II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od pp21 »

27.7.2009 byl otevřen obchvat Bohdalova na II/353.

II/353 Bohdalov – obchvat
Jde o vybudování nové trasy silnice II/353, která povede mimo intravilán obce Bohdalov na Žďársku a převede stávající tranzitní dopravu z centra obce na nově vybudovanou komunikaci. Délka budovaného obchvatu je cca 3 km. Tento obchvat výrazně urychlí spojení mezi Žďárem nad Sázavou a krajským městem, případně dálnicí D1.

http://www.portalvysociny.cz/aktuality/ ... drive.html
http://www.zdarskypruvodce.cz/aktuality ... -bohdalov/

Zatím to ještě nezaznamenala žádná mapa, takže trasu lze vidět jen v místním územním plánu:
http://doprava-zr.ic.cz/images/bohdalov-up.gif

Koukám že také v aktuální mapě od Shocart kterou poskytuje server Cykloatlas už to je:
http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/in ... 5.87421|14
Geo
Příspěvky: 800
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: II/353 Bohdalov obchvat

Příspěvek od Geo »

Turisticka na mapy.cz (ale to ja vlastne ta stejna od Shocartu jen v hezcich barvickach)
http://mapy.seznam.cz/#mm=TP@x=13645619 ... 19136@z=12
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od michal »

adi88 píše: Zeman by pro změnu prosadil novou R353 D1-Nové Veselí


No děláte si 3, ale ten obchvat Bohdalova vypadá fakt luxusně... Proč zrovna tady takový luxus, tuší někdo? Bydlí tam nějaký hejtman či papaláš z kraje, co?
MiKu
Příspěvky: 327
Registrován: 21.3.2009 21:01:00
Bydliště: u Kbelské, schovaný za PHS

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od MiKu »

michal píše:No děláte si 3, ale ten obchvat Bohdalova vypadá fakt luxusně...
I ten navazující úsek do Nového Veselí je celý zrekonstruován a oplocen. Ale obchvat 3,5 roku starý a na StreetView je možné vidět jednu obří záplatu za druhou :crazy:
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D3 ve Středočeském kraji

Příspěvek od jonáš »

michal píše:No děláte si 3, ale ten obchvat Bohdalova vypadá fakt luxusně... Proč zrovna tady takový luxus, tuší někdo? Bydlí tam nějaký hejtman či papaláš z kraje, co?
A jel jste někdy do Žďáru? tam jsou ty "hlavní okresky" furt dost hustý, slušně trasovaná jednička by tam byla potřeba. Akorát touhle "čabajkovou metodou" to bude trvat sto let.
Palso
Příspěvky: 10
Registrován: 12.6.2011 20:11:56

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od Palso »

Taky bych to nepovažoval za zbytečný luxus, spíš bych si přál, aby takto vypadalo více úseků. Obzvlášť v zimě to tam bývá docela hnus.

Ale třeba se jednou dočkáme přeložení I/19 do nové trasy přes Polnou ;)
Přílohy
uap.jpg
uap.jpg (227.9 KiB) Zobrazeno 26887 x
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od _jan91 »

Kraj Vysočina postupně přestavuje svou páteřní síť silnic II. třídy na kategorii S9,5; takto se staví např. tahy z Jihlavy na Pelhřimov, z Jihlavy na Třebíč, z Třebíče do Velkého Meziříčí a z Jihlavy do Velkého Meziříčí. Někde se pouze upravují směrové a výškové oblouky a šířka vozovky, někde se dělají přeložky - např. Bohdalov. Zrovna na II/353 se má letos začít stavět obchvat Jamného - silnice II/353 má být v budoucnu kvalitní spojnice krajského města se Žďárem - řešit se mají tuším ještě obchvaty Nového Veselí, Rudolce, Stáje a nakonec i přeložka u Velkého Beranova a Nových Domků u Jihlavy, jinde by měly být pouze rekonstrukce.
Palso
Příspěvky: 10
Registrován: 12.6.2011 20:11:56

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od Palso »

