II/107 + D074
Napsal: 13.4.2015 22:08:34
Zdravím vespolek,
rád bych znal vaše názor na stavbu D074, která je přeložkou silnice II/107 a v navržené trase spojí Exit 15 dálnice D1 a silnici I/2 (Praha - Kutná Hora) u Mukařova.
D074 je značení v ZÚR SČK i jim předcházejícíh ÚP VÚC SČK
Domnívám se, že jde o logické (a nezbytné) doplnění jižní varianty obchvatu Říčan, která je momentálně řádově pravděpodobnější, než varianta severní (přeložka I/2), která pokud někdy obchvátí Říčany jinak než na papíře, bude to zřejmě přes Poděbrady a Kolín.
Přikládám schéma, kde jsou dotčené silnice II. a I. třídy zvýrazněny.
Zajímají mne vaše argumenty pro i proti.
Subregion je zatížen nákladní dopravou vč. té transitní (logistická centra při 10. a 15. exitu D1, velkopopovický pivovar, Říčanská logistická centra + koncentrace drobné a střední stavební výroby a skladů, vč. kamenolomu apod). Transit hledá spojnici mezi brněnskou a hradeckou dálnicí. Další dopravní zátěž jde na vrub osobní dopravě. Většina obcí až po exit 20 dálnice D1 absolvovala v posledních 10-15 letech často více než 4 násobný nárůst obyvatelstva (v extrému i 25 násobný - Květnice ).
Veškerá "severojižní" doprava se zde odbavuje na silnicích II. a III. tříd, transit a těžká nákladní doprava pak vlivem říčanských systematických uzavírek (mj. v rámci volebního sloganu Čisté město) už nekolik let hlavně po silnicích III. tříd obcemi kolem Říčan. Obcím se brání špatně, nadřízený silniční správní úřad spadá pod Říčany.
Díky,
David
rád bych znal vaše názor na stavbu D074, která je přeložkou silnice II/107 a v navržené trase spojí Exit 15 dálnice D1 a silnici I/2 (Praha - Kutná Hora) u Mukařova.
D074 je značení v ZÚR SČK i jim předcházejícíh ÚP VÚC SČK
Domnívám se, že jde o logické (a nezbytné) doplnění jižní varianty obchvatu Říčan, která je momentálně řádově pravděpodobnější, než varianta severní (přeložka I/2), která pokud někdy obchvátí Říčany jinak než na papíře, bude to zřejmě přes Poděbrady a Kolín.
Přikládám schéma, kde jsou dotčené silnice II. a I. třídy zvýrazněny.
Zajímají mne vaše argumenty pro i proti.
Subregion je zatížen nákladní dopravou vč. té transitní (logistická centra při 10. a 15. exitu D1, velkopopovický pivovar, Říčanská logistická centra + koncentrace drobné a střední stavební výroby a skladů, vč. kamenolomu apod). Transit hledá spojnici mezi brněnskou a hradeckou dálnicí. Další dopravní zátěž jde na vrub osobní dopravě. Většina obcí až po exit 20 dálnice D1 absolvovala v posledních 10-15 letech často více než 4 násobný nárůst obyvatelstva (v extrému i 25 násobný - Květnice ).
Veškerá "severojižní" doprava se zde odbavuje na silnicích II. a III. tříd, transit a těžká nákladní doprava pak vlivem říčanských systematických uzavírek (mj. v rámci volebního sloganu Čisté město) už nekolik let hlavně po silnicích III. tříd obcemi kolem Říčan. Obcím se brání špatně, nadřízený silniční správní úřad spadá pod Říčany.
Díky,
David