II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

pedros
Příspěvky: 302
Registrován: 2.9.2009 14:40:53
Bydliště: Ostrava, Petřvald u NJ

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od pedros »

Díky za odkazy, :ok: tak se to snad už pohne...
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Doba realizace projektu
07/2010 - 08/2012

http://verejna-sprava.kr-moravskoslezsk ... 90043.html
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Revitalizaci-prednadrazniho-prostoru-ve-svinove
http://www.ecpm.cz/cz/clanky/1678-aktua ... ve-svinove
revitalizaci-prednadrazniho-prostoru-ve-svinove.JPG
revitalizaci-prednadrazniho-prostoru-ve-svinove.JPG (153.21 KiB) Zobrazeno 23393 x
pedros
Příspěvky: 302
Registrován: 2.9.2009 14:40:53
Bydliště: Ostrava, Petřvald u NJ

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od pedros »

Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Začíná demolice svinovského plata v Ostravě
OSTRAVA (MEDIAFAX) - Demolovat svinovské plato v Ostravě u nádraží ve Svinově začnou stavbaři v úterý ráno. Bourání předcházela několikatýdenní příprava, informoval agenturu Medaifax Michal Bayer z ostravského magistrátu.

"Společnost OHL ŽS, která převzala staveniště začátkem srpna, nyní ukončila přípravné práce a začne plato fyzicky odstraňovat," uvedl Bayer.

Na zbourání plata má společnost podle smlouvy celkem jedenáct týdnů, necelý měsíc už uplynul.

O likvidaci plata se hovoří už rok. Demoliční výměr je v platnosti od 9. července, práce ale zbrzdilo jednání se stánkaři, kteří museli vyklidit prostor využívaný dříve k prodeji. Demolice s náklady kolem dvaceti milionů korun předchází kompletní rekonstrukci svinovských mostů, která je součástí revitalizace prostoru u svinovského nádraží. To už je i s bezprostředním okolím modernizováno.

Revitalizace přednádražního prostoru ve Svinově je společnou akcí města Ostravy a Moravskoslezského kraje za více než 796 milionů korun. Z toho 613 milionů jsou náklady města a zbývající část hradí kraj. Na projekt ale Ostrava získala dotaci regionálního operačního programu Moravskoslezsko ve výši až 560 miliónů korun.

Plato se bude strhávat za pomoci těžké demoliční techniky, jeho konstrukce se bude stříhat speciálními dvacetimetrovými nůžkami. Stavební ruch na svinovských mostech by ještě letos neměl ovlivnit individuální dopravu ani pohyb pěších, přesunout bude nutné zastávky MHD.

Celý projekt by měl být dokončen v září roku 2012.

Ivana Gracková, grackova@mediafax.cz
http://zpravy.kurzy.cz/241223-zacina-de ... v-ostrave/
http://www.i-region.eu/cz/zpravy/zacala ... ve-svinove
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Svinovské plato jde konečně k zemi

http://www.ct24.cz/regionalni/100068-sv ... ne-k-zemi/
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Demolice svinovského plata v Ostravě už je u konce ,snad budou pokračovat v revitalizaci prednadrazniho prostoru!
Přílohy
Plato.jpg
Plato.jpg (169.07 KiB) Zobrazeno 22804 x
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Radní vybrali firmu na rekonstrukci Svinovských mostů
Ostrava /DISKUSE/ - „Nějakou dobu není v Ostravě-Svinově ani památky po svinovském platu, ale co bude nyní dále? Nějak to tempo, jakým chtěli radní s obnovou Svinovských mostů pokračovat, vyhaslo. Dočteme se v Deníku, kdy se začne se stavebními pracemi?“ ptal se čtenář Jiří Schmied. Deník zjistil, že ostravští radní už vybrali společnost, která dostala rozsáhlou rekonstrukci, v jejímž závěru tu vznikne moderní dopravní terminál propojující Svinovské mosty s vlakovým nádražím, na starost.
DENÍK ZJISTIL
„Zadavatel, to znamená statutární město Ostrava a Moravskoslezský kraj, rozhodl o výběru nejvhodnější nabídky sdružení firem IMOS Brno a SDS Exmost,“ potvrdila mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská. Dodala, že dvě firmy podaly vůči výběrovému řízení námitku. „Společnosti Subterra a Skanska se odvolaly. Nebudou-li v protestu úspěšné, je pravděpodobné, že bude stavba zahájena v lednu 2011,upřesnila Vojkovská.
Primátor Ostravy Petr Kajnar (ČSSD) upřesnil, že rozhodující pro výběr vítězné firmy byla nejnižší cena. „Nechali jsme vypracovat dva odborné posudky, které došly k závěru, že je reálné za tuto cenu zakázku zhotovit v požadované kvalitě,“ tvrdí Kajnar.

Jeho bývalý náměstek pro investice Zdeněk Trejbal (ČSSD) před časem uvedl, že generálního dodavatele stavby radní vybírali ze sedmi přihlášených zájemců. „Realizační cena, kterou nabízejí, je mnohem nižší než projektová. Město samozřejmě chce vše pořídit co nejlevněji, ale v požadované kvalitě,“ řekl v létě Trejbal. Nyní upřesnil, že vítězné sdružení firem se zavázalo, že práce provede za 330 milionů korun, přičemž projekt počítal se 780 miliony korun.