DefiantM píše:... řešit se mají tuším ještě obchvaty Nového Veselí, Rudolce, Stáje a nakonec i přeložka u Velkého Beranova a Nových Domků u Jihlavy, jinde by měly být pouze rekonstrukce.
viz výřez z ÚAP kraje Vysočina výše 8-)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od JirkaS »

Celé je to způsobeno tím, že kraj Vysočina vznikl uměle, takže mezi okresními městy a krajským historicky nevedly žádné důležité silnice.
Palso
Příspěvky: 10
Registrován: 12.6.2011 20:11:56

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od Palso »

O tom žádná - ale podívejme se na to jinak: myslíte, že toto uspořádání generuje třeba na silnici III/353 nějaké rozhodující intenzity? Osobně si myslím, že i 5 % je moc. Drtivá většina lidí jezdit do krajského města nepotřebuje, skoro všechno se vyřizuje v obcích s rozšířenou působností.

Takže potřeba téhle silnice je tu prostě proto, že napojuje Žďár na D1 ve směru na Prahu a spojuje ho s Jihlavou (jakožto města, ne ve smyslu místa, kde je shodou náhod umístěn krajský úřad). Tedy nezávisle na tom, jak vznikl kraj Vysočina, potřeba úprav téhle silnice tu prostě je.

Jako umělou snahu lze chápat pouze snahu o přeložení trasy I/19, aby vedla Pelhřimov - Jihlava - Žďár nad Sázavou. Ale na to za našich životů asi peníze nikdy nebudou.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od Marooned17 »

Palso: Peníze budou, když se prostě silnice přeznačí. žádné jiné výdaje nejsou potřebné.

A nerozumím, v čem je Kraj Vysočina umělý. Podle mě naopak jeden z nejhomogennějších krajů. Jihlava je jeho přirozeným centrem. Nebo si myslíte, že je to blíž z Pelhřimova do Budějic a z Deutsch brodu do Hradce, ze Žďáru n. S. do Brna, než z těchto měst a jejich okolí do Jihlavy?
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od Standa »

Marooned17 píše:...A nerozumím, v čem je Kraj Vysočina umělý. Podle mě naopak jeden z nejhomogennějších krajů. Jihlava je jeho přirozeným centrem. Nebo si myslíte, že je to blíž z Pelhřimova do Budějic a z Deutsch brodu do Hradce, ze Žďáru n. S. do Brna, než z těchto měst a jejich okolí do Jihlavy?
HB vnímal vznik Vysočiny velmi pozitivně, spojení s Jihlavou tam bylo vždy silné, pro Žďár to platí samozřejmě taky. Pelhřimov už byl poněkud rozpolcenější, asi dost negativně vnímal, že se z "chudého okresu v bohatém kraji" stal "bohatým okresem v chudém kraji". Osobně mi na Vysočině vadí jen to, že naprosto nerespektuje historickou hranici Čech a Moravy, která je ale úplně mimo přirozené hranice dnešního regionu a lpění na ní by bylo asi dost kontraproduktivní.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od JirkaS »

Marooned17 píše:A nerozumím, v čem je Kraj Vysočina umělý. Podle mě naopak jeden z nejhomogennějších krajů. Jihlava je jeho přirozeným centrem. Nebo si myslíte, že je to blíž z Pelhřimova do Budějic a z Deutsch brodu do Hradce, ze Žďáru n. S. do Brna, než z těchto měst a jejich okolí do Jihlavy?
Umělý z hlediska historického. Proto taky mezi okresními městy není odpovídající kvalitní spojení, protože ho už od dob císaře pána nebylo třeba.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od Standa »

JirkaS píše:...Umělý z hlediska historického. Proto taky mezi okresními městy není odpovídající kvalitní spojení, protože ho už od dob císaře pána nebylo třeba.
Dovolím si malinko nesouhlasit, mezi Pelhřimovem, HB a Žďárem je jednička, stejně jako mezi HB a Jihlavou. Mezi Pelhřimovem a Jihlavou je bývalá (a možná i budoucí ;) ) jednička a mezi Jihlavou a Žďárem je sice dvojka, ale celkem slušná. Jediné hůř napojené okresní město je Třebíč.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od jonáš »

