České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=163&t=2566
Stránka 2 z 5

Autor:  Lenny [ 12.6.2011 17:43:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Asi si to při nějaké vhodné přiležitosti projedu, abych to poznal osobně...

Autor:  jeni013 [ 21.4.2012 13:10:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Michel píše:
Lenny píše:
A je to nutné, zde instalovat lanová svodidla? Mi osobně přijde, že nikoliv.

Taky myslím, že nezbytně nutné to není, ale pokud se najdou peníze, bylo by to možná žádoucí. Je sice pravda, že lanová svodidla komfort jízdy na S16,5 spíše zhorší - levý pruh je opticky i fyzicky užší a jak už jsem psal o žádné čelní srážce automobilů na tomto úseku jsem ještě neslyšel, ale na druhou stranu, jak píše FlakY, snad by to zabránilo lidem, aby tuto cestu přebíhali - snad nebudou tak šílení aby přebíhali i přes ta svodidla... A odstranění úrovňových křižovatek bude přínosem jednoznačně.

Právě instalace lanových svodidel by pomohla při dodržování alespoň té 110. Dalším nešvarem jsou cyklisté, keří zde nemají zákaz.

Mimochodem k těm nehodám zde článek - kamarád měl dnes pohřeb.
Šťastnou cestu Václave... :(

Autor:  Martin z Ostravy [ 21.4.2012 13:14:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Co bylo příčinou přejetí do protisměru? Mikrospánek?

Autor:  jeni013 [ 21.4.2012 13:18:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Nerad bych spekuloval, ale jeli z víkendové akce a mikrospánek by byl možný.

Autor:  bumbik [ 17.6.2012 10:46:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Tento tah je zjevně dost nebezpečný viz. video:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... ecny-usek/

Autor:  FlakY` [ 18.6.2012 10:13:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Zajímavé. Teď ještě můžeme doufat v to aby byla plošně snížena rychlost i na I/48. Ty nehody zavinili řidiči svojí bezohlednou jízdou a to, že se tam občas objeví nějaký vůl (chodec, cyklista) asi nebude mít za následek zhoršení statistik.

Autor:  bumbik [ 18.6.2012 12:12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

snížená rychlost na I/48? to doufám né, nechat 90 je to silnice 1. třídy a je bezpečná pro každého normálního řidiče, nevidím důvod snižovat rychlost, spíš zvýšit počet dopravních hlídek ale rychlost určitě nesnižovat ;-) to jest můj názor, koneckonců máme nové passaty v kombi a jeden má být nasazen na I/48 od července, to myslím bude výstraha dostatečně velká a propo, nepamatuju si, kdy jsem naposled viděl nějakou dopr. nehodu na I/48 a to po této cestě jezdím denně, za to na I/56 do frýdlantu si vybavuju hned 2 nehody :-)

Autor:  FlakY` [ 18.6.2012 13:50:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Asi zde provádějí méně kontrol, když zde řidiči vysoce překračují rychlost.

Autor:  bumbik [ 21.2.2014 10:13:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

tak na úpravu silnice u Hodoňovic je vydáno územní rozhodnutí viz.
http://www.frydekmistek.cz/prilohy/Zpra ... 0_2013.doc

Autor:  Vladimír [ 21.2.2014 21:18:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Situace na tomto úseku věrně kopíruje stav dopravní kázně na silnicích v CZ.
Je zde přehledný úsek, který je intenzivně využíván novodobými obyvateli z podbeskydské oblasti na denní dojíždění do Ostravy a zpět. Je zcela běžné, že se zde jezdí 160-kou, no a v úsecích kde je omezení na 70, tak tuto rychlost nikdo nedodržuje, typická je tak asi 100-ka.
Vzorným příkladem všem jsou zde mnozí majitelé luxusních vozidel, kteří nerespektují žádné rychlostní limity. A pokud vy dodržujete dané limity, tak vám nevybíravými způsoby připomínají, kdo je na této silnici skutečným pánem.
Jako jiný příklad uvádím odbočovací levý jízní pruh na Palkovice, na světelné křižovatce na ul. Beskydská ve směru na Ostravu. Zde tento odbočovací pruh "vybraná" vozidla již standardně používají jen pro přímou jízdu směrem na Ostravu, aby nemuseli stát ve frontě za hloupými slušňáky, kteří je zdržují.
To je bohužel každodenní realita, kterou si mohou všichni přijet ověřit.
A jak to změnít? Náprava je přece velmi jednoduchá a zcela levná - důsledná a trvalá kontrola ze strany Policie a nekompromisní postihy. To by ale musela být vůle tuto všeobecně známou skutečnost rázně a hlavně nekompromisně řešit. Jezdím zde velmi často a situace se zde vymkla zcela kontrole. ;) ;)

Autor:  Francis [ 22.2.2014 17:15:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

FlakY` píše:
Asi zde provádějí méně kontrol, když zde řidiči vysoce překračují rychlost.


