České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

I/56 Opava - Ostrava
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=163&t=2396
Stránka 6 z 7

Autor:  Aram96 [ 16.10.2020 17:37:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

theodor less píše:
evilcleaner píše:
...otázka je, zda by se nevyplatilo budovat tuto přeložku jako 1/2 profil čtyřpruhu.

Jen pokud by byla jistota, že se druhá půlka dostaví. Poloviční profil čtyřpruhu je víc než dvoupruh. Je to Superb s motorem Fabie. Pojede jako fabie, ale bude stát 3x tolik.

:D .. Promiň, ale poloviční profil se přece nestaví, aby byla jistota, že se někdy dostaví 4-pruh. Staví se snad proto, že nejsou intenzity na 4-pruh (a v nejbližších řekněme 10 letech se neočekávají, nicméně do vzdálenější budoucnosti ano, podobně jako rezervy v SDP na dálnicích). A pár o něco delších mostů nad komunikací to rozhodně neprodraží na 3-násobek .. Kolikrát se ty mosty postaví na 2-pruh jen s tím, že přestavba na větší most bude možná bez demolice té zprovozněné poloviny. A poté jde případně o územní rezervu a o to, aby původní silnice vyhovovala i pro případné vyšší rychlosti na 4-pruhu. Rozhodně to neprodražuje stavbu 3 krát, nebo nevím kde :shock:
martini píše:
Tak to hodně pobavilo, souhlas. Jinak to vypadá, že se nakonec s krajem a ŘSD shodneme na úzkém čtyřpruhu po MÚK Hlučín, východ a dále tou S 9,5... MÚK tam na té S 9,5 vycházely vhodně protože tam jsou velmi silná levá odbočení do těch obcí a jedinou alternativou by byly kruháky a to zase celý tah zpomaluje a obtížně se z toho potom udělá komunikace s omezeným přístupem (nezabráníte všem lobbistům, kteří budou mít touhu se tam připojovat).

Takže nějaká SMV i na dvoupruhu (s 90 km/h) je v plánu ? :)

mapman píše:
No hurá, já jsem si říkal, že cpát S 15,5 do takhle velké aglomerace je nesmysl. Ta patří do málo obydlených končin republiky, kde se je významný tranzit ale ne tak velké intenzity pro dojíždění do práce atp. S 21,5 tady bude ideální.

Amen :ok:

Autor:  theodor less [ 16.10.2020 18:41:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Aram96 píše:
theodor less píše:
Poloviční profil čtyřpruhu je víc než dvoupruh. Je to Superb s motorem Fabie. Pojede jako fabie, ale bude stát 3x tolik.

... pár o něco delších mostů nad komunikací to rozhodně neprodraží na 3-násobek .. Rozhodně to neprodražuje stavbu 3 krát, nebo nevím kde ...

Co se tak seznámit s Návrhovými prvky komunikací? Už i ten triviální (šířka) napovídá, že čtyřpruh se někam prostě nevejde.

Autor:  davidb [ 23.10.2020 10:36:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Jen dotaz.
Četl jsem nápad na propojení Outletu s kruháčem na I/56.

"... tak podle mě bylo rozumné teď postavit sjezd z outletu na kruháč a „až“ by se třeba za 30 let stavěla Místecká, tak tu větev urvat a outlet vrátit zpět na Hlučínskou, když už je ŘSD tak pokakané z toho, že by tam bylo obojí."

Co vy na to?

Autor:  Martin z Ostravy [ 23.10.2020 10:44:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Nesouhlas, pro tento účel tam tato MÚK nevznikla.
A není to o nějaké "pokakanosti ŘSD" jak píše někdo na mssstavby, ale o tom, že z technického a bezpečnostního hlediska je to naprosto nevhodné, jako ale celá koncepce těchto OK, místo normálního křížení dvou hlavních tahů.
To napojení si tam vymyslel ten investor outletu bez toho aniž by to měl povolené/projednané.

