II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Odpovědět
harmonica
Příspěvky: 223
Registrován: 26.4.2012 15:43:50
Bydliště: Ostrava

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od harmonica »

Cena: 1,7mld. Děkuji nechci! Za takový ždibek cesty to je opravdu výsměch lobistů. Když vemu v potaz že než by cesta překonávala řeku a trať tak je to prakticky rovina bez nutnosti tereních úprav a paní s klidem plácne cenu 0,5mld. Zlatej obchvat Opavy!

Nevím kde jsem to viděl ale měl jsem za to, že obchvat byl v původním plánu s napojením až u Globusu a ne na napojení "jen" na ul.Průběžnou.
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI

Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od Country »

Já tedy doufám, že severní spoj bude co nejpozději, nebo nejlépe, že nebude vůbec. V Ostravě už je Rudná a megalomanský kruháč s dálnicí, takže stačí dostavět "Prodlouženou Rudnou" , a cesta od Opavy do Mariánských Hor po Rudné a dálnici bude rychlejší, než se motat přes Porubská sídliště a pak severním spojem.
pedros
Příspěvky: 302
Registrován: 2.9.2009 14:40:53
Bydliště: Ostrava, Petřvald u NJ

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od pedros »

Jenže právě Severní spoj je komunikace určená právě pro ty sídliště v Porubě a ne pro tranzit z Opavy... Proto, aby nebyla zahlcena Opavská... Pro tranzit bude prodl. Rudná...
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
Honda
Příspěvky: 479
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Honda »

Lenny píše:Jaká je ted aktuální trasa?
Pokračování trasy Severního spoje ,je jako budoucí silnice II/470, změna v územním plánu města Ostravy.

Více info v dnešním Moravskoslezském deniku pod názvem Severní spoj: musí být drahý?
Honda
Příspěvky: 479
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Honda »

Severní spoj: cesta, kterou Ostrava potřebuje jako sůl. Musí být drahý?
Ostrava /DENÍK SLEDUJE/ - Je to jako s horkým bramborem. Všichni o Severním spoji tvrdí, že je potřebný, ale nikomu se nechce do stavby této komunikace investovat. A tak ho jedni přehazují na druhé, a ti ho vracejí zase zpátky. A Severní spoj, který by citelně ulevil dopravě ve druhé nejlidnatější městské části Porubě, se stále nestaví. Možná by se ale dal udělat levněji...
TÉMA DENÍKU
Největší problém, který výstavbě bránil v minulosti, už je přitom vyřešen. Nový Územní plán města Ostravy počítá s tím, že Severní spoj bude ústit hned do dvou ulic Průběžné a Provozní , a přitom se vyhne chráněnému území, lesíku Turkov. Realizace tak opravdu závisí už „jen" na penězích.

„Vzhledem k rapidnímu nárůstu osobní dopravy v posledních dvou desetiletích jsou komunikace v Porubě přetíženy. Severní spoj by vyřešil neúnosné zatížení ulice Opavské," míní porubský starosta starosta Lumír Palyza.
„Snažíme se proto vyvíjet tlak na kompetentní orgány s cílem přesvědčit je o nutnosti realizace nejen Severního spoje, ale i Prodloužené Rudné. Chystáme se oslovit nové vedení Moravskoslezského kraje a jednat s ním o možnostech, jak urychlit zahájení výstavby," dodává.
Nový hejtman: Peníze musí poskytnout stát

Nový hejtman a zároveň exstarosta Poruby Miroslav Novák ale říká, že kraj na tuto stavbu ve svém rozpočtu nemá, a že pokud má být postavena, musí peníze poskytnout stát.
„Severní spoj je důležitý, ale je to investice, kterou má řešit stát, protože jde o dálniční přiváděč. Stát ale pouze vše přenáší na obce a kraje, a peníze jim nepřidává, spíš ubírá," stýská si hejtman Novák.

Jeho jmenovec, mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák, však konstatuje, že plánované prodloužení Severního spoje je záležitostí Moravskoslezského kraje. „Ředitelství silnic a dálnic tak nemůže být investorem a stát nemůže na tento druh komunikace poskytnout finanční prostředky. Veškeré varianty ohledně komunikace jsou plně v kompetenci kraje," tvrdí Martin Novák.

