II/602

Odpovědět
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

II/602

Příspěvek od balance »

Rekonstrukce II/602 Popůvky-MÚK s D1

Největší akce v JM kraji v roce 2011. Náklady 99 670 010,- Kč.
Téměř v celé části došlo k rozšíření na 2+1. Současně byl vyměněn povrch i na III/6021 vedoucí směrem k Paddocku (viz video 3 od min. 1:27)

Stav před rekonstrukcí (Popůvky>D1)
http://www.youtube.com/watch?v=hZ3ZsDqeovU

Stav před rekonstrukcí (D1>Popůvky)
http://www.youtube.com/watch?v=wwLJpH9vUF8

Stav po rekonstrukci (Popůvky>D1) (včetně III/6021 od min 1:27)
http://www.youtube.com/watch?v=k4GSlQHMHRM

Stav po rekonstrukci (D1>Popůvky)
http://www.youtube.com/watch?v=_SHdSCn4gHw


Z tiskové zprávy:

II/602 Popůvky – Ostrovačice

Investiční záměr na rekonstrukci silnice II/602 Popůvky – Ostrovačice schválila Rada Jihomoravského kraje již v roce 2004. Možnost realizace projektu byla odsouhlasena usnesením Zastupitelstva Jihomoravského kraje 12.června 2008, které odsouhlasilo zařazení stavby do programu ROP NUTS 2.Jihovýchod.

Silnice II/602 patří k dopravně významným silničním tahům Jihomoravského kraje. Dopravní zatížení v úseku Popůvky – Ostrovačice představuje dle sčítání dopravy v roce 2010 intenzitu 6 531 vozidel/den. Komunikace je ale často využívána jako objízdná trasa pro odklon vozidel z dálnice D1 z důvodů nehody v úseku mezi dálničními křižovatkami Brno - západ EXIT 190 a Kývalka EXIT 182. Intenzita dopravy v době uzavírky dálnice D1 v tomto úseku neúměrně stoupá. Úseky silnice jsou také hlavní příjezdovou komunikací na Automotodrom Brno a v době konání závodů jsou extrémně zatíženy.

Předmětem projektu je rekonstrukce silnice II. třídy II/602 mezi obcemi Popůvky a Ostrovačice v délce 2,530 km a silnice III. třídy III/6021 (Kývalka - Žebětín) v délce 2,518 km. Celková délka provedených úprav silnic činí 5,048 km.

Na silnici II/602 bylo provedeno rozšíření silnice o stoupací pruh. V úseku od Popůvek byla odstraněna původní dlážděná vozovka, která svým stavebním stavem a šířkovými parametry nevyhovovala narůstající intenzitě silničního provozu a zejména v zimním období způsobovala komplikace v zajištění sjízdnosti. Na silnici III/6021 Kývalka – Žebětín se jedná o celkovou rekonstrukci živičného krytu včetně nového trvanlivého dopravního značení .

Stavební práce byly zahájeny na základě projednání příslušných dopravních omezení a objížděk dne 18.4.2011 Objízdná trasa byla primárně stanovena po dálnici D1 mezi sjezdy Brno – západ a Kývalka. Pro tento úsek dálnice byla po dobu výstavby zajištěna výjimka MD ČR ze zpoplatnění. Pro vozidla, jejichž konstrukční rychlost je nižší než 80 km/hod a nemohou proto jet po objízdné dálniční trase a pro autobusy IDS Jmk, byla objízdná trasa vedena Troubskem Veselkou, po Staré dálnici přes Žebětín a po silnici III/3842 kolem Masarykova okruhu a do Ostrovačic.
Dne 17.6.2011 byly dokončeny stavební úpravy části silnice II/602 od Kývalky včetně spojovací silnice III/6021 Kývalka – Žebětín. Dokončení těchto prací umožnilo provést úpravy objízdných tras a podařilo se tak zajistit i možnost příjezdu k Automotodromu.

Významným časovým a termínovým mezníkem při realizaci stavby bylo konání motocyklových závodů Grand Prix ve dnech 12.-14. srpna 2011. Pro zajištění bezkolizní přepravy návštěvníků byl pro mimořádnou hromadnou dopravu v den konání hlavních závodů umožněn průjezd rozestavěnou částí silnice II/602 od Popůvek. Toto opatření, stanovené na základě smluvních ujednání, umožnilo pořadatelům této prestižní akce zajistit bezkonfliktní zvládnutí nezbytných dopravních opatření.

