I/56 Opava - Ostrava

Opava (I/11, I/46) – Ostrava (I/11) – D56 – Frýdek-Místek (D48) – Bílá (I/35)
Odpovědět
Klingon
Příspěvky: 262
Registrován: 30.12.2015 13:26:09
Bydliště: Ostrava

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Klingon »

Něco nového k obchvatům změna kategorie na S11,5/80 s novým uspořádáním nejvíce na kraji.
Pouze pro základní informovanost návrhy změn a jejich varianty pro výstavbu serií obchvatů v dané trase.
https://www.msk.cz/cz/uzemni_planovani/ ... va-100713/
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Lenny »

Jsem jediný komu nejde stáhnout varianta 2?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Pavel Q »

Lenny: Mám pocit, že je to v zákresech varianty 1 odlišeno modře (čtyřpruh místo dvoupruhu).
tertr
Příspěvky: 39
Registrován: 4.5.2016 22:35:54

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od tertr »

Situace na téhle silnici je již zcela neúnosná..To bylo keců, že po dostavbě 1/11 se doprava přesune na onu 11 a že dvě souběžné rychlostní silnice mezi Opavou a Ostravou jsou rozežranost. Kdo po 1/56 jezdí, mi dá za pravdu. Je jasné, že nová 1/56 bude nejdříve za 25 let,pokud vůbec. To se lidi mají na co těšit. Hlavně,že tu přijede nějaký politik z Prahy a bude kecat, jak je vše priorita. Banda neschopných idiotů. Jsme okolním zemím akorát pro smích.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od FlakY` »

A co chcete? Ještě nemáme dobudovanou základní síť a každý doma řve, že u něj by to měla být priorita...
Dokonce i pár blbečků z MSK si myslí, že přestavba I/48 na D je nesmysl.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Oproti jiným částem republiky je to v MSK ještě v pohodě, a nejde mít všechno najednou.
U I/56 je důležité vyřešit aspoň to napojení na D1, tam vzniká největší problém.

A kategorie silnice se značí římskou číslici.
R48 -> D48 se podařilo!
Pavlík
Příspěvky: 269
Registrován: 25.6.2009 14:35:10

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Pavlík »

Při čtení průvodní zprávy mě trklo do očí několik věcí.
1) Návrhová rychlost 110 km/h ve 2. variantě (střídavý 3pruh) - nechce se mi tomu věřit, když na I/11 z M. Lazců do Kr. Pole je tentýž limit.
2) Napojení v Kateřinkách pouze na rondel a rezignace na původní záměr přímého napojení na sev. obchvat Opavy (který je v dokumentu navíc nesprávně označen jako I/46).
3) Intenzity dopravy okolo 14 tis. vozidel/den v úseku Přívoz-Hlučín nejsou dostatečné na to, aby aspoň tenhle úsek byl postaven hned jako plnohodnotný 4pruh?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Martin z Ostravy »

1) návrhová není totéž jako povolená, z návrhové vychází parametry jako poloměry oblouků, rozhledy pro zastavení, stoupání atd., když bude vyšší tak jen dobře, bude se to dát v budoucnu označit jako SMV, a pokud budou MÚK a fyzické oddělení tak i s MPR vyšší než 90
2) klasika, všude budou OK
3) 14 tis. určitě není intenzita na 2+2, ale v tomto úseku to chce určitě 2+2, protože to na sebe další dopravu natáhne
R48 -> D48 se podařilo!
Pavlík
Příspěvky: 269
Registrován: 25.6.2009 14:35:10

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Pavlík »

Neznám normy pro rozhodování o potřebném množství jízdních pruhů v závislosti na intenzitě dopravy, ale selským rozumem dojdu k tomu, že když špičková intenzita u Hlučína je 1600 aut/hod. (http://scitani2016.rsd.cz/pages/intenzi ... x?s=7-0752), tzn. 27 aut/min., tak už jsme na hranici bezpečné 2sekundové vzdálenosti mezi vozidly a vzniká objektivní problém. Špičkové intenzity souvisejí s tím, jak moc lidí z Hlučínska dojíždí tudy denně do práce, a proto jsou vyšší než na leckterých úsecích českých dálnic. Což koneckonců může srovnat každý, kdo v Přívoze stojī na mostě přes D1 a koukne dolů. Nerozumím, proč vedení MS kraje tohle přehlíží.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Lenny »

Nový outlet zhustí dopravu mezi Ostravou a Hlučínskem, řešení potrvá roky
Zdroj: https://ostrava.idnes.cz/outlet-arena-m ... zpravy_jog
Dle tohoto článku by se rádi napojili do MÚK Místecká, doufám, že se tak nestane.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
tertr
Příspěvky: 39
Registrován: 4.5.2016 22:35:54

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od tertr »

Takže zase aktualizované letáky-pouze přepsáno datum. Katastrofa. Provoz na I/56 je opravdu už neúnosný, ale neděje se vůbec nic.
Pavel Q
Příspěvky: 329
Registrován: 5.10.2010 17:49:14

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Pavel Q »

Tak mně napadá, po zprovoznění nové I/56 mezi Ostravou a Hlučínem, by bylo možné obnovit železnici (tramvaj) do Přívozu a nějak vhodně ji propojit do Ostravy. :D
tertr
Příspěvky: 39
Registrován: 4.5.2016 22:35:54