Podle lidí, kteří se o Severní spoj dlouhodobě zajímají, by se přitom neměl stát s krajem dohadovat o tom, kdo zaplatí stavbu, v současnosti odhadovanou na bezmála dvě miliardy korun, ale raději by měli hledat řešení, jak tuto silnici postavit jednodušeji, a tím i levněji.

Dvoupruhová varianta
„Vždyť to nemusí být čtyřproudá komunikace. Dopravní situaci v Porubě by pomohlo i to, kdyby se postavil aspoň provizorní dvoupruh, jako nyní funguje v rámci Prodloužené Místecké v centru Ostravy. To by náklady na stavbu značně snížilo," nastiňuje schůdnější možnost realizace projektu jeden z Ostravanů seznámených s danou problematikou.
„Vždyť to nemusí být čtyřproudá komunikace. Dopravní situaci v Porubě by pomohlo i to, kdyby se postavil aspoň provizorní dvoupruh, jako nyní funguje v rámci Prodloužené Místecké v centru Ostravy. To by náklady na stavbu značně snížilo," nastiňuje schůdnější možnost realizace projektu jeden z Ostravanů seznámených s danou problematikou.

Starosta Poruby: Podporujeme úspornou variantu
„Severní spoj se nemá stavět jako nějaká místní komunikace to si nedovedu představit. Podle mě to je, jak už jsem řekl, dálniční přiváděč, takže musí jít o investici státu," stojí si za svým nový hejtman, který předchozí čtyři roky působil na kraji jako náměstek pro dopravu.

A co na to nakonec říká starosta Poruby obvodu, jehož občané Severní spoj nejvíce postrádají? „Podporujeme úspornou variantu v podobě dvouproudé komunikace. Je pravděpodobné, že ve veřejné soutěži by se předpokládaná cena mohla snížit až o čtyřicet procent," konstatuje Lumír Palyza s tím, že by uvítal zahájení výstavby v příštím roce, protože tato významná komunikace už měla řadu let sloužit obyvatelům Ostravska a Opavska.

„Podnikneme pro to veškeré možné kroky. Domníváme se, že financování výstavby Severního spoje je záležitostí státu, na nižší úrovni pak kraje. Zcela určitě je však mimo finanční možnosti města a městských obvodů," dodává ještě starosta Palyza.

Územní plán už zná trasu Severního spoje
Pokračování trasy Severního spoje je zakotveno jako změna v platném Územním plánu města Ostravy. Podle mluvčí ostravského magistrátu Andrey Vojkovské celkové řešení předpokládá pokračování od současného napojení na dálnici D1 směrem do oblasti Poruby s napojením do ulice Provozní a dále do ulice Průběžné.
„Podle zatím sledovaných záměrů by stavba Severního spoje měla pokračovat propojením do ulice Provozní, následná etapa stavby by pak představovala propojení do ulice Průběžné. Celkové náklady na úplné dokončení stavby se odhadují na 1,7 miliardy korun," řekla nedávno Deníku mluvčí Andrea Vojkovská.

Porubská radnice podle starosty Lumíra Palyzy sice nepovažuje vyústění Severního spoje do ulice Průběžné za ideální, přesto i tuto variantu jednoznačně podpořila s tím, že bude hledat řešení, jak místním obyvatelům kompenzovat předpokládané zvýšení hustoty provozu v Průběžné ulici.

„Případně budeme koordinovat s městem možné stavební úpravy na Martinovské ulici a v dalších lokalitách, kde to bude potřeba," doplnil Palyza.

http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... -gtd9.html
bumbik
Příspěvky: 7955
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od bumbik »

Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od Country »

Z toho článku tedy moudrý nejsem, a ten novinář co to psal asi taky ne ;)

http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 31126.html

Máte někdo ponětí, která varianta zaústění je vlastně schválená ?
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jediné co se událo, je zakotvení trasy v územním plánu města viz obrázek a zahájení projekční činnosti, do stavby samotné je ještě hodně daleko.
severspoj.jpg
severspoj.jpg (432.58 KiB) Zobrazeno 26807 x
R48 -> D48 se podařilo!
Country
Příspěvky: 506
Registrován: 14.3.2009 21:29:32
Bydliště: Morava
Kontaktovat uživatele:

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od Country »

No, docela se divím, že s tímhle řešením obyvatelé okolních obcí souhlasí ... ta cesta povede přímo středem poslední oázy zeleně, která tam je. Někdy mám pocit, že se Porubští zastupitelé zbláznili .....
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jen to zanesli do územního plánu, takže to myslím ani nemá EIA, natož pak ÚR.

