Právě je 1.10.2022 15:10:50




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 I/56 Opava - Ostrava 
Autor Zpráva
Autor

Příspěvky: 6648
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Nesouhlas, 1) to "vajco" tam vůbec nemělo být, na křížení kapacitních komunikací prostě nepatří (být tam klasický 4 lístek, tak ani nikoho tam nenapadne něco připojovat), móda napojovat do de facto dálničních křižovatek kde jakou polní cestu je stejně na palici, jako na stavět na jedničkách KO.
2)MÚK je navržena tak, aby se tam připojila I/56 směr Hlučín, prostor pro další rameno s bezpečným průpletem tam NENÍ.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


21.11.2019 20:46:58
Profil ICQ
 

Příspěvky: 6071
Bydliště: R43-D43-I/43-I/73-?-?
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Martine, naprostý souhlas, já bych takovéhle MÚK vůbec nestavěl, popravdě se mi ani nelíbí moc plány na té D10 u MB s podobným řešením. Jsou tam prostě malé průplety, MÚK je nekomfortní. Za mě taky určitě raději 4-lístek. Myslel jsem to tak, že pokud se mají na takovýhle "dálniční kruháč" připojovat i nižší silnice či další věci (tady v Ostravě je i ten současný průplet za mě velmi nedostačující), tak obchodní centra jsou místa, která se hodí mít připojena na dálnici, ať už přímo nebo nepřímo, protože stahují hromadu dopravy, která by jinak do Ostravy ani nemusela.
Ideální zde by samozřejmě bylo mít zde 4-lístek a OC mít napojeno další MÚK na nové I/56.


21.11.2019 20:51:54
Profil
Autor

Příspěvky: 10193
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
MÚK Místecká je oproti MÚK Kosmonosy luxus s velkými průplety.

Do MÚK Místecká je napojeno SSÚD Ostrava.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


21.11.2019 21:12:37
Profil
Autor

Příspěvky: 6648
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
A Slovenská ulice, skrze ní pak I/56 směr Hlučín v podstatě.
Je to zprasek.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


21.11.2019 21:16:20
Profil ICQ
 

Příspěvky: 252
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Vyšlo v místním plátku


Přílohy:
Poznámka: V dnešním Regionu
Resizer_15801648819750.jpg
Resizer_15801648819750.jpg [ 423.55 KiB | Zobrazeno 13740 krát ]
27.1.2020 23:53:15
Profil
 

Příspěvky: 2757
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Tak občané Kravař, Dolního Benešova, Hlučína si mohou oddechnout. Zatím měli slib komunikace 1+1. Teď mají slib komunikace 2+2.


28.1.2020 8:10:27
Profil
 

Příspěvky: 565
Bydliště: Egerland
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Co znamená těch 120 km/h? To bude smv s výjimkou pro 120? Jinak moc dobrá zpráva.


28.1.2020 11:55:23
Profil
 

Příspěvky: 857
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
To bude spíš nepochopená projektová rychlost.


28.1.2020 13:04:49
Profil
 

Příspěvky: 565
Bydliště: Egerland
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Počkat podle revize ČSN 73 6101 se projektují pouze rychlosti 90, 110 a 130 s výjimkou že se může v odůvodněných případech snížit návrhovou rychlost o 10 až 20 km/h - to by znamenalo, že se projektuje na dálniční parametry s právě touto výjimkou. Podle toho by tato stavba mohla za určitých podmínek být dálnicí jako prodloužení D56 s přerušením v Ostravě.

Takhle by pro rychlosti odpovídaly oblouky
https://i.imgur.com/2pqVPM9.png


28.1.2020 13:24:51
Profil
 

Příspěvky: 857
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Dobře tedy - návrhová kategorie např. D27,5/120.


28.1.2020 14:13:21
Profil
 

Příspěvky: 878
Bydliště: D1
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Původně to mělo být ještě podle staré normy R25,5/120, takže možná vychází ještě z toho. Dnes to bude spíše 21,5 nebo 24,5 a 110 - v 26,0/130 nevěřím.
Opravdu vychází ekonomicky dva čtyřpruhy z Opavy do Ostravy pár kilometrů od sebe?


