Stránka 1 z 5

I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 19.1.2011 22:52:11
od FlakY`
Silnice, která nebyla postavena v rychlostních parametrech (R) a tudíž nemůže být překategorizována. Asi nikdo si nepřeje vést tranzit přes Beskydy, ale pro bezpečnost by i tento úsekl měl být upraven (zrušení úrovňových křižovatek) s dělícím 4 pruhem jako se dnes děje na výstavbě moderních silnic.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 19.1.2011 23:14:05
od Martin z Ostravy
Dal bych lana, zrušil ony dvě úrovňové křižovatky a fertig.
Jo a zvýšil rychlost na 110km/h.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 20.1.2011 14:41:38
od Michel
Souhlasím s Martinem, lanová svodidla a zrušení/přestavění úrovňových křižovatek na tomto úseku bude bohatě stačit. Je tu relativně malý provoz, takže i ten nedělený čtyřpruh je podle mě celkem v pohodě a skoro bych si troufl říct, že na tomto úseku je ze všech nedělených čtyřpruhů v ČR nejmenší nehodovost. Snad ještě nikdy jsem neslyšel, že by se tu stala nehoda, při které by došlo k čelnímu střetu kvůli přejetí vozidla do protisměru.
Jedině snad, pokud už bych zvyšoval rychlost na 110 km/h, tak bych pro větší bezpečnost a komfort jízdy spolu s lanovými svodidly dostavěl na každé straně 1,5 m široký odstavný pruh, ale jinak i samotná lanová svodidla s maximální povolonou rychlostí 90 km/h tomuto úseku ještě na dlouho bohatě vystačí.
Jinak myslím, že tranzit přes Beskydy po I/56 opravdu nehrozí, ani kdyby z FM do Frýdlantu vedlo R-ko, protože následující úsek z Ostravice na Bumbálku je taková horská silnice s četným stoupáním, klesáním a ostrými zatáčkami, pro místní dopravu celkem postačující, pro tranzit ovšem naprosto nevhodná. A navíc mě ani nenapadá, pro koho tranzitujícího by bylo výhodné si tamtudy krátit cestu? Hlavní a myslím, že i nejvýhodnější tranzitní trasy na sever Slovenska jsou po I/11 a I/35.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 20.1.2011 17:46:53
od Warcz
Tuhle cestu si postavili Ostraváci jako výpadovku do hor. Je dostatečně předimenzovaná a pokud se podaří většinou tranzitu vytlačit na Čadcu bude to jenom dobře. Kdo zná stoupání na Šanci v zimě dá mi za pravdu...

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 20.1.2011 18:05:09
od Lenny
A je to nutné, zde instalovat lanová svodidla? Mi osobně přijde, že nikoliv.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 21.1.2011 2:03:49
od FlakY`
S tím tranzitem to bylo dosti nadneseně... Samozřejmě nejsou teď peníze na nějaké velké úpravy, ale později bych si přál zrušení úrovňového křížení a namontování lan. svodidel snad nemůže být fin. tolik nákladné... Zvýší se tím propustnost a bezpečnost vozidel a v neposlední řadě taky lidí, kteří rádi přebíhají ve Frýdlantu. Ještě jsem si vzpoměl, že tato silnice může hrát významnou roli při znovuotevření důlní šachty Frenštát pod Radhoštěm (a to jako že se stane... a dlouho od pravdy nesjem).

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 21.1.2011 2:08:31
od FlakY`
Jo a s tou rychlostí... moc automobilů se nevidí, co dodržují předepsaných 90. Je to dobrý úsek a není problém jet 150, ale nesmí být velký provoz a špatný stav vozovky.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 22.1.2011 10:44:54
od Michel
Lenny píše:A je to nutné, zde instalovat lanová svodidla? Mi osobně přijde, že nikoliv.
Taky myslím, že nezbytně nutné to není, ale pokud se najdou peníze, bylo by to možná žádoucí. Je sice pravda, že lanová svodidla komfort jízdy na S16,5 spíše zhorší - levý pruh je opticky i fyzicky užší a jak už jsem psal o žádné čelní srážce automobilů na tomto úseku jsem ještě neslyšel, ale na druhou stranu, jak píše FlakY, snad by to zabránilo lidem, aby tuto cestu přebíhali - snad nebudou tak šílení aby přebíhali i přes ta svodidla... A odstranění úrovňových křižovatek bude přínosem jednoznačně.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 22.1.2011 11:14:42
od Lenny
Pro některé řidiče ano, ale je spousta takových, kterým to nečinní problém.
S tím přebíháním je to zajímavé. Ale ta svodidla nebudou mít metr na výšku, aby to šlo obtížně přelézt.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 24.1.2011 11:18:48
od X236K
Lanova svodidla a rychlost max 90. Vic tu treba neni.