Autor:  mapman [ 23.10.2020 11:45:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Podle mě se to klidně do té křižovatky může napojit, dopravně to smysl dává a budoucí výstavbu to nijak neblokuje. Ani v tom nevidím nic dopravně nebezpečného nebo nevhodného. Dokonce to tam může i zůstat, protože odbočení a připojení se může odehrát na nájezdové a výjezdové větvi na pokračování I/56.

Autor:  Martin z Ostravy [ 23.10.2020 12:09:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Za mně další zbytečný průplet, navíc na velmi malém prostoru. Sama o sobě je ta OK uživatelsky velmi nepřívětivá.

Autor:  Aram96 [ 23.10.2020 12:18:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Nejsem vůbec fandou takovéto MÚK pro křížení dvou 4-pruhů, nicméně když už tam je, tak by se pro to připojení využít dala. Minimálně dočasně a s realizací nové I/56 mít případně MÚK pro to připojení až na samotné I/56, pokud je to dopravně potřeba a současné připojení nestačí, situaci tam neznám. Nicméně arény a podobná místa většinou připojení na dálnice mají.

Autor:  theodor less [ 23.10.2020 16:07:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Aram96 píše:
... když už tam je, tak by se pro to připojení využít dala. Minimálně dočasně...

Znáš tu o Smolíčkovi? Jen dva prstíčky tam strčíme, jen co se ohřejeme, hned zase půjdeme...
A proč by veřejný sektor měl řešit problémy nějaké korporace?

Autor:  Klingon [ 23.10.2020 18:02:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Proč tu zase rozebíráte již vyřešený problém.
Developer Outletu požádal o obsazení větve, kterou ŘSD zamítlo a tak postavili Outlet jen s napojením na Hlučínskou, kde na základě stížností města Ostravy i okolních obcí došlo k vyjasnění stavu, kde bylo rozhodnuto, že silnice I/56 a D1 je v majetku ŘSD, ale samotná OK možná ne majetku, ale ve správě kraje, který se pod vedením p. Unucky ujal jednání nejprve o stavebním napojení a po zpravování PDPS vybudování napojení Outletu na tuto OK. Stavba se má provést na náklady Outlet areny snad co nejdříve.

Autor:  Martin z Ostravy [ 23.10.2020 19:12:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Zde v tématu to nikde vyřešeno není.

Autor:  Lenny [ 23.10.2020 19:14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Letmí pohled do katastrální mapy říká, že i OK v MÚK Místecká je v majetku ŘSD.

Autor:  Klingon [ 23.10.2020 21:40:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

mělo být vyřešeno, ale zdá se že není. Dohoda byla vyjednána viz Outlet na Hlučínské bude možné napojit na dálnici Reportáž je dost stará neuvědomil jsem si jak moc? Proč ten sjezd už není postaven nevím, ale logicky se mi zdá že už měl stát.

Autor:  mapman [ 24.10.2020 8:44:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

OK je sice v majetku státu, ale silničním správním úřadem, který povoluje připojení, je Krajský úřad MSK.

Autor:  Lenny [ 24.10.2020 10:06:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Jde s tím ještě něco dělat?

Autor:  martini [ 26.10.2020 13:28:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

A co je na tom vlastně špatně, kromě toho, že je to dopravně nevhodné, ale je to připojení na silnici I/56, ne na dálnici D1...

Autor:  Lenny [ 26.10.2020 18:00:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Vezmi si ty příklady z minulosti AVION v Brně, Globus v Olomouci, jednou to připojíš na kapacitní komunikaci a už to nemůžeš zrušit. Omezuje tě to do budoucna.

Autor:  Brzda [ 26.10.2020 19:06:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Lenny píše:
Vezmi si ty příklady z minulosti AVION v Brně, Globus v Olomouci, jednou to připojíš na kapacitní komunikaci a už to nemůžeš zrušit. Omezuje tě to do budoucna.

Tak ten Globus v Olomouci není zrovna dobrý příklad. Tam ta kapacitní komunikace pořád ještě chybí.....