Součástí revitalizace přednádražního prostoru ve Svinově bude přesun starého autobusového terminálu pod mosty, vybudování nového přestupního systému s eskalátory, výtahy a přístupy pro zdravotně postižené a rekonstrukce samotných Svinovských mostů. Jde o společnou investiční akci města Ostravy a Moravskoslezského kraje štědře dotovanou z evropských peněz. Další více než jednu miliardu korun chce do přednádražního prostoru investovat soukromý developer Svinov centrum. Plánuje tu postavit nové třípatrové obchodní molo.
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 01116.html
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

S rekonstrukcí Svinovských mostů se začne později

Ostrava /DISKUSE/ - Kdy se v přednádražním prostoru ve Svinově začne znovu stavět? Už se touto dobou mělo. Nastaly však problémy, kvůli kterým se obří rekonstrukce musí o několik měsíců posunout.
Autor:
Miroslava Chlebounová
Ostravští radní už na podzim vybrali firmu, která dostala rozsáhlou stavbu, v jejímž závěru tu vznikne moderní dopravní terminál propojující Svinovské mosty s vlakovým nádražím, na starost. Neúspěšní uchazeči se však ohradili. Než jejich výhrady přezkoumají příslušné úřady, bude ve Svinově ticho po pěšině.

„Zadavatel, to znamená statutární město Ostrava a Moravskoslezský kraj, rozhodl o výběru nejvhodnější nabídky sdružení firem IMOS Brno a SDS Exmost. Na počátku listopadu 2010 byly doručeny námitky k výsledku výběrového řízení společnostmi Subterra a Skanska. Město tyto námitky zamítlo. Nato společnost Skanska využila své zákonné možnosti a na počátku loňského prosince podala návrh na přezkum Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (ÚHOS). Aktuálně probíhá prvotní šetření antimonopolního úřadu a hodnocení námitek společnosti Skanska,“ uvedl šéf vnějších vztahů ostravského magistrátu Michal Bayer.
Dodal, že s ohledem na lhůty ÚHOS je těžké říci, kdy se ve Svinově začne stavět. „Zahájení lze očekávat v polovině letošního roku, stavět by se pak mělo devadesát šest týdnů,“ upřesnil Bayer.

Primátor Ostravy Petr Kajnar (ČSSD) uvedl, že rozhodující pro výběr vítězné firmy byla nejnižší cena. „Nechali jsme vypracovat dva odborné posudky, které došly k závěru, že je reálné za tuto cenu zakázku zhotovit v požadované kvalitě,“ řekl ostravský primátor Petr Kajnar (ČSSD).
Jeho bývalý náměstek pro investice Zdeněk Trejbal (ČSSD) před časem potvrdil, že generálního dodavatele stavby radní vybírali ze sedmi přihlášených zájemců. Vítězné sdružení firem se podle Trejbala zavázalo, že práce provede za 330 milionů korun, přičemž projekt počítal se 780 miliony korun.

„Společnost Skanska se se svou nabídkou umístila celkově na třetím místě a společnost Subterra byla z výběrového řízení vyloučena pro nedostatečné objasnění své nabídky,“ dodal Bayer.
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 10106.html
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Blíží se zahájení rekonstrukce mostů ve Svinově
Po náročném více než ročním průběhu řízení výběru
zhotovitele je předpoklad, že v následujícím měsíci již dojde k podpisu
smlouvy mezi investorem a zhotovitelem, nemělo by již nic bránit
v zahájení stavebních prací. Zhotovitel je ještě povinen dořešit
technické detaily stavby a popisované organizace výstavby v realizační
dokumentaci stavby a nejpozději v letních měsících můžeme očekávat
pohyb stavebních dělníků a strojů na stavbě.

Věřím, že vše proběhne, jak je naplánováno, a na začátku roku
2013 se budeme procházet zcela novými prostory Svinovských mostů.
autor:Martin Chovanec
str.14-15
http://www.dpo.cz/aktuality/zpravodaj/a ... 011_02.pdf
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Svinovské mosty? Podepsat smlouvu a kopnout!!!
Vypadá to, že sice s ročním zpožděním, ale přece jen se v nejbližších týdnech začne ve Svinově s dlouho očekávanou revitalizací přednádraží a Svinovských mostů. .....
Pokud všechno půjde dobře, v březnu 2013 by ve Svinově měl stát moderní dopravní terminál a „omlazené“ Svinovské mosty. Investor, tedy město Ostrava a Moravskoslezský kraj, vybral firmu, která dostala rozsáhlou stavbu na starost už loni na podzim. Nejlepší nabídku přineslo sdružení firem IMOS Brno a SDS Exmost. Neúspěšní uchazeči se však ohradili u antimonopolního úřadu. Proto se zahájení stavby odsunulo.
Celý článek:
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 10529.html
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Startuje II. fáze projektu Dopravní terminál Svinov.
Nový dopravní terminál nadregionálního významu, kterým se má od konce roku 2012 stát přepravní uzel v Ostravě‑Svinově je zase o krok blíže svému dokončení. V červnu totiž začala výstavba druhé fáze projektu, která plynule navazuje na výstavbu architektonicky zdařilého a známého vlakového nádraží. Na řadě je nyní rekonstrukce Svinovských mostů a stavba nového plata.
Cílem projektu je vytvořit dopravní terminál nadregionálního významu, který propojuje a integruje vlakovou dopravu, individuální automobilovou dopravu, dálkovou autobusovou dopravu s městskou hromadnou dopravou autobusovou i tramvajovou. Projekt je rozdělen do několika fází a zahrnuje rekonstrukci svinovského nádraží a přednádraží, rekonstrukci Svinovských mostů a stavbu nového plata.