Ohledne tranzitu... casto jezdim z Ostravy na Slovensko a tuto trasu volim jedine ve spicce, jinak jezdim pres Jablunkov.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 22.5.2011 20:15:23
od Lenny
Dneska jsem si tu silnici po dlouhé době projel a takový provoz, co zde panoval mě docela překvapil. Zkusil jsem i nájezdy na křižovatkách a chtělo by je prodloužit, stejně tak odbočovací pruhy. Kromě těchto věcí by se mohly vyřešit i ty dvě úrovňové křižovatky, co zde ještě jsou.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 2.6.2011 22:13:23
od FlakY`
Je to docela problém... Nevím jak to mělo celé vypadat, ale když už tu silnici nesmyslně ukončili v Místku http://www.mapy.cz/#x=18.337946&y=49.669851&z=16&l=3 , tak buď to měli dělat jenom jako obyč. silnici s průtahy (kapacitní) a nebo úplně mimoúrovňovou s obchvaty jako kdysi podobným způsobem stavěli I/48. Ty křižovatky se už měli dávno řešit, ale nejsou peníze a vůle. Zvláště to nikdo (většina) nepovažuje za důležitý silniční tah... jedině, že by tam dlouhodobě rostla intenzita sil. provozu.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 3.6.2011 17:08:07
od Lenny
Tak tehdá předpokládali, že úsek OV - FM bude mít zatížení odpovídající pro kategorii S 26,5 a úsek FM - Frýdlant jen pro S 15. Podle toho se to taky postavilo.

Kdyby tam aspoň byla odbočovací a připojovací pruhy, tak by to bylo daleko lepší, takhle má člověk při odbočování vlevo obavu, že ho nabere někdo ze zadu...

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 3.6.2011 20:51:01
od Jarda Š.
Lenny píše:Tak tehdá předpokládali, že úsek OV - FM bude mít zatížení odpovídající pro kategorii S 26,5 a úsek FM - Frýdlant jen pro S 15. Podle toho se to taky postavilo.

Kdyby tam aspoň byla odbočovací a připojovací pruhy, tak by to bylo daleko lepší, takhle má člověk při odbočování vlevo obavu, že ho nabere někdo ze zadu...
Ono to odpovídá, podle sčítání dopravy jsou mezi OV a FM intenzity kolem 30 tis. a mezi FM a Frýdlantem kolem 15 tis. vozidel denně.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 3.6.2011 22:15:45
od Pime
No ja bych to videl na 35 Km tunel pod Beskydami z Frydlantu do Bytce.
To by se jezdilo z Ostravy do Bratislavy.
A nechal bych to postavit NWR jako pruzkumnou sachtu.
Uhli co vytezi si muzou nechat.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 3.6.2011 22:27:56
od Lenny
Krasný sen. :)

Neuživil by se nedělený čtyřpruh i za Frýdlantem?

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 4.6.2011 9:47:43
od Jarda Š.
Lenny píše:Krasný sen. :)

Neuživil by se nedělený čtyřpruh i za Frýdlantem?
Ve Frýdlantu podle sčítání cca polovina vozidel odbočuje z I/56 na II/483 směr Frenštát p. R.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 4.6.2011 10:31:06
od viky
Jarda Š. píše:
Lenny píše:Krasný sen. :)

Neuživil by se nedělený čtyřpruh i za Frýdlantem?
Ve Frýdlantu podle sčítání cca polovina vozidel odbočuje z I/56 na II/483 směr Frenštát p. R.
Vizuálně bych řekl,že i víc,minimálně 2/3

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 4.6.2011 19:32:24
od Lenny
Čeladná je asi tím magnetem....

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 7.6.2011 8:45:09
od Občan
...ohledne ctyrpruhu od Frydlantu dal k SR, tak by bohate stacilo vybudovat pruh pro pomala vozidla ve stoupani podel prehrady a v zimim obdobi zakaz vjezdu kamionum...

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 7.6.2011 12:23:46
od Warcz
Ja bych tam dal natvrdo zakaz kamionu nad 12 tun ať to všechno jezdí na Jablunkov

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 8.6.2011 6:17:05
od martini
Warcz píše:Ja bych tam dal natvrdo zakaz kamionu nad 12 tun ať to všechno jezdí na Jablunkov
Moje řeč...

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 8.6.2011 16:35:39
od Lenny
Z jakého důvodu? Nikdy jsem tama nejel, tak to neznám.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 11.6.2011 16:38:06
od rumpeak
Lenny píše:Z jakého důvodu? Nikdy jsem tama nejel, tak to neznám.
Od úseku za přehradou prakticky až do Bytče je to horský úsek, samá nepřehledná zatáčka. Snad kromě krátké rovinky za Bílou a stoupacího pruhu nad Makovem je kamion až do Bytče prakticky nepředjetelný a to už je docela dálka. Kamioňáci mají navíc za Makovem všude značky, že mají podřazovat na dvojku a veselé tak činí. Po Frýdlant je to luxusní cesta a taky si myslím, že v nějaké budoucnosti za 50 let by stálo za to kopnout nějaké 3 tunely Frýdlant-Mezivodí, Mezivodí-Makov a Makov-Bytča a udělat z toho luxusní spojení Ostrava-Bratislava.

Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Napsal: 12.6.2011 17:19:09
od majnao
Navíc v zimě je zde relativně velký provoz Ostrava - lyžarská střediska.