Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Silnice II. a III. třídy a místní komunikace
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od andy »

No, denik.cz už asi půl roku píše:
Silnice II/322
Uzavírka silnice ve Chvaleticích, výjezd směr Přelouč. Od kilometru 16,5 do 17,1. Do 30. 11. 2009
Nicméně:
www.chvaletice.cz píše:Oznamujeme občanům, že Městský úřad Přelouč rozhodl o předčasném užívání komunikace silnice II/322 – obchvat Chvaletic a podchodu u zastávky ČD od pátku 30.10.2009. Od uvedeného data se může jezdit po nové komunikaci od nové křižovatky před restaurací U Platilů ve směru na Přelouč a zpět.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od Lenny »

To mi nepřijde zrovna reálný, z jednoho od Kolína byl položen asfalt a vypadalo to, že by to mohlo být zprovozněno ihned, ale od Přelouče probíhaly jen zemní práce.

V provozu není tento úsek, snad jsem to znázornil aspoň trochu přesně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od pp21 »

III/0228 Přeložka Klatovy, Pod Borem - Tajanov (severozápadní obchvat Klatovy)
Jedná se o obchvatovou komunikaci v celkové délce 2 720,7 m, která je navržena v základní kategorii S 9,5/70, resp. MS2 10,5/8/50, navazující komunikace napojující překládané křižující stávací silnice, které jsou řešeny v kat. S 7,5/50, včetně 4 novostaveb, resp. rekonstrukcí stávajících mostů.
Jde o tento úsek. Cena stavebních prací 186 mil. Kč, investorem je kraj, měla by spolufinancovat EU v rámci regionálního operačního programu. Právě se soutěží zhotovitel, o SP bylo žádáno již v 3/2009, takže se dá předpokládat, že se tam brzy začne stavět.
Text stavebního povolení i s výčtem stavebních objektů: http://www.sumavanet.cz/mukt/fr.asp?tab ... 3245&burl=
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od andy »

Oznámení záměru pro EIA: Severozápadní obchvat města Zákupy

Obchvat bude propojovat silnici 2. třídy č. II/268 (Česká Lípa – Zákupy) a silnici 2. třídy č. II/262 (Zákupy – Nový Bor). Obchvatová komunikace bude realizována v kategorii MS2k 7,5/7,5/50. Celková délka nové komunikace (hlavní trasa) 1145,3 m. Trasa nové komunikace kopíruje trasu v minulosti zrušené železniční vlečky.
Napojeni na stávající komunikační síť v místě napojeni na silnice II/262 a II/268 bude provedeno úrovňovými, stykovými, dopravně rozlišenými, světelně neřízenými křižovatkami. Napojení na silnice 2. třídy bude provedeno tak, aby bylo možno v budoucnu v těchto místech realizovat okružní křižovatky.

EDIT - závěr zjišťovacího řízení: „Severozápadní obchvat města Zákupy“
nemá významný vliv na životní prostředí a nebude posuzován podle zákona č. 100/2001 Sb.
Naposledy upravil(a) andy dne 22.12.2009 10:34:52, celkem upraveno 1 x.
MiKu
Příspěvky: 327
Registrován: 21.3.2009 21:01:00
Bydliště: u Kbelské, schovaný za PHS

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od MiKu »

andy píše:...komunikace bude realizována v kategorii MS2k 7,5/7,5/50.
Můžu se zeptat, co ta kategorie přesně znamená? Hlavně to "7,5/7,5" a "2k" :oops:
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od andy »

ČSN 73 6110 píše:Písmenný znak pro označení typu místní komunikace vyjadřuje:
  • M – místní komunikace,
    R – rychlostní, S – sběrná, O – obslužná,
    číslo = počet jízdních pruhů ,
    c – zpevněná krajnice,
    T – tramvajový pás,
    d – směrově rozdělené,
    p – parkovací pruh/pás,
    b – autobusový/trolejbusový pruh,
    a – pruh pro cyklisty,
    k - komunikace s nezpevněnou krajnicí bez chodníků.
Další čísla označují v následujícím pořadí: šířka prostoru místní komunikace v m / šířka hlavního dopravního prostoru (volná šířka) v m / návrhová rychlost v km/h.
MS2k je tedy místní sběrná komunikace dvoupruhová s nezpevněnou krajnicí bez chodníků :geek:
MiKu
Příspěvky: 327
Registrován: 21.3.2009 21:01:00
Bydliště: u Kbelské, schovaný za PHS