Jinak nevím, jak jinak bys to chtěl vést, největší protesty byly proti vedení přes les Turkov, ten zůstane nedotčen. Tam kde je to nyní trasováno jsou louky, nějaká chatová osada či co to je, staré skleníky apod.
R48 -> D48 se podařilo!
kyk
Příspěvky: 957
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od kyk »

Také je tam teplovod a VVN, to bude třeba ještě asi dořešit
harmonica
Příspěvky: 223
Registrován: 26.4.2012 15:43:50
Bydliště: Ostrava

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od harmonica »

Taky to napojení na Provozní nějak nechápu. Je tam teplovod,koleje,voda a cesta je značená přímo uprostřed pozemku kanalizacích. Martine, mě by se líbila varianta spíš nějak takto http://mapy.cz/s/8TaZ
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI

Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Honda
Příspěvky: 479
Registrován: 13.6.2009 15:39:21

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od Honda »

Severní spoj: otevře se v roce 2021?
Do sedmi let by mohl stát dlouho očekávaný Severní spoj propojení mezi Porubou a dálnicí. Vyplývá to z investičního záměru, který v těchto dnech schválilo město. Ten počítá s dvojím větvením nové páteřní komunikace, která by měla ulehčit dopravě na Svinovských mostech a Rudné.
Po více než dvaceti letech začíná získávat stavba Severního spoje jasné obrysy. Plánovaná silnice by měla vyřešit nedostatečné dopravní propojení Poruby, Martinova, Třebovic a Hošťálkovic se zbytkem Ostravy. Zároveň by komunikace měla odlehčit dopravě na přetížené Opavské a Rudné ulici.

Milníkem pro výstavbu Severního spoje byly i povodně v roce 1997, kdy byly Opavská a Rudná ulice zaplaveny.

„První, už realizovaný úsek Severního spoje propojil Mariánskohorskou ulici s mimoúrovňovou křižovatkou na dálnici D1 a slouží jako dálniční přiváděč. Nyní firma Dopravoprojekt Ostrava zpracovala investiční záměr na výstavbu dalšího úseku této významné komunikace," přiblížila mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.
se starostou obvodu Ostrava-Jih Karlem Sibinským
Severní spoj: otevře se v roce 2021?
Takto by se měl Severní spoj realizovat. V první etapě se počítá s napojením dálničního přiváděče D1 na ulici Provozní, ve druhé s propojením do Průběžné ulice.

Takto by se měl Severní spoj realizovat. V první etapě se počítá s napojením dálničního přiváděče D1 na ulici Provozní, ve druhé s propojením do Průběžné ulice. Autor: Magistrát města Ostravy

dnes 15:20

Do sedmi let by mohl stát dlouho očekávaný Severní spoj propojení mezi Porubou a dálnicí. Vyplývá to z investičního záměru, který v těchto dnech schválilo město. Ten počítá s dvojím větvením nové páteřní komunikace, která by měla ulehčit dopravě na Svinovských mostech a Rudné.

Po více než dvaceti letech začíná získávat stavba Severního spoje jasné obrysy. Plánovaná silnice by měla vyřešit nedostatečné dopravní propojení Poruby, Martinova, Třebovic a Hošťálkovic se zbytkem Ostravy. Zároveň by komunikace měla odlehčit dopravě na přetížené Opavské a Rudné ulici.

Milníkem pro výstavbu Severního spoje byly i povodně v roce 1997, kdy byly Opavská a Rudná ulice zaplaveny.