No Třebíč má ale zas celkem slušný napojení od V.M. a Kralic, asi proto, že dřív spadala pod Brno ;-) jinak já bych viděl význam spojení Humpolec-Havlbrod a Jihlava-Žďár jako vyrovnanej, takže než překládat existující jedničku by mi přišlo lepší jednu přidat. A když jsem ještě víc jezdil přes Vysočinu, tak mi scházelo slušný pokračování na severovýchod, dejme tomu od Hlinska na Mýto či Litomyšl (optimálně obojí) a N.Město-Polička, tam je ta rally po dvojkách docela drsná. Příčinou snad neni ani tak zemsko-krajský uspořádání, jako že je to obecně málo urbanizovanej region.
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od prof2 »

jonáš píše:No Třebíč má ale zas celkem slušný napojení od V.M. a Kralic, asi proto, že dřív spadala pod Brno ;-) jinak já bych viděl význam spojení Humpolec-Havlbrod a Jihlava-Žďár jako vyrovnanej, takže než překládat existující jedničku by mi přišlo lepší jednu přidat. A když jsem ještě víc jezdil přes Vysočinu, tak mi scházelo slušný pokračování na severovýchod, dejme tomu od Hlinska na Mýto či Litomyšl (optimálně obojí) a N.Město-Polička, tam je ta rally po dvojkách docela drsná. Příčinou snad neni ani tak zemsko-krajský uspořádání, jako že je to obecně málo urbanizovanej region.
Když se přeloží I/19 na II/602 a II/353, spojení Humpolec - HavlBrod zůstane jako I/34, do II. třídy by se přeložil pouze úsek Pohled - Žďár nad Sázavou, a to by snad bylo jedině dobře.

Chcete-li jet z Hlinska do Litomyšle, jeďte přes Poličku, je to sice trochu dál, ale je to luxusní trasa. Je mi záhadou, proč naříkáte na trasu Nové Město na Moravě - Polička. Silnice II/360 je svými parametry na české poměry znatelně nadprůměrná.

Jinak platí kdekoli v ČR, že chcete-li jet mimo hlavní směry, nezbývá než rallye na dvojkách, protože ta síť dvojek je obecně dost špatná.
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od balik »

Probíhá níže avizovaná stavba D1-Rytířsko-Jamné http://www.propertymix.cz/u-obce-jamne- ... ez-100-mil. Je vidět provedenou skrývku a zemní práce v celé délce obchvatu Jamného a přípravy na zakládání pilířů přes Šlapanku. Velmi rozumné :ok: , II/353 už teď je schopná páteř, pak bude zbývat jen horší úsek kolem Zhoře a Stáje.
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od kik »

Hlavne v okrese Zdar n. S. je to velmi dobra silnice, misty skoro jako komunikace I. tridy. Minuly tyden jsem tam jel poprve a prekvapilo me celkem minimalni mnozstvi kamionu. V okrese Jihlava je povrch horsi, ale stale to jeste jde.
Honkl
Příspěvky: 65
Registrován: 15.8.2017 22:34:02

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od Honkl »

Ještě bych doplnil že se dělá obchovat Nového Veselí.. Ornice už je odhrnutá https://www.jihlavskadrbna.cz/zpravy/do ... -2020.html
holbra
Příspěvky: 44
Registrován: 31.8.2016 19:53:45

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od holbra »

Krátké video z prací zakládání obchvatu Velkého Beranova
https://www.youtube.com/watch?v=BDqwzd8qlkM
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od KarelLer »

Obchvat Velkého Beranova - video z dronu z 23. 8. na Facebooku Kraje Vysočina.
ik
Příspěvky: 62
Registrován: 27.8.2010 11:12:52

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od ik »

Obchvaty Velkého Beranova a Nového Veselí
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/dop ... -zpravy_mv
ik
Příspěvky: 62
Registrován: 27.8.2010 11:12:52

Re: II/353 Velký Beranov (II/602) - D1 - Žďár nad Sázavou

Příspěvek od ik »

Odpovědět

Zpět na „Kraj Vysočina“