Autor:  evilcleaner [ 26.10.2020 20:39:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

připojit outlet do této múk - to rovnou toto vlákno můžeme zrušit. nikdy se tam už nic jiného nepřipojí, leda že by se na hlavní trase postavila další múk pro připojení outletu. tentokrát už ale za peníze eráru. :zvraci: no a každému, kdo se podívá do mapy je jasné, že se tam žádná další múk nevleze.

Autor:  theodor less [ 27.10.2020 13:16:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

martini píše:
A co je na tom vlastně špatně, kromě toho, že je to dopravně nevhodné, ale je to připojení na silnici I/56, ne na dálnici D1...

"Dopravní nevhodnost" je jedním z důvodů, proč existuje obor dopravní inženýrství, resp. obor dopravní stavby. Lidé roky studují, aby dopravně nevhodné situace odstraňovali, nikoli aby je do projektů implementovali. Ostatně mám zato, že normy by jim to neměly umožnit. Diskutujeme konkrétní situaci na konkrétním místě. Obecná (ne)možnost připojení k silnici I.třídy nebo k dálnici je tady irelevantní.
Na území Ostravy jsou krásné příklady "partnerství" veřejného a soukromého sektoru. Např. Bauhaus (jatka), Amádeus Real (Ostravica)...

Autor:  Lenny [ 7.1.2021 20:12:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

mapman píše:
OK je sice v majetku státu, ale silničním správním úřadem, který povoluje připojení, je Krajský úřad MSK.

Jde s tím něco udělat. Stačilo by, kdyby se rondel stal součástí dálnice a příslušným silničním správním úřadem MD. To by mělo mít více rozumu než kraj.

Autor:  evilcleaner [ 8.1.2021 9:19:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

trochu jsem nad tím uvažoval a napojit outlet by šlo i z definitivního stavu při dostavbě I/56 směr opava (počítám s větvemi křižovatky z OK a třetím patrem křižovatky). sjezd k outletu by šel vyřešit z nájezdové větve směr opava, nájezd od outletu připojit do sjezdové větve od opavy k OK. "všesměrnost" tohoto řešení zajistí OK. sjezd by byl triviální, nájezd trochu horská dráha, ale mělo by se to vejít.

tím neříkám, že bych takové řešení podporoval, ale jen to, že to nezablokuje dostavbu silnice směr opava.

Autor:  theodor less [ 8.1.2021 9:35:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

evilcleaner píše:
trochu jsem nad tím uvažoval a napojit outlet by šlo i z definitivního stavu při dostavbě I/56 směr opava (počítám s větvemi křižovatky z OK a třetím patrem křižovatky)...

Technické řešení by se jistě našlo, ale tady je to o principech. Stát bude stavět třetí patra, aby byl soukromý investor se svými plechovými boudami, které dřív nebo později opustí (Bauhaus Ostrava) nebo je zbourá, spokojen?

Autor:  evilcleaner [ 8.1.2021 9:40:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

třetí patro není odvislé od připojení nebo nepřipojení outletu. předchozí stavba tak byla nachystaná a snad nenapadne nikoho ušetřit a hnát všechnu dopravu na Opavu přes kruháč. je to stejná situace jako svého času dostavba 3. patra u opatovic.

Autor:  FlakY` [ 13.1.2021 10:33:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Tak jim to neměli povolit.

Na Chodově https://mapy.cz/s/melutubeku chtěli Globus. Díky přetíženým křižovatkám jim to neschválili.
Investor chce přímé napojení na dálnici. Je na tom postaven celý byznys... zvýší se atraktivita, přibydou zákazníci, zvýší se nájemné a šup, můžeme to prodávat zahraničním investičním skupinám.

Jsem zvědav jak se bude řešit (v budoucnu) přestavba múk v Chotěbuzi. https://mapy.cz/s/fuhucoduku

Na dálnici NEPŘIPOJOVAT outlet !!!

Autor:  Likas [ 13.1.2021 10:41:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Opava - Ostrava

Ale to je Český Těšín.

Stránka 6 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/