„První, už realizovaný úsek Severního spoje propojil Mariánskohorskou ulici s mimoúrovňovou křižovatkou na dálnici D1 a slouží jako dálniční přiváděč. Nyní firma Dopravoprojekt Ostrava zpracovala investiční záměr na výstavbu dalšího úseku této významné komunikace," přiblížila mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.
Kudy povede?

Navrhovanou podobu Severního spoje přiblížil Martin Vilč, ředitel firmy Dopravoprojekt Ostrava.

„Severní spoj, respektive jeho západní část, povede od mimoúrovňové křižovatky na dálnici D1 a bude pokračovat směrem na oblast nádraží Třebovice, kde bude překřížení přes řeku Opavu a trať Českých drah, a dále do Provozní a Martinovské ulice," popsal ředitel Dopravoprojektu. Počítá se i s druhou větví, která povede k průmyslovému areálu dílen Dopravního podniku Ostrava a následně se napojí na Provozní ulici.

„Zatím je navrženo, že první etapa bude dvouproudová s tím, že v rámci ní vybudujeme komunikace od dálnice k okružní křižovatce u nádraží Třebovice a napojení do Provozní ulice. Ve druhé etapě by se pak měla první část komunikace od dálnice po okružní křižovatku stát čtyřproudovou a bude dobudována druhá větev na Průběžnou ulici," doplnil ředitel Vilč. Řeku Opavu a železniční trať tak Severní spoj překlene ve dvou místech, kde budou stát zhruba tři sta metrů dlouhé mosty. V budoucnu se pak počítá i s dvojitým napojením Severního spoje na obvod Ostrava-Hošťálkovice.
Obvody Severní spoj vítají
Ostravské obvody čekají na výstavbu Severního spoje jako na smilování. Odkloní z nich totiž kamiony.

„Třebovicemi si každý den krátí cestu řada řidičů, kteří u Tesca nerespektují zákaz odbočení vlevo, nemluvě o zhruba 120 kamionech, které obvodem denně projíždí. Před tím nás Severní spoj zachrání. Navíc jsem striktně dával požadavek na to, aby se obě větve Severního spoje zprovoznily zároveň, aby nedocházelo k přetížení a kolapsu v Provozní ulici," konstatoval starosta Třebovic František Šichnárek s tím, že dosud má v živé paměti opravu Svinovských mostů a komplikace, které přinesla.

I vedení Poruby ujišťuje obyvatele lokalit, do kterých bude Severní spoj ústit, že se nemusí bát zvýšené dopravní zátěže, která by mohla v okolí Martinovské ulice vzniknout.

„Severní spoj je jednou z dopravních priorit Poruby. Je důležitý jako alternativní spojení Poruby s centrem města a napojení sedmého a osmého obvodu na dálnici. Občané nemusejí mít strach ze zvýšené hustoty dopravy, protože tranzitní dopravu, tedy kamiony projíždějící přes Ostravu, odvede Prodloužená Rudná. Severní spoj by tak měl sloužit především Porubanům samotným," řekl mluvčí porubské radnice Martin Otipka.
Kdo to zaplatí?
Vymodlený Severní spoj je tedy po dvaceti letech na papíře. Nabízí se ale otázka, kdo stavbu za 1,383 miliardy korun (bez DPH) zaplatí.

„Je to investice svojí povahou a kategorií vhodná pro spolufinancování s krajem. Město samo na ni finance nemá. Dále je velký potenciál pro to, aby na tuto stavbu bylo možno čerpat evropské prostředky. Počítáme s tím, že v následujících letech by měla probíhat intenzivní jednání s krajem, na kterých by se mělo domluvit, kdo a jakou poměrnou část zaplatí," uvedl na včerejší tiskové konferenci náměstek primátora pro dopravu Tomáš Sucharda. „Celý vyjednávací proces směřujeme k tomu, aby se začalo stavět v roce 2020 s tím, že o rok později by se Severní spoj měl otevřít veřejnosti." Náměstek ale upozornil, že se jedná o optimistický odhad.

Podle hejtmana Moravskoslezského kraje by Severní spoj mohl splňovat podmínky pro čerpání dotací z evropských fondů. „Můžeme čerpat finance na stavby silnic druhé a třetí třídy, které spadají do transevropských dopravních sítí, což by Severní spoj mohl splňovat, protože je napojen na dálnici D1. V této chvíli to ale není definitivní a jde o hrubou představu," řekl Deníku hejtman Miroslav Novák.

