Zdravím vespolek,
rád bych znal vaše názor na stavbu D074, která je přeložkou silnice II/107 a v navržené trase spojí Exit 15 dálnice D1 a silnici I/2 (Praha - Kutná Hora) u Mukařova.
D074 je značení v ZÚR SČK i jim předcházejícíh ÚP VÚC SČK
Domnívám se, že jde o logické (a nezbytné) doplnění jižní varianty obchvatu Říčan, která je momentálně řádově pravděpodobnější, než varianta severní (přeložka I/2), která pokud někdy obchvátí Říčany jinak než na papíře, bude to zřejmě přes Poděbrady a Kolín.
Přikládám schéma, kde jsou dotčené silnice II. a I. třídy zvýrazněny.
Zajímají mne vaše argumenty pro i proti.
Subregion je zatížen nákladní dopravou vč. té transitní (logistická centra při 10. a 15. exitu D1, velkopopovický pivovar, Říčanská logistická centra + koncentrace drobné a střední stavební výroby a skladů, vč. kamenolomu apod). Transit hledá spojnici mezi brněnskou a hradeckou dálnicí. Další dopravní zátěž jde na vrub osobní dopravě. Většina obcí až po exit 20 dálnice D1 absolvovala v posledních 10-15 letech často více než 4 násobný nárůst obyvatelstva (v extrému i 25 násobný - Květnice ).
Veškerá "severojižní" doprava se zde odbavuje na silnicích II. a III. tříd, transit a těžká nákladní doprava pak vlivem říčanských systematických uzavírek (mj. v rámci volebního sloganu Čisté město) už nekolik let hlavně po silnicích III. tříd obcemi kolem Říčan. Obcím se brání špatně, nadřízený silniční správní úřad spadá pod Říčany.
Díky,
David
II/107 + D074
II/107 + D074
- Přílohy
-
- D074.JPG (97.4 KiB) Zobrazeno 21596 x
Re: II/107 + D074
Pro tranzitní dopravu mezi brněnskou a hradeckou dálnicí je třeba dokončit okruh 511. Kdokoliv tvrdí něco jiného je hlupák.
Regionální doprava vzniklá suburbanizací samozřejmě potřebuje i regionální dopravní síť. D074 je velmi vhodnou spojkou, ale nikoli řešením současného stavu. Nejdříve musí být vybudovaná dálnice a teprve poté dálniční přivaděče, nikoli naopak.
Regionální doprava vzniklá suburbanizací samozřejmě potřebuje i regionální dopravní síť. D074 je velmi vhodnou spojkou, ale nikoli řešením současného stavu. Nejdříve musí být vybudovaná dálnice a teprve poté dálniční přivaděče, nikoli naopak.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: II/107 + D074
Tato přeložka je vynikající a bylo by moc pěkné, kdyby se začla stavět co nejdřív. Silnice bývá zasekaná ráno, odpoledne, v sobotu dopoledne, v neděli odpoledne a to převážně jak těmi, co tam bydlí, protože baráků nových je tam bezpočet tak chataři. Asi jsem holt hlupák, ale tahle cesta by byla vynikající a vám doporučuju, abyste si projel tenhle úsek v sobotu kolem 9.hodiny ráno a začněte na Černokostelecké a jeďte až do Mukařova. Otřes a děs.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: II/107 + D074
V Říčanech je absolutní priorita 511.
Nyní se údajně oživila příprava jižního obchvatu Říčan a návazného obchvatu Světic ve směru na D1. Obec Světice požaduje, aby tyto dvě stavby byly provedeny současně. II/107 v úseku Říčany - D1 (km 15) má intenzity okolo 7000 voz/den. Trasa přes Tehov má nyní asi 3000 čili priority jsou jasné.
Jakýsi severní "obchvat" Říčan utvoří přeložka I/12, kde je šance, že přetáhne část dopravy na Kostelec a Kutnou Horu.
Nyní se údajně oživila příprava jižního obchvatu Říčan a návazného obchvatu Světic ve směru na D1. Obec Světice požaduje, aby tyto dvě stavby byly provedeny současně. II/107 v úseku Říčany - D1 (km 15) má intenzity okolo 7000 voz/den. Trasa přes Tehov má nyní asi 3000 čili priority jsou jasné.
Jakýsi severní "obchvat" Říčan utvoří přeložka I/12, kde je šance, že přetáhne část dopravy na Kostelec a Kutnou Horu.
Re: II/107 + D074
Díky za odpovědi.
@Houdini K tomu "hlupákovi" se nebudu vyjadřovat, byť té logice úvahy rozumím.
Nemluvíme tady ale o rovnici o jediné proměnné (transit).
1/ Ten přivaděč řeší celý komplex problémů, jichž velká část zůstane R1/511 nedotčena, transit je jen jedním z nich.
2/ Nepřijde mi logické podmiňovat zahájení kroků k přípravě obou staveb realizací kterékoliv z nich. Je-li k tomu reálný důvod (a domnívám se, že není - viz 1/), lze nejsnáze koordinovat samotnou realizaci, mám-li připraveny pozemky, projekt a dokončená územní a stavební řízení.
@Jan Petzold Můžu se zeptat, z jakých dopr. průzkumů vycházíte (2010?)? Díky.
@Houdini K tomu "hlupákovi" se nebudu vyjadřovat, byť té logice úvahy rozumím.
Nemluvíme tady ale o rovnici o jediné proměnné (transit).
1/ Ten přivaděč řeší celý komplex problémů, jichž velká část zůstane R1/511 nedotčena, transit je jen jedním z nich.
2/ Nepřijde mi logické podmiňovat zahájení kroků k přípravě obou staveb realizací kterékoliv z nich. Je-li k tomu reálný důvod (a domnívám se, že není - viz 1/), lze nejsnáze koordinovat samotnou realizaci, mám-li připraveny pozemky, projekt a dokončená územní a stavební řízení.
@Jan Petzold Můžu se zeptat, z jakých dopr. průzkumů vycházíte (2010?)? Díky.
Naposledy upravil(a) ddhh dne 13.5.2015 6:33:50, celkem upraveno 1 x.
Re: II/107 + D074
Hodně dlouho mrtvé téma trochu oživím novou informací:
Jižní obchvat Říčan má první razítko. Tehovská spojka ale nesmí předběhnout okruh
https://zdopravy.cz/jizni-obchvat-rican ... uh-167174/
"...spojka nyní získala kladné stanovisko vlivu na životní prostředí (EIA)"
Jižní obchvat Říčan má první razítko. Tehovská spojka ale nesmí předběhnout okruh
https://zdopravy.cz/jizni-obchvat-rican ... uh-167174/
"...spojka nyní získala kladné stanovisko vlivu na životní prostředí (EIA)"