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od MiKu »

andy píše:MS2k je tedy místní sběrná komunikace dvoupruhová s nezpevněnou krajnicí bez chodníků :geek:
Díky. Je to ostuda, že to neznám... :oops:

Mátlo mě tam hlavně to stejné číslo - dvakrát 7,5 m, které vlastně v tomto případě určuje totéž. Ta silnice tedy přesně odpovídá kategorii S7,5/50, jestli se nepletu...
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od andy »

MiKu píše:Ta silnice tedy přesně odpovídá kategorii S7,5/50, jestli se nepletu...
Přesně odpovídá jen šířkové uspořádání, návrhové prvky jako např. poloměry oblouků jsou u místních komunikací jiné.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od dvs »

II/247 západní litoměřický most a související silnice
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od pp21 »

Silnice II/444 Mohelnice – Stavenice

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ ... ych-mostu/
Z Mohelnice do Stavenic přes 6 nových mostů
Publikováno: 25.11.2009
950 metrů nové komunikace se šesti mosty spojuje od dnešního dne obce Mohelnice a Stavenice na Olomoucku. Dnes zprovozněná silnice je nejen technicky zajímavá...
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od Veronss »

Silnice číslo II/425
150 milionů Tah z Rajhradu do Židlochovic se opraví, včetně rekonstrukce šesti mostů. Hotovo by mělo být koncem příštího roku.

Silnice číslo II/379
150 milionů Tah z Tišnova do Lipůvky se opraví do roku 2012.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od andy »

Majkii píše:Jo, o tom obchvatu Ráječka jsem pak ještě něco našel tady a podle toho jsem předpokládal, že už je zprovozněný.
Tak prý až dnes :)
Na Blanensku byl otevřen obchvat Ráječka
Nový silniční tah nyní končí před Rájcem-Jestřebí. Kudy bude pokračovat dál na Boskovice se neví. Rájec-Jestřebí totiž zatím nerozhodl o trasování této komunikace. Právě spory spojené s vleklým výběrem vhodného umístění silnice u Rájce-Jestřebí oddálily stavbu dnes zprovozněného obchvatu Ráječka.
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od balance »

Veronss píše:Silnice číslo II/425
150 milionů Tah z Rajhradu do Židlochovic se opraví, včetně rekonstrukce šesti mostů. Hotovo by mělo být koncem příštího roku.
To uz je prakticky hotove, chybi otevrit uz jen most pres Litavu v Zidlochovicich.

Dale do konce roku na blanensku pujde do uplneho provozu rozsirena a narovnana II/377 mezi Jestrebim a Boritovem (az k OK na I/43 u Cerne Hory).

Taktez na podzim sel do provozu obchvat Hrusovan u Brna (okr.BO; silnice III/41619).
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Zprovoznění mostu na II/421

Příspěvek od andy »

Uzavírka mostu u Zaječí skončí v neděli

Zaječí - Po mostě, který se klene přes železniční trať u stanice v Zaječí, budou od neděle opět jezdit auta. Skončí tak půlroční uzavírka, kterou si vyžádala výměna starého mostu za zbrusu nový...

Fotogalerie nového ocelového mostu u Zaječí ZDE.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Zprovoznění mostu na II/421

Příspěvek od viky »

andy píše:Uzavírka mostu u Zaječí skončí v neděli

Zaječí - Po mostě, který se klene přes železniční trať u stanice v Zaječí, budou od neděle opět jezdit auta. Skončí tak půlroční uzavírka, kterou si vyžádala výměna starého mostu za zbrusu nový...

Fotogalerie nového ocelového mostu u Zaječí ZDE.
A to se "jen" postavil druhý most ve stopě původního,nebo se nový postavil tak,aby se odstranila ta ukrutná šikana u nádraží?
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od andy »

a) je správně :) Je to dobře vidět z téhle fotky:
Obrázek
Vzhledem k tamním intenzitám bych neřekl, že je to až taková tragédie. Most v přímém směru by musel být delší a zřejmě by i vyžadoval demolici nádražní budovy, o terénní úpravy apod. nemluvě, což by se za 45 mega asi nepořídilo.
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od multi »

Právě v tom Zaječí mě vždycky zajímalo jak tam ta šikana vznikla. Neví někdo?:-)
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od Web »

Já to teda nevím :-) Ale z pohledu na historickou mapu:
http://www.mapy.cz/#mm=A@x=138569856@y=131729792@z=13
Bych tipoval, že se tam větší nádraží postavilo zkrátka až při zapojení tratě do Pavlovic...
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od multi »