28.1.2020 14:35:38
Profil
 

Příspěvky: 315
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Škoda že nikde není zmíněno, že by se spolu s přeložkou i56 postavila i nová železniční trať do Hlučína. Hezky by se uzavřel kruh, kdy se po tělese bývalé železnice nyní jezdí autem. Ta železnice by vedla celou dobu ve stejné stopě jako ta budoucí D56 a při rozumném plánování by se daly ušetřit značné náklady.
Ta vlakotramvaj co se dříve uvažovala skrz zástavbu by vyšla určitě dráž, jezdila pomaleji a z Kravří a okolí by lidi stejně jezdili autem.


28.1.2020 14:44:45
Profil
Autor

Příspěvky: 6648
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Současná silnice vede po tělese tramvajové trati (původně skutečně lokálka), která byla nejdřív neúdržbou zdevastována a pak v 70. letech snesena. Její fci pak nahradily autobusy. Stejný případ byla trať do Klimkovic, Hrabové a Karviné (úzkokolejná). Dnes minimálně ta do Hlučína dosti chybí.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


28.1.2020 15:14:38
Profil ICQ
 

Příspěvky: 2757
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
_jan91 píše:
Opravdu vychází ekonomicky dva čtyřpruhy z Opavy do Ostravy pár kilometrů od sebe?

Pokud si novinář v uvedeném článku nevymýšlí, tak vychází. V předchozí studii nevyšel. Pro ekonoma je to prestižní záležitost, aby pro požadovaný výsledek zvolil správná vstupní data nebo metodiku.


28.1.2020 19:34:39
Profil
 

Příspěvky: 753
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
aktualizovaný leták I/56

Opava - Hlučín jako S 9,5/90, Hlučín - MÚK Místecká S15,25/110

za mne - nemám problém, pořád jsem zastáncem, že NE všude je nutný 4pruh, ale VŠUDE JE NUTNÝ obchvat měst a vesnic na silnicích I. třídy


15.10.2020 9:45:46
Profil
Online
 

Příspěvky: 4115
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 29 km od české, 17 km od rozestavěné polské.
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Tak ona to ta silnice pobere, protože tranzit pojede spíš jihem a silnice 56 bude obsluhovat hlavně města podél, či Opavu s východní částí Ostravy. Ale problém vidím v množství nájezdů. Ta aglomerace podél silnice má asi 35 tis. obyvatel a každé najíždějící auto provoz na hlavní silnici trošku zpomalí a pak zase další a další, nehledě na pomalé náklaďáky.

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


15.10.2020 10:22:49
Profil
 

Příspěvky: 960
Bydliště: ostrava
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
škoda, že to nevyšlo na 2+1 v úseku opava-hlučín a 2+2 v úseku hlučín - ostrava, nicméně jako důležité vidím, to že se v projektu nějak pokračuje, nehrozí připojení outletu Moravia do múk ostrava centrum km 361, všechny křižovatky jsou na trase striktně múk, počítá se s omezením přístupu na tuto komunikaci a zejména platí pořád dostavba třetího patra křižovatky s D1 v km 361

otázka je, zda by se nevyplatilo budovat tuto přeložku jako 1/2 profil čtyřpruhu. nicméně pokud by se dala tato současná varianta říkejme ji třeba vrabec stavět "hned", tak ji rád upřednostním před časově odloženým projektem v lepších parametrech (2+2) - této variantě říkejme třeba holub :D

_________________
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.


15.10.2020 10:56:00
Profil
 

Příspěvky: 753
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
otázkou je KDY se vůbec kopne do země...

na druhou stranu, ty náklaďáky na rovince zase tak pomalé nejsou a časy, kdy např. rychlý traktor Zetor jel max. 25 km/h a dalo se ho předjet na kole bezproblému, tak dnes valí 80 km/h a nejdou předjet na kole a už vůbec nejsou brzdou provozu

dneska jet po 56tce z OP do OV znamená - 50 km/h celý úsek až na konec M. Hoštic, pak cca 2 km klid, pak zase V. Hoštice a 50, pak cca 1,5 km klid a čeká tě 10 min. jízda přes Kravaře a tak dále ...

takže, i když pojedeš po nové I/56 průměrně 70 km/h, tak budeš o pár min. dřív na MÚK Místecká než po staré cestě a to ještě nepočítám, že se vyhneš nějakým semaforům, VLAKŮM (V. Hoštice a Kozmice), X důchodcům na kolech v Kravařích a desítkám křižovatek a vůbec nebezpečným situacím

