R19 (D19) - zatím hypotetická
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Úsek Obecnice - Strašice by mohl být dobrou šmakfošnou. Ale tunel pod Blaníkem?!?
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Houdini, neblbnete, prece nechcete predcasne probudit rytire z jejich spanku?
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Taky jsem chtěl napsat že tam už je "obsazeno"
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Pardon co je "šmakfošna"?Houdini píše:Úsek Obecnice - Strašice by mohl být dobrou šmakfošnou. Ale tunel pod Blaníkem?!?
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Tak to by mně taky zajímalo... A že jsem tak smělý, z které končiny naší vlasti tento výraz pochází ???
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Použijte Google.kot píše:Pardon co je "šmakfošna"?
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
No u I/29 se stejně výhledově počítá s celkovou rekonstrukcí. Doporučuji proklikat zde: http://www.rsd.cz/Stavime-pro-vas/Studie-dlouhych-tahukik píše:Takze podle MMR by se jezdilo pres Pisek... V tom pripade by byl nutny novy obchat Pisku protoze stavajici silnice I/29 vede zastavbou a pokud by to zustala jen I. trida tak minimalne obchvat Bernartic, odstraneni zatacek v Piseckych horach a rozsireni Podolskeho mostu. Tak uvidime co se z toho vyvine.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Kdo nechce googlit: Šmakfošny se používají všude tam, kde žijí termiti k jejich odlákání od dřevěných staveb, hlavně mostů. Vedle mostu se položí fošny napuštěné sladkým roztokem a termiti místo do stavby hryžou do fošen.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
MMR v květnu 2014 aktualizovalo PÚR ČR (http://www.mmr.cz/getmedia/e7ff2b3b-b63 ... f?ext=.pdf) takto:
(122) S13 Vymezení:
a) (Plzeň)–D5–Nepomuk–Blatná–Písek–Vodňany–České Budějovice;
b) Písek–Tábor–D3–Pelhřimov–D1.
Důvody vymezení:
Převedení možného zvýšeného dopravního zatížení mezi dotčenými kraji.
Dumám nad tím, co to prakticky znamená, protože třeba u R35 Turnov-~Jičín je "Úkoly pro územní plánování: Zajistit ochranu území pro tento rozvojový záměr vymezením územní rezervy, případně vymezením koridoru", zatímco tady ani ťok. Takže zatím žádný koridor vymezen není a věc dále usíná na neurčito?
Z hlediska etapizace se mi zdá nejrozumnější skutečně nejdříve stavět Humpolec-Tábor a zároveň řešit problematická místa na I/20 (ale Tchořovice/Lnáře, Kasejovice, Měcholupy/Chocenice, Chválenice/Losiná - nic z toho není žádná trivka). Pak by se v případě třeba kolapsu PO mohla tahle trasa (se zajížďkou po D4 do Budějic) už stát velmi zajímavou i pro dálkový tranzit...? [*] První, na čem kopnout do země, asi přivaděče Pelhřimov-D1 a Sedlice-D4. Tábor-Písek mi ale přijde téměř neetapizovatelné...
Mimochodem, ten severní obchvat Písku mi přijde jako celkem oříšek - vypotil jsem třeba https://mapy.cz/s/Bayt ale teď mi přijde, že to je málem tak složité jako severní část pražského okruhu. Tunel pod kopcem Na Lomech, kombinace estakády nad Otavou s křížením železniční trati 201, i otázka vhodného napojení na stávající úsek D20. Zejména z hlediska průmyslové zóny Sever by asi bylo žádoucí koridor pro obchvat vymezit co nejdříve, dá se zároveň čekat tuhý boj ohledně EIA?
Mimochodem, nevíte, jestli se dá ještě někde sehnat ta Studie dlouhých tahů? (Jestli to tedy stojí za to, ale název materiálu zní zajímavě.)
[*] V případě sateltního mýta - viděli jste někde systém, který by reguloval toky ND různými komunikacemi pomocí dynamických cen závislých na dopravě? Interně by se kažďý TIR třeba účastnil aukce o mýtné na dané komunikaci, externě by jednotka před 90. kilometrem D1 ukázala řidiči "po D19-D4-D20 to bude do Plzně o hodinu pomalejší a 250Kč levnější".