II. FÁZE (mosty, plato) – popis projektu:

Projekt navazuje na již realizovanou rekonstrukci nádražní haly ČD včetně přímého přednádražního prostoru. Výstavbu terminálu provází příprava vzájemně koordinovaných a harmonizovaných projektů Moravskoslezského kraje (MSK) a Statutárního města Ostravy (SMO). Do projektu MSK spadají silnice II. a III. třídy – vybudování dvou okružních křižovatek na ulici Bílovecké (sjezd z ulice Opavské a křížení s prodlouženou částí Peterkovy ulice v severní části projektu) a rekonstrukce silničních částí Svinovských mostů. Zbytek revitalizace Svinovských mostů jsou v kompetenci SMO.
Celková realizace II. fáze se dá rozdělit do dvou částí, kdy v první části projektu bude prodloužena ulice Peterkova směrem pod Svinovské mosty, až k ulici Bílovecké, a to kvůli vybudování nového bezbariérového autobusového terminálu přímo pod mosty.
Druhou částí je samotná rekonstrukce prostoru autobusových a tramvajových zastávek na Svinovských mostech a přístupů k těmto zastávkám. Součástí této rekonstrukce je i vybudování bezbariérových přístupů na jednotlivá nástupiště a to pomocí eskalátorů a výtahů. Vzhledem k důležitosti Svinovských mostů v dopravním systému kraje a města nebude tento tranzitní uzel po dobu rekonstrukce přerušen, jen dojde k přesunu zastávek do předpolí mostů směrem k Porubě.
Celkové náklady na realizaci stavby jsou odhadovány na 815 mil. Kč, z čehož cca 613 mil. Kč jsou náklady Statutárního města Ostravy a cca 183 mil. Kč jsou náklady stavební části Moravskoslezského kraje. V případě úspěšného podepsání dotační smlouvy Statutárního města Ostravy s Regionální radou regionu soudržnosti Moravskoslezsko, bude tento projekt financován z fondů EU, maximálně však ve výši 91,98 % z celkových způsobilých výdajů projektu.
http://www.konstrukce.cz/clanek/startuj ... al-svinov/
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Revitalizace přednádražního prostoru Ostrava-Svinov30. 10. 2011
Revitalizace přednádražního prostoru Ostrava Svinov vstoupila do II. etapy. Cílem je vytvořit moderní dopravní terminál, který propojí všechny druhy individuální i hromadné dopravy.
Omezení dopravy na Svinovských mostech nás čeká od ledna

V Ostravě-Svinově probíhá další fáze opravy a výstavby dopravního terminálu Svinovské mosty. Původní harmonogram předpokládal provádění prací nejprve na ul. Bílovecké (pod mostem), a poté teprve na mostech. Podle posledních informací ale práce na ul. Bílovecké i na mostech poběží současně. Z tohoto důvodu se zpracovává dopravní studie, která má řešit možné odklony dopravy.
„Ostrava buduje z evropských peněz dopravní terminál nadregionálního významu, který propojí a integruje vlakovou, individuální automobilovou a dálkovou autobusovou dopravu s MHD. Terminál má být hotov podle smlouvy na konci března 2013. Výstavba v jednom z nejfrekventovanějších míst Ostravy, kterým denně projíždí na 45 tisíc vozidel, nebude jednoduchá. Studie by nám měla poradit, jak opravu zvládnout s co nejmenším dopadem na život ve městě. Věřím, že nově vybudovaný terminál a opravený most přinese v dohledné době užitek všem,“ řekl náměstek primátora Aleš Boháč.
Bez ohledu na výsledek studie je už nyní jisté, že:
V době opravy jižního silničního mostu, bude převedena část dopravy na most severní, který v tu chvíli opravován nebude a kde bude vytvořen třetí protisměrný jízdní pruh – stejným principem bude řešena oprava mostu severního. Studie má doporučit, jestli tento pruh bude využívat pouze hromadná doprava (což je z hlediska bezpečnosti žádoucí) nebo i část individuální dopravy – pokud nebude stačit kapacita ostatních křižovatek na objízdné trase.
Základní objízdná trasa bude vedena dopravním značením ze směru od Opavy, od křižovatky u restaurace Slovan v Porubě, kolem nemocnice, dále po ul. Rudné, mimoúrovňovým napojením na dálnici až na kruhovou křižovatku u ul. Slovenské (tento úsek dálnice bude automaticky užíván bezplatně) a po nové přeložce ul. Místecké zpět na ul. 28. října (u areálu Karoliny). Uzavírka má být zahájena na začátku ledna 2012.
Přesnější informace o uzavírce a způsobu vedení objízdných tras budou dostupné po ukončení zpracování studie a stanovení definitivního řešení (první polovina prosince).
Projekt funkčně i architektonicky navazuje na již realizované části rekonstrukce přednádražního prostoru a je rozdělen do několika etap. První zahrnuje prodloužení Peterkovy ulice až k ulici Bílovecké, protože po dobu rekonstrukce ulice Bílovecké, na které budou vybudovány okružní křižovatky, bude ulice Peterkova sloužit jako objízdná trasa. Zároveň bude probíhat rekonstrukce kanalizace. Ve druhé fázi dojde k samotné rekonstrukci prostoru autobusových a tramvajových zastávek na Svinovských mostech a přístupu k nim.


