Právě je 17.1.2018 14:14:35




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
 II/602 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1645
Příspěvek II/602
Rekonstrukce II/602 Popůvky-MÚK s D1

Největší akce v JM kraji v roce 2011. Náklady 99 670 010,- Kč.
Téměř v celé části došlo k rozšíření na 2+1. Současně byl vyměněn povrch i na III/6021 vedoucí směrem k Paddocku (viz video 3 od min. 1:27)

Stav před rekonstrukcí (Popůvky>D1)
http://www.youtube.com/watch?v=hZ3ZsDqeovU

Stav před rekonstrukcí (D1>Popůvky)
http://www.youtube.com/watch?v=wwLJpH9vUF8

Stav po rekonstrukci (Popůvky>D1) (včetně III/6021 od min 1:27)
http://www.youtube.com/watch?v=k4GSlQHMHRM

Stav po rekonstrukci (D1>Popůvky)
http://www.youtube.com/watch?v=_SHdSCn4gHw


Z tiskové zprávy:

II/602 Popůvky – Ostrovačice

Investiční záměr na rekonstrukci silnice II/602 Popůvky – Ostrovačice schválila Rada Jihomoravského kraje již v roce 2004. Možnost realizace projektu byla odsouhlasena usnesením Zastupitelstva Jihomoravského kraje 12.června 2008, které odsouhlasilo zařazení stavby do programu ROP NUTS 2.Jihovýchod.

Silnice II/602 patří k dopravně významným silničním tahům Jihomoravského kraje. Dopravní zatížení v úseku Popůvky – Ostrovačice představuje dle sčítání dopravy v roce 2010 intenzitu 6 531 vozidel/den. Komunikace je ale často využívána jako objízdná trasa pro odklon vozidel z dálnice D1 z důvodů nehody v úseku mezi dálničními křižovatkami Brno - západ EXIT 190 a Kývalka EXIT 182. Intenzita dopravy v době uzavírky dálnice D1 v tomto úseku neúměrně stoupá. Úseky silnice jsou také hlavní příjezdovou komunikací na Automotodrom Brno a v době konání závodů jsou extrémně zatíženy.

Předmětem projektu je rekonstrukce silnice II. třídy II/602 mezi obcemi Popůvky a Ostrovačice v délce 2,530 km a silnice III. třídy III/6021 (Kývalka - Žebětín) v délce 2,518 km. Celková délka provedených úprav silnic činí 5,048 km.

Na silnici II/602 bylo provedeno rozšíření silnice o stoupací pruh. V úseku od Popůvek byla odstraněna původní dlážděná vozovka, která svým stavebním stavem a šířkovými parametry nevyhovovala narůstající intenzitě silničního provozu a zejména v zimním období způsobovala komplikace v zajištění sjízdnosti. Na silnici III/6021 Kývalka – Žebětín se jedná o celkovou rekonstrukci živičného krytu včetně nového trvanlivého dopravního značení .

Stavební práce byly zahájeny na základě projednání příslušných dopravních omezení a objížděk dne 18.4.2011 Objízdná trasa byla primárně stanovena po dálnici D1 mezi sjezdy Brno – západ a Kývalka. Pro tento úsek dálnice byla po dobu výstavby zajištěna výjimka MD ČR ze zpoplatnění. Pro vozidla, jejichž konstrukční rychlost je nižší než 80 km/hod a nemohou proto jet po objízdné dálniční trase a pro autobusy IDS Jmk, byla objízdná trasa vedena Troubskem Veselkou, po Staré dálnici přes Žebětín a po silnici III/3842 kolem Masarykova okruhu a do Ostrovačic.
Dne 17.6.2011 byly dokončeny stavební úpravy části silnice II/602 od Kývalky včetně spojovací silnice III/6021 Kývalka – Žebětín. Dokončení těchto prací umožnilo provést úpravy objízdných tras a podařilo se tak zajistit i možnost příjezdu k Automotodromu.

Významným časovým a termínovým mezníkem při realizaci stavby bylo konání motocyklových závodů Grand Prix ve dnech 12.-14. srpna 2011. Pro zajištění bezkolizní přepravy návštěvníků byl pro mimořádnou hromadnou dopravu v den konání hlavních závodů umožněn průjezd rozestavěnou částí silnice II/602 od Popůvek. Toto opatření, stanovené na základě smluvních ujednání, umožnilo pořadatelům této prestižní akce zajistit bezkonfliktní zvládnutí nezbytných dopravních opatření.

Smlouva o dílo s vítězem zadávacího řízení a.s. SKANSKA garantovala, že stavba bude provedena ve lhůtě 153 dnů, tj. bude ukončena nejpozději 17. září 2011. Dodavateli se podařilo tento termín o 6 dnů zkrátit. Celkové konečné náklady stavebních prací ve výši 66 mil.Kč včetně DPH představují oproti kontrolní ceně stanovené v projektové přípravě úsporu ve výši 44%.

Jihomoravskému kraji se podařilo tímto projektem, který je součástí programu ROP NUTS 2.Jihovýchod, naplnit záměr postupné modernizace dopravně zatížených silničních tahů regionálního významu. Na silničním tahu II/602 Brno – Ostrovačice – Domašov – Velká Bíteš byla v roce 2009 dokončena stavba okružní křižovatky Brno – Veselka, v červnu 2011 rekonstrukce mostu přes dálnici D1 u Domašova. Dalším cílem je postupná rekonstrukce nevyhovujících silničních úseků na tomto tahu, který je alternativou pro provoz na dálnici D1. V přípravě je projekt rekonstrukce silničního úseku Říčany - Říčky, u kterého je předpoklad realizace v rámci programu ROP NUTS 2.Jihovýchod v roce 2012, v přípravě jsou další stavby v průtazích obcí Ostrovačice, Říčany a Domašov.


Příloha:
II602_pred rekonstrukci.jpg
II602_pred rekonstrukci.jpg [ 139.84 KiB | Zobrazeno 2906 krát ]

Příloha:
II602_po rekonstrukci.jpg
II602_po rekonstrukci.jpg [ 83.98 KiB | Zobrazeno 2906 krát ]


2.10.2011 21:58:30
Profil
Autor

Příspěvky: 4067
Příspěvek Re: II/602
Moc pěkné srovnání, díky za něj! Ta změna je obrovská, jen houšť ... A je vidět že i kraje umí, já myslím, že by stát měl zvážit převedení některých méně vytížených silnic první třídy do vlastnictví i správy krajům, stejně jako to udělali v Rakousku. Třeba takové I/23 nebo I/15 a další, regionální politici by se o ně určitě postarali lépe... Jen by s tím musela přijít i úprava rozpočtového určení ...


3.10.2011 15:17:33
Profil
 

Příspěvky: 705
Příspěvek Re: II/602
Jenže situace s penězi je taková, že kraje jich mají ještě daleko méně než SFDI, takže když se jim nepodaří získat dotaci s evropských fondů, tak se ani do rozsáhlejších rekonstrukcí, natožpak do výstavby přeložek, nemohou pouštět.


4.10.2011 14:51:39
Profil
VIP

Příspěvky: 3186
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: II/602
Jarda Š. píše:
Jenže situace s penězi je taková, že kraje jich mají ještě daleko méně než SFDI, takže když se jim nepodaří získat dotaci s evropských fondů, tak se ani do rozsáhlejších rekonstrukcí, natožpak do výstavby přeložek, nemohou pouštět.
Právě proto mapman mluví o nutnosti úpravy rozpočtového určení daní...

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


21.1.2012 17:45:28
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz