak jedete po dalnici a predjede vas kamion, ktery jede minimalne 110...
Kdybych mel potrebu sahat do zakona, tak nejak zkusit poresit situace, kdy se dalnice rozsiri o stoupaci a lopata to ignoruje, dal "vali" 90km/h svym pruhem, protoze na stoupaci je prece prilis sexy.
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Kdyby to nesdilelo ŘSD na svém FB tak bych taky řekl že to je kachna:
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Už ten titulek mě bije do očí. Jak někdo trefně na FB poznamenal, proudová jsou letadla, a ne dálnice
Re: Zákaz předjíždění kamionů
Ještě jedna citace ze současného zákona:
(4) Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.
Důraz na slovo OMEZIL. Takže správně už teď by se měly předjíždět pouze pokud za nimi vůbec nikdo nejede...
(4) Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.
Důraz na slovo OMEZIL. Takže správně už teď by se měly předjíždět pouze pokud za nimi vůbec nikdo nejede...