ALE JAK JSEM PSAL NA ZAČÁTKU - snad se toho dočkám, je mi 37 a snad se této silnice ještě dožiju :-)


15.10.2020 11:00:42
Profil
Online
 

Příspěvky: 4115
Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 29 km od české, 17 km od rozestavěné polské.
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Kamiony jsou s rychlostí v pohodě a ty většinou nikam neodbočují a projíždí celou trasu. Horší je vždy a všude místní nákladní doprava. Náklaďáky ze staré silnice obce pravděpodobně vykáží na obchvat, takže taková stará tatra naložená sutí, pekař, mix apod. se ani nikam nepožene, když bude v dalším městě sjíždět.
Samozřejmě, abych byl objektivní. Dopravu může dobře zpomalit i osobák. Natož ve špičce, kdy bude donucen v připojováku zastavit a pak se rozjíždět z nuly.

Ale jo. Ta silnice s MÚK bude pěkná a pokud se to podél ní nezastaví, dá se přebudovat na širší.

_________________
82 let výstavby dálnic na českém území 1938-2020


15.10.2020 11:20:03
Profil
 

Příspěvky: 6071
Bydliště: R43-D43-I/43-I/73-?-?
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Tak to je paráda, že když jsme se v jiném tématu o I/56 trochu zmínili, tak došlo k aktualizaci letáku :mrgreen: :ok:
Popravdě jsem čekal, že 4-pruh v celé délce asi neprojde, nicméně jsem čekal spíše 3-pruh od Opavy po Hlučín a k D1 poté 4-pruh. Tohle řešení mi přijde malinko schizofrenní .. pokud kapacita od Hlučína k D1 nestačí na 2-pruh, tak v čem pomůže 3-pruh, který je kapacitně téměř to samé, akorát se pomalejší vozidla dají lépe předjet. A to kvůli 8 km mezi Hlučínem a D1 není zrovna potřeba, když za D1 už stejně je 4-pruh. :?

Nicméně je hlavní, že se něco chystat bude a obchvaty jsou zde jednoznačně potřeba. :ok: Nejspíš tranzitní doprava zůstane na I/11. Já myslel, že tahle přeložka je do budoucna plánována právě pro tranzit D56-Opava-příp.dál (proto jsem rozuměl tomu 4-pruhu), asi tedy není.

Počet MÚK pro takovouhle příměstskou SMV bych řekl, že je odpovídající. :ok:

Každopádně jsem také určitě za tohle řešení a dříve, než 4-pruh později. S 9,5 lze brát jako poloviční profil budoucí S 21,5 :D Jen by realizace této přeložky mohla být dříve než někdy po roce 2030 a upřímně nechápu, proč se to hned od začátku musí salámovat na 4 etapy, když si obchvaty zaslouží všechny obce víceméně stejně. :roll: Logické byly ty 2, jak byly.

PS: počítal bych, že pomalá doprava a cyklisté budou z této přeložky určitě vyloučeni. SMV v celé délce by byla na místě, ne ? :)


15.10.2020 13:00:08
Profil
 

Příspěvky: 878
Bydliště: D1
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Za mě bych tu S9,5 udělal s rezervou u nadjezdů pro případné rozšíření, ale jenom tohle, víc bych do toho neinvestoval. Ta původně plánovaná R25,5 byla asi utopie, když o kus vedle bude čtyřpruhová I/11. Spíš by mě zajímalo, proč dal stát přednost I/11? Mě by ten čtyřpruh dával smysl právě na I/56, kde jsou velké obce + dálkový tranzit Opava - Ostrava. Pak by mohla být přes Místeckou přímá návaznost na D56 do Frýdku. Teď vede kapacitní a poloprázdná I/11 územím s malými obcemi a obtížným terénem a na I/56 se auta mačkají. Ale je to jen můj dojem, nikdy jsem tudy nejel.

Btw. S11,5 už se nebudou plánovat?

Ten dělený třípruh bych spíš viděl někde na I/4, I/38, I/50, I/53 apod. - tam kde je velký tranzit NAD a intenzity nestačí na čtyřpruh - aby se dal předjet kamion. Tady v aglomeraci, kde je většina dojíždějících se obávám, že se to bude ve špičkách ucpávat jako na I/3 - určitě jsem něco podobného psal už do vlákna ke stavbě I/26 D5 - Stod. V aglomeracích bych šel raději cestou S21,5.