Staveniště na Svinovských mostech přebírají stavební firmy
20. 6. 2011
Dlouho očekávaná výstavba dopravního terminálu na Svinovských mostech zahajuje dnes, v pondělí 20. června, předáním staveniště realizátorům, tedy sdružení IMOS Brno, a.s. a SDS Exmost spol. s r.o. Rekonstrukce nádražní haly Českých drah a přednádražního prostoru ve Svinově tak bude pokračovat II. etapou prací. Dopravní terminál nadregionálního významu, který propojí a integruje vlakovou, individuální automobilovou a dálkovou autobusovou dopravu s městskou hromadnou dopravou, by měl být hotov podle smlouvy uzavřené mezi investorem (Město Ostrava a Moravskoslezský kraj) a zhotovitelem díla na konci března 2013.
Odborná hodnotící komise, sestavená k veřejné zakázce na generálního dodavatele stavby, určila jako nejvýhodnější nabídku sdružení firem IMOS Brno, a.s. a SDS Exmost spol. s r.o. Toto pořadí schválila rada města i kraje. Během odvolacích lhůt došly k výsledkům výběrového řízení námitky dvou firem. S námitkou společnosti Subterra, a. s. se statutární město Ostrava (SMO) vypořádalo koncem roku 2010 a námitky byly označeny za neopodstatněné. Stejně postupovalo SMO i v případě námitek společnosti Skanska, a.s., ta ale využila své zákonné možnosti a podala návrh na přezkum veřejné zakázky ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚHOS).
Na základě vzetí návrhu zpět v celém svém rozsahu stranou navrhovatele rozhodl dne 5. 4. 2011 ÚHOS o zastavení správního řízení v této věci a dne 2. 6. 2011 byla podepsána trojstranná smlouva o realizaci stavebních prací projektu.
Projekt funkčně i architektonicky navazuje na již realizované části rekonstrukce přednádražního prostoru a je rozdělen do několika etap. První zahrnuje prodloužení Peterkovy ulice až k ulici Bílovické, protože po dobu rekonstrukce ulice Bílovecké, na které budou vybudovány okružní křižovatky, bude ulice Peterkova sloužit jako objízdná trasa. Zároveň bude probíhat rekonstrukce kanalizace. Ve druhé fázi dojde k samotné rekonstrukci prostoru autobusových a tramvajových zastávek na Svinovských mostech a přístupu k nim. To si vyžádá i dlouhodobé odklony dopravy, která bude v tomto období svedena na aktuálně nerekonstruovanou část mostů.
Výstavba terminálu zahrnuje koordinované projekty Moravskoslezského kraje a města Ostravy. Celkové náklady na realizaci stavby byly původně odhadovány na cca 796 mil. Kč (s DPH). Stavby krajské tvořily z celkových nákladů 183 mil. Kč, stavby SMO zbylých cca 613 mil. Kč. Zhruba 561 mil. Kč (91,98%) z nich mělo být hrazeno z Regionálního operačního programu, zbylé prostředky z vlastních zdrojů SMO. Na základě vyhlášeného výběrového řízení a podané nabídky vítězného uchazeče sdružení firem IMOS Brno, a.s. a SDS Exmost spol. s r.o. se celkové náklady projektu výrazně snížily. Pro část statutárního města Ostravy se celkové náklady snížily na 384 mil. Kč. V konečném důsledku se očekává úspora až 37%, kdy poměrové procento dotace z evropských fondů ve výši 91,98% ze způsobilých nákladů projektu zůstává nezměněno, což představuje možnou dotaci ve výši až 350mil. Kč.
Název stavební části
Doba realizace
(vycházející z harmonogramu prací ze dne 14.6.2011)
Termín realizace
(vycházející z harmonogramu prací ze dne 14.6.2011)
Podpis smlouvy se zhotovitelem
2.6.2011
Rekonstrukce kanalizace Peterkova
3 měsíce
07-09/2011


Prodloužení ulice Peterkovy
4 měsíce (dočasné zprovoznění – objízdná trasa pro uzavírku ul. Bílovecké) + po realizaci ul. Bílovecké 5 měsíce na dokončení ul. Peterkovy
08/2011-12/2011 (1.část)


10/2012 -03/2013 (2.část)
Rekonstrukce ulice Bílovecké vč. výstavby dvou okružních křižovatek
4 měsíce
08-12/2011
Rekonstrukce Svinovských mostů - silniční část
16 měsíců
10/2011-01/2013
Rekonstrukce přestupního uzlu – jižní mostní věž (eskalátory, výtahy, příčná chodba)
6 měsíců
01/2012-06/2012
Rekonstrukce Svinovských mostů - tramvajová část
13 měsíců
01/2012-03/2013
Rekonstrukce přestupního uzlu – severní mostní věž
6 měsíců
08/2012-01/2013
Komunikace pro pěší
4 měsíce
10/2012-03/2013
Instalace informačního systému
3 měsíce
01/2013-03/2013


