Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Silnice II. a III. třídy a místní komunikace
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: Zprovoznění mostu na II/421

Příspěvek od pavel.hrdina »

viky píše:A to se "jen" postavil druhý most ve stopě původního,nebo se nový postavil tak,aby se odstranila ta ukrutná šikana u nádraží?
Bohuzel s tou sikanou se nic nestalo, ackoliv jeji "narovnani" bylo planovano uz nekdy v sedesatych letech v souvislosti s vystavbou D2 a mostu na II/421 pres D2. Narovnat se to melo zhruba takto.

Novy most je vsak postaven uplne presne ve stope puvodniho, takze nejake pripadne narovnani uz by se muselo realizovat zhruba v takoveto verzi, coz by porad bylo tisickrat lepsi, nez to co tam je ted. Bohuzel vsak si o nejakem reseni asi jeste na hodne dlouhou dobu budeme muset nechat zdat. On i vyjezd 33 Velke Pavlovice na D2 je porad jaksi ve hvezdach. :-(
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od viky »

To Pavel Hrdina: Přesně takhle mně to taky napadlo 8-) jenže k tomu v dnešní situaci žádná vůle už nebude :(
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

II/410

Příspěvek od andy »

Byla provedena zjišťovací řízení pro záměry:
Rekonstrukce silnice II/410 Jemnice - Menhartice,
Rekonstrukce silnice II/410 Menhartice - hranice kraje
se závěrem, že záměry nebudou posuzovány podle zákona č. 100/2001 Sb.

Jedná se o rozšíření stávající silnice v kategorii S7,5/50. Délka záměru je cca 1, 4 km, resp. 1, 9 km. Záměr „II/410 Jemnice – Menhartice“ ve svém počátku navazuje na plánovanou stavbu „II/410 Jemnice – obchvat“.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

II/184

Příspěvek od andy »

Silnice z Kdyně do Furthu je zpola hotová
Kdyně – Více než polovina zrekonstruované silnice, která má spojit chodskou Kdyni a bavorský Furth im Wald, se dnes otevřela řidičům. Zbytek dvanáctikilometrové komunikace II. třídy by měla být hotova příští rok, pokud na ni ovšem Plzeňský kraj sežene peníze. Silnice má vést z Kdyně až na hraniční přechod Všeruby/Eschlkam, zatím končí za obcí Brůdek.

Dosud postavený úsek měří sedm kilometrů a stál kraj 28 milionů korun. Během prací vznikly v obci Brůdek i nové chodníky, jejichž stavbu financovaly Všeruby díky dotaci z přeshraničního evropského programu Cíl 3. "Byla to největší investiční akce letošního roku," řekla starostka městysu Všeruby Ludmila Rousová...

Všerubskou radnici ještě více trápí průjezd obcí Hájek, kde duní kamiony těsně u zdí obytných domů. Městys proto pracuje na projektu odklonění dopravy mimo Hájek. Zatím se zpracovává územní rozhodnutí.

EDIT: Oznámení záměru Přeložka silnice II/184 - obchvat Hrádek.
Naposledy upravil(a) andy dne 5.1.2010 6:08:33, celkem upraveno 1 x.
František2
Příspěvky: 40
Registrován: 11.5.2009 13:01:51

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od František2 »

Neví náhodou někdo na tomto fóru něco více o historii silnice II/360? V souvislosti se současnými spory o obchvat Pocoucova jsem si uvědomil, že dnešní průtah je vlastně malým obchvatem vzniklým prý před 60-ti lety, protože dříve vedla silnice přímo přes střed obce. Další přeložky, které vznikly za 2.světové války (dokončeny však byly až v 60.-tých letech) byly vedeny okolo Výčap a obce Rudíkov na Třebíčsku.
Neplánovali tehdy němečtí plánovači alternativní trasu k exteritoriální dálnici zhruba mezi Znojmem, Třebíčí, V.Meziříčím, N.Městem, Poličkou a Svitavami?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od martini »

Dle historické mapy se trasa neměnila s tím, že původně vedla ta cesta v 19. století mimo obec, která se k ní postupem času rozrostla.

OT: Když už jsme u toho, možná by nebylo marné zkusit napsat na seznam, zda-li by nebylo možné uveřejnit do mapových podkladů také nějakou mapu cca z roku 1950. Možná se toho ujmu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Přeložka silnice II/187 Číhaň-Kolinec

Příspěvek od andy »

Oznámení záměru pro EIA: Přeložka silnice II/187 Číhaň-Kolinec

Řešený úsek o celkové délce 3699 m navazuje na již rekonstruovaný úsek komunikace kolem obce Číhaň od křižovatky se silnicí I/22 v délce cca 1650 m. Konec stavby je před obcí Kolinec. V celé délce úseku je silnice řešena jako dvoupruhová, směrově nerozdělená komunikace kategorie S9, 5/70. Kromě obchvatu sídelního útvaru Bor je trasa přeložky situována tak, aby bylo v co největší míře využito stávající těleso vozovky, kromě nezbytné úpravy v místě směrových oblouků. Nejbližší reálný termín zahájení realizace je v létech 2012 - 2013.

