Stránka 1 z 1

II/107 + D074

Napsal: 13.4.2015 22:08:34
od ddhh
Zdravím vespolek,

rád bych znal vaše názor na stavbu D074, která je přeložkou silnice II/107 a v navržené trase spojí Exit 15 dálnice D1 a silnici I/2 (Praha - Kutná Hora) u Mukařova.
D074 je značení v ZÚR SČK i jim předcházejícíh ÚP VÚC SČK

Domnívám se, že jde o logické (a nezbytné) doplnění jižní varianty obchvatu Říčan, která je momentálně řádově pravděpodobnější, než varianta severní (přeložka I/2), která pokud někdy obchvátí Říčany jinak než na papíře, bude to zřejmě přes Poděbrady a Kolín.

Přikládám schéma, kde jsou dotčené silnice II. a I. třídy zvýrazněny.

Zajímají mne vaše argumenty pro i proti.

Subregion je zatížen nákladní dopravou vč. té transitní (logistická centra při 10. a 15. exitu D1, velkopopovický pivovar, Říčanská logistická centra + koncentrace drobné a střední stavební výroby a skladů, vč. kamenolomu apod). Transit hledá spojnici mezi brněnskou a hradeckou dálnicí. Další dopravní zátěž jde na vrub osobní dopravě. Většina obcí až po exit 20 dálnice D1 absolvovala v posledních 10-15 letech často více než 4 násobný nárůst obyvatelstva (v extrému i 25 násobný - Květnice :) ).
Veškerá "severojižní" doprava se zde odbavuje na silnicích II. a III. tříd, transit a těžká nákladní doprava pak vlivem říčanských systematických uzavírek (mj. v rámci volebního sloganu Čisté město) už nekolik let hlavně po silnicích III. tříd obcemi kolem Říčan. Obcím se brání špatně, nadřízený silniční správní úřad spadá pod Říčany.

Díky,
David

Re: II/107 + D074

Napsal: 14.4.2015 8:40:29
od Houdini
Pro tranzitní dopravu mezi brněnskou a hradeckou dálnicí je třeba dokončit okruh 511. Kdokoliv tvrdí něco jiného je hlupák.
Regionální doprava vzniklá suburbanizací samozřejmě potřebuje i regionální dopravní síť. D074 je velmi vhodnou spojkou, ale nikoli řešením současného stavu. Nejdříve musí být vybudovaná dálnice a teprve poté dálniční přivaděče, nikoli naopak.

Re: II/107 + D074

Napsal: 14.4.2015 13:16:50
od Mikulik
Tato přeložka je vynikající a bylo by moc pěkné, kdyby se začla stavět co nejdřív. Silnice bývá zasekaná ráno, odpoledne, v sobotu dopoledne, v neděli odpoledne a to převážně jak těmi, co tam bydlí, protože baráků nových je tam bezpočet tak chataři. Asi jsem holt hlupák, ale tahle cesta by byla vynikající a vám doporučuju, abyste si projel tenhle úsek v sobotu kolem 9.hodiny ráno a začněte na Černokostelecké a jeďte až do Mukařova. Otřes a děs.

Re: II/107 + D074

Napsal: 14.4.2015 17:25:18
od Jan Petzold
V Říčanech je absolutní priorita 511.

Nyní se údajně oživila příprava jižního obchvatu Říčan a návazného obchvatu Světic ve směru na D1. Obec Světice požaduje, aby tyto dvě stavby byly provedeny současně. II/107 v úseku Říčany - D1 (km 15) má intenzity okolo 7000 voz/den. Trasa přes Tehov má nyní asi 3000 čili priority jsou jasné.

Jakýsi severní "obchvat" Říčan utvoří přeložka I/12, kde je šance, že přetáhne část dopravy na Kostelec a Kutnou Horu.

Re: II/107 + D074

Napsal: 12.5.2015 11:19:34
od ddhh
Díky za odpovědi.
@Houdini K tomu "hlupákovi" se nebudu vyjadřovat, byť té logice úvahy rozumím.
Nemluvíme tady ale o rovnici o jediné proměnné (transit).
1/ Ten přivaděč řeší celý komplex problémů, jichž velká část zůstane R1/511 nedotčena, transit je jen jedním z nich.
2/ Nepřijde mi logické podmiňovat zahájení kroků k přípravě obou staveb realizací kterékoliv z nich. Je-li k tomu reálný důvod (a domnívám se, že není - viz 1/), lze nejsnáze koordinovat samotnou realizaci, mám-li připraveny pozemky, projekt a dokončená územní a stavební řízení.

@Jan Petzold Můžu se zeptat, z jakých dopr. průzkumů vycházíte (2010?)? Díky.

Re: II/107 + D074

Napsal: 12.5.2015 14:42:56
od Jan Petzold
Ano 2010.

Re: II/107 + D074

Napsal: 17.7.2023 12:21:28
od alabastr
Hodně dlouho mrtvé téma trochu oživím novou informací:

Jižní obchvat Říčan má první razítko. Tehovská spojka ale nesmí předběhnout okruh
https://zdopravy.cz/jizni-obchvat-rican ... uh-167174/

"...spojka nyní získala kladné stanovisko vlivu na životní prostředí (EIA)"