Inženýrské sítě (vodohospodářské objekty – elektro a sdělovací objekty) budou prováděny průběžně, stejně tak jako bude průběžně docházet k demolicím pozemních objektů přednádraží, kterých se bude revitalizace týkat.
Stavba na Svinovských mostech se rozjede v červnu
13. 4. 2011
Výstavba dopravního terminálu nadregionálního významu, který propojí a integruje vlakovou dopravu, individuální automobilovou dopravu, dálkovou autobusovou dopravu s městskou hromadnou dopravou, bude zahájena nejpozději v červnu letošního roku. Tato tzv. II. etapa revitalizace přednádražního prostoru Svinov bude ukončena zhruba za dva roky.
Proti rozhodnutí odborné hodnotící komise, která určila jako nejvýhodnější nabídku sdružení firem IMOS Brno, a.s. a SDS Exmost spol. s r.o. , se odvolaly dvě firmy, z nichž jedna – společnost Skanska - podala dále návrh na přezkum veřejné zakázky ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Na základě toho, že Skanska stáhla svůj protest v celém svém rozsahu, rozhodl dne 5. 4. 2011 ÚHOS o zastavení správního řízení v této věci. Realizace projektu může tedy pokračovat.
Projekt funkčně i architektonicky navazuje na již realizovanou rekonstrukci nádražní haly Českých drah včetně přímého přednádražního prostoru. Rekonstrukce bude rozdělena do několika etap. V první bude prodloužena Peterkova ulice až k ulici Bílovické, zároveň bude rekonstruována kanalizace. Ve druhé fázi dojde k samotné rekonstrukci prostoru autobusových a tramvajových zastávek na Svinovských mostech a přístupu k nim. To si vyžádá dlouhodobé odklony dopravy.
Výstavbu terminálu provází příprava vzájemně koordinovaných projektů Moravskoslezského kraje a města Ostravy. Celkové náklady na realizaci stavby dle dokumentace pro stavební povolení (duben 2009) byly původně odhadovány na cca 796 mil. Kč (s DPH ). Stavby krajské tvořily z celkových nákladů 183 mil. Kč. Stavby SMO tvořily zbylých cca 613 mil. Kč, z nichž se až cca 561 mil. Kč (91,98%) předpokládalo z Regionálního operačního programu a zbylé prostředky by měly být uhrazeny z vlastních zdrojů SMO. Na základě vyhlášeného výběrového řízení a podané nabídky vítězného uchazeče sdružení firem IMOS Brno, a.s. a SDS Exmost spol. s r.o. ve výši 398,24 mil. Kč (vč. DPH) může být dosaženo úspory ve výši až 314 mil. Kč.
Výběr zhotovitele v závěrečné fázi
29. 11. 2010
Na konci října byly ukončeny práce na demolici objektu Svinovského plata. Poté byl zahájen proces navracení pozemků pod platem podle podmínek nájemní smlouvy vlastníkovi, firmě Svinov Centrum s.r.o. Tuto problematiku v současně době řeší odbor hospodářské správy spolu s odborem majetkovým.
Část projektu rekonstrukce mostů a zastávek se nyní nachází ve finišující fázi výběru zhotovitele stavby poté, co odborná hodnotící komise, sestavená k veřejné zakázce (VZ) na generálního dodavatele stavby, určila jako nejvýhodnější nabídku sdružení firem IMOS Brno a SDS Exmost. Proti tomuto rozhodnutí vznesly námitky dvě firmy - společnost Subterra a.s. a Skanska a.s. Pokud stěžovatelé na výsledky výběrového řízení na zhotovitele neuspějí, mohla by být smlouva se zhotovitelem podepsána na počátku roku 2011.
Součástí revitalizace přednádražního prostoru ve Svinově bude přesun autobusových zastávek pod mosty, kde dojde k vybudování nového bezbarierového přestupního terminálu s eskalátory a výtahy. Jde o společnou investiční akci města Ostravy a Moravskoslezského kraje, dotovanou z evropských fondů. Více než jednu miliardu korun chce do přednádražního prostoru investovat soukromý developer Svinov centrum, který v něm chce vystavět třípatrové obchodní molo.
Plato se bude demolovat několik týdnů
1. 9. 2010

Demolice železobetonového plata v Ostravě-Svinově vedle vlakového nádraží, pocházejícího ze 70. let minulého století, začala 31. srpna ráno. Společnost OHL ŽS, která převzala staveniště začátkem srpna, pracuje na jeho odstraňování. Plato mělo původně propojit železniční nádraží se svinovskými mosty, ale nebylo nikdy dokončeno. Nyní má místo něj vzniknout nová moderní obchodní galerie, jíž bude moderní dopravní terminál napojen až na nádraží. Demolice plata je vyčíslena na necelých 21 miliónů a měla by trvat zhruba do listopadu letošního roku.
Revitalizace přednádražního prostoru ve Svinově je společnou akcí SMO a MSK za více než 796 milionů korun. Z toho cca 613 milionů jsou náklady města a zbývající část jsou náklady stavební části Moravskoslezského kraje. Projekt bude kofinancován z regionálního operačního programu Moravskoslezsko, a to ve výši až 560 miliónů korun. Zbytek bude uhrazen z rozpočtu města.
Po realizaci první fáze projektu – prodloužení ulice Peterkovy, rekonstrukce kanalizace pod touto ulicí, výstavbě kruhových křižovatek na ulici Bílovické bude na jaře příštího roku zahájena druhá fáze, která obsahuje rekonstrukci schodišťových věží, mostů, zastávek a výstavbu nových bezbariérových přístupů k zastávkám. Celá revitalizace přednádražního prostoru by měla být hotova v roce 2012.
Demolice plata bude zahájena v nejbližších dnech
5. 8. 2010
V pátek 6. 8. 2010 v 10.30 hod. bude předáno staveniště demolice svinovského plata společnosti OHL ŽS, která má 11 týdnů na to, aby plato zdemolovala. Po předání stavby budou zahájeny přípravné práce na zařízení staveniště, oplocení, záborech pozemků a komunikací tak, aby po ukončení všech příprav byla zahájena samotná demolice.
„Revitalizace přednádražního prostoru ve Svinově je společnou akcí SMO a MSK za více než 796 milionů korun. Z toho cca 613 milionů jsou náklady města a zbývající část jsou náklady stavební části Moravskoslezského kraje. Projekt bude kofinancován z regionálního operačního programu Moravskoslezsko, a to ve výši až 560 miliónů korun. Zbytek bude uhrazen z rozpočtu města,“ řekl náměstek primátora Zdeněk Trejbal.
Po realizaci první fáze projektu – prodloužení ulice Peterkovy, rekonstrukce kanalizace pod touto ulicí, výstavbě kruhových křižovatek na ulici Bílovické bude na jaře příštího roku zahájena druhá fáze, která obsahuje rekonstrukci schodišťových věží, mostů, zastávek a výstavbu nových bezbariérových přístupů k zastávkám. Ukončení projektu je naplánováno na září roku 2012.
Andrea Vojkovská, tisková mluvčí MMO