Autor: Jakub Malchárek

http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... 40630.html
bumbik
Příspěvky: 7955
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Ostravské přivaděče

Příspěvek od bumbik »

Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od rumpeak »

pedros
Příspěvky: 302
Registrován: 2.9.2009 14:40:53
Bydliště: Ostrava, Petřvald u NJ

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od pedros »

Že by konečně? !!!
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
harmonica
Příspěvky: 223
Registrován: 26.4.2012 15:43:50
Bydliště: Ostrava

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od harmonica »

Ještě mi tam chybí informace který soudruh si za to bere zásluhy a za jakou stranu aby to mělo správně populistický formát. Podle mě další výkřík do tmy, nic víc...
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI

Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
pedros
Příspěvky: 302
Registrován: 2.9.2009 14:40:53
Bydliště: Ostrava, Petřvald u NJ

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od pedros »

Nemáte někdo nějaké nové informace ohledně této stavby?? Pořád je to na mrtvém bodě? Díky
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od rumpeak »

Pořád mrtvo :(
evilcleaner
Příspěvky: 1071
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od evilcleaner »

tušíte někdo proč byl zvolen takový tvar múk severní spoj x D1? tj. kombinace deltovité a holanďana - s křižnými body, když severní spoj je uvažován jako dělený čtyřpruh? pochopitelně do toho dost promlouvá prostorová konfigurace (zejména odra na pravé straně ve směru staničení), ale jistě to šlo vyřešit jinak. po dokončení SS se počítá s osazením SZZ na této křižovatce?
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Jackrabbit88
Příspěvky: 53
Registrován: 10.8.2015 14:38:42

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od Jackrabbit88 »

Protože na rampu má navázat silnice do Svinova kolem elektrárny k Hornbachu. V Ostravě je mnoho čtyřpruhových úseků na nich jsou křížení řešena semafory. A opravdu je tam tak málo místa, že kdyby už uvažovali mimoúrovňově, řešili by to dalším "kruháčem" nad dálnicí, jenže ve třech patrech - (dálnice, SS, kruháč)? Celá dálnice by se pak při realizace musela posunout směrem k západu, ale tady by se už možná nesplňovaly poloměry zatáček, nevím. Každopádně současné řešení stačí, provoz tam ani po dokončení Severního spoje nebude větší, než na Mariánskohorské/Opavské
FlakY`
Příspěvky: 1490
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od FlakY` »

Velkou roli v tom hrají finance. Určitě v tomto případě by se jednalo o stovky miliónů navíc. Dělený 4 pruh řeší hlavně bezpečnost a není pravidlem aby měl mimoúrovňové křížení. Mělo by se projektovat takové řešení, které odpovídá dlouhodobým intenzitám provozu. V zahraničí mají často mimo obec dělený 4 pruh a křižovatky řízeny světly.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Klingon
Příspěvky: 262
Registrován: 30.12.2015 13:26:09
Bydliště: Ostrava

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od Klingon »

Někdo někde to tu už dával, tak že se asi opakuji, ale v tomto vlákně jsem to nenašel.
http://www.ostrava.cz/cs/urad/magistrat ... niho-spoje.
Na konci je i Investiční záměr včetně harmonogramu prací.
pedros
Příspěvky: 302
Registrován: 2.9.2009 14:40:53
Bydliště: Ostrava, Petřvald u NJ

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od pedros »

Díky za odkaz, no snad by se doufám mohlo v tom termínu začít, ani jsem nevěděl, že to budou napojovat na dvě větve...
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
harmonica
Příspěvky: 223
Registrován: 26.4.2012 15:43:50
Bydliště: Ostrava

Re: II/470 Ostrava, Severní spoj (dříve I/47)

Příspěvek od harmonica »

3 roky papírování, to snad je jen u nás tohle. A postavit to za 2 roky to bych chtěl vidět. Když to bude tak 2025 tak budem rádi...
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI

Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Odpovědět

Zpět na „Moravskoslezský kraj“