EDIT (závěr zjišťovacího řízení): Záměr "Přeložka silnice II/187 Číhaň-Kolinec" nebude posuzován podle zákona č. 100/2001 Sb.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

II/347 Světlá nad Sázavou - D1

Příspěvek od andy »

Cesta ze Světlé k D1 bude pohodlnější

Světlá nad Sázavou – Silnice, která vede ze Světlé nad Sázavou do Humpolce k dálnici D1, projde rekonstrukcí. Měla by potom být méně klikatá a širší. Práce začnou na jaře u obce Kejžice, postupně se změní celý šestnáctikilometrový úsek. Rekonstrukce bude stát zhruba 147 milionů korun bez daně, sdělil náměstek vysočinského hejtmana Libor Joukl. Kraj by chtěl na stavbu získat evropskou dotaci. Představitelé Světlé věří, že vylepšená silnice může přispět ke zlepšení hospodářské situace v regionu...

Oznámení záměru Silnice II/347 Světlá nad Sázavou - D1, 1. stavba zde - jedná se o rekonstrukci šířkového uspořádání na kategorii S 7,5/60 v úseku Dolní Město - Kejžlice.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

II/284 a II/501 Lázně Bělohrad – přeložka

Příspěvek od andy »

Záměrem je obchvat města Lázní Bělohrad v severovýchodním a severozápadním kvadrantu města.
  • Přeložka II/284: délka komunikace cca 1 917 m; návrhová kategorie v extravilánu M 8/60, v intravilánu MO 8/50.
  • Přeložka II/501: délka komunikace 1 183 m; návrhová kategorie M 8/60.
Přeložka je vedena v trase schválené v územním plánu města Lázně Bělohrad. Na východní straně se pravým obloukem odpojuje od stávající silnice II/284 a přímým úsekem pokračuje volnou krajinou a před vstupem do k.ú. Prostřední Nová Ves je zakončena pravým obloukem. Dále komunikace pokračuje přímým úsekem přes mostní objekt do okružní křižovatky se stávající silnicí II/284, levým obloukem pokračuje v severozápadním kvadrantu města a v pravém oblouku (v místě křížení přeložky se stávající železniční tratí) je navržen nový jednokolejný železniční most. Následuje levý oblouk a napojení stykovou křižovatkou na silnici III. třídy směr Nová Paka. Další směr je přímý jižní a přeložka je zakončena okružní křižovatkou na stávající silnici II/501.
Podle závěru zjišťovacího řízení má záměr „II/284 a II/501 Lázně Bělohrad – přeložka“ významný vliv na životní prostředí a veřejné zdraví a bude posuzován podle zákona.

Podle aktuálního článku se nedaří vykoupit všechny potřebné pozemky, což může ohrozit možnost financovat záměr z fondů EU. Královéhradecký kraj údajně nebude schopen záměr realizovat ze svého rozpočtu.

EDIT: O obchvatu Lázní Bělohrad i dalších (např. Roudnice n. L.) se píše i zde:
Řada obchvatů nebude – nejsou peníze ani pozemky
Naposledy upravil(a) andy dne 19.2.2010 12:36:26, celkem upraveno 1 x.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

II/459 Horní Benešov

Příspěvek od andy »

Horní Benešov se konečně dočká obchvatu
(...)
Obchvat za zhruba sto milionů korun bude měřit asi dva kilometry a spojí cestu č. 11 z Opavy do Bruntálu s cestou na Leskovec a Slezskou Hartu. "Na tento projekt, který se týká silničního obchvatu, bude výběrové řízení do konce března," uvedl tiskový mluvčí ministerstva financí Jakub Haas...
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

II/360 Litomyšl-Polička

Příspěvek od multi »

Začala rekonstrukce silnice, která potrvá až do března příštího roku. Rekonstrukce spočívá v odfrézování povrchu, doplnění materiálu do podloží, obnovení krajnic a příkopů a kompletně nový povrch. Dále budou nainstalována nová svodila, dopravní značení apod. Celková cena cca. 36 mil. Kč.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: II/360 Litomyšl-Polička

Příspěvek od martini »

multi píše:Začala rekonstrukce silnice, která potrvá až do března příštího roku. Rekonstrukce spočívá v odfrézování povrchu, doplnění materiálu do podloží, obnovení krajnic a příkopů a kompletně nový povrch. Dále budou nainstalována nová svodila, dopravní značení apod. Celková cena cca. 36 mil. Kč.
Jestli je to v popsaném rozsahu a v celé délce 18 km, tak se jedná opravdu o velmi dobrou cenu. Nebyl by nějaký link na tu zakázku do ISVZUS?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od multi »