Smlouva o dílo s vítězem zadávacího řízení a.s. SKANSKA garantovala, že stavba bude provedena ve lhůtě 153 dnů, tj. bude ukončena nejpozději 17. září 2011. Dodavateli se podařilo tento termín o 6 dnů zkrátit. Celkové konečné náklady stavebních prací ve výši 66 mil.Kč včetně DPH představují oproti kontrolní ceně stanovené v projektové přípravě úsporu ve výši 44%.

Jihomoravskému kraji se podařilo tímto projektem, který je součástí programu ROP NUTS 2.Jihovýchod, naplnit záměr postupné modernizace dopravně zatížených silničních tahů regionálního významu. Na silničním tahu II/602 Brno – Ostrovačice – Domašov – Velká Bíteš byla v roce 2009 dokončena stavba okružní křižovatky Brno – Veselka, v červnu 2011 rekonstrukce mostu přes dálnici D1 u Domašova. Dalším cílem je postupná rekonstrukce nevyhovujících silničních úseků na tomto tahu, který je alternativou pro provoz na dálnici D1. V přípravě je projekt rekonstrukce silničního úseku Říčany - Říčky, u kterého je předpoklad realizace v rámci programu ROP NUTS 2.Jihovýchod v roce 2012, v přípravě jsou další stavby v průtazích obcí Ostrovačice, Říčany a Domašov.

II602_pred rekonstrukci.jpg
II602_pred rekonstrukci.jpg (139.84 KiB) Zobrazeno 35837 x
II602_po rekonstrukci.jpg
II602_po rekonstrukci.jpg (83.98 KiB) Zobrazeno 35837 x
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: II/602

Příspěvek od mapman »

Moc pěkné srovnání, díky za něj! Ta změna je obrovská, jen houšť ... A je vidět že i kraje umí, já myslím, že by stát měl zvážit převedení některých méně vytížených silnic první třídy do vlastnictví i správy krajům, stejně jako to udělali v Rakousku. Třeba takové I/23 nebo I/15 a další, regionální politici by se o ně určitě postarali lépe... Jen by s tím musela přijít i úprava rozpočtového určení ...
Jarda Š.
Příspěvky: 880
Registrován: 14.3.2009 12:14:56

Re: II/602

Příspěvek od Jarda Š. »

Jenže situace s penězi je taková, že kraje jich mají ještě daleko méně než SFDI, takže když se jim nepodaří získat dotaci s evropských fondů, tak se ani do rozsáhlejších rekonstrukcí, natožpak do výstavby přeložek, nemohou pouštět.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: II/602

Příspěvek od martini »

Jarda Š. píše:Jenže situace s penězi je taková, že kraje jich mají ještě daleko méně než SFDI, takže když se jim nepodaří získat dotaci s evropských fondů, tak se ani do rozsáhlejších rekonstrukcí, natožpak do výstavby přeložek, nemohou pouštět.
Právě proto mapman mluví o nutnosti úpravy rozpočtového určení daní...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Hobr
Příspěvky: 128
Registrován: 26.3.2010 9:31:46
Bydliště: uvnitř VMO

Re: II/602

Příspěvek od Hobr »

VEŘEJNÁ VYHLÁŠKA opatření obecné povahy
stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacíchStanovení místní úpravy provozu na pozemní komunikaci –silnici II/602, ul. Jihlavská, Pražská, Brno (MČ Bosonohy, Starý Lískovec, Nový Lískovec)

http://www.bosonohy.cz/urednideska/down ... lavska.pdf

Jedná se o trvalé snížení rychlosti z 60km/hod na 50 km/hodv úseku mezi OD Campus a Bosonohami
Hobr
Příspěvky: 128
Registrován: 26.3.2010 9:31:46
Bydliště: uvnitř VMO

Re: II/602

Příspěvek od Hobr »

Vyloučení kamionové dopravy ze silnice II/602 přes Bosonohy
http://www.bosonohy.cz/urednideska/down ... ii_602.pdf
V současné době na ulici Pražská probíhá pokládka tichého asfaltu
Odpovědět

Zpět na „Jihomoravský kraj“