Právě je 20.7.2017 19:44:28




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 I/56 Opava - Ostrava 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 962
Příspěvek I/56 Opava - Ostrava
Tak jsme se dočkali prvních letáků na tento úsek z ŘSD:

http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/E08E ... strava.pdf

http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/20E2 ... enesov.pdf


8.12.2013 21:52:24
Profil
 

Příspěvky: 1150
Bydliště: Skoro nad Danou, nedaleko Blanky
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Muže mi někdo vysvětlit, proč mají mezi těmito městy být dvě čtyřpruhové silnice?

_________________
ekoteroristé ať se jdou vycpat


8.12.2013 22:08:51
Profil ICQ
VIP

Příspěvky: 3185
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
mbmat píše:
Muže mi někdo vysvětlit, proč mají mezi těmito městy být dvě čtyřpruhové silnice?
Nebudou, v projektové přípravě se nepokračuje. Řešit se bude výhledově jen nové napojení z MÚK Místecká s výhledovým možným pokračování za Hlučín, ale výhradně ve dvoupruhu a to ještě dle skutečného stavu dopravy po zprovoznění nových částí I/11. Není kam spěchat.

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


9.12.2013 7:44:12
Profil
Autor

Příspěvky: 7679
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
mbmat píše:
Muže mi někdo vysvětlit, proč mají mezi těmito městy být dvě čtyřpruhové silnice?

Neboť na to vyšli výhledové intenzity. Je to sice hudba budoucnosti, ale dobře je, že to je/bude zaneseno v územně plánovací dokumentaci.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


9.12.2013 17:41:36
Profil
 

Příspěvky: 1097
Bydliště: F-M - Praha
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Dříve se snad počítalo, že to bude Rychlostní silnice v dnešní normě, tzn. R25,5/120, takže asi oproti budoucí I/11 to bude obrovský rozdíl. Nicméně je pravda, že inztenzity asi upadnou a nebo delší dobu neporostou. Obchvat Komárova na I/11 taky asi nebude rychle, takže kvalitní spojení dvou měst nebude jen tak brzo. A to se nebude nikdy počítat s výhledem na dobudování celého úseku jako 4pruh? Snad i Opava má plán obchvatu s rezervou 4pruhu.

_________________
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Peugeot 206 1.4 Hdi


11.12.2013 7:41:55
Profil
VIP

Příspěvky: 3185
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
FlakY` píše:
Dříve se snad počítalo, že to bude Rychlostní silnice v dnešní normě, tzn. R25,5/120, takže asi oproti budoucí I/11 to bude obrovský rozdíl. Nicméně je pravda, že inztenzity asi upadnou a nebo delší dobu neporostou. Obchvat Komárova na I/11 taky asi nebude rychle, takže kvalitní spojení dvou měst nebude jen tak brzo. A to se nebude nikdy počítat s výhledem na dobudování celého úseku jako 4pruh? Snad i Opava má plán obchvatu s rezervou 4pruhu.
V MRS kraji by všechno měli nejraději ve čtyřpruhu i když tam setrvale klesá počet obyvatel. Říkám Vám, že rozhodně I/56 jako R25,5 se připravovat nebude. Plány nebyly odůvodněné, možná když se plánovalo, že intenzity a lidi porostou do nebe...

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


13.12.2013 16:21:14
Profil
 

Příspěvky: 537
Bydliště: ostrava
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
wiki: Kraj má třetí nejvyšší počet obyvatel ze všech českých krajů a po Praze nejvyšší hustotu zalidnění, vysoce převyšující republikový průměr (Česko 130 obyvatel na km², Moravskoslezský kraj 230 obyvatel na km²;). 62 % obyvatel žije ve městech nad 20 000 obyvatel a i to je v zemi výjimečné. Nejvyšší hustota zalidnění je na Ostravsku (1453), nejnižší na Bruntálsku (63).

to je možná důvod proč bychom tady měli nejraději všechno ve čtyřpruhu:-)
jinak souhlasím s tím, že
r25,5 je zbytečný luxus, ale úplně bych ten čtyřpruh nezavrhoval. optimal podle mě by bylo R21,5 za hlučín a pak nějaká S11,5, nebo vystřídaný třípruh když hodně. každopádně s múk jedině. žádný demetní kruháč nebo nesmyslné stykovky s max dov. 70 uprostřed rovné cesty. ono ty nové jedničky co stavíme dneska jsou fakt na palici, díky skvělým normám se nedá nikde předjíždět a díky filozofii všude kruháč plynulost a cestovní rychlost jdou do kopru. (pokud mě někdo obviní z demagogie, dám si tu práci a vysvětlím s konkrétními odkazy na normu proč to tak je:-) )

_________________
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.


13.12.2013 20:12:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1097
Bydliště: F-M - Praha
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Největší hustota obyvatel je jih a východ od Ostravy. Opava je jediná světlá vyjímka. Sčítání dopravy asi nejsnadněji vyřeší tuto otázku. Do budoucna ale asi s výhledem počítat se 4 pruhem aspoň k Hlučínu a zbytek jako R11,5/100 (obdoba slovenské rychlostní silnice v polovičním režimu a max. 100km/h). Problém stejně budou peníze... ,které MD asi ani mít nebude.