To Web: Mě by právě zajímalo proč se postavilo zrovna v místě té cesty a ne bokem? Jako přišlo by mi snažší postavit budovu bokem a nevytvářet tam šikanu a most. Asi ten důvod musel být vážný, jinak si to neumím představit.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od viky »

multi píše:To Web: Mě by právě zajímalo proč se postavilo zrovna v místě té cesty a ne bokem? Jako přišlo by mi snažší postavit budovu bokem a nevytvářet tam šikanu a most. Asi ten důvod musel být vážný, jinak si to neumím představit.
já si dovedu představit,že při tehdejší hustotě dopravy prostě cesta vedla úrovňově téměř přes nádraží,resp.auta přejížděly koleje kdekoliv v celém koridoru nádraží,kde to zrovna výškově šlo.A až to začalo být neúnosné,tak postavili ten most vedle.Akorát jsem si myslel,že most udělají přímo a kvůli nádražní budově udělají vyšší náspy,aby to výškově vyšlo.Nemyslím si,že by to v celkové ceně stavby vyšlo až tak o moc víc.


BTW.hodně mi to připomíná šikanu na cestě Olomouc-Konice přes R35
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od martini »

3.12.2009 byla v tichosti zprovozněna nejzbytečnější stavba ve Středočeském kraji - pomník hejtmana Bendla - Lány obchvat (a to se rozhodně nepovažuji za fanouška našeho pana hejtmana). Hrozný objem zemních prací, ale hlavně na náspu bez PHS a všude se tam ten hluk bude rozléhat na nové domečkoviště, kde staví jeden prominent vedle druhého. Jediným pozitivem je odklon automobilů ze skládky v bývalém lomu.

Něco málo k tomu z novin:
Rath otevřel v tichosti obchvat za 280 milionů. Protestuje tak proti vysoké ceně

Odpoledne tam možná sjedu s foťákem.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od jonáš »

multi píše:To Web: Mě by právě zajímalo proč se postavilo zrovna v místě té cesty a ne bokem? Jako přišlo by mi snažší postavit budovu bokem a nevytvářet tam šikanu a most. Asi ten důvod musel být vážný, jinak si to neumím představit.
Běžná situace, třeba i v Kaplici nádraží na jihu -- původně tam byly šraňky a budka výpravčího, pak se nádraží začalo komplikovat a natahovat a přeložila se silnice cik cak, protože to bylo levnější a jednodušší než pošoupnout celý nádraží. Prostě přirozenej vývoj s jeho slepejma uličkama, je to tak skoro u každý větší stanice, vede-li tam silnice napříč.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

II/635 vs. III/xxxxx

Příspěvek od andy »

Potvrzeno: na Lipenské bude rondel, postaví i chodník

Olomouc – Nechvalně známá a nebezpečná "u Hameráku" na vytížené silnicí z Olomouce na Lipník se příští rok konečně promění v bezpečnější kruhový objezd. Investici schválilo v závěru týdne krajské zastupitelstvo. Kolem cesty vznikne i nový chodník...

Akorát jsem úplně nepochopil, proč ŘSD sponzoruje křižovatku silnic II. a III. třídy :?
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: II/635 vs. III/xxxxx

Příspěvek od pp21 »

andy píše:Akorát jsem úplně nepochopil, proč ŘSD sponzoruje křižovatku silnic II. a III. třídy :?
Jednoduše proto, že v Olomouci po právní stránce žádná II/635 není. Město Olomouc, nebo teda spíš Olomoucký kraj po dostavbě R35 odmítnul převzít od státu (ŘSD) stávající I/35 co vede městem s poukazem na to, že žádá, aby nejprve stát (ŘSD) odstranilo tzv. starou hlukovou zátěž kterou v městě vytváří původní I/35. To že to ŘSD vyřešilo několika miliardovou investicí do R35 jaksi jako fakt neberou. Takže přestože už R35 stojí dlouho, tak po právní stránce přes Olomouc stále vede I/35 a stále ji vlastní a spravuje stát (ŘSD).
Ano, vítejte v absurdistánu. Tohle je sice informace pár let stará, ale soudě podle toho že je investorem oné akce ŘSD tak se stále asi nic nezměnilo... ach jo :(
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Větší krajské stavby na II/xxx a III/xxxxx

Příspěvek od andy »

Slušný.. No jestli má SFDI podobných "pohrobků" na krku povícero, tak už začínám chápat, proč i přes rekordní rozpočet nejsou peníze na nové stavby :roll:
Odpovědět

Zpět na „Ostatní silnice“