Revitalizace přednádražního prostoru Ostrava-Svinov, II. etapa
Cílem projektu je vytvořit dopravní terminál nadregionálního významu, který propojuje a integruje vlakovou dopravu, individuální automobilovou dopravu, dálkovou autobusovou dopravu s městskou hromadnou dopravou autobusovou i tramvajovou. Projekt navazuje na již realizovanou rekonstrukci nádražní haly ČD včetně přímého přednádražního prostoru. Výstavbu terminálu provází příprava vzájemně koordinovaných a harmonizovaných projektů Moravskoslezského kraje (MSK) a Statutárního města Ostravy (SMO). Do projektu MSK spadají silnice II. a III. třídy - vybudování dvou okružních křižovatek na ulici Bílovecké (sjezd z ulice Opavské a křížení s prodlouženou částí Peterkovy ulice v severní části projektu) a rekonstrukce silničních částí Svinovských mostů. Zbytek revitalizace Svinovských mostů jsou v kompetenci SMO.
V první fázi projektu bude prodloužena dnes slepá ulice Peterkova (ukončena u podchodu ČD), směrem pod Svinovskými mosty, až k ulici Bílovecké. Takto dostavěná ulice Peterkova budou sloužit jako objízdná trasa při rekonstrukci ulice Bílovecké. Druhou fází je samotná rekonstrukce prostoru autobusových a tramvajových zastávek na Svinovských mostech a přístupů k těmto zastávkám. Součástí této rekonstrukce je i vybudování bezbariérových přístupů na jednotlivá nástupiště a to pomocí eskalátorů a výtahů. Vzhledem k důležitosti Svinovských mostů v nadregionálním dopravním systému kraje a města nebude tento tranzitní uzel po dobu rekonstrukce přerušen, jen dojde k reorganizaci a přesunu zastávek do předpolí mostů (směr Poruba) a pohyb pasažérů bude koordinován ve spolupráci s dopravním podnikem Ostrava.
Celkové náklady na realizaci stavby jsou v současnosti generálním projektantem odhadovány na cca 815 mil. Kč, z čehož cca 613 mil. Kč jsou náklady Statutárního města Ostravy a cca 183 mil. Kč jsou náklady stavební části Moravskoslezského kraje. V případě úspěšného podepsání dotační smlouvy Statutárního města Ostravy s Regionální radou regionu soudržnosti Moravskoslezsko, bude tento projekt financován z fondů EU, maximálně však ve výši 91,98 % z celkových způsobilých výdajů projektu.
S projektem Revitalizace přednádražního prostoru Ostrava-Svinov je často spojován objekt dnešního plata. Jedná se o stavbu statutárního města na soukromých pozemcích, na nichž se připravuje ze strany vlastníka výstavba objektu polyfunkčního charakteru. Proto město usiluje o odstranění tohoto objektu a uvolnění pozemků pro výstavbu.
http://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktual ... ava-svinov
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Kvůli opravě svinovských mostů v Ostravě se od ledna zkomplikuje dopravní situace
OSTRAVA

Vážné dopravní komplikace čekají Ostravu od ledna příštího roku. Opravovat se bude most, který spojuje městský obvod Poruba s centrem.

"V Ostravě-Svinově probíhá další fáze opravy a výstavby dopravního terminálu Svinovské mosty. Od ledna proto bude vždy část mostu pro dopravu uzavřena," uvedla mluvčí Ostravy Andrea Vojkovská.

V době opravy jižní části mostu by měl na jeho severní části přibýt protisměrný dopravní pruh a naopak. Zatím ale není jasné, zda protisměrný pruh bude určený jen pro městskou hromadnou dopravu, což by bylo vhodnější kvůli bezpečnosti, nebo i pro část dopravy individuální. Studie, která to řeší, by měla být hotová v prosinci.

Po Svinovských mostech denně projede na 45 tisíc aut. Uzávěra proto dopravu ve městě zkomplikuje. Objížďka povede po vzdálené Rudné ulici.

Svinovské mosty se budou opravovat v rámci budování dopravního terminálu nadregionálního významu. Ten se staví z evropských peněz a propojí vlakovou, individuální automobilovou a dálkovou autobusovou dopravu s městskou hromadnou dopravou. Měl by být hotový na konci března 2013.

Projekt navazuje jak funkčně, tak svým architektonickým řešením na už hotovou rekonstrukci prostoru před železničním nádražím ve Svinově.


Autor / zdroj: Mediafax

http://www.regiony24.cz/13-135507-kvuli ... ni-situace
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Dostat se z Poruby do centra města? Bude to o nervy!
Ostrava /MAPY OBJÍZDNÝCH TRAS A VEDENÍ LINEK MHD/ - Cestování z Poruby do centra Ostravy bude od půlky ledna vyžadovat hodně trpělivosti. Kvůli rekonstrukci Svinovských mostů nezůstane v dopravě kámen na kameni.
Kolik nadávek padne po 15. lednu na adresu stavbařů, dopravního podniku, vedení města a všech ostatních, kteří mají co do činění s rekonstrukcí největšího dopravního uzlu v Ostravě Svinovských mostů a stavbou moderního terminálu těžko odhadnout. Asi jich bude hodně.
Mosty, po kterých denně projede i pětačtyřicet tisíc aut, budou ve směru z Poruby na centrum pro individuální dopravu uzavřeny a cestující se budou muset přepravovat po některé z objízdných tras. Uzavírka s sebou přinese i změny v řízení a organizaci dopravy.

Řidiči budou muset „vypadnout“ ze zajetých stereotypů a velmi zbystřit, protože nejenom v této části města, ale i na jiných místech v sousedství se změní přednosti v jízdě, řazení vozidel a budou zavedena další nová opatření.
„Už teď jezdím autem do centra jenom v nejnutnějších případech. Situace v Porubě je už nyní velmi špatná. Nedovedu si představit, kam až budou sahat třeba kolony při výjezdu z Martinovské ulice. Budu muset nastudovat a vyzkoušet objízdné trasy, pak si vyberu, kudy je to nejlepší, abych se dostala včas do práce,“ plánuje Jana Maivaldová.