_________________
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Peugeot 206 1.4 Hdi


13.12.2013 21:03:24
Profil
VIP

Příspěvky: 3185
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Resp. problém bude, že snad bude snaha utrácet je na potřebnější projekty...

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


14.12.2013 11:51:28
Profil
 

Příspěvky: 649
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
mbmat píše:
Muže mi někdo vysvětlit, proč mají mezi těmito městy být dvě čtyřpruhové silnice?


Doporučuji se někdy projet z Ostravy do Opavy (nebo i opačně) přes Hlučín v pracovní den, ideálně v ranní špičce. Kolony os Sadu Boženy Němcové až k Ludgeřovickému kostelu jsou dostatečným argumentem pro R25,5.


28.1.2014 22:07:53
Profil
Autor

Příspěvky: 3936
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Jsou maximálně dostatečným argumentem pro výstavbu obchvatů, ale určitě ne pro R 25,5...


29.1.2014 10:27:11
Profil
 

Příspěvky: 1049
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
K tomu část té dopravy se určitě přesune na novou I/11, která je dnes dost hrozná.

_________________
Rzeczpospolita


29.1.2014 10:33:01
Profil
 

Příspěvky: 362
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
nepřesune, protože určitě člověk, co potřebuje jet do Přívozu nepojede po I/11 a pak skrz půlku Ostravy do Přívozu


29.1.2014 14:34:47
Profil
 

Příspěvky: 537
Bydliště: ostrava
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
taky jsem dost skeptický v oblasti redistribuce dopravy z I/56 na I/11, jakkoli bude mít jedenáctka vyhovující parametry. řekl bych že většina stávájící dopravy po 56 má zdroj v hlučíně a přilehlých obcích (pro ty 11 nemá žádný význam) a ti co dojíždějí z opavy a končí v přívoze/mor. ostravě po 11 taky jezdit nebudou. takže na 11 se přesune relativně malé množství lidí dojíždějících z opavy, pro které to bude nově časově výhodnější.

problém 11 a 56 je zde terén, který tvoří mezi jednotlivými tahy na západ od ovy neprůchodnou hradbu (pro trasování kapacitní komunikace). 11 se vlní po kopečkách a 56 je pod nima na rovině oddělena ještě záplavovým územím s množstvím rybníků a nějakou tou přírodní rezervací. práci za obě by zvládla jedna kapacitní komunikace (pro tranzit) a nějaká slušná dvojka pro napojení okolních vesnic.

toeretickým ideálem by dle mého byla R56 na navrhované trase od opavy v peáži s I/11. I/11 by se pak mohla oddělit u Dolního Benešova a napojit na současnou trasu na hranici okresů (ova/opa). toto samozřejmě není možné z výše vyjmenovaných důvodů. každopádně bud R11 nebo R56 nevyřeší zdaleka všechny problémy a stavět oboje je zase hříchem z hlediska financí (využitá na 100% nebude ani jedna). za současného stavu bych viděl optimální řešení dovést I/11 v děleném čtyřpruhu min k opavě a I/56 realizovat jako R11,5 nebo max S13,5 2+1 (s výjimkou úseku Hlučín - Ostrava jako R21,5, když už tu kategorii máme)

pozn.:sčítání na řsd pro úsek ova - ludgeřovice - hlučín nebude mít patřičnou relevanci, když mezi zméněnými obcemi existuje hned několik zkratek

_________________
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.


29.1.2014 15:27:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 649
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Marooned17 píše:
K tomu část té dopravy se určitě přesune na novou I/11, která je dnes dost hrozná.


Nepřesune. 56 ku používá Hlučínská oblast a Opaváci směřující do Přívozu a centra, 11ka je spojení s Porubou a Rudnou. Poruba je v podstatě samostatné město velikosti Havířova, Zlína nebo podobných měst. Nejde o stejnou situaci jako když má Kladno 2 dálnice směrem na +- stejné místo v Praze. Tady jde o spojení Opavy s úplně rozdílnými konci Ostravy. Nemluvě o výhledovém napojení na R67 přes D1.


29.1.2014 20:50:01
Profil
 

Příspěvky: 649
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
A především nezapomínejme, jak je Opava vyjímečnou křižovatkou mezinárodních silnic 1. třídy. Srovnatelné jsou tak Praha a možná ještě Brno. V jednom místě se zde kříží: I/11 - Slovensko, I/46 - Polsko, I/56 - Slovensko a I/57 - Polsko.