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od tertr »

někdo nějaké info, jestli se něco děje? jel jsem teď po delší době zase přes Hlučín a je to katastrofa. Tento stav je neúnosný.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Lenny »

Ne nic se neděje, a ještě řadu let budeš dál jezdit přes Hlučín.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od theodor less »

Dopravní sektorové strategie - Aktualizace 2017
....ukazuje se, že I/56 je zatížena především místní dopravou. Vhodné řešení k dalšímu prověření tak může být nové napojení I/56 do rondelu nad D1, které zároveň vyřeší napojení ul.Hlučínská (příp. i Petřkovická), případně samostatné prověření dvoupruhového obchvatu Hlučína – primárně je nutné řešit místa zatížená denní dojížďkou do Ostravy.
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od davidb »

theodor less píše:Dopravní sektorové strategie - Aktualizace 2017
Vhodné řešení k dalšímu prověření tak může být nové napojení I/56 do rondelu nad D1.
Vůbec není špatný nápad- https://mapy.cz/s/forazeludu

theodor less píše:Dopravní sektorové strategie - Aktualizace 2017
případně samostatné prověření dvoupruhového obchvatu Hlučína
Když se tak dívám do mapy, tak by tam místo být mohlo ne? https://mapy.cz/s/lufofucamu
Tomas Eybl
Příspěvky: 201
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Tomas Eybl »

Ten petřkovický návrh je nesmysl:
1) přes Odru stavět dočasný most?
2) na šesti stech metrech byste měl 4 křižovatky.

čili:
a) povede to zhruba ve stopě mostu z tohoto letáku: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/344 ... strava.pdf
b) Vzhledem k tomu, jak je leták nastíněn i po letech bezútěšné situace (a ještě navíc připlácnutého OC) jen v hrubých rysech odhaduji, že dřív, než se něco postaví, tak se Prajzáci na...rou, odtrhnou a připojí k Polsku (popřípadě k Německu, ke kterému mají bližší vztah)
Klingon
Příspěvky: 262
Registrován: 30.12.2015 13:26:09
Bydliště: Ostrava

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Klingon »

Trasa není nastíněna jen v hrubých rysech. Větší problém je pokud bude potřeba velká EIA, která není. Jinak by ty Ludgeřovice respektive Petřkovice vypadaly asi takto:
Přílohy
I_56 ludgeřovice opava m.jpg
I_56 ludgeřovice opava m.jpg (378.04 KiB) Zobrazeno 12201 x
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od davidb »

Tomas Eybl píše:Ten petřkovický návrh je nesmysl:
1) přes Odru stavět dočasný most?
2) na šesti stech metrech byste měl 4 křižovatky.

čili:
a) povede to zhruba ve stopě mostu z tohoto letáku: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/344 ... strava.pdf
b) Vzhledem k tomu, jak je leták nastíněn i po letech bezútěšné situace (a ještě navíc připlácnutého OC) jen v hrubých rysech odhaduji, že dřív, než se něco postaví, tak se Prajzáci na...rou, odtrhnou a připojí k Polsku (popřípadě k Německu, ke kterému mají bližší vztah)
Myslel jsem to, že most by byl ten z I/56, jen se pak silnice stočí na stávající 56. Klidně do prostoru stávající křižovatky.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Lenny »

To by šlo napojit i na III/01137.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
tertr
Příspěvky: 39
Registrován: 4.5.2016 22:35:54

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od tertr »

V této zemi dnes něco postavit je skoro nemožné. Jsme ostudou pro celou evropou. Je jasné,že min. 30 let nebude nic. Na druhou stranu to můžou rovnou celé zrušit,protože díky ekoteroristum si za ty roky auto skoro nikdo nedovolí,takže silnice nebudou potřeba.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jo a místo I/56 bych tam vrátil tramvaj. :)
V podstatě stávající stopa I/56 je opět provizorium a odsunutí problému v čase. Nebyla vůle investovat do obnovy tratě, ani řešit kapacitní komunikaci v nové trase mimo obec, tak se to sfouklo najednou.
Výsledek vidíme.
R48 -> D48 se podařilo!
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od evilcleaner »

hlavně mi přijde velká škoda jestli se to má postavit jako půlprofil v celé trase přeložky I/56 - po hlučín by to měl být čtyřpruh - jedna věc je počet vozidel za 24 hod, druhá špičková intenzita dopravy. I/56 slouží z velké části pro dojíždění za prací do Ostravy a tak špička je výraznější.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Lenny »

„V současné době má investor (OAM, pozn. red.) prostor ke zpracování projektové dokumentace, jejímž výstupem bude návrh dopravního napojení pouze sjezdem a prostřednictvím vybudování pátého ramene okružní křižovatky,“ řekla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

„Usilujeme o výstavbu dálničního sjezdu a do budoucna s ním určitě počítáme, ale jedná se o náročný projekt s velmi složitým povolovacím procesem,“ podotkl Petr Leder, ředitel ostravské OAM.

Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/ost ... zpravy_jog

Takovéto aktivity nepatří napojovat do dálniční křižovatky.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/56 Opava - Ostrava

Příspěvek od Aram96 »

Řekl bych, že pokud je nad D1 velký kruháč, kde se připojuje více silnic než jen čisté křížení dvou 4-pruhových komunikací, tak jsou obchodní centra přesně objekty, které se hodí mít napojené na dálnici, doprava pak nemusí blokovat ostatní silnice a generuje jí hodně...
Odpovědět

Zpět na „I/56“