(122) S13 Vymezení:
a) (Plzeň)–D5–Nepomuk–Blatná–Písek–Vodňany–České Budějovice;
b) Písek–Tábor–D3–Pelhřimov–D1.
Důvody vymezení:
Převedení možného zvýšeného dopravního zatížení mezi dotčenými kraji.
Dumám nad tím, co to prakticky znamená, protože třeba u R35 Turnov-~Jičín je "Úkoly pro územní plánování: Zajistit ochranu území pro tento rozvojový záměr vymezením územní rezervy, případně vymezením koridoru", zatímco tady ani ťok. Takže zatím žádný koridor vymezen není a věc dále usíná na neurčito?
Z hlediska etapizace se mi zdá nejrozumnější skutečně nejdříve stavět Humpolec-Tábor a zároveň řešit problematická místa na I/20 (ale Tchořovice/Lnáře, Kasejovice, Měcholupy/Chocenice, Chválenice/Losiná - nic z toho není žádná trivka). Pak by se v případě třeba kolapsu PO mohla tahle trasa (se zajížďkou po D4 do Budějic) už stát velmi zajímavou i pro dálkový tranzit...? [*] První, na čem kopnout do země, asi přivaděče Pelhřimov-D1 a Sedlice-D4. Tábor-Písek mi ale přijde téměř neetapizovatelné...
Mimochodem, ten severní obchvat Písku mi přijde jako celkem oříšek - vypotil jsem třeba https://mapy.cz/s/Bayt ale teď mi přijde, že to je málem tak složité jako severní část pražského okruhu. Tunel pod kopcem Na Lomech, kombinace estakády nad Otavou s křížením železniční trati 201, i otázka vhodného napojení na stávající úsek D20. Zejména z hlediska průmyslové zóny Sever by asi bylo žádoucí koridor pro obchvat vymezit co nejdříve, dá se zároveň čekat tuhý boj ohledně EIA?
Mimochodem, nevíte, jestli se dá ještě někde sehnat ta Studie dlouhých tahů? (Jestli to tedy stojí za to, ale název materiálu zní zajímavě.)
[*] V případě sateltního mýta - viděli jste někde systém, který by reguloval toky ND různými komunikacemi pomocí dynamických cen závislých na dopravě? Interně by se kažďý TIR třeba účastnil aukce o mýtné na dané komunikaci, externě by jednotka před 90. kilometrem D1 ukázala řidiči "po D19-D4-D20 to bude do Plzně o hodinu pomalejší a 250Kč levnější".
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
severní obchvat Písku je na územním plánu
http://www.mesto-pisek.cz/VismoOnline_A ... menty=8107
http://www.mesto-pisek.cz/VismoOnline_A ... menty=8107
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Aha, díky - tak sláva, že alespoň něco.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Studie dlouhých tahů jsou na webu ŘSD normálně dostupné v nové mapové aplikaci. Naše oblíbená "D19" Písek-Tábor je zde: (https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa- ... 871f240ba8)
Etapizovatelné to zjevně je. Jde ale o tah I/19 a I/29.
Dá se tam nají i upgrade I/19 mezi (Tábor)-Oltyně-D4, což je ta spojka na Prahu pro případ objíždění SOKP: (https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa- ... 8d1fef3f4c)
A pak je tu i "D19" Tábor-Pelhřimov po území JčK, což je myslím ta horší část I/19 v tomto úseku: (https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa- ... 961fba51a0).
Na dálnici to fakt nevypadá, ale na solidní jedničku ano. Nicméně já bych přece jen preferoval, stavět to alespoň jako poloviční profil pro silnici pro motorová vozidla.
Etapizovatelné to zjevně je. Jde ale o tah I/19 a I/29.
Dá se tam nají i upgrade I/19 mezi (Tábor)-Oltyně-D4, což je ta spojka na Prahu pro případ objíždění SOKP: (https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa- ... 8d1fef3f4c)
A pak je tu i "D19" Tábor-Pelhřimov po území JčK, což je myslím ta horší část I/19 v tomto úseku: (https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa- ... 961fba51a0).