To martini: Čerpal jsem odtud: odkaz. Původně byla cena 46 mil. Kč, ale podařilo se to snížit (je otázka jak?), ale článek je celkově dost neurčitý.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od multi »

Bude se jednat o toto: odkaz.
Edit: jde o tento úsek, je to cca. polovina vzdálenosti (9 km).
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: II/635 vs. III/xxxxx

Příspěvek od andy »

Petr Pokorný píše:
andy píše:Potvrzeno: na Lipenské bude rondel, postaví i chodník

Olomouc – Nechvalně známá a nebezpečná "u Hameráku" na vytížené silnicí z Olomouce na Lipník se příští rok konečně promění v bezpečnější kruhový objezd. Investici schválilo v závěru týdne krajské zastupitelstvo. Kolem cesty vznikne i nový chodník...

Akorát jsem úplně nepochopil, proč ŘSD sponzoruje křižovatku silnic II. a III. třídy :?
Jednoduše proto, že v Olomouci po právní stránce žádná II/635 není. Město Olomouc, nebo teda spíš Olomoucký kraj po dostavbě R35 odmítnul převzít od státu (ŘSD) stávající I/35 co vede městem s poukazem na to, že žádá, aby nejprve stát (ŘSD) odstranilo tzv. starou hlukovou zátěž kterou v městě vytváří původní I/35. To že to ŘSD vyřešilo několika miliardovou investicí do R35 jaksi jako fakt neberou. Takže přestože už R35 stojí dlouho, tak po právní stránce přes Olomouc stále vede I/35 a stále ji vlastní a spravuje stát (ŘSD).
Ano, vítejte v absurdistánu. Tohle je sice informace pár let stará, ale soudě podle toho že je investorem oné akce ŘSD tak se stále asi nic nezměnilo... ach jo :(
Rondel na Lipenské: takto bude vypadat, termín stavby nejistý

Olomouc /VIZUALIZACE/ - Ačkoliv podoba chystaného rondelu na Lipenské ulici už je vybraná, termín zahájení stavby je zatím nejistý. Kruhový objezd, který má nahradit nebezpečnou křižovatku "u Peugeotu", zatím totiž nemá "přiklepnuté" státní peníze.
Rondel bude stát bezmála 24 milionů, přičemž deset milionů zaplatí Ředitelství silnic a dálnic, zbytek olomoucké hejtmanství. Kdy se rondel začne stavět, a zda to bude ještě letos, však není vůbec jisté...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od martini »

multi píše:Bude se jednat o toto: odkaz.
Edit: jde o tento úsek, je to cca. polovina vzdálenosti (9 km).
Ano, je to nejspíše ono... I podle fotky z článku, kde je auto Skansky a zakázku Skanska skutečně získala...
multi píše:To martini: Čerpal jsem odtud: odkaz. Původně byla cena 46 mil. Kč, ale podařilo se to snížit (je otázka jak?), ale článek je celkově dost neurčitý.
No, ale jak se k ceně došlo, to je mi opravdu záhadou, neboť v ISVZUS, viz. výše, je cena 147 mil. Kč a to ještě za poloviční úsek. To je opravdu na to tomu "novináři" napsat...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od mapman »

„Oproti projektové dokumentaci jsme plánovanou část nákladů snížili ze čtyřiceti šesti milionů korun na zhruba třicet šest milionů,“ sdělil hejtman Pardubického kraje Radko Martínek...
Nepůjde třeba náhodou jen o podíl krajského rozpočtu na té akci?
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od Jarda Š. »

mapman píše:
„Oproti projektové dokumentaci jsme plánovanou část nákladů snížili ze čtyřiceti šesti milionů korun na zhruba třicet šest milionů,“ sdělil hejtman Pardubického kraje Radko Martínek...
Nepůjde třeba náhodou jen o podíl krajského rozpočtu na té akci?
Zřejmě jde o to, že vysoutěžená cena je o 10 mil. Kč nižší než odhad projektanta.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od Majkii »

Dneska jsem z vlaku koukal na obchvat Chvaletic na II/322, respektive na ty kousky, co jsou přes PHS vidět :roll: , a vypadá to, že by měl jít velice brzy do provozu. Na kolínským konci už je určitě finální asfaltová vrstva a vůbec to vypadalo, jako že se čeká jen na namalování VDZ.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od Majkii »

Tak doplnění k předchozímu příspěvku: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=134&t=1946

Obchvat je otevřen, jen se divím, že teď před volbami u toho nejsou žádný politický monštrakce.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

II/322 Rekonstrukce mostu ev.č. 322-022A v Pardubicích

Příspěvek od andy »

Most u Foxconnu v Pardubicích bude od úterý otevřený
(...)
Společnost Skanska předala v pondělí nově zbudovaný most u Foxconnu silničářům do předčasného užívání. Rekonstrukce mostu je nultou etapou jihovýchodního obchvatu města Pardubic a výstavby takzvané Medlešické spojky. „Jakmile doděláme chodníky po obou stranách mostu, tak čeká lávku demontáž. Předpokládáme, že vše bude hotovo do konce června,“ sdělil ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec...