Moc bych si nefandil. Soudě podle charakteru novodobého záboru lokality Čeladná, tyto řidiče v ČR asi moc kontrolovat nepůjde.
Posuďte sami zda na to PČR bude mít dost kuráže:
http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotog ... k-nemecek/
:lol:

Autor:  evilcleaner [ 24.2.2014 9:04:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

na takové silnici by především úrovňové průsečné křižovatky neměly vůbec co dělat (kor v extravilánu). alibistické řešení "MPR 70" je jenom krytí si zadku ze strany ŘSD a výběrčí místo PČR. každému soudnému člověku je jasné, že fungovat to nebude. měly by se místo toho na této silnici provést patřičné stavební úpravy (múk v Hodoňovicích a na výjezdu z F-M, případně směrově rozdělit lanovými svodidly nebo new jersey, at se držíme nízko s rozpočtem, vytvoření nouzových zálivů), které by přinesly kýžený efekt zvýšení bezpečnosti a zároven by se mohla na celém úseku zvednout MPR (silnice stavěna jako S16,5/100).
žlutě orámovaná cedule 70 je sice superlevné řešení, ale řeší všeho všudy nic.
času na tyto úpravy bylo dost, ale nevypadá, že by se vůbec něco v tomto směru mělo změnit (vliv na to nejspíš nebude mít ani nový obchvat F-M)

Autor:  FlakY` [ 24.2.2014 16:31:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Peníze na významé úpravy asi těžko budou. Ale co by pomohlo, je instalování světelných křižovatek a na nich zabudované kamery vůči těm, co by jeli na červenou. Pokud tam je významný provoz a vozidla z vedlejší se nemohou připojit, tak toto je dobré řešení. Sousedé v Polsku to takhle mají na přetížených silncích jako třeba 1 z Bielsko-Biala do Tychy. Možná byla stavěna na 100km/h, ale to neznamená, že úk je na takovou rychlost navržena. Bylo by fajn aby se to předělalo na Rko, ale R48 má vyšší prioritu a ještě není dokončena.

Autor:  pedros [ 20.3.2015 14:39:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Jel jsem včera po této silnici a ráno kolem 8 začali frézovat úsek kousek za koncem FM směrem na Frýdlant i v opačném směru v délce asi 300 m... Dneska ráno jsem jel opět a položen nový povrch i s VDZ!!! Neuvěřitelné u nás...!!!

Autor:  bumbik [ 21.3.2015 6:45:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

no dělá se to po částech, nedávno proběhla stejná oprava na dalších 2 místech, co vím ... jen ať spravují ;-)

Autor:  bobikabobik [ 11.12.2017 9:16:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Mezi Kunčičkami u Bašky až na odbočku na Čeladnou v délce téměř 10km je před dokončením kompletní oplocení této čtyřproudé silnice. :ok: V kombinaci s již dokončenými protihlukovkami zejména v okolí Hodoňovic se charakter silnice dosti zásadně změnil. Již chybí jen středová svodidla a vyřešení posledních dvou úrovňových křižovatek u Kunčiček a zejména u Hodoňovic.

Autor:  Lenny [ 11.4.2018 21:05:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Probíhá zpracování DSP na instalace lanových svodidel v km 56-66.

Autor:  Martin z Ostravy [ 11.4.2018 21:54:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Škoda, že se s těmi PHS neudělalo rozšíření zpevněné krajnice, aby se nemusely zužovat jizdní pruhy.

Autor:  evilcleaner [ 11.4.2018 22:03:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

stačilo rozšířit vozovku o 1 metr, umístit do "sdp" svodidla NJ, vybudovat sos zálivy a zrušit sjezdy na okolní pozemky no a mohlo se osadit na podstatné části DZ SMV a k tomu vyšší limit. takhle to zprzní plotem, který mnohdy je jen pár desítek centimetrů od hrany zpevnění, PHS, které znemožní jakoukoli práci s šířkovým uspořádáním a přidají nebezpečné lanové svodidla s nízkou zádržností - skoro bych řekl taková česká cesta. :zvraci:

Autor:  Martin z Ostravy [ 12.4.2018 6:56:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

To by někdo musel chtít, což je ten největší problém. Protože jinak není problém to řešit technicky a i peníze jsou. A zrovna u této silnice je i relativně čas.

Autor:  FlakY` [ 26.4.2018 7:08:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Oproti minulým létům, zde výrazně narostl provoz a už dávno jsem navrhoval modernizaci silnice. Nejhorší jsou úrovňové křižovatky a střet s protijedoucím vozidlem, kde už nyní jezdí střelci a 90 zde dodržuje málokdo. Instalováním lanových svodidel zde dojde k optickému zúžení komunikace a teoretické zpomalení vozidel. Pravdou je, že lana sami o sobě až tak bezpečná nejsou a horší to budou mít rovněž složky IZS.

Autor:  bumbik [ 26.4.2018 7:18:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

ale zase nějak se lidi na své pozemky dostat musí, když psal evilcleaner, že by zrušil sjezdy na pozemky ... tzn. to znamená náhradní přístupové cesty, atd. atd. osobně bych tam dal ta lana z úseku Příbor - NJ, pokud je možné je znovu použít ... a ikdyž ten provoz je velký, podle mě trochu klesne po dokončení I/68 Třanovice - Nebory a po dokončení obchvatu FM na D48, protože to bude pro kamiony lákadlo rychlé a plynulé cesty u osobáků se asi nezmění nic ...

Autor:  Martin z Ostravy [ 26.4.2018 18:46:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Většina dopravy na I/56 je z Ostravy a F-M do Beskyd a zpět, na tom I/68 ani obchvat F-M nic nezmění.
Kdyby se někomu chtělo tak se to mohlo homogenizovat aspoň na R21,5, kdyby...

Autor:  evilcleaner [ 26.4.2018 18:52:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

lana demontovaná na D48 jsou rozřezaná na 6metrové kusy a odvezena do sběru ;)

Autor:  bumbik [ 2.5.2018 6:06:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: I/56 Frýdek-Místek - Frýdlant nad Ostravicí

Martine, tak aspoň ti, co pojedou z Ovy do Beskyd mohou po obchvatu FM, zvlášť, když 1. etapa je na spadnutí ... evilcleaner díky za info, toliko k lanům ...

Stránka 2 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/