Na dálnici to fakt nevypadá, ale na solidní jedničku ano. Nicméně já bych přece jen preferoval, stavět to alespoň jako poloviční profil pro silnici pro motorová vozidla.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
No jo, jenže co se stane, pokud se I/19 výrazně zmodernizuje (třeba jako I/34 za Pelhřimovem) a stane se "svižnou" jedničkou? Logicky se na ní přesune citelná část tranzitu ze západu od Plzně na Vysočinu, Moravu, Slovensko a dál. Jakkoliv máme D5 - jižní SOKP - D1 (Humpolec) komletně v dálničním profilu, tak za Berounem ku Praze kopce a velmi hustý provoz, okruh se svým uspořádním 2+2 kapacitně absolutně nezvládá a D1 za Prahou ...MickeyMouse píše:
Na dálnici to fakt nevypadá, ale na solidní jedničku ano. Nicméně já bych přece jen preferoval, stavět to alespoň jako poloviční profil pro silnici pro motorová vozidla.
I/19 je pak po své dostavbě alternativa jak pro IAD, tak i pro TIR - I/35 je toho dobrým příkladem. Podle mne je tedy racionální připravovat D19, neboť se tímto nejen vyřeší nevyhovující I/19 - což samo o sobě stavbu dálničního profilu kapacitně nepotřebuje, clee výrazně odlehčí D5, jižní části SOKP a dálnici D1 do Humpolce. V neposlední řadě pak je to objízdná trasa při kolapsech na dálnicích - v případě D5 po D19 a přes Tábor po D3 do Prahy, v případě kolapsu D1 logicky stejně od východu. (Jasně, nenápadně předpokládám, že nějakých 15-20 let už D3 bude stát ) V neposlední řadě pak rychlé spojení Táborska a jižních Čech na Moravu a do Německa povede k ekonomickému růstu. A jakkoliv nejsou aarchitektonické projevy tohoto růstu vždy oku lahodící, ekonomický rozvoj obslouženého území kapacitní komunikací je ověřený fakt.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Ty nove useky maji byt S11,5. Takze svizne to bude. Na takovy profil by se melo vejit i 2+1 (bez svodidel nebo baliset). MUK vsude planovane nejsou, takze zadna priprava na D nebo aspon SPMV to neni. Bohuzel...
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Jak se nám vzdaluje dostavba D3 v Stč. kraji, a mizí i poslední naděje na 518 a 519, tak by stálo za to začít reálně připravovat výstavbu nebo přestavbu I/19 na D minimálně v úseku D1-D3-D4 ideálně až k D5.
Suplovalo by to přetíženou jižní část okruhu a ulevilo by to I/3. Větší zátěž by musela snést D1 od Humpolce na Prahu a D4 před Prahou. Navíc by tato dálnice rozbila ten neštastný hvězdicovitý systém dálnic okolo Prahy.
Suplovalo by to přetíženou jižní část okruhu a ulevilo by to I/3. Větší zátěž by musela snést D1 od Humpolce na Prahu a D4 před Prahou. Navíc by tato dálnice rozbila ten neštastný hvězdicovitý systém dálnic okolo Prahy.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Nebuďme pesimisty. D3 jsem pochopil, že se po letech už přibližuje. Je to pravda hodně daleko, ale D19 by byla ještě dál.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
D3 má už alespoň stabilizovanou trasu a víceméně dokumentaci k ÚR.
D19 zatím nemá ani název, takže i při maximálním urychlení přípravy se na ní projedou jako čerství řidiči současná mimina...
D19 zatím nemá ani název, takže i při maximálním urychlení přípravy se na ní projedou jako čerství řidiči současná mimina...
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
To Martin z Ostravy: to mi teda vysvetlete, co je nestastneho na hvezdicovitem systemu dalnic okolo Prahy. Proste hlavni město lezi uprostřed země a z nej se rozbihaji cesty na všechny strany. A tak uz je to 1000 let. A z Norimberka do Wroclavi a z Drazdan do Vidne se vždycky jezdilo přes Prahu. Nestastne je jen to, ze se dodnes nedostavela ta nejdulezitejsi dalnice v zemi - okruh kolem Prahy…
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Těžko nazvat hvězdicový systém komunikací kolem Prahy jako nešťastný, když Praha má zhruba stejný počet obyvatel jako deset dalších měst dohromady.... (Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, Ústí nad Labem, Hradec Králové, České Budějovice, Pardubice, Havířov a Zlín)Martin z Ostravy píše:Jak se nám vzdaluje dostavba D3 v Stč. kraji, a mizí i poslední naděje na 518 a 519, tak by stálo za to začít reálně připravovat výstavbu nebo přestavbu I/19 na D minimálně v úseku D1-D3-D4 ideálně až k D5.