Náměstek ostravského primátora pro dopravu Aleš Boháč (ČSSD) uvedl, že ve směru z Poruby do centra budou po mostech v době oprav po upravených trasách jezdit tramvaje i autobusy, průjezd bude umožněn také policii, hasičům a sanitkám. Cestující by měli počítat s přesunutím zastávek městské hromadné dopravy.

Řidiči aut tudy neprojedou, budou si muset vybrat jednu z navrhovaných objízdných tras.
„Hlavní objízdná trasa povede z ulice 17. listopadu směrem na mimoúrovňovou křižovatku v Klimkovicích a odtud pak na dálnici D1, která nebude zpoplatněna. Je to nejrychlejší a nejbezpečnější varianta. Jednali jsme s Ředitelstvím silnic a dálnic, máme příslib, že v době uzavírky Svinovských mostů se problematická dálnice opravovat nebude,“ řekl Boháč.

Dále uvedl, že ti, kteří dneska vyjíždějí z centra Poruby a jedou ke Svinovským mostům, pak budou moci jet také po ulici Bílovecké, Francouzské, Porubské a ulici Nad Porubkou a budou využívat Rudnou ulici. Aby se na Rudnou dostali, budou mít při vjezdu přednost v jízdě.

Boháč upřesnil, že na nejkritičtějších křižovatkách budou přidány semafory, na dalších problematických místech bude upravena přednost v jízdě.

„Alespoň zpočátku by měli řidiči věnovat jízdě maximální pozornost, nespoléhat na zvyklosti. Změny budou označeny,“ podotkl Boháč. Doporučil, aby lidé co nejvíce využívali městskou hromadnou dopravu. Na některých objízdných trasách se totiž může provoz zvýšit o dvě stě procent oproti současnosti.

„Dopravní podnik Ostrava je připraven navýšit kapacitu autobusů i tramvají, eventuálně posílit i některé spoje. V případě, že se ukáže, že městská doprava je vytíženější, nevylučuji ani slevu na jízdném,“ tvrdí Boháč.

Oprava první části Svinovských mostů by měla být hotova příští rok v srpnu, na ni naváže rekonstrukce protějšího úseku. Po renovaci vznikne v prostoru moderní dopravní terminál, který propojí Svinovské mosty s vlakovým nádražím. Hotovo by mělo být do jara roku 2013.
Podrobnější informace cestující najdou na webových stránkách města http://www.ostrava.cz. a ostravského dopravního podniku http://www.dpo.cz.
Autor:
Miroslava Chlebounová
Zde i mapa objízdných tras po dobu rekonstrukce jižních Svinovských mostů:

http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 11202.html
flames
Příspěvky: 576
Registrován: 15.3.2009 14:56:24
Bydliště: teď už zas ValMez

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od flames »

Na Polanecké bude radost popojíždět!
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

"Hlavní objízdná trasa povede z ulice 17. listopadu směrem na mimoúrovňovou křižovatku v Klimkovicích (..)"
Proč až na MÚK Klimkovice? Proč to nepošlou po Rudné a na D1? Už jen kvůli přednosti na křižovatce 17.listopadu x Rudná?
R48 -> D48 se podařilo!
hiob
Příspěvky: 783
Registrován: 15.3.2009 19:13:36

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od hiob »

podrobnější info
http://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktual ... ych-mostu/
je tam i prezentace s předpokladem intenzit a kde přibudou světelné křizovatky, upraví se signální plány křizovatek, provede se zúžení I/11 do jednoho pruhu
hlavní důvod k vyloučení IAD je prezentován dvojitý přejezd tramvajových kolejí
http://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktual ... -mostu.pps
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

V Ostravě se uzavřou Svinovské mosty, začne jejich rekonstrukce
Ostravu od pátečního večera čekají vážné dopravní komplikace. Od 20 hodin se spustí rekonstrukce Svinovských mostů a uzavře se individuální doprava ve směru z Poruby do centra, informovala mluvčí ostravské radnice Andrea Vojkovská.

"Ze strany zhotovitele stavby je vše připraveno. Spuštění rekonstrukce nestojí v cestě ani počasí, ani jiné obtíže," konstatovala mluvčí.

Dopravní značení v podobě značek a čar na vozovkách je již podle náměstka primátora Aleše Boháče (ČSSD) v provozu a řidiči si na ně zvykali ještě před avizovanou uzávěrou. „Kvůli bezpečnosti a plynulosti dopravy jsme po zhotoviteli žádali dopravní značení pro objízdné trasy, které zahrnuje víc než čtyři tisíce značek a značení na vozovkách. Všechny jsou připraveny, včetně záložních variant,“ řekl náměstek.

"Zatím se to může jevit jako neopodstatněné, ale při samotném uzavření mostů se v ulicích může objevit až dvojnásobek aut,“ dodal Boháč.

Řidiči budou muset používat při cestě z Poruby do Ostravy objízdné trasy. Přesto, že je učiněna řada opatření včetně nově instalovaných semaforů a dopravních značení, mohou nastat podle mluvčí v dopravě problémové situace. "Na neurgentní Zelené lince 800 199 922 bude aktuální dopravní situaci mimo jiné i za pomoci kamer sledovat vždy jeden určený policista, který ji vyhodnotí a po telefonu poradí, jak ji optimálně řešit," doplnila mluvčí.