15.10.2020 13:57:26
Profil
 

Příspěvky: 6071
Bydliště: R43-D43-I/43-I/73-?-?
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Já jsem tudy taky nejel a mám popravdě úplně stejně pocity. :mrgreen: že tenhle 4-pruh by byl vytíženější než I/11. Bude za tím buď historický vývoj projektů a nebo snaha propojit Opavu s D1 tak, aby ta doprava nejezdila po I/57. Každopádně věřím, že je to namyšleno dobře. I když tedy kapacitní průtah Ostravou vede po I/56.

S tím 3-pruhem naprostý souhlas. :ok: Nevím, co zde má ten krátký 3-pruh řešit. Kór u příměstské dopravy a hned vedle navazujícího 4-pruhu. Stejně tak krátký úsek 3-pruhu u té Plzně a oba ještě směrově dělené. Kolik se tím ušetří času i kdyby tam někdy byla 110. Tohle mi vážně hlava nebere. Jinak projektu fandím, ale ten 3-pruh je zde úplná zbytečnost.

Jinak psal to někdy už i mapman myslím, že S 11,5 se už nejspíš plánovat nebude. Prostě bude 2-pruh jen S 9,5 a pokud to nestačí, tak už rovnou 3-pruh. Na S 11,5 to svádí k “vynucování” si uhnutí při předjíždění. Osobně jsem byl dřív názoru, že širší je o dost lepší, protože je prostor na uhnutí před podobnými piráty, ale už mi to docela dává smysl. Jen škoda, že na to zareagovala jen zatím malá část pracovišť ŘSD a těch 3-pruhů se zatím moc nechystá :kladivo: A tam kde ano (tady a ta I/26), tak zatím naprosto nesmyslně. Ukázkový příklad, kde se něco chystá a je to na počátku přípravy a dávalo by to tam smysl, je ta přeložka I/38 Jihlava-Stonařov. Žel .. S 11,5 :crazy: ale to jsem OT.


15.10.2020 21:23:27
Profil
 

Příspěvky: 2757
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
evilcleaner píše:
...otázka je, zda by se nevyplatilo budovat tuto přeložku jako 1/2 profil čtyřpruhu.

Jen pokud by byla jistota, že se druhá půlka dostaví. Poloviční profil čtyřpruhu je víc než dvoupruh. Je to Superb s motorem Fabie. Pojede jako fabie, ale bude stát 3x tolik.


15.10.2020 21:29:42
Profil
VIP

Příspěvky: 3538
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
theodor less píše:
evilcleaner píše:
...otázka je, zda by se nevyplatilo budovat tuto přeložku jako 1/2 profil čtyřpruhu.

Jen pokud by byla jistota, že se druhá půlka dostaví. Poloviční profil čtyřpruhu je víc než dvoupruh. Je to Superb s motorem Fabie. Pojede jako fabie, ale bude stát 3x tolik.

Tak to hodně pobavilo, souhlas. Jinak to vypadá, že se nakonec s krajem a ŘSD shodneme na úzkém čtyřpruhu po MÚK Hlučín, východ a dále tou S 9,5... MÚK tam na té S 9,5 vycházely vhodně protože tam jsou velmi silná levá odbočení do těch obcí a jedinou alternativou by byly kruháky a to zase celý tah zpomaluje a obtížně se z toho potom udělá komunikace s omezeným přístupem (nezabráníte všem lobbistům, kteří budou mít touhu se tam připojovat).

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


16.10.2020 7:10:11
Profil
Autor

Příspěvky: 5423
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
martini píše:
Jinak to vypadá, že se nakonec s krajem a ŘSD shodneme na úzkém čtyřpruhu po MÚK Hlučín, východ a dále tou S 9,5... .


No hurá, já jsem si říkal, že cpát S 15,5 do takhle velké aglomerace je nesmysl. Ta patří do málo obydlených končin republiky, kde se je významný tranzit ale ne tak velké intenzity pro dojíždění do práce atp. S 21,5 tady bude ideální.


16.10.2020 7:15:37
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 174 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz