Martine, tam byl smajlík. Já mám mezi chachary spoustu dobrých kamarádů, kteří ovšem nikdy neopomenou si trochu rejpnout. Omlouvám se, nebylo to myšleno zle. Vše v dobrém!Martin z Ostravy píše:Nechápu proč to otáčíš do roviny Praha vs. Ostrava. Dost si mně tím zklamal.Michal R píše:Těžko nazvat hvězdicový systém komunikací kolem Prahy jako nešťastný, když Praha má zhruba stejný počet obyvatel jako deset dalších měst dohromady.... (Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, Ústí nad Labem, Hradec Králové, České Budějovice, Pardubice, Havířov a Zlín)Martin z Ostravy píše:Jak se nám vzdaluje dostavba D3 v Stč. kraji, a mizí i poslední naděje na 518 a 519, tak by stálo za to začít reálně připravovat výstavbu nebo přestavbu I/19 na D minimálně v úseku D1-D3-D4 ideálně až k D5.
Suplovalo by to přetíženou jižní část okruhu a ulevilo by to I/3. Větší zátěž by musela snést D1 od Humpolce na Prahu a D4 před Prahou. Navíc by tato dálnice rozbila ten neštastný hvězdicovitý systém dálnic okolo Prahy.
Já vím, že v Ostravě na pražáky máte pifku, ale to byste si představoval přes Českou republiku dlaždicovitou dálniční síť (něco jako kdysi ZÁKOS)???
Prostě mi přijde neštastné, že musím při jakékoliv cestě po republice, když chci využít dálnici, jezdit se zajížďkou kolem a dodnes stále i přes Prahu. A přetíženost stávajících dálnic, že to řešení má výrazné potíže. Nemalujme si to, že 511 to nějak vytrhne- 515, 514 na hranici kapacity a to jen proto, že tam musí projet všichni, co jedou do těch malých měst okolo Prahy nebo do Německa.
A ano, radši bych měl roštový systém. Ale to už je dnes stejně passé.
Ale k věci. Myslím, že shodneme v tom, že roštový systém by byl fajn, ale Praha je natolik větší než cokoliv v okruhu 300-400 km, že hvězdicový systém je nutností.