Autor: Ilona Honusová

http://www.mediafax.cz/regiony/3992108- ... konstrukce
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

V Ostravě začala největší dopravní uzavírka za poslední desítky let

Ocelové srdce republiky zřejmě bude mít v následujícím roce i další přezdívku. O Ostravě budou řidiči mluvit jako o městě automobilových kolon. Večer zde byl uzavřen průjezd po Svinovských mostech a to ve směru do centra Ostravy. Jde o největší dopravní komplikaci v novodobé historii města. Dopravním uzlem denně projelo až 45 tisíc aut.

„V pátek večer není v ostravských ulicích takový provoz, proto se kolony zatím netvoří a řidiči nezmatkují. Hlavní nápor očekávají experti v pondělí ráno,“ uvedla po 20. hodině přímo z místa reportérka Silvie Mikulcová a dodala:

„To bude okamžik, kterého se policisté i vedení radnice obávají. Až pondělní ráno ukáže, jak vážný problém uzavření Svinovských mostů bude. Lidé začnou jezdit do práce a je logické, že do města budou přijíždět i lidé, kteří Ostravu příliš neznají, mnoho řidičů se bude spoléhat na své navigace a budou se ztrácet. Kolony tak určitě zhoustnou. Je také možné, že se budou řidiči různě otáčet a zmatky přibudou.“

Radnice vytipovala několik objízdných tras, především po ostravské části dálnice D1, která je značena jako hlavní objízdná trasa. Jako taková je tedy zdarma, řidiči tady nepotřebují dálniční známku.
Ostrava má 23 obvodů a podle odhadů až na některé postihnou dopravní problémy téměř všechny.

Potíže samozřejmě nebudou mít jen šoféři, ale taky lidi, kteří cestují hromadnou dopravou. Přes Svinovské mosty během víkendu neprojedou ani tramvaje, aby dopravní podnik stihnul přeložit tramvajové koleje na druhou polovinu mostu. Po půl roce se koleje prohodí zase na druhou polovinu mostu.V pondělí tak tramvaje přes most již pojedou, nicméně město odhaduje, že prostředky MHD budou nabírat zpoždění.

Pro autobusy MHD, sanitky a hasiče Svinovské mosty zůstávají průjezdné.

Radnice řidiče také varuje, aby dávali pozor. Na některých křižovatkách jsou totiž nové semafory a změnily se i přednosti v jízdě.

Omezení na Svinovských mostech potrvá déle než rok. Stavaři budou pracovat na etapy. Teď jde o směr do centra. Zhruba za půl roku bude tato část hotová a začne se pracovat na směru z Opavy.

http://www.rozhlas.cz/zpravy/regiony/_z ... t--1003811
Naposledy upravil(a) Honda dne 19.3.2012 10:54:00, celkem upraveno 1 x.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od kasme »

Tramvajový pohled...
prazsketramvaje.cz píše:Ostrava 2012
Svinov mosty, horní zastávka
aneb první větší rekonstrukce od zprovoznění

Když byl 6. července 1984 zahajován provoz na tzv. Svinovských mostech, jen málokdo tušil, že tato dopravní stavba přečká bez viditelných zásahů více než čtvrtstoletí provozu. Za tu dobu se jejich technický stav stále zhoršoval až bylo nutné na rok 2012 naplánovat rekonstrukci s požadavkem na zachování tramvajové dopravy na mostech, byť v omezené míře, i po dobu rekonstrukce.
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2012012901
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

Video - Oprava Svinovských mostů:Host, Aleš Boháč, náměstek primátora Statutárního města Ostravy

http://www.polar.cz/archiv/video/host-d ... 2012-17-37
Vladimír
Příspěvky: 287
Registrován: 14.3.2009 8:52:42
Bydliště: Ostrava

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Vladimír »

Do Fotogalerie byly vloženy fotografie z 11.3.2012 ze stavby Rekonstrukce Svinovských mostů v Ostravě.
;)
Přílohy
.<br />Celkový pohled od jihu.
.
Celkový pohled od jihu.
IMG_8595 (2).JPG (206.52 KiB) Zobrazeno 20072 x
Honda
Příspěvky: 476
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: II/479 Ostrava (Svinovské mosty)

Příspěvek od Honda »

První část opravy Svinovských mostů má být hotova už v červenci
Rekonstrukce Svinovských mostů má za sebou dva měsíce. V polovině ledna se začalo s demolicí starých zastávek, přístupové věže a také vozovky na jižní části mostů, která vede dopravu směrem z Poruby do centra města.
V únoru pak bylo zahájeno zvedání mostních polí, pod nimiž dochází k odstranění starých ložisek, vyčištění kapes a osazení nových ložisek. Jaký je aktuální stav prací?

„Pokračuje postupné zvedání jednotlivých polí jižní strany mostů, které by mělo být dokončeno v dubnu. Současně se už rozběhly práce na objektech veřejného osvětlení. Také probíhají přípravy na rekonstrukci ulice Bílovecké, která by měla být spuštěna v květnu. Od dubna začne i výstavba pozemních objektů,“ přiblížil Deníku současnou situaci David Nosek, šéf stavby ze společnosti Imos Brno.

Celková rekonstrukce jižní strany Svinovských mostů by podle něj měla být hotova do konce července letošního roku, ačkoliv původní harmonogram hovořil o dokončení této etapy v srpnu. Poté by mělo dojít k přehození provozu – opravovat se začne severní most určený pro dopravu z centra do Poruby. Celá rekonstrukce by měla být ukončena 20. prosince letošního roku.

Autor: Martin Pleva

http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... mosty.html
Foto galerie: http://moravskoslezsky.denik.cz/galerie ... mm=3634444
Odpovědět

Zpět na „Moravskoslezský kraj“