Viz též: Most u pardubické průmyslové zóny je opět průjezdný.
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

II/145: Přeložka Běleč - Husinec už má termín otevření

Příspěvek od prof2 »

HUSINEC - 27. května 2010 - Nově vybudovaná přeložka silnice z Bělče do Husince bude slavnostně otevřena 17. června dopoledne. Řidiči po ní budou moct začít jezdit podle současných předpokladů ještě ten den večer. Stavba začala v květnu roku 2008 a od loňského léta mohou řidiči využívat její sedmisetmetrovou část u Husince. Přeložka silnice II/145 je přitom jednou z největších dopravních staveb na Prachaticku v posledních deseti letech. Dlouhá je 2480 metrů, celková vyasfaltovaná plocha na ní je 26 000 čtverečních metrů. Součástí přeložky je i 171,25 metru dlouhý most, který má šest polí, v nejvyšším místě je vysoký 13 metrů a široký je 11,1 metru . (top)
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: II/145: Přeložka Běleč - Husinec už má termín otevření

Příspěvek od pp21 »

prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

II/145: Silnice z Husince do Bělče je průjezdná

Příspěvek od prof2 »

Běleč – Včera odpoledne mohla první vozidla na novou silnici z Husince do Bělče.

Její stavba trvala dva roky a poslední dva měsíce trvalo, než byla vybudována nová křižovatka. Včera jedno omezení pro řidiče skončilo. „Teď ještě v rámci stavby musíme opravit objízdné trasy. Část u Husince a část od křižovatky u Stopařky k odbočce na Žernovice,“ upřesnil pro Deník vedoucí provozní jednotky Strabag Prachatice Jindřich Jileček. Objízdné trasy firma opraví do poloviny července.

Dva a půl kilometru nové silnice je v současné době v předčasném užívání. „Minimálně na letní měsíce počítáme s tím, že zde budou mít policejní hlídky denní dohled, než si řidiči zvyknou,“ řekl dopravní policista Martin Grožaj.

[Prachatický denik.cz]

... místo mimoúrovňového křížení silnice II/145 České Budějovice - Vimperk se silnicí Prachatice - Bavorov byla vybudována zatím jen úrovňová křižovatka. Důvodem byly nedořešené majetkové vztahy k jednomu pozemku. Věc má ale i svou finanční a časovou stránku. Kvůli tomuto úrovňovému křížení obou silnic vydal odbor komunálních služeb a dopravy prachatické radnice výjimku. "Má platnost na pět let," uvedla vedoucí odboru Věra Švehlová. Mimoúrovňová varianta křížení obou silnic se sjezdy a nájezdy je už nakreslená, protože se posuzovala ještě před samotným zahájením stavby.

Na bezpečnost provozu na novém úseku a křižovatce myslela i Policie ČR. Ta snížila dopravními značkami povolenou rychlost na hlavní silnici na 50 kilometrů za hodinu a vozovku nechala opatřit bílými retardéry. Vedlejší silnice je označena značkami Stop a stejným velkým nápisem na vozovce. Teď už záleží na řidičích, aby i ve vlastním zájmu tyto značky dodržovali.

[PrachatickoNews]
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

II/242 Roztoky, přeložka

Příspěvek od pp21 »

Zřejmě byla zprovozněna přeložka II/242 z Prahy na Roztoky. Jedná se o tento úsek.
Oficiální info jsem nikde nenašel, ale za to je v dnešním Blesku celostránková reklama na Středočeský kraj, kde se neznámý autor silně pohoršuje nad tím, že starostka Roztok slavnostně otevřela novou silnici a nejen že nezmínila že jí stavěl středočeský kraj, ale ona si dovolila nepozvat mudr. Rátha!!! V článku není ani slovo o silnici nebo o jejím přínosu pro lidi. Kdepak. Je to jen informace o tom, že drzá starostka za ODS (předpokládám) si dovolila otevřít silnici, kterou měl otevírat středočeský primátor (ČSSD). Ach jo.
PS: Nemáte někdo po ruce dnešní Blesk a scanner? Je to fakt počtení nejhrubšího zrna, stojí to za vidění i za archivaci :(

Fotky z 28.6.2010, údajně dva dny před otevřením: http://picasaweb.google.com/dreamingfis ... iceRoztoky#
Odpovědět

Zpět na „Ostatní silnice“