Suplovalo by to přetíženou jižní část okruhu a ulevilo by to I/3. Větší zátěž by musela snést D1 od Humpolce na Prahu a D4 před Prahou. Navíc by tato dálnice rozbila ten neštastný hvězdicovitý systém dálnic okolo Prahy.
Já vím, že v Ostravě na pražáky máte pifku, ale to byste si představoval přes Českou republiku dlaždicovitou dálniční síť (něco jako kdysi ZÁKOS)???
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
No Mi by se libila D19 az do Olomouce .
A k tomu D38 ze Znojma do Decina ci do Liberce a D111 z Jablunkova do Usti n. Labem přes Polsko.
A k tomu D38 ze Znojma do Decina ci do Liberce a D111 z Jablunkova do Usti n. Labem přes Polsko.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Zapoměl jste dálniční okruh kolem Kardašovi Řečice....Mipe píše:No Mi by se libila D19 az do Olomouce .
A k tomu D38 ze Znojma do Decina ci do Liberce a D111 z Jablunkova do Usti n. Labem přes Polsko.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Pokud máme finance na to vybudovat dálniční okruh Tovačova, určitě se časem dočkají i v Kardašově Řečici...Michal R píše:Zapoměl jste dálniční okruh kolem Kardašovi Řečice....Mipe píše:No Mi by se libila D19 az do Olomouce .
A k tomu D38 ze Znojma do Decina ci do Liberce a D111 z Jablunkova do Usti n. Labem přes Polsko.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Mně se myšlenka D19 zamlouvá. Bude to efektivní spojka východ-západ bez nutnosti jet kolem Prahy. Neřeším teď ekologické, ekonomické hlediska, ale dívám se na to čistě z kapacitně přepravního pohledu.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
To se ovšem vracíte do předválečné myšlenky, která byla částečně realizována dálkovou silnicí Plzeň-Ostrava
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: R19 (D19) - zatím hypotetická
Nechápu proč to otáčíš do roviny Praha vs. Ostrava. Dost si mně tím zklamal.Michal R píše:Těžko nazvat hvězdicový systém komunikací kolem Prahy jako nešťastný, když Praha má zhruba stejný počet obyvatel jako deset dalších měst dohromady.... (Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, Ústí nad Labem, Hradec Králové, České Budějovice, Pardubice, Havířov a Zlín)Martin z Ostravy píše:Jak se nám vzdaluje dostavba D3 v Stč. kraji, a mizí i poslední naděje na 518 a 519, tak by stálo za to začít reálně připravovat výstavbu nebo přestavbu I/19 na D minimálně v úseku D1-D3-D4 ideálně až k D5.
Suplovalo by to přetíženou jižní část okruhu a ulevilo by to I/3. Větší zátěž by musela snést D1 od Humpolce na Prahu a D4 před Prahou. Navíc by tato dálnice rozbila ten neštastný hvězdicovitý systém dálnic okolo Prahy.
Já vím, že v Ostravě na pražáky máte pifku, ale to byste si představoval přes Českou republiku dlaždicovitou dálniční síť (něco jako kdysi ZÁKOS)???
Prostě mi přijde neštastné, že musím při jakékoliv cestě po republice, když chci využít dálnici, jezdit se zajížďkou kolem a dodnes stále i přes Prahu. A přetíženost stávajících dálnic, že to řešení má výrazné potíže. Nemalujme si to, že 511 to nějak vytrhne- 515, 514 na hranici kapacity a to jen proto, že tam musí projet všichni, co jedou do těch malých měst okolo Prahy nebo do Německa.
A ano, radši bych měl roštový systém. Ale to už je dnes stejně passé.
R48 -> D48 se podařilo!