29.1.2014 20:53:36
Profil
 

Příspěvky: 1049
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Evilcleaner: Uvidíme. Snad sčítání 2015 již uvedené komunikace bude brát v potaz...
Každopádně až si Opavák jedoucí do Přívozu či centra párkrát v Ludgeřovicích či Hlučíně vystojí kolonu, tak ještě rád pojede I/11 + D47 a do centra to bude mít I/11 + I/56

_________________
Rzeczpospolita


29.1.2014 23:10:52
Profil
Autor

Příspěvky: 4782
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Ta I/11 + I/56 aka Místecká není zrovna optimální, neboť úsek MÚK I/11 x I/58 - MÚK I/11 x I/56, je velmi zatížen, navíc je na něm několik světelných křižovatek, přesněji 5 a omezení na 50 km/h.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


29.1.2014 23:32:19
Profil ICQ
 

Příspěvky: 649
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Martin z Ostravy píše:
Ta I/11 + I/56 aka Místecká není zrovna optimální, neboť úsek MÚK I/11 x I/58 - MÚK I/11 x I/56, je velmi zatížen, navíc je na něm několik světelných křižovatek, přesněji 5 a omezení na 50 km/h.


Přesně tak. Potřeba R56 v úseku D1 - Opava je prostě bez diskuze a nevím, proč tohle někomu vadí 2 "souběžné" 4 pruhy a nepozastaví se nad jeich zbytečností v mnohem více do očí bijícím případě Praha - Kladno.


30.1.2014 6:28:11
Profil
 

Příspěvky: 215
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
No nevím, ale I/56 je cesta smrti. A pokud někdo cestuje do centra a upřednostňuje rychlost a bezpečí tak určitě pojede I/11+D1(+Marianskohorska) Což je až na mini úsek Komárova, celý ve 4pruhu. Takže si myslím že se přesune dost tranzitu. Každopádně souhlasím i s dobudováním I/56 alespoň v R11,5 nebo 2+1. Ale podle mě to má dostatek času. Jsou potřebnější tahy v česku.

_________________
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI

Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.


30.1.2014 7:30:35
Profil
 

Příspěvky: 362
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
podle mě bohatě stačí klasický 2pruh, obchvaty všech vesnic a měst na trase, přerušovaná bílá středová čára a je to ... zase takový extrémně šílený provoz tam na rozdíl od I/11 není. A ta přerušovaná bílá čára záměrně, protože teď je asi lobby plná a pokud možno furt (viz. spojka S1, cesta Děhylov - Hlučín, obchvat Příbora či obchvat Fulnek - Hladké Životice)


30.1.2014 16:12:41
Profil
 

Příspěvky: 1408
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
paja píše:
podle mě bohatě stačí klasický 2pruh, obchvaty všech vesnic a měst na trase, přerušovaná bílá středová čára a je to ... zase takový extrémně šílený provoz tam na rozdíl od I/11 není. A ta přerušovaná bílá čára záměrně, protože teď je asi lobby plná a pokud možno furt (viz. spojka S1, cesta Děhylov - Hlučín, obchvat Příbora či obchvat Fulnek - Hladké Životice)

Za to může určitě loby výrobce barvy. :lol:


31.1.2014 7:16:18
Profil
 

Příspěvky: 1049
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
V západním zahraničí na méně frekventovaných silnicích běžně trvale přerušovaná a "vyhodnoť si, zda se nazabiješ." Což mi přijde fér.

_________________
Rzeczpospolita


1.2.2014 20:05:26
Profil
 

Příspěvky: 362
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
no, to mi přijde fér, zase na druhou stranu, řidiči někdy jsou voli a někdy si říkám, co jim vadí ... v pátek jsem jel domů z práce, předjížděl jsem 2 auta a protijedoucí řidič na mě začal blikat, že ho ohrožuju ... přitom jsem měl cca 200 m rezervu při řazení před ty auta


2.2.2014 9:30:44
Profil
 

Příspěvky: 438
Bydliště: Morava
Příspěvek Re: I/56 Opava - Ostrava
Marooned17 píše:
V západním zahraničí na méně frekventovaných silnicích běžně trvale přerušovaná a "vyhodnoť si, zda se nazabiješ." Což mi přijde fér.

Tohle zřejmě souvisí s nedávno minulou dobou, kdy občan nebyl považován za dostatečně svéprávného ...
Podobně - v Norsku můžete sedět nijak nechráněni na útesu a klátit nohama kilometr nad fjordem (Preikestolen, Kjerag) a jestli spadnete dolů je jen a pouze vaše věc. V Krkonoších najdete železné zábradlí na vyhlídce 20m nad údolím (kousek od Labské boudy) ;) ..... sorry za OT

_________________
Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD


2.2.2014 22:21:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz