Ostrava, ulice Bohumínská

Odpovědět
Warcz
Příspěvky: 2074
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Ostrava, ulice Bohumínská

Příspěvek od Warcz »

Zdravím. Narazil jsem na to úplně náhodou při téhle reportáži: https://www.facebook.com/udalostiostrav ... 0517207828

Začal jsem se pídit po tom proč staví bytové domy u páteřních cest. No vypadá to že cesta je "Zúžit silniční pruhy na minimální možnou šířku. Omezit rychlost na 40 km/h - čím menší rychlost, tím je méně hluku a provoz plynulejší. Vysadit stromy a místo pásu mezi oběma směry použít prostor pro cyklostezky a chodníky - tedy podporovat nehlučnou a ekologickou formu dopravy."

Tak hodně štěstí Ostravo. Pokud máte někdo více informací budu rád.

Aktuální pohled: https://mapy.cz/zakladni?x=18.2971302&y ... itch=0.090
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Ostrava, ulice Bohumínská

Příspěvek od Trupman »

Také přeji Ostravě hodně štěstí, aby byla průkopníkem v disciplíně "humanizace a snižování nákladů na údržbu nadbytečné infrastruktury", protože je to disciplína, která je v Česku zatím tabu ale je bohužel velmi potřebná.

V moderní automobilové době došlo různým vývojem k situacím, kdy máme nákladné infrastrukturní stavby, které dokážeme nahradit jiným způsobem.
Buď to byly od začátku urbanistické kiksy, nebo byly nahrazeny jinými stavbami (typicky kapacitní obchvat/průpich silnice 1. třídy nahradila dálnice kolem města). Nebo prostě jsou to venkovské silnice, které vyžadují rekonstrukci, ale protože máme již nové jiné standardy, tak ta rekonstrukce by vyšla na velké peníze, ačkoliv síť nabízí kapacitní jiné alternativy.

Bohužel dopravácká mentalita na všech úrovních státní správy a samospráv není často připravena se "vzdát" čtyřproudovek, kde frekvence stačí na dvouproudovku. MÚK (se spoustou mostních staveb), kde by stačila běžná úrovňová křižovatka, atd.


Bohumínská a Frýdecká v Ostravě jsou toho dobrým příkladem. Torzo megalománsky plánované dopravní sítě, které urbanisticky zničilo historickou část Slezské Ostravy a nikdy nenaplnilo svůj dopravní potenciál, protože doprava se přelila do Místecké a na D1. Údržba MÚK je nákladná, dopravně je to naddimenzované, urbanisticky je to katastrofa - bariéra dělící město.
Myslím, že ve Stockholmu se takto nedávno zbavili MÚK v centru města
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Odpovědět

Zpět na